LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo , niet besteld toch ontvangen...en abbo ??

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
lousje04
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:20

ziggo , niet besteld toch ontvangen...en abbo ??

Ongelezen bericht door lousje04 »

hoi

ik heb al jaren een @home/ziggo abonnement voor internet telefonie en tv.
Dit is niet zonder problemen geweest maar afgelopen half jaar ging het goed.

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag een mailtje dat ik voordeliger een alles in 1 pakket kon nemen. Hierover heb ik de bestellijn gebeld om te informeren naar de actie en of het daadwerkelijk wel goedkoper zou zijn, dat was het niet, het ging bij het alles in 1 pakket om het basispakket van tv zenders terwijl ik nu ook kinderzenders heb , en bij het alles in 1 pakket was het gratis bellen naar vaste nummers ook niet meegerekend.
Ik heb daarom dus ook niet besteld.Die gast bleef volhouden dat ik goedkoper uit zou zijn , maar ik heb gezegd dat ik het eerst wil overleggen. Hij vroeg nog of hij niet kon reserveren vast , zonder verplichtingen, want het liep zo snel, daarop heb ik ook duidelijk nee gezegd met de woorden erbij, als ik het wel wil en het is op dan heb ik gewoon pech gehad...

Ik heb het samen met mijn thuiszorg hulp (die was aanwezig en heeft ook het telefoongesprek bijgezeten) nog eens nagerekend en ik zou veel duurder uit zijn dus heb ik verder niks meer gedaan.

Tot mijn stomme verbazing krijg ik net met de post een bevestiging van de bestelling van een alles in 1 pakket ! Dit zou 19 dec al ingaan, ik zou gekozen hebben voor zelf installeren ?? En gekozen voor een HD ontvanger die me 99,00 zou kosten Alles wordt automatisch geincasseerd van mijnr ekening enz enz...

Ja daaag...
Ik heb helemaal geen bestelling gedaan !

Heb dus ook gebeld dat ik geen bestelling gedaan heb...
Zij deed lastig maar zei dat ze het zou annuleren... kan ik hiervan uit gaan of moet ik meer stappen ondernemen ? Ben als de dood dat van de week ineens 110 euro extra afgeschreven gaat worden terwijl ik het al niet breed heb , zou me niet uitkomen voor kerstmis !

gr Lous

lousje04
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:20

Re: ziggo , niet besteld toch ontvangen...en abbo ??

Ongelezen bericht door lousje04 »

helaas hier geen antwoorden ontvangen. Helaas heeft het verhaal een raar staartje gekregen.
De bestelling is geannulleerd, heb ik van 2 mensen van de klantenservice te horen gekregen. 2 dagen nadat ik gebeld had dat ik nooit iets besteld had en ze gezegd hadden dat de bestelling geannulleerd was heb ik via mijn ziggo gezien dat de bestelling nog steeds als zijnde in behandeling stond...
Heb toen via contact formulier nogmaals laten weten dat ik niks besteld heb en dus ook niet wil dat die bestelling afgerond wordt.
Tot mijn stomme verbazing lees ik vandaag op MIJN ZIGGO dat er een decoder, modem enz enz bezorgd is bij mij thuis... Nog vreemder aangezien ik al een halve week op vakantie ben en er helemaal niemand in mijn huis is !

Heb net , ondanks kerst, weer gebeld met ziggo. Zij hebben voor mij nagekeken en gezegd dat de bestelling is afgeleverd...dat zou kunnen inhouden volgens heb dat het pakket bij een van de buren in de straat is afgeleverd...ookal is het een bestelling waarvoor je moet ondertekenen mag dat schijnbaar wel bij mensen in de straat afgeleverd worden..
Ik moet echter wel zorgen dat het binnen 8 dagen retour gestuurd wordt !
ben echter meer dan 100 km van huis en kom pas de eerste week van januari thuis, dan moet ik nog gaan uitzoeken waar dat pakket is enz. Want er lag volgens de katten oppas geen briefje van tnt bij de post (zij is vandaag speciaal gaan kijken voor mij) dus al met al is het een grote ellende...

Wie weet wat mijn rechten en plichten zijn ? Heb nooit wat besteld, gelijk gebeld toen ik een brief kreeg waarin stond dat ik dat wel gedaan zou hebben, zeggen ze is geannulleerd, en nu een pakket thuisbezorgd gekregen terwijl ik helemaal niet thuis ben !

HELP.

gr Lous

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: ziggo , niet besteld toch ontvangen...en abbo ??

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Volgens het eerste bericht heeft uw thuishulp bij het gesprek gezeten. Als de thuishulp bereid is een verklaring te tekenen dat u geen abonnement heeft afgesloten dan staat u nmm toch behoorlijk sterk.
U zou ook om de opname van het gesprek kunnen verzoeken. Hebben ze dat niet dan kan Ziggo ook helemaal niet bewijzen dat u een ander abonnement heeft afgesloten.

