LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ga niet werken voor Mail At Your Service

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
hildana83
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2017 16:11

Ga niet werken voor Mail At Your Service

Ongelezen bericht door hildana83 »

Zo juist wou ik mij aanmelden bij een bedrijf dat heet Mail At Your Service. Na mijn aanmelding kreeg ik een mail met daarin of ik een kopie wou sturen van mijn ID kaart wat geen probleem is maar ook of ik even een kopie wou meesturen van mijn bankpas... nou daar pas ik dus voor. En wil dan ook iedereen hiervoor waarschuwen...

Een bedrijf mag never nooit niet om een kopie van jouw bankpas vragen! Met deze kopie alleen al kan iemand een nieuwe pas van jouw bankrekening aanvragen en met jouw geld er vandoor gaan. Stuur dan ook nooit een kopie mee van jouw bankpas ook al zet jij er een tekst van kopie er door heen. Doe dit dus nooit!!! Want dan kan jij net zo goed de bankpas aan die andere persoon of in dit geval bedrijf geven en deze dan zo geld van jouw rekening laten pinnen. Geef dus nooit een kopie van jouw bankpas aan geen enkel bedrijf!!!! Pas hier voor op!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mei 2017 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht aangepast. Reden: leesbaarheid aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ga niet werken voor Mail At Your Service

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hildana83 schreef:Zo juist wou ik mij aanmelden bij een bedrijf dat heet Mail At Your Service. Na mijn aanmelding kreeg ik een mail met daarin of ik een kopie wou sturen van mijn ID kaart wat geen probleem is maar ook of ik even een kopie wou meesturen van mijn bankpas... nou daar pas ik dus voor. En wil dan ook iedereen hiervoor waarschuwen...

Een bedrijf mag never nooit niet om een kopie van jouw bankpas vragen! Met deze kopie alleen al kan iemand een nieuwe pas van jouw bankrekening aanvragen en met jouw geld er vandoor gaan. Stuur dan ook nooit een kopie mee van jouw bankpas ook al zet jij er een tekst van kopie er door heen. Doe dit dus nooit!!! Want dan kan jij net zo goed de bankpas aan die andere persoon of in dit geval bedrijf geven en deze dan zo geld van jouw rekening laten pinnen. Geef dus nooit een kopie van jouw bankpas aan geen enkel bedrijf!!!! Pas hier voor op!!!
Alleen het bedrijf al waar u voor zou willen werken. U heeft er wel problemen mee om persoonlijke gegevens te versturen. Maar het oplichten van mensen op erotische sites heeft u dan weer geen problemen mee. Foei, ga in de hoek staan en ga maar eens goed nadenken over wat u aan het doen bent.

Ties1991
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2017 15:55

Re: Ga niet werken voor Mail At Your Service

Ongelezen bericht door Ties1991 »

NeoDutchio schreef:
hildana83 schreef:Zo juist wou ik mij aanmelden bij een bedrijf dat heet Mail At Your Service. Na mijn aanmelding kreeg ik een mail met daarin of ik een kopie wou sturen van mijn ID kaart wat geen probleem is maar ook of ik even een kopie wou meesturen van mijn bankpas... nou daar pas ik dus voor. En wil dan ook iedereen hiervoor waarschuwen...

Een bedrijf mag never nooit niet om een kopie van jouw bankpas vragen! Met deze kopie alleen al kan iemand een nieuwe pas van jouw bankrekening aanvragen en met jouw geld er vandoor gaan. Stuur dan ook nooit een kopie mee van jouw bankpas ook al zet jij er een tekst van kopie er door heen. Doe dit dus nooit!!! Want dan kan jij net zo goed de bankpas aan die andere persoon of in dit geval bedrijf geven en deze dan zo geld van jouw rekening laten pinnen. Geef dus nooit een kopie van jouw bankpas aan geen enkel bedrijf!!!! Pas hier voor op!!!
Alleen het bedrijf al waar u voor zou willen werken. U heeft er wel problemen mee om persoonlijke gegevens te versturen. Maar het oplichten van mensen op erotische sites heeft u dan weer geen problemen mee. Foei, ga in de hoek staan en ga maar eens goed nadenken over wat u aan het doen bent.
Is toch netjes dat ze dit laat weten? je kan ook normaal reageren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ga niet werken voor Mail At Your Service

Ongelezen bericht door berndv »

Volgens de wet is een kopie van uw id-kaart verplicht, een kopie bankpas is geen verplichting. Op zich is het niet heel erg raar dat een werkgever hier om vraagt, dan kan er later geen discussie bestaan over het bankrekeningnummer dat gebruikt is voor het storten van het loon. Maar daarvoor zou een bankafschrift met het onleesbaar maken van alle niet-relevante informatie ook volstaan. Dus alleen met uw NAW en het rekeningnummer zichtbaar.

Op zich kunnen ze niet heel erg veel met een kopie van uw bankpas. Geen idee welke bank u heeft, maar als ik een nieuwe pas aanvraag, gaat die naar het adres dat bekend is bij de bank. Een adreswijziging bij de bank kan alleen aangevraagd worden met meer gegevens dan alleen de pas zelf. Daarbij wordt de pas deactief verstuurd en wordt pas geactiveerd bij het eerste gebruik bij een pinautomaat van mijn eigen bank, met de pincode die ik al bij de bank heb. En als u degene waarvoor u wilt gaan werken niet zoveel vertrouwt, dat u diegene niet de gegevens wilt geven, zou ik mij inderdaad al afvragen of ik wel voor die baas wil werken. Helemaal als je afweegt in welk marktsegment die werkgever zich bevindt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ga niet werken voor Mail At Your Service

Ongelezen bericht door GJvdZ »

berndv schreef:Volgens de wet is een kopie van uw id-kaart verplicht, een kopie bankpas is geen verplichting. Op zich is het niet heel erg raar dat een werkgever hier om vraagt, dan kan er later geen discussie bestaan over het bankrekeningnummer dat gebruikt is voor het storten van het loon. Maar daarvoor zou een bankafschrift met het onleesbaar maken van alle niet-relevante informatie ook volstaan. Dus alleen met uw NAW en het rekeningnummer zichtbaar.
Een bankpas is praktischer omdat de meeste mensen die altijd bij zich hebben. Een bankafschrift moet je eerst gaan printen en dan weer opsturen.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Ga niet werken voor Mail At Your Service

Ongelezen bericht door Jetsertje »

hildana83 schreef:Na mijn aanmelding kