LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung LE26R71B Schema nodig

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
beertje82
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:44

Samsung LE26R71B Schema nodig

Ongelezen bericht door beertje82 »

Het beeld van TV valt na plus minus 30 a 45 minuten uit. Het geluid gaat gewoon door, je kan de zenders verzetten etc. Als je de TV een tijdje uitzet dan gaat hij gewoon weer aan.
Ik heb contact opgenomen met Samsung maar na 4 jaar en maar 120 uur TV (totaal, zeer weinig gebruikt) kijken konden ze niets meer voor mij betekenen.

Nu wil ik hem laten repareren door iemand die zeer technisch is. Wie niet waagt wie niet wint, laten we maar zeggen. Maar deze persoon heeft een schema van de Samsung LE26R71B nodig om te zien waar het probleem zit. Weet iemand waar ik dit schema kan aankomen?

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Samsung LE26R71B Schema nodig

Ongelezen bericht door jolanda77 »


beertje82
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:44

Re: Samsung LE26R71B Schema nodig

Ongelezen bericht door beertje82 »

Bedankt!

Ik weet niet of het goed is maar dat hoor ik nog wel van diegene die de tv nakijkt.

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: Samsung LE26R71B Schema nodig

Ongelezen bericht door Roeltej »

Is het niet de backlight die uitvalt? (De lampen achter het scherm)
Nadeel van LCD is dat ze deze nodig hebben, in principe blijft de tv dan beeld geven, maar omdat er geen licht achter schijnt zie je dit niet.

Heb het ook gehad bij een Philips tv, alleen gaf deze gelijk na het aanzetten geen beeld, en vaak moest ik hem meerdere keren aan/uitzetten voor het weer werkte.

Ik weet alleen niet of het bij LCD tv's mogelijk is de (ccfl?) verlichting of de bijbehorende trafo(?) te vervangen... Bij mij is de tv in zijn geheel vervangen.

Gesloten