Dat Ziggo toch zaken gaat versturen is dan hun probleem. Tevens kunt u wellicht door boekingsbescheiden dan wel getuigen verklaren dat u tijdens de aflevering van het pakket ver van huis was en het dus niet aangepakt heeft laat staan ervoor getekend heeft.

Een evt incasso door Ziggo voor dit nieuwe abonnement kunt u als u terugbent zelf of door uw bank laten storneren.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: ziggo , niet besteld toch ontvangen...en abbo ??

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ook ik heb tv,internet, en telefonie van ziggo.
Na toevoeging van een smartcard via de telefoon werd mij verteld dat ik alles apart heb,en dat het voordeliger is een alles in 1 pakket te nemen.
Dit alles in 1 pakket is voor wel degelijk goedkoper als alles apart, ik betaal nu voor alles in 1 pakket € 66,50 per maand. En dit betreft een alles in 1 pakket extra.
Dit was eerst apart internet € 47,95, telefoon € 14,95 en tv €9,95, en heb je dus ook alle zenders,plus dat je internet snelheid ook hoger is en je ook met andere consumenten die digitaal ziggo hebben gratis kunt bellen.


Dus het verhaal klopt wel degelijk, alleen niet goed uitgelegd door de ziggo medewerker. Ook bij de overstap kun je de hdrecorder idd voor maar €99,00 krijgen waarmee je 80 uur films of wat dan ook kunt opnemen.
En ik heb dat dus gedaan en het bevalt mij prima, ik ben maandelijks veel minder kwijt en heb meer. :wink:

lousje04
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:20

Re: ziggo , niet besteld toch ontvangen...en abbo ??

Ongelezen bericht door lousje04 »

hallo

bedankt voor je reactie. Het gaat er niet om of het verhaal van ziggo klopt of niet wat betrefd voor de kosten van het pakket (in mijn geval klopte het niet omdat ik een korting krijg op telefoonkosten, een kinderpakket heb van tv (in vaste pakket moet ik dat er los overheen betalen) en volop bellen niet was meegerekend)

Maar het gaat erom dat ik geen bestelling heb geplaatst en zij dat wel hebben willen doorvoeren, gelijk toen ik de brief verzonden heb heb ik gebeld en hebben ze 2 keer toegezegd dat het geannulleerd was, heb dus ook geen rekeningen betaald automatisch maar wel een pakket wat verzonden is. Dat is dan ook nog bij anderen bezorgd en geen briefje van tnt waar het pakket is heengegaan.

Ziggo zegt, ze waren te laat om die bestelling te annuleren, maar ik heb 15 dec gebeld en het pakket schijnt 24 dec verzonden te zijn. Dus zitten 9 dagen tussen. Lijkt mij dat een druk op een knop in een pc de bestelling kan verwijderen uit het systeem ?

lousje04
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:20

Re: ziggo , niet besteld toch ontvangen...en abbo ??

Ongelezen bericht door lousje04 »

we zijn een aantal weken verder en aantal telefoontjes richting ziggo gehad.
In de laatste, 2 weken terug , heb ik aangegeven dat ik graag wil dat zij zorg dragen voor het terug halen van het pakket. Dat ik genoeg gedaan heb om een bestelling die ik niet gedaan heb te stoppen etc etc.
In dat gesprek bleek al, op 11 dec. is de bestelling aangemaakt EN geannulleerd, dus die jongen heeft het niet verkeerd gedaan, was alleen voorbarig met het invullen van de bestelling voor ik uberhaupt had gezegd dat ik dit pakket wilde of niet.

Daarna is er iets mis gegaan waardoor ik die bestelling toch doorgevoerd is en ik de brief kreeg, 15 dec. Toen stond weer geannulleerd in het systeem. Waarom het pakket toch verstuurd is , is volstrekt onduidelijk. Er werd gezegd dat er geen tijd was om het te annulleren maar die medewerkster vond dat vreemd aangezien er 13 dagen tussen gezeten heeft.

Ze heeft me verzekerd dat er geen geld van mijn rekening gehaald zou worden en ze zou informeren hoe ze dat pakket konden ophalen hiervandaan. Ze was vol begrip, heb ook aangegeven dat ik het pakket beslist niet aangenomen zou hebben als ik thuis was geweest, dat ik invalide ben en dus niet zo makkelijk zon mega doos naar een postkantoor in ander dorp kan brengen. Ze zouden contact met me opnemen, maar heb nog steeds totaal niks gehoord. De doos staat hier nog steeds en mijn katten gebruiken hem inmiddels als slaapplaats (bovenop lol)

Gesloten