LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
arjenschepens
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2011 12:00

opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door arjenschepens »

Dus ik ging digitenne van kpn opzeggen, want ik wou overstappen naar upc.
Poging 1:
Ik naar kpn bellen, krijg ik een mevrouw aan de lijn en vertel ik dat ik wil opzeggen, dus vraagt ze naar mijn straatnaam, huisnummer postcode en achternaam, en de reden van opzegging.
Na dat allemaal opgenoemd te hebben, gaat ze op de computer zoeken, en even later hoor ik dat ik niet bij digitenne ben aangesloten.
Dus ik zeg dat ik al 1,5 jaar tv kijk en elke maand 8,50 betaal aan digitenne.
Vraagt ze of ik verhuist ben, maar dat is niet zow, dus heb ik ook verteld.
Dus gaat ze me doorverbinden.
Gaat 2 keer over en dan hangen ze ineens op.
Poging 2:
dus ik nog een keer bellen, en weer hetzelfde als bij de eerste keer, en weer wordt ik doorverbonden.
Gaat weer 2 keer over, en hangen weer op.
Poging 3:
Dus ik nog maar een keer bellen, en deze keer alles verteld wat ik de eerste 2 keer heben verteld en wat ik gebeurde, bleek dat ze mij waarschijnlijk met het verkeerde nummer wouden doorverbinden of het niet goed deden.
Dus deze keer ging het doorverbinden wel goed.
Dus kreeg ik iemand aan de lijn die er volgens hun meer verstand van had (waarom hebben die andere dan er niet meer verstand van??)
Dus ik dacht dat diegene die ik toen kreeg wel wist waar ik voor belde, niet dus, dus kon ik alles weer helemaal vertellen.
Die zei dus ook dat ik niet aangesloten was bij digitenne, maar dat ik nog een ander nummer kon bellen waar ze me mischien verder konden helpen.
Poging 4
Ikke dus dat andere nummer bellen.
Heb ik ondertussen al bijna het kastje van digitenne het balkon afgegooid
Krijg ik ook nog een super chagerijnig persoon aan de lijn.
Ik weer alles vertellen, en blijft ze mij vertellen dat het onmogelijk is dat ik tv kijk via digitenne, en dat ik waarschijnlijk iets verkeerd heb gedaan, of vergeten ben dat ik verhuisd ben ofzo (net of je dat vergeet dat je verhuist)
En ik blijf volhouden dat ik wel bij hun een abonnement heb, maar vraag oof als dat niet zo is, of ik dan mijn geld terug kan krijg, maar dat kan dus niet.
En dan zegt ze dat ze mij niet verder kan helpen, en als ik dan vraag hoe ik digitenne op moet zeggen, krijg ik het antwoord dat ik geen digitenne heb, en hangt ze op.

Ik weet dus niet meer wat ik moet doen, heb 5 mensen aan de telefoon gehad, en het is dus onmogelijk voor mij om digitenne op te zeggen, maar mag dus wel gewoon elke maand blijven betalen.
Heb nou gewoon hun incasso laten blokeren, en dan kijk ik wel wat hun reactie is

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door snepke »

Wedden dat je dan ineens wel digitenne hebt.
Staat het niet op een andere naam, vriend of vriendin?

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door Rebellian »

Staat er bij het afboeken van de 8,50 EUR per maand geen nummer? Meestal printen ze wel een factuurnummer of een klantnummer. Bel eventueel met een andere insteek, u staat blijkbaar wel ingeschreven als klant bij de facturatie, anders schrijven ze ook niet af.

Bel dus om uw rekeningnummer te wijzigen of om te vermelden dat er een betaling is teruggeboekt en dat u wilt weten waar het naar overgemaakt mag worden, geld = geld en dan zoeken ze wel wat beter. Als ze dan niets kunnen vinden vraag of ze een faxnummer of e-mail hebben waar u een print de betalingen naartoe kunt sturen. Schrijf ook namen op van de mensen die u spreekt, vraag hier eventueel naar als u het niet verstaat en hou dit bij.

Als dat allemaal niet helpt, tja, dan misschien echt een keer storneren en afwachten?

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan best zijn dat er ergens in de computer een typefoutje staat, en dan komen ze er niet uit. Hebben ze geen van 5 naar je klantnummer gevraagd dan?

Johan78
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2010 12:02

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door Johan78 »

Is het mischien niet een truk van ze? zo dat je gewoon bij hun blijft en verder niks kan doen? een beetje raar! staat er bij de factuur geen klant nummer of iets dergelijk? volgende keer gewoon gesprek opnemen en je bank zeggen dat ze geen geld van je moeten afhalen, en digitenne zeggen dat je onterecht al die tijd geld hebt betaald!!! want je staat iemers niet bij hun geregisteerd!

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door SirPeter »

Is geen truc want niemand in een callcenters/helpdesk/klantenservice interesseert of iemand wil opzeggen of niet wil betalen (uitgezonderd diegenen die bij klantbehoud afdelingen werken). Rekeningnummer of klantnummer wat al eerder vermeld is is de beste om door te geven.

