LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal contractsduur

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sabrinabarbara
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2011 11:19

Canal Digitaal contractsduur

Ongelezen bericht door sabrinabarbara »

Ik zit met een principe kwestie.
Ik ben half september 2009 een 2 jarig combinatie abonnement aangegaan met Online en Canal Digitaal.

Nu ga ik binnenkort verhuizen en wil ik dit contract niet meenemen. Ik heb beide dus opgezegt.
Nu schets mijn verbazing als bij online per 17 september mijn abonnement afloopt, maar bij canal digitaal pas per 31 oktober.
Na wat doorvragen bleek mijn abonnement bij canal digitaal per 1 oktober in te zijn gegaan.

Maar ik heb toch een 2 jarig abonnement en niet een 2 jaar en 1 maand abonnement.
Ik ben goed optijd met opzeggen dus daar kan het niet aan liggen.

Is dit een normale gang van zaken?

MAXIEM

Re: Canal Digitaal contractsduur

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

De korrekte vervaldata zijn de 2 datums die exact 2 jaar na het aangaan van de overeenkomst liggen. Als er wat anders staat in de "kleine lettertjes", dan is dat een onredelijk beding.

Maxiem.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Canal Digitaal contractsduur

Ongelezen bericht door ruvada »

Als het abo op 1 oktober is ingegaan terwijl je het contract hebt getekend per half september, ben je voor een halve maand genaaid, tenzij ze de eerste halve maand gratis hebben gegeven.

Als ze nog eens een maand extra aan het abo vastplakken, proberen ze je nog eens te naaien. Volgen Bartjens moet het abo op 1 oktober weer aflopen. Wellicht redeneren ze, dat het abonnement pas per einde van de kalendermaand kan eindigen, maar dat is dan september en niet oktober. Bovendien moet het abo per dag opzegbaar zijn, mits minimaal 1 maand tevoren opgezegd.

stofzuigertje

Re: Canal Digitaal contractsduur

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U heeft een contract tot 2 jaren na de eerste betaling.
Sommige hebben eerst een gratis periode en dan is het langer dan 2 jaren.
Dus bij 3 maanden gratis mag je er 27 maanden van maken....

Kijk eens op oude bank afschriften wanneer je voor het eerst betaalde.
Je moet dus 24x betalen bij een 2 jaren contract.

Gesloten