LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ben.jansen
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2009 14:54

Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door ben.jansen »

Een vriend van mij heeft het alles in 1 pakket van Ziggo genomen met interactieve tv. Hij was al klant bij Ziggo met losse pakketten. Nu moest hij voor de ontvanger 99,- euro betalen en geen vast contract dus hij kan volgende maand gewoon opzeggen.
Nu wilde ik dat ook wel als vaste klant van Ziggo. En toevallig kreeg ik een dag erna een mail van Ziggo met onderstaande tekst.

Beste mijnheer, mevrouw Jansen,
Zit je net een spannende voetbalwedstrijd te kijken, maakt je buurjongetje een voltreffer door zijn bal bij je naar binnen te schieten. Typisch een moment waarop je de tv op pauze zou willen zetten. Dat kan nu met de Interactieve TV Ontvanger van Ziggo. Hiermee pauzeer je tv met één druk op de knop en spoel je moeiteloos terug en vooruit naar het moment waar je gebleven was. Opnemen en afspelen kan natuurlijk ook – in haarscherpe HD-beeldkwaliteit.*
Omdat je al een Alles-in-1 pakket hebt, krijg je onze Interactieve TV Ontvanger nu van €459,- voor slechts €299,-.
Met vriendelijke groet,
xxxx
Commercieel Directeur

Dus als ik interactieve tv wil hebben moet ik als bestaand lid 200 euro meer voor Interactieve TV Ontvanger betalen. Ik heb contact opgenomen met Ziggo. Na eerst 2 medewerkers gesproken te hebben die het niet zo goed begrepen maar het ook wel vreemd vonden maar niets voor mij konden doen kreeg ik een mevrouw die, op zijn zachts gezegd, kribbig reageerde op mijn vraag waarom bij de ene klant wel een korting gegeven wordt en bij de andere niet. Zij had al diverse vragen van dezelfde strekking gekregen en zij was eigenlijk niet van plan om daar inhoudelijk op in te gaan. Ik kreeg argumenten als; Als u een jaar geleden een auto gekocht hebt gaat u nu toch ook niet terug naar de dealer om de gratis opties die er nu als lokkertje bij zitten op te eisen. Ik kon de vergelijking niet helemaal volgen en toen ik dat zei kreeg ik te horen dat het niet kon om abonnees met een " Alles-in-1 pakket " dezelfde korting te geven. Vervolgens vroeg ze of ik nog andere vragen (Mijn vorige vraag was eigenlijk nog niet beantwoord) had, wenste ze mij prettige feestdagen toe, ik haar ook en verbrak de verbinding.
Al met al een vreemde actie van Ziggo die abonnees met een " Alles-in-1 pakket " die interactieve TV willen niet echt zullen waarderen. Ik heb trouwens op een forum al gezien dat een klant de kosten, of een deel daarvan wel vergoed zou krijgen. Als dit werkelijk zo is toont dit wel aan dat bij Ziggo verschillend (willekeur is het woord wat me te binnen schiet) met opmerkingen/klachten wordt omgegaan.
Ik ben benieuwd of bovenstaande door meer klanten van Ziggo ervaren.
Ook heb ik deze mail naar Ziggo gestuurd en om een (inhoudelijke) reactie gevraagd.

Ben Jansen.

pumi86
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2009 14:50

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door pumi86 »

Ik heb dus hetzelfde probleem. Als je dan een klacht indient, sturen ze dit antwoord:

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over de prijs van de interactieve ontvanger.

Opzeggen en daarna opnieuw aanmelden voor een ontvanger is niet de bedoeling en kan geweigerd worden door onze medewerkers dus dat wil ik bij deze afraden.
Het is mogelijk de ontvanger voor 130,- euro aan te schaffen in combinatie met een interactief totaalabbonement voor 2 jaar, ik adviseer u om hiervoor contact op te nemen met de afdeling verkoop, door op ziggo.nl de "bel me nu"button te gebruiken.

Dus ik heb nu een abonnement waarbij ik elke maand op kan zeggen, en ik zal dan even iets nemen waarbij ik er 2jaar aan vast zit?! NEE! En je moet wel het totaal pakket nemen (is natuurlijk het duurste) wat ik dus helemaal niet wil...

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt ook bij Ziggo opzeggen, voor een jaartje naar elders, en dan weer terug naar Ziggo...

En mischien nog een hele andere mogelijkheid: een abonnement is vaak persoonsgebonden. Als jij opzegt, en je partner zich op zijn/haar naam aanmeldt, krijgt hij/zij een heel ander klantnummer, met alle voordelen enzo... Probeer dat eens uit te vissen of dat mogelijk is?

stofzuigertje

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De beste oplossing;

Meneer zegt alle huidige oude diensten op met zijn bankrekening nummer.....

