LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
kooppie
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 nov 2004 18:58

Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door kooppie »

Bij Ziggo digitale tv is het mogelijk op 1 of 2 of zelfs 3 smartcards te activeren op 1 adres. Op alle smartcards krijg je dan het hoogst/duurste pakket wat je afneemt.
Je hebt dus een smartcard/abbo met het uitgebreide pakket van 9,95 extra (buiten het gratis standaard digitale pakket). Dan heb je op AL je smartcards het hoogste abbo.

Ik heb weleens mijn digi ontvanger mee naar iemand anders genomen om te laten zien wat de beeldkwaliteit verschilt, of als ik op vakantie ging, kon de ander gebruikt maken van mijn abbo (gewoon met 1 kaart dus). Dat was in de tijd dat je voor elke smartcard een aparte abbo nodig had.

Maar hoe zit dat nu dan? Het betekend dus dat je met 3 mensen het uitgebreide aboo kunt nemen en de 9,95 kunt delen (OF 1 betalen en de rest gratis natuurlijk). Dan zijn deze kaartjes wel geregistreerd op 1 adres, maar dat maakt toch niet uit? Of moeten deze kaartjes binnen een bepaalde regio blijven ofzo? Bij Ziggo is het toch niet zichtbaar waar die kaartjes gebruikt worden?
Ik vind het toch maar een raar systeem eigenlijk. Klopt mijn redenatie?
Ik vind er niks van in "voorwaarden" ofzo.

p.s. natuurlijk kan iedereen na aanschaf van een digitale decoder en een smartcard GRATIS dititale tv kijken, maar het gaat me nu om de extra pakketen.

Kooppie

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt volgens mij inderdaad op meerdere adressen die kaartjes gebruiken. (Kosten volgens mij wel een tientje per jaar extra administratiekosten, als ik het goed heb.) Formeel zal het waarschijnlijk niet mogen, maar het is niet te controleren. Maar aan de andere kant, je kunt ook één 'gewoon' kabelabonnement met de buren delen door de kabel door te trekken. Daarmee bespaar je maandelijks meer dan die 10 euro voor de aanvullende abonnementen. En dat wordt ook niet heel veel gedaan. Dus ik denk dat het risico voor Ziggo, of het mogelijk verlies aan inkomen, wel meevalt.

Trouwens, voor de betaalpakketten van film1 en eredivisielive etc. zul je wel voor elke losse kaart opnieuw moeten betalen.

kooppie
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 nov 2004 18:58

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door kooppie »

Een kabel doortrekken is natuurlijk echt illegaal.
Je kunt in dit geval dus gewoon een smartcard a 30 euro aan iemand kado doen
Dat is dus ook niet regio gebonden ofzo?

Naar mijn weten hoef je geen 10 euro extra jaarlijkse kosten te betalen hoor.

Kooppie

kooppie
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 nov 2004 18:58

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door kooppie »

Of je ziet het als 3 smartcards op 1 adres registreren.
Ze zeggen zelfs op de site

Wanneer je een tweede of derde smartcard op hetzelfde klantnummer activeert worden direct ook de extra pakketten van de eerste kaart op deze extra kaarten geactiveerd. Je kunt dus maar liefst drie smartcards activeren zonder extra te betalen voor de extra pakketten.

OP KLANTNR dus.

Dat klinkt hetzelfde als 3 kratjes bier per klant bij een supermarkt. Dan hoef je ze toch ook nie allemaal zelf op te drinken?

Kooppie

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door henk51 »

Je kunt in dit geval dus gewoon een smartcard a 30 euro aan iemand kado doen
Dat is dus ook niet regio gebonden ofzo?
Echt weer iemand die alles net als zijn inlognaam voor een kooppie wil hebben.
Je kan wel iemand een kaart kado doen moet hij wel in het Ziggo gebied zitten en ook een abonnement hebben,en dan moet hij hem zelf activeren op zijn adres en er pakketten aan koppelen. Een andere manier is oneigenlijk gebruik en kan ook omschreven worden als fraude.Mijn kinderen hebben van mij een decoder en smartcard kado gekregen maar hebben het gewoon op hun eigen naam/adres geactiveerd.

gr Henk

stofzuigertje

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het is mogelijk door het 2 richtingen verkeer van internet wat zij ook via zelfde kabel aanbieden te kijken welke kaart op welke aansluiting zit!

