LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door Ron58 »

Vandaag schreef UPC een bedrag van 85,91 af, terwijl mijn maandelijkse abonnementsgeld 21,30 bedraagt.
Aan de telefoon werd me uitgelegd dat UPC in het vervolg per 3 maanden vooruit gaat incasseren, bij de meeste klanten was dit al zo, alleen een bij een "kleine groep" werd abusievelijk nog per maand geïncasseerd.
Op mijn opmerking dat UPC dat fatsoenlijkheidshalve wel eens (vooraf) had mogen communiceren kreeg ik als antwoord dat men "daar nog mee bezig was", kennelijk is men beter in incasseren dan communiceren :(
Het bedrag van 85,91 is voor de maanden maart t.e.m. juni, dus meteen maar 4 maanden vooruit, bovendien is 4 maal 21,30 in totaal 85,20 en geen 85,91.
Dit blijkt weer te komen omdat UPC nu het abonnementsgeld per dag gaat berekenen. Slim, dat brengt volgens de rekenmachine per jaar zo'n anderhalve euro meer op, per klant niet genoeg om je echt druk over te maken, maar in het totaal toch weer een paar miljoen euro. Plus de rente van drie maanden vooruit.

Een echt fatsoenlijk bedrijf zal het ook wel nooit worden. :twisted:

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door CB »

Ach je zou kunnen verhuizen naar de regio van Ziggo. Daar betaal je nog steeds per maand, maar die zijn dan weer wat duurder helaas.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door mich24 »

Wat een onnozel antwoord!!

Upc berekende in mijn ogen altijd het anologe signaal per 3 maanden.
Als je in een kwartaal instapt dan betaal je de 3 maanden vooruit en de kosten van het lopende kwartaal. Logisch dat het per dag gaat.

Voorbeeld, je stapt in per de 3e vd maand, dan zou jij het ook niet goed vinden als je de 1e en 2e dag zal moeten betalen.

Dus het klopt wel wat UPC doet. Aan de andere kant, je bent er nu weer ff vanaf voor 3 maanden, niet dan?? :)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door Ron58 »

Upc berekende in mijn ogen altijd het anologe signaal per 3 maanden.
Als je in een kwartaal instapt dan betaal je de 3 maanden vooruit en de kosten van het lopende kwartaal. Logisch dat het per dag gaat.
Voorbeeld, je stapt in per de 3e vd maand, dan zou jij het ook niet goed vinden als je de 1e en 2e dag zal moeten betalen.
Dat UPC per 3 maanden factureerde wist ik niets van, ik betaal al vanaf dat het nog A2000 was per maand, maar kennelijk hoorde ik tot een groep waar de overgang naar kwartaal door een "fout in het systeem" niet doorgevoerd was.
Dan wordt er ineens bijna 90 euro afgeschreven en kun je zelf actie ondernemen (0900 bellen) om er achter te komen waarvoor, door (wederom) "een fout in het systeem" was dit niet vooraf gecommuniceerd.
Als ze vooraf een briefje hadden gestuurd was ik er waarschijnlijk helemaal niet over gevallen. (maar voor iemand met een krap inkomen kan een onverwachte 90 euro wel een probleem zijn)

De berekening per dag is wel logisch, maar laat het per jaar dan 12 keer het vaste maandtarief zijn, en niet nét wéér even een paar euro meer. Hoeveel aansluitingen heeft UPC? Was dat niet 4 miljoen?? Reken maar uit wat dit foefje opbrengt.
Plus diegenen die net als ik ook weer een eurootje verbellen om uit te zoeken waarvoor UPC je rekening "plundert"

"foutje in het systeem" of opzetje?? :D

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door agro »

"foutje in het systeem" of opzetje??
Of mogelijk een opzettelijk systeemfoutje :?:
:idea: Wel frappant dat de systeemfoutjes nooit in het voordeel van de klant uitvallen :!:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door JtC »

Spijker op z'n kop!

Toolboy

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door Toolboy »

upc doet dit al een hele poos ,per kwartaal vooruit laten betalen.
Hebben ze de poen al binnen; ook als je met een terechte klacht komt, en krijg dan maar eens je geld terug

casenreg
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mar 2010 13:18

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door casenreg »

Toolboy schreef:upc doet dit al een hele poos ,per kwartaal vooruit laten betalen.
Hebben ze de poen al binnen; ook als je met een terechte klacht komt, en krijg dan maar eens je geld terug
is ook een stuk makkelijker per kwartaal, echter moeten ze wel de klant even inlichten. Want als je er van uit gaat dat er een x bedrag word afgeschreven en er word drie keer zoveel afgeschreven dan frons je toch even niet waar. UPC denkt, ach we doen het gewoon, ze bellen zelf wel (of niet zelfs), scheelt ons weer brieven frankeren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je analoge tv hebt, kun je over een paar maanden overstappen naar Youca

http://www.youca.tv/Content/index.shtml

Niet dat je daar bergen geld mee bespaart, maar UPC verdient dan weer wat minder aan je. Het is te zot voor woorden hoe dit bedrijf met klanten omgaat.

Smitsmannetje
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2008 23:56

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door Smitsmannetje »

Bob Schurkjens schreef:Als je analoge tv hebt, kun je over een paar maanden overstappen naar Youca

http://www.youca.tv/Content/index.shtml

Niet dat je daar bergen geld mee bespaart, maar UPC verdient dan weer wat minder aan je. Het is te zot voor woorden hoe dit bedrijf met klanten omgaat.
Nee Youca gaat lekker met (toekomstige) klanten om. Om te weten te komen hoeveel het goedkoper wordt, moet je je postcode en je huisnummer en je e-mailadres in vullen om die korting te weten te komen.
Belachelijk. Ik wil op zo'n manier al geen klant meer worden van dat bedrijf.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dan blijf je toch lekker zwartkijken bij UPC :?

Ik geef nog eens een tip zeg!

casenreg
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mar 2010 13:18

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door casenreg »

Bob Schurkjens schreef:Dan blijf je toch lekker zwartkijken bij UPC :?

Ik geef nog eens een tip zeg!
nog even en het beeld via de analoge kabel word echt zwart.

na onze verhuizing de tv aangesloten op de kabeldoos (nieuwe kabeldoos!!) met dezelfde kabel van het oude huis (géén action gegoten knakenkabel), abonnement aangevraagd bij UPC, aangesloten: slechter beeld. UPC geeft nieuwe standaard kabel abonnees slechtere kwaliteit om ze vervolgens digitale troep aan te smeren. Knijpen heet dat. Voetbalwedstrijd in de oude situatie: niet HD wel scherp en ok. Nieuwe situatie: gedigitaliseerd beeld, kromme lijnen. Lijkt wel een windows paint tekening :lol:

Ik ga het eens meten. De scoop liegt niet ;)

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Betaal toch echt gewoon per maand UPC doet echt geen 3 maanden vooruit..

Staat overigens ook niks op de website oid daarover dus je word een oor aangenaait..

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door Ron58 »

Betaal toch echt gewoon per maand UPC doet echt geen 3 maanden vooruit..
Echt wel :D

Het schijnt anders te zijn voor mensen die niet elke maand hetzelfde bedrag betalen omdat ze b.v. bellen via de kabel, of on-demand films bestellen.
Althans, zoiets zei de dame aan de telefoon.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door Ron58 »

Kennelijk waren er meer klachten :-)

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door Thundercracker »

ah ok ja ik bel idd via de kabel vandaar :)

bericht op de website heb ik overheen gekeken naja niet van toepassing hier dus blijkbaar..

d.aantjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2010 22:34

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door d.aantjes »

Klinkt me niet onbekent in de oren.
Bij ons werd dit al 3 jaar geleden ingesteld [berichtgeving ong 1 ek voor de invoering.
Heb het toen nog even aangekeken, maar toen ze voor de betaling van KW1 ook nog het lef hadden dit op 3 dec al te doen ben ik afgehaakt.
Maar ja bij al die grote jongens halen ze streken uit; kijk dan maar bij interaktieve TV van KPN, die haalt nu ook van die leuke truukjes uit.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC meer dan 4 maanden vooruit betalen

Ongelezen bericht door Ron58 »

Maar ja bij al die grote jongens halen ze streken uit; kijk dan maar bij interaktieve TV van KPN, die haalt nu ook van die leuke truukjes uit.
KPN heeft dit uitgevonden, een aantal jaar geleden gingen ze ook over naar vooruit betalen, moest je dus ook 4 maanden in 1 keer betalen (echter werd dit wel ruim tevoren medegedeeld), vervolgens schoven ze die incassodatum met elke factuur een paar dagen naar voren. Geleidelijk ging deze van de 26e naar de 7e of zo en betaalde je begin april al voor juni.

KPN ben ik al vanaf, van UPC zou ik ook wel af willen, maar doordat de kinderen nog thuis wonen hebben we (naast 1 digitale) nog 5 analoge aansluitingen in huis, wordt me iets teveel decoders e.d. als ik dit op zou geven.

Op de dag dat UPC analoog afschaft gaat de opzegging wel de deur uit :D

Gesloten