LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [UPC] Digitale TV, bij kanaal wissel "on demand" scherm.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
vincent.kolmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2011 09:14

[UPC] Digitale TV, bij kanaal wissel "on demand" scherm.

Ongelezen bericht door vincent.kolmer »

Hoi forumers,

Ik vraag me af hoeveel mensen hier problemen hebben bij het wisselen van kanalen met de UPC media box?

Als ik wissel van kanaal met de CH+ toets dan komt regelmatig het "on demand" scherm van de zender waar ik naar toe ga naar voren( het scherm dat normaal met de rode knop hoort te werken).

Dit onder vind ik persoonlijk vaak(bijna continu) bij RTL5, Veronica, Net5 en Comedy Central.

Ik heb hier een klacht voor ingediend bij UPC.
Ze erkennen dit probleem maar geven aan pas in q4 van dit jaar met een mogelijke oplossing te komen.
Dat is dus nog tot het einde van dit jaar wachten in de hoop van een oplossing.
Tot die tijd ben ik weer regelmatig analoog aan t kijken met abonnementskosten waar je U tegen zegt.

Wie van u heeft ook deze problemen?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: [UPC] Digitale TV, bij kanaal wissel "on demand" scherm.

Ongelezen bericht door Henri42 »

vincent.kolmer schreef:Hoi forumers,

Ik vraag me af hoeveel mensen hier problemen hebben bij het wisselen van kanalen met de UPC media box?

Als ik wissel van kanaal met de CH+ toets dan komt regelmatig het "on demand" scherm van de zender waar ik naar toe ga naar voren( het scherm dat normaal met de rode knop hoort te werken).

Dit onder vind ik persoonlijk vaak(bijna continu) bij RTL5, Veronica, Net5 en Comedy Central.

Ik heb hier een klacht voor ingediend bij UPC.
Ze erkennen dit probleem maar geven aan pas in q4 van dit jaar met een mogelijke oplossing te komen.
Dat is dus nog tot het einde van dit jaar wachten in de hoop van een oplossing.
Tot die tijd ben ik weer regelmatig analoog aan t kijken met abonnementskosten waar je U tegen zegt.

Wie van u heeft ook deze problemen?
Ik kom ook wel eens bij demand terecht, ik blijf wel digitaal kijken, schakelt upc bij jouw naar analoog terug ?, het geld verschil is geloof ik E 2,5 p/mnd

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: [UPC] Digitale TV, bij kanaal wissel "on demand" scherm.

Ongelezen bericht door bianca82 »

ja hebben dat wel een aantal keer op een avond en dan duurt het heel lang voordat de back knop of een andere knop reageerd.. heb zelfs is gehad dat het zo lang duurde (5 min) dat ik de mediabox uit moest zetten

heb het bij heel veel zenders (de zenders die je noemde en discovery, rtl 4, national geo)

hexx
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2006 11:39

Re: [UPC] Digitale TV, bij kanaal wissel "on demand" scherm.

Ongelezen bericht door hexx »

Ja wij hebben er ook last van (soms bij discovery ).
Ik ben heel dat rode knop en on demand zat en heb CI + aangevraagd.

Groetjes
:wink:

160589005
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 feb 2011 02:36

Re: [UPC] Digitale TV, bij kanaal wissel "on demand" scherm.

Ongelezen bericht door 160589005 »

Ga naar menu>Instellingen>Fabriekinstellingen. Voer je Pincode in en laat de mediabox even opnieuw installeren.
Voer je activeringscode in en zoek opnieuw de zenders. Hierna zal het probleem verholpen zijn.

De reden dat dit gebeurt is de snelheid waar sommige mensen mee op de CH+ knop rammen. Hierdoor denkt de mediabox dat je een seintje geeft om UPC interactief te openen.

Je kunt ook zappen door OK > pijltoetsen > OK in te toetsen. Op deze manier heb je er nooit last van en gaat het zappen 3 keer sneller.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: [UPC] Digitale TV, bij kanaal wissel "on demand" scherm.

Ongelezen bericht door bianca82 »

wat jij nu tipt heb ik al 7x gedaan en roffel: het werkt niet..

ook ram ik niet op de afstandsbediening maar zap ik rustig zodat ik kan zien wat er op die zender bezig is aangezien de informatie op de info balk niet altijd (heel vaak niet dus) klopt.

die ok pijltoetsen werkt dus alleen bij mij bij die infobalken (wel handig kan je rondkijken terwijl je nog steeds naar de zender kan kijken waar hij orgineel opstond) maar aangezien die infobalken 9 van de 10 keer niet kloppen..

voorbeeld: disney channel of xl weet niet uit mn hoofd.. volgends de balk is er een programma die heet good luck charlie kijk je op de zender zelf is hanna montana of die tweeling in dat hotel bezig..

en zo heb ik meer zenders die dat hebben

160589005
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 feb 2011 02:36

Re: [UPC] Digitale TV, bij kanaal wissel "on demand" scherm.

Ongelezen bericht door 160589005 »

bianca82 schreef:ja hebben dat wel een aantal keer op een avond en dan duurt het heel lang voordat de back knop of een andere knop reageerd.. heb zelfs is gehad dat het zo lang duurde (5 min) dat ik de mediabox uit moest zetten

heb het bij heel veel zenders (de zenders die je noemde en discovery, rtl 4, national geo)
De UPC knop op je afstandsbediening zorgt ervoor dat je gelijk naar TV terugkeert uit welk scherm dan ook.
bianca82 schreef:wat jij nu tipt heb ik al 7x gedaan en roffel: het werkt niet..

ook ram ik niet op de afstandsbediening maar zap ik rustig zodat ik kan zien wat er op die zender bezig is aangezien de informatie op de info balk niet altijd (heel vaak niet dus) klopt.

die ok pijltoetsen werkt dus alleen bij mij bij die infobalken (wel handig kan je rondkijken terwijl je nog steeds naar de zender kan kijken waar hij orgineel opstond) maar aangezien die infobalken 9 van de 10 keer niet kloppen..

voorbeeld: disney channel of xl weet niet uit mn hoofd.. volgends de balk is er een programma die heet good luck charlie kijk je op de zender zelf is hanna montana of die tweeling in dat hotel bezig..

en zo heb ik meer zenders die dat hebben
Dat is dan vervelend maar een andere oplossing is er niet voor zover ik weet.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: [UPC] Digitale TV, bij kanaal wissel "on demand" scherm.

Ongelezen bericht door bianca82 »

160589005 schreef: De UPC knop op je afstandsbediening zorgt ervoor dat je gelijk naar TV terugkeert uit welk scherm dan ook.
dat zou je inderdaad denken.. maar daar reageert hij dan ook niet op heb het ondertussen maar opgegeven.. die box heeft wel vaker problemen hier..

maar als ik bel kunnen ze me alleen een monteur beloven die ik zelf moet betalen want volgends hun ligt het niet aan de box (we hebben al sinds we hem hebben regelmatig irritaties van) maar aan onze verbinding intern.

tja.. zolang het niet irritanter wordt dan dit vind ik het best want die 0900 nummers tikken aardig hoog op de telefoonrekening elke keer

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: [UPC] Digitale TV, bij kanaal wissel "on demand" scherm.

Ongelezen bericht door Rebellian »

Om welke mediabox gaat dit? UPC leest mee, misschien dat het in een software update zit/zat en dat meer mensen er nu problemen mee hebben.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: [UPC] Digitale TV, bij kanaal wissel "on demand" scherm.

Ongelezen bericht door bianca82 »

bij mij is het een pace (zwart plat kistje) staat onderop teminste

Gesloten