LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC neemt haar klanten niet serieus

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Oscar.postuma
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2011 09:40

UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door Oscar.postuma »

UPC schermt op haar website met de energiezuinigheid van haar mediaboxen. Zeker in de eco-stand zou dit het geval zijn. Uit een onderzoek van de Consumentenbond van april 2011 blijkt dat dit maar voor 1 mediabox opgaat: de Cisco mediabox HD DVR, die 0,7 W gebruikt in stand-by. De andere 2 , meest gebruikte mediaboxen van Thomson en Philips blijven ook met de nieuwe software relatief veel energie verbruiken, resp. 18,4 W en 20,2 W. Voor mij reden om UPC te vragen mijn 2 mediaboxen (met harde schijf) om te ruilen voor boxen van Cisco. Dat weigert UPC, alleen als ze kapot gaan of als ik naar HD overschakel kan dat. Dit wordt mij in de telefonische contact hierover met de klantenservice en het hoofdkantoor op een vrij arrogante wijze meegedeeld. Ik vind dit een erg klantonvriendelijke houding van UPC. Dit terwijl UPC haar klanten op zich al de hoofdprijs rekent: € 27,- voor de hoofd - digitale aansluiting + mediabox, terwijl bijvoorbeeld internetprovider XS4all voor eenzelfde aansluiting met een volgens de Consumentenbond betere beeldkwaliteit betere beeldkwaliteit en met een energiezuinige(r) mediabox maar € 15,- kwijt ben!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door Henri42 »

Oscar.postuma schreef:UPC schermt op haar website met de energiezuinigheid van haar mediaboxen. Zeker in de eco-stand zou dit het geval zijn. Uit een onderzoek van de Consumentenbond van april 2011 blijkt dat dit maar voor 1 mediabox opgaat: de Cisco mediabox HD DVR, die 0,7 W gebruikt in stand-by. De andere 2 , meest gebruikte mediaboxen van Thomson en Philips blijven ook met de nieuwe software relatief veel energie verbruiken, resp. 18,4 W en 20,2 W. Voor mij reden om UPC te vragen mijn 2 mediaboxen (met harde schijf) om te ruilen voor boxen van Cisco. Dat weigert UPC, alleen als ze kapot gaan of als ik naar HD overschakel kan dat. Dit wordt mij in de telefonische contact hierover met de klantenservice en het hoofdkantoor op een vrij arrogante wijze meegedeeld. Ik vind dit een erg klantonvriendelijke houding van UPC. Dit terwijl UPC haar klanten op zich al de hoofdprijs rekent: € 27,- voor de hoofd - digitale aansluiting + mediabox, terwijl bijvoorbeeld internetprovider XS4all voor eenzelfde aansluiting met een volgens de Consumentenbond betere beeldkwaliteit betere beeldkwaliteit en met een energiezuinige(r) mediabox maar € 15,- kwijt ben!
Nogal wiedes het standpunt van UPC en alle overige providers, je hebt de producten willens en wetens in ontvangst genomen,een omruilactie van functionerende producten is nergens aan de orde :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door ciske »

De arrogane houding van UPC is hier algemeen bekend.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door Rebellian »

Om makkelijker stroom te besparen kunt u ook een aan/uit schakelaar tussen het stopcontact en de stekkerdoos van TV, Mediabox etc plaatsen. Bij het uitzetten van de TV en het naar bed gaan de knop om, en slapen. De volgende dag na het werk TV kijken kan nadat de knop weer is omgezet. Dan verbruikt er niets stroom want een echte aan/uit knop zit bijna nergens meer op.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door Henri42 »

Rebellian schreef:Om makkelijker stroom te besparen kunt u ook een aan/uit schakelaar tussen het stopcontact en de stekkerdoos van TV, Mediabox etc plaatsen. Bij het uitzetten van de TV en het naar bed gaan de knop om, en slapen. De volgende dag na het werk TV kijken kan nadat de knop weer is omgezet. Dan verbruikt er niets stroom want een echte aan/uit knop zit bijna nergens meer op.

Is het niet zo dat bij het uitschakelen van de mediaboxen zonder harde schijf, je de tv opnieuw moet instellen ?

Luminard
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 sep 2010 07:52

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door Luminard »

Instellingen verdwijnen niet, maar de box kan wel de rechten van de zenders verliezen waardoor deze via de HD weer geactiveerd moet worden.

