LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar zelf de koude douche?

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.

Moet Radar de koude doche krijgen voor het onvolledig informeren van de kijker?

ja
19
61%
nee
12
39%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Radar zelf de koude douche?

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Jij vindt het eigenlijk wel fijn dat anderen je privépost lezen?

rosenthal
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2004 18:09

Re: Radar zelf de koude douche?

Ongelezen bericht door rosenthal »

Toevallig kwam ik er achter dat ik met volledige naam en telefoonnummer op Google te vinden is. Dit vanwege dat ik een functie binnen een amateurvoetbalclub heb en dat mijn naam en funcie op hun website en clubblad vermeld staan.
Dit geld ook voor mijn dochter die in het verleden eens een auto via internet te koop aanbood.
Zij is op Google met naam, adres en telefoonnummer op Google terug te vinden.
Ik ben hier beslist niet blij mee. Het wordt dus de grootste tijd dat hier maatregelen voor moeten worden getroffen om dit tegen te gaan.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Radar zelf de koude douche?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Radar heeft alleen maar aangegeven wat er met een zoekmachine zoals Google over je te vinden is wanneer je je gegevens op internet plaatst.Het zelfde geldt voor Ilse en lycos en alle andere zoekmachines.
Het was dus een waarschuwing voor iedereen om voorzichtig te zijn met het plaatsen van persoonlijke gegevens op het internet.Ik ben ook terug te vinden! Ook onder mijn eigen naam,maar je zult niets vinden wat ik niet wil.Ik plaats namelijk geen privezaken op het internet via onbeveiligde verbindingen.Het gaat dus niet over Google.Google is gewoon een voorbeeld. 8)

rosenthal
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2004 18:09

Re: Radar zelf de koude douche?

Ongelezen bericht door rosenthal »

Ook als je niets van jezelf op internetzet kan het gebeuren dat je op Google terug te vinden bent.
Als je een bepaalde functie bij een bedrijf bekleed en dat bedrijf een website heeft, dan kan je ook gevonden worden.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Radar zelf de koude douche?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Klopt,rosenthal,
Maar ook dat valt niet te wijten aan Google.
Als niemand bewust of onbewust privegegevens op het internet zet is er ook niets van je terug te vinden.Ook niet via e-mail.

Lantafi
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2006 19:51

Re: Radar zelf de koude douche?

Ongelezen bericht door Lantafi »

Met betrekking tot het lezen van je email door Google kan ik het volgende mededelen. Radar wordt wakker, iedere internetprovider volgt via robots het email- en internetverkeer. Google laat het zien en gebruikt het om je al dan niet naar websites te brengen die interresant zouden kunnen zijn en de andere providers doen dat niet maar zouden dat wel kunnen! Prive gegevens komen hier niet ter sprake. Het lijkt mij beter dat Radar niet sensationeel wordt maar gewoon objectief zijn werk doet zoals dat van de Tros en de publieken verwacht mag worden.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Radar zelf de koude douche?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Hoe werkt Google.

Dat is de vraag die opkomt bij dit topic.
Ik zal proberen u wat helderheid of inzicht te geven.
Coocle beschikt over zoekmachines welke alle voor komende vormen van webadressen genereert en niet geregistreerde adressen toevoegt aan de zoeklijst. Zo komt het voor dat eerdere advertentie welke via Marktplaats werden gepubliceerd en al niet meer bestaan alsnog d.m.v. Google en haar registeratiesysteem alsnog verwijzen naar het reeds verwijderde artikel.
Door deze zoekmachines is er op het net niets meer prive of persoonlijk.
Alles wat men op het internet zet wordt algemeen.
Google heeft derhalve als beste zoekmachine goed maar tevens kwalijke gevolgen en daaraan is naar mijn mening niets te veranderen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Radar zelf de koude douche?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Dus jij wilt zeggen dat google alle pagina's moet gaan controleren voor ze deze aan de database toevoegen? zoek een leven :')
Prive gegevens zijn EIGEN verantwoording google is daar niet op aan te kijken

Gesloten