LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisbaas biedt thuiswerk aan

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Huisbaas biedt thuiswerk aan

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Hallo allemaal,

Mijn huisbaas heeft me aangeboden ter voldoening van de huurachterstand om thuiswerk te gaan verrichten voor relaties van hem.

Het zou gaan om een hospitality functie zei hij. Circa 4 uur werk per avond gedurende 2 avonden per week. Onkosten worden niet vergoed.

Heeft hij hier een punt? Waarom worden onkosten niet vergoed????

Graag uw mening.
Kimberly

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Huisbaas biedt thuiswerk aan

Ongelezen bericht door Radar »

Berichten verwijderd omdat deze niet on-topic waren. Graag on-topic blijven.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Huisbaas biedt thuiswerk aan

Ongelezen bericht door tenormin »

handdoekindering schreef:Hallo allemaal,

Mijn huisbaas heeft me aangeboden ter voldoening van de huurachterstand om thuiswerk te gaan verrichten voor relaties van hem.

Het zou gaan om een hospitality functie zei hij. Circa 4 uur werk per avond gedurende 2 avonden per week. Onkosten worden niet vergoed.

Heeft hij hier een punt? Waarom worden onkosten niet vergoed????

Graag uw mening.
Kimberly
Dat lijkt me dan vriendelijker van hem dan om je uit huis te zetten. Dus nee, op deze manier zou je de niet betaalde huurachterstand kunnen verdienen, m.a.w. daar krijg je dan geen geld voor. Tot de achterstand is weggewerkt. Misschien ga je het wel zo leuk vinden dat dit zich kan omkeren naar wel een inkomen te genereren (en te voorkomen dat je weer een huurachterstand zou oplopen). Het prettige eraan is dat je natuurlijk thuis kan werken, lijkt mij dan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huisbaas biedt thuiswerk aan

Ongelezen bericht door kweenie »

De vraag is dan wel of hij goed en precies aangeeft wat het werk inhoudt. En hoeveel uur er moet worden gewerkt voor een maand huur. De constructie dat de werkgever gelijk huisbaas is, zie je trouwens ook vaak in het illegale circuit. Houdt dan vaak in veel werk voor weinig geld. Hou daar rekening mee.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Huisbaas biedt thuiswerk aan

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dit soort thuiswerk is meestal goed betaald. Je bent dan snel van de schuld af. Wat bedoel je met "onkosten" ?

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Huisbaas biedt thuiswerk aan

Ongelezen bericht door 53078 »

sjoegel schreef:Dit soort thuiswerk is meestal goed betaald. Je bent dan snel van de schuld af.
Meestal? Aan wat voor uurtarief moet ik denken? € 100,- ? En dan de helft voor de huurbaas? En wat gebeurt er dan met haar loonbeslag? Of is het allemaal zwart?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Huisbaas biedt thuiswerk aan

Ongelezen bericht door prem »

Ik dacht dat het rond de 130 per uur is tegenwoordig :) :)

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Huisbaas biedt thuiswerk aan

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nee je kunt het hele uurtarief aftrekken van de huurschuld. gemiddeld uurtarief ligt rond de 130 euro afhankelijk van de geboden diensten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huisbaas biedt thuiswerk aan

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik moet dan, net als meer mensen hier zo te lezen, denken aan het oudste beroep ter wereld. Of dat zo is, kan jij alleen inschatten, net als het feit of je dat überhaupt zou moeten willen gaan doen.

Los daarvan, als je zo aan het werk gaat, in wat voor capaciteit dan ook, is het zwart, en dus illegaal. Dat brengt sowieso allerlei risico's voor je met zich mee.

Misschien kan je eens beginnen met uitleggen wat dat thuiswerken precies inhoudt?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Huisbaas biedt thuiswerk aan

Ongelezen bericht door prem »

sjoegel schreef:Nee je kunt het hele uurtarief aftrekken van de huurschuld. gemiddeld uurtarief ligt rond de 130 euro afhankelijk van de geboden diensten.
Aftrekken?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Huisbaas biedt thuiswerk aan

Ongelezen bericht door sjoegel »

Aftrekken?
Ja van de huurschuld zal wat af moeten. Rekenkundig heb je het dan over aftrekken.

Je zult om het zuiver te doen een rekening moeten schrijven voor geleverde diensten. Dat verreken je dan met de rekening van de huur. Om een rekening met BTW te kunnen schrijven moet je naar de KVK voor een inschrijving, etc. heleboel gedoe dan.

Ik stop want ik wil geen ban maar er zijn genoeg creatieve oplossingen te bedenken. Wees wel duidelijk in je grenzen. Het is een gevaarlijk pad maar vele sterke vrouwen gingen je voor.

Gesloten