Mevrouw gaat op haar meisjesnaam nieuwe aanvragen met welkomst korting zodra Meneer weg is....

Dus het lijkt een verhuizing met nieuwe bewoner en Mevrouw is van harte welkom als nieuwe klant en volgend jaar zal zij het huis weer verlaten omdat dan Meneer weer daar komt wonen....

Dus elk jaar een nieuwe klant opgeven dus mevrouw, zorg dat Uw rekening op Uw eigen naam staat en U heeft voordeel...
Dat dit ook makkelijk is als je werkelijk gaat scheiden wil ik hierbij dus niet adviseren... en dankzij de reclame elk jaar voordeliger kijken?

Dit geld natuurlijk ook voor ADSL gebruikers die niet hun provider adres maar Hotmail, Live of G mail blijven gebruiken.....

ben.jansen
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2009 14:54

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door ben.jansen »

Bedankt voor de tip, stofzuigertje en witte angora. Ik zal eens kijken wat werkt.
Hou jullie op de hoogte.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door Eev »

Tja, zo zie je wat een product of dienst werkelijk waard is en wat ze ervoor vragen. Oplichterij.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Zo zie je maar weer, dat je je in allerlei bochten moet wringen voor een beetje voordeel.

Btw. Ziggo levert bij hun Interactieve TV een decoder van Cisco. Als je op het Ziggo forum kijkt, dan kun je lezen dat de werking van die decoder een drama is.
Dus nooit aan beginnen.

g-energie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2009 22:37

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door g-energie »

Je kunt ook beter geen Ziggo nemen als alles in 1 pakket. Scarlet, Tele2 of online is een stuk beter, kijk maar eens als je alles in een pakketten gaat vergelijken: alles in 1 pakketten vergelijken

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door tiptoo »

@g-energie
ben jij hier reclame aan het maken? :mrgreen:

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door LeoZ »

@g-energie::

Tele2 aanbevelen voor de TV ontvangst??... Niet doen!

Vrienden van mij zijn vorig jaar overgestapt naar Tele2 met een all-in pakket (Tv, internet en vaste telefoon) en indien de TV aanstaat (gebruikt via het modem ook een aantal MB's verbruik) blijft er voor het internet van de beloofde 20Mbit/sec.... slechts 4 Mbit/sec. over!

Maar het ergste is de TV kwaliteit.... zij hebben een 40" Plasma TV en de scherpte is zeer matig, het lijkt wel digitenne... soms lijkt het zelfs de matige analoge kwaliteit.

Zeker als ik vergelijk met mijn Tv kwaliteit van Ziggo met de aangesloten digitale Tv decoder op een 50" plasma TV:: is de kwaliteit vele malen beter!

Al maak ik alleen gebruik van de TV aansluiting van Ziggo; vaste telefoon en internet (ADSL) lopen via Kpn.

T.zt. wil ik misschien wel naar Ziggo overstappen voor o.a. internet, maar ik wil dan eerst weten wat de daadwerkelijke snelheden van het internetverkeer is; nu is mijn downloadsnelheid ca. 6,5 tot 7 Mbit/sec. (max. van Kpn hier: 8 Mbit/sec.)

richardhaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2011 15:05

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door richardhaas »

Waar je gewoon op moet letten bij het Alles in 1 Pakket Vergelijken is dat je soms een extra korting kunt krijgen indien je wilt overstappen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar het ergste is de TV kwaliteit.... zij hebben een 40" Plasma TV en de scherpte is zeer matig, het lijkt wel digitenne... soms lijkt het zelfs de matige analoge kwaliteit.
Er zitten hier mensen op het forum die beweren met Digitenne een prima beeld te hebben op 40" :wink: Ben je niet te kritisch ? :D

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door LeoZ »

Neem zelf de proef!
Zelfs in div. Winkels adviseert men geen digitenne te nemen indien de tv groter is dan 32"!

JohnVoorts
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2010 21:58

Re: Interactieve TV bij een " Alles-in-1 pakket " € 200 duurder

Ongelezen bericht door JohnVoorts »

Over het algemeen adviseren ze idd geen digitenne variant te nemen als je een "grote" televisie hebt. Dan kan je het beste UPC nemen of kpn gewone televisie. Als je niet zo een grote tv hebt is online een goede keus, dit is de enige provider waarbij je interactieve tv standaard in je alles in 1 pakketkrijgt.

Gesloten