Wat betreft de andere box. UPC heeft 800.000 digitale TV klanten Wat denk je als al die boxen opeens vervangen moeten worden terwijl er niets mee is? Dat ga je als klant in de prijs van het abonnement merken. XS4 all heeft misschien wel een betere mediabox (of hoe het daar ook heet) maar voor internet word wel weer de hoofdprijs betaald (en dat voor een lagere snelheid). En dat internet is wel nodig voor DTV bij XS4ALL. Beide systemen hebben dus voor en na delen. De topicstarter lijkt heel ontevreden bij UPC en dan vraag ik me af waarom de ts niet gewoon overstapt als UPC zo slecht is. Ik denk dat hij die het onderste uit de kan wil de deksel op de neus krijgt. En verder vind ik het behoorlijk arrogant dat iemand zelf een paar tientjes wil besparen dat over de rug wil doen van de andere klanten. Kijk maar eens hoe energie zuinig het is om al die goede apparatuur zo weg te gooien. Beetje jammer meneer Postuma

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door ciske »

Luminard schreef: De topicstarter lijkt heel ontevreden bij UPC en dan vraag ik me af waarom de ts niet gewoon overstapt als UPC zo slecht is.
misschien zit TS wel vast nog aan een contract.
Ik denk dat hij die het onderste uit de kan wil de deksel op de neus krijgt. [/quote]
Dat is denken voor een ander, je weet het niet.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:
Luminard schreef: De topicstarter lijkt heel ontevreden bij UPC en dan vraag ik me af waarom de ts niet gewoon overstapt als UPC zo slecht is.
misschien zit TS wel vast nog aan een contract.
Ik denk dat hij die het onderste uit de kan wil de deksel op de neus krijgt.
Dat is denken voor een ander, je weet het niet.[/quote]

Tussen de regels doorlezen kan wel, de Ts had zich beter kunnen orienteren voor aanschaf van onderdelen, achteraf met verwijten komen ???, tja het mag wat mij betreft :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door ciske »

Henri42 schreef:
Tussen de regels doorlezen kan wel, de Ts had zich beter kunnen orienteren voor aanschaf van onderdelen, :
ach ja , als het om UPC gaat kan jij nooit fouten vinden toch?

teungerdi
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:10

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door teungerdi »

Klopt helemaal,10mnd HUREN wij onze gekochte mediabox.
Vele telefoontjes van onze kant, Vele beloftes van UPC hebben NIKS opgelost.
UPC veranderd gewoon ongevraagd je abonnement en het lukt al 10 mnd NIET dit terug te draaien, maar WEL betalen,anders direct boete.
Zijn er meer mensen met deze problemen? :mrgreen:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door renegade66 »

Is het niet zo dat bij het uitschakelen van de mediaboxen zonder harde schijf, je de tv opnieuw moet instellen ?
nou nee, dat is niet mogelijk omdat de tv zijn eigen tuner heeft en die heeft niets met de mediabox (die via scart of hdmi aansluiting gaat) te maken.

is echt weer vrouwe henri logica. :mrgreen: :mrgreen:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door Henri42 »

renegade66 schreef:
Is het niet zo dat bij het uitschakelen van de mediaboxen zonder harde schijf, je de tv opnieuw moet instellen ?
nou nee, dat is niet mogelijk omdat de tv zijn eigen tuner heeft en die heeft niets met de mediabox (die via scart of hdmi aansluiting gaat) te maken.

is echt weer vrouwe henri logica. :mrgreen: :mrgreen:

Renegade, een soapserie is niets vergeleken bij jouw lijntjes, mijn logica zul jij niet kunnen bevatten,overigens dat jij een vrouw bent is duidelijk, I,am not a woman, dus stop de vervelende toevoegingen.
Blijf wel on topic en dwaal niet van het onderwerp af:
Als ik de UPC mediabox van de stroom haal,moet ik na aansluiting te tv zenders opnieuw installeren, zo simpel is het ReneGade :?: :oops:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door ronald g »

Met energiebesparing van de mediabox heeft het niets van doen. Ts vind upc veel te duur omdat hij een onterechte vergelijking met xs4all aan haalt. In het upc pakket zit standaard analoge ontvangst dus kun je in elke kamer tv kijken zonder mediabox terwijl je bij xs4all overal zo'n box nodig hebt, waar blijft die besparing dan?.

edwinknight

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door edwinknight »

Henri42 schreef:
renegade66 schreef:
Is het niet zo dat bij het uitschakelen van de mediaboxen zonder harde schijf, je de tv opnieuw moet instellen ?
nou nee, dat is niet mogelijk omdat de tv zijn eigen tuner heeft en die heeft niets met de mediabox (die via scart of hdmi aansluiting gaat) te maken.

is echt weer vrouwe henri logica. :mrgreen: :mrgreen:

Renegade, een soapserie is niets vergeleken bij jouw lijntjes, mijn logica zul jij niet kunnen bevatten,overigens dat jij een vrouw bent is duidelijk, I,am not a woman, dus stop de vervelende toevoegingen.
Blijf wel on topic en dwaal niet van het onderwerp af:
Als ik de UPC mediabox van de stroom haal,moet ik na aansluiting te tv zenders opnieuw installeren, zo simpel is het ReneGade :?: :oops:

???? Weet niet wat voor mediabox jij hebt maar als ik de stroom ervan afhaal hoef ik echt niet de zenders opnieuw te installeren. FF regiocode invullen en klaar.
Instellen gebeurd automatisch.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door renegade66 »

Blijf wel on topic en dwaal niet van het onderwerp af:
ten eerste reageer ik volledig on-topic.
Is het niet zo dat bij het uitschakelen van de mediaboxen zonder harde schijf, je de tv opnieuw moet instellen ?
hier staat toch echt de vraag of je de tv opnieuw moet instellen.
nee dus, de mediabox, hoeft als het goed is, ook niet opnieuw ingesteld te worden.

en ik kan me ergens in het verleden een conversatie herinneren met tiptoo waarin je beweerde een vrouw te zijn.

dus blijkbaar weet je zelf niet echt wat je voor onzin allemaal uitkraamt.
dus ik zou als eerste normaal nederlands leren typen en dan kijken wat voor lijntjes je neerzet omtrent UPC.
je denkt een hoop te weten, maar je onbezonnen antwoorden verraden je helaas.
Laatst gewijzigd door renegade66 op 03 apr 2011 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Oscar.postuma schreef:UPC schermt op haar website met de energiezuinigheid van haar mediaboxen. Zeker in de eco-stand zou dit het geval zijn. Uit een onderzoek van de Consumentenbond van april 2011 blijkt dat dit maar voor 1 mediabox opgaat: de Cisco mediabox HD DVR, die 0,7 W gebruikt in stand-by. De andere 2 , meest gebruikte mediaboxen van Thomson en Philips blijven ook met de nieuwe software relatief veel energie verbruiken, resp. 18,4 W en 20,2 W. Voor mij reden om UPC te vragen mijn 2 mediaboxen (met harde schijf) om te ruilen voor boxen van Cisco. Dat weigert UPC, alleen als ze kapot gaan of als ik naar HD overschakel kan dat.
Tsja, dan rest je nog zo'n beetje een klacht bij de Reclame Code Commissie in te dienen.
(Maak je borst maar nat m.b.t. het pak papier. :roll: )
Om ervoor naar een rechter te stappen, lijkt mij een beetje overdreven.

Overigens, je titel is niet helemaal correct.
Je bent juist wél serieus g-e-n-o-m-e-n door UPC.
Weliswaar in een andere context, maar toch..... :lol:

160589005
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 feb 2011 02:36

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door 160589005 »

Oscar.postuma schreef: Voor mij reden om UPC te vragen mijn 2 mediaboxen (met harde schijf) om te ruilen voor boxen van Cisco. Dat weigert UPC, alleen als ze kapot gaan of als ik naar HD overschakel kan dat.
U heeft dus een standaardpakket en wil een ontvanger die geleverd word bij een HD-pakket dat maandelijks €9,- duurder is. Als hetgene wat u thuis heeft staan gewoon functioneert dan levert UPC dus hetgene waar u voor betaald. Als u gewoon zo'n HDpakket afneemt dan krijgt u gelijk 2 van die HDDVR recorders die u zo graag wil.

De reden dat je bij UPC wat meer betaald voor de TV is omdat daar ook het analoge kabelsignaal in zit. Bij XS4ALL zitten de kosten voor hun ADSL-aansluiting in het internet en daarom lijkt het alsof de TV van XS4All goedkoper is.

Oscar.postuma
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2011 09:40

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door Oscar.postuma »

Het lijkt of er voornamelijk UPC medewerkers hebben gereageerd. Waar het mij nog steeds om gaat is dat UPC mij als klant niet serieus neemt, maar vooral vanuit zichzelf redeneert. Het is voor mij nog steeds een raadsel dat wanneer je 4 mediaboxen i n je productenaanbod hebt, waarvan maar 1 mediabox energiezuinig is het blijkbaar teveel gevraagd is om die aan een goede klant op diens verzoek ter beschikking te stellen. Dat spoort niet met een klantvriendelijke houding en doet geen recht aan het duurzame karakter van UPC waar zij blijkens de tekst op hun website (onder mediaboxen) hun website, aanspraak op maken; dat zou je ook nog misleiding kunnen noemen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik ben wel klant van Upc maar werk er niet. Wat Ts wil is een mediabox van de nieuwe generatie ipv van de oude die hij nu heeft, met een ander pakket geen enkel probleem maar dan zit er HD tv bij. Ts denkt daarbij enkel in zijn eigen straatje want als Upc over zou gaan tot vervanging van alle verouderde mediaboxen krijg je me een berg afval dat wil je niet weten.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC neemt haar klanten niet serieus

Ongelezen bericht door renegade66 »

ts kan hem wel krijgen hoor, voor het volledige bedrag van een kleine €400,-

ts mag blij zijn dat hij de mediaboxen gratis in bruikleen krijgt. bij ziggo moet je hem kopen.

maar ja, er zijn altijd mensen die denken evengoed voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Gesloten