EnyaMae
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 aug 2009 21:10

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door EnyaMae »

Zoek even je abonneenummer op. Dit nummer bestaat uit 10 cijfers en begint altijd met een 5.
Je kunt hem op je nota vinden en anders op je bankafschrift. Dat staat er altijd bij. Wanneer je dat doorgeeft, kunnen ze je sowieso verder helpen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

arjenschepens schreef: Dus kreeg ik iemand aan de lijn die er volgens hun meer verstand van had (waarom hebben die andere dan er niet meer verstand van??)
Dat is niet zo heel raar hoor. De eerstelijns helpdesk is bedoeld om de standaardvragen te behandelen. Jouw situatie is overduidelijk een fout ergens in een systeem en daar moet door 2e of zelfs 3e lijns mensen naar gekeken worden.

Ik neem aan dat jij toch ook niet alle vragen kan beantwoorden die door de klanten van jouw werkgever worden gesteld.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je een brief stuurt en daarin om een reactie vraagt ben je van deze ellende af. Jij hebt gemeld dat je niet langer lid wil zijn, en met de schriftelijke reactie kun je later bewijzen dat deze brief is aangekomen. Echter, als er haast bij is dan kun je de brief beter aangetekend versturen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door tiptoo »

GJvdZ schreef:
Ik neem aan dat jij toch ook niet alle vragen kan beantwoorden die door de klanten van jouw werkgever worden gesteld.

bij kpn weten ze na 10 keer doorverbinden nog allemaal niks, is gewoon een rot trekje van ze.

ik zou TS adviseren de blokkade te doen op de rekeningnummer, moet je zien hoe gauw ze er achter komen dat je wel klant bent.

succes.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik ken de servicedesk van kpn niet maar wordt er dan niet om een klantnummer gevraagd? het is wel handig die bij de hand te hebben. Als je betaald is er ook een klantnummer.

EnyaMae
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 aug 2009 21:10

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door EnyaMae »

Nogmaals: het wordt afgeschreven zeg je, dan móet er op je bankafschrift een abonneenummer staan (beginnend met een 5). Zoek dat op en het is opgelost.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door tiptoo »

ronald g schreef:Ik ken de servicedesk van kpn niet maar wordt er dan niet om een klantnummer gevraagd? .

nee ik ken de servicedesk van kpn wel en die vragen niet om dat nummer, die verbinden je ik weet niet hoe vaak door en dan nog heb je geen antwoord.

bkn
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:12

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door bkn »

Dat doet de servicedesk van kpn natuurlijk om te zien of hun verbinding
nog werkt.
nee ik ken de servicedesk van kpn wel en die vragen niet om dat nummer, die verbinden je ik weet niet hoe vaak door en dan nog heb je geen antwoord.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door ronald g »

Als ik een helpdesk of servicenummer bel heb ik het klantnummer bij de hand en vraag ook of het handig is om het nummer door te geven. En jawel dat werkt echt. geef je enkel n.a.w. gegevens wordt het zoeken en kost een hoop tijd en spelfouten worden dan gauw gemaakt met ergernis van beide kanten tot gevolg en wie krijgt dan de schuld! de helpdesk.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door tiptoo »

ronald g schreef:Als ik een helpdesk of servicenummer bel heb ik het klantnummer bij de hand en vraag ook of het handig is om het nummer door te geven. En jawel dat werkt echt. geef je enkel n.a.w. gegevens wordt het zoeken en kost een hoop tijd en spelfouten worden dan gauw gemaakt met ergernis van beide kanten tot gevolg en wie krijgt dan de schuld! de helpdesk.

mee eens maar zo zijn ze niet bij kpn , dus de fouten liggen toch echt bij hun, maar om TS nog extra antwoord te geven blokkeer je rekening voor kpn en moet je zien hoe snel ze ineens weten dat je klant bent. :mrgreen:

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door SirPeter »

Negeer tiptoo's zijn advies. Er zijn al 10 beter adviezen geweest

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door tiptoo »

SirPeter schreef:Negeer tiptoo's zijn advies. Er zijn al 10 beter adviezen geweest
vertel je er dan effe bij dat jij op het kpn forum zit Sir Peter? hoe je daar ook de boel bij elkaar zit te kwijlen? :mrgreen:

wie zegt dat ik een hij ben :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tiptoo schreef:
ronald g schreef:Ik ken de servicedesk van kpn niet maar wordt er dan niet om een klantnummer gevraagd? .

nee ik ken de servicedesk van kpn wel en die vragen niet om dat nummer, die verbinden je ik weet niet hoe vaak door en dan nog heb je geen antwoord.
Dan doe ik zeker altijd wat verkeerd. De keren dat ik in het verleden KPN heb gebeld werd ik gewoon geholpen en naar de juiste persoon dooverbonden. En nee, ik werk niet bij KPN.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: opzeggen digitenne kan niet, want ben niet aangesloten

Ongelezen bericht door tiptoo »

GJvdZ schreef: En nee, ik werk niet bij KPN.

van mij hoef je dat er niet bij te zetten hoor, als jij tevreden bent over kpn dan is dat zo , ik dus niet.

Gesloten