Dus fraude is zichtbaar.
Digitenne is wel mogelijk, maar bij UPC of Ziggo loop je kans een boete te krijgen en naheffing over gehele periode dat je klant bent want het is niet bewijsbaar hoe lang je fraudeerde!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door kweenie »

stofzuigertje schreef:Het is mogelijk door het 2 richtingen verkeer van internet wat zij ook via zelfde kabel aanbieden te kijken welke kaart op welke aansluiting zit!
Dat is theoretisch mogelijk als je ontvanger wel IP communicatie ondersteunt. Dat is alleen het geval bij interactieve TV. Gewone digitale ontvangers ondersteunen geen tweerichtingsverkeer, dus daar loop je dat risico ook niet.

Trouwens, er is wel meer illegaal, bijvoorbeeld in het buitenland kijken naar de Nederlandse satellietzenders via canal digital mag ook niet. Toch doen vele duizenden mensen dat op vakantie. Daar hoor je nooit iemand over klagen dat het frauderen is...

stofzuigertje

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat het bij sommige ontvangers wel mogelijk is.
Er zijn kaartlezers die redelijk veilig zijn.
Maar de losse kasten kunnen ze makkelijker aanpassen.

Dus je val meestal door de mand als je gaat klagen wegens geen ontvangst terwijl op dat adres geen klant bekend is....
Of je noemt het nummer van jou kaart bij verkeerde adres...

Dus meld indien je het zo gebuikt alleen via de legale eigenaar de storingen!

Reimer
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jul 2010 18:37

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door Reimer »

Ik ben nog uit de Casematijd. Ik heb vier actieve smartcards op naam en die werken alle vier. Geen probleem dus als je een smartcard aan je vriendin geeft!

nijendaaltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2012 09:34

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door nijendaaltje »

ik belde net met ziggo omdat ik perongeluk een 3de smardcard had geactiveerd omdat ik dacht dat die bij de hd recorder hoorde
maar nu kan die niet gedeactiveerd worden
dus ik zei tegen de medewerker kan ik hem dan niet gebruiken als ik bijv naar me ouders ga mijn ouders hebben namenlijk geen ziggo en me man vind sport1 super dus soms als we in het weekend gaan kan me man daar gewoon sport kijken zonder dat me ouders een abbonement hoeven te nemen omdat ze het toch nooit kijken ik ga zo even proberen of het werkt

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je ouders geen ziggo hebben, dan heb je niets aan een ziggo smartcard als je naar je ouders gaat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben nog uit de Casematijd. Ik heb vier actieve smartcards op naam en die werken alle vier. Geen probleem dus als je een smartcard aan je vriendin geeft!
Bij Ziggo mag je VIJF kaarten hebben, de eerste drie kun je zelf activeren, #4 en #5 kan de helpdesk voor je doen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door Ulbe »

Mijn vriendin heeft diverse filmzenders in haar digitaal pakket zitten, ik alleen het gratis pakket, ik zie weinig televisie,

Zij neemt vaak haar Ziggo Irdetokaart mee, zodoende we bij mij thuis ook even van de filmzenders kunnen genieten, :wink:

De kaart is eigenlijk niks anders dan een "sleutel", die bekijkt welke "rechten" je gekocht heeft, dit onder streng toezicht van Ziggo,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

stofzuigertje

Re: Ziggo smartcards - 3 stuks op 1 adres mogelijk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op een vakantie adres mag je jou kaart even gebruiken dus elders insteken mag...

Mits het dezelfde aanbieder is dus geen UPC op Ziggo of andersom..

Kabel naar buren, mag niet maar vele doen het net als de krant.
Zowel internet draadloos als Kabel TV en dan heb je met snelle dure pakket maar ½ te betalen...
We moeten toch bezuinigen....?

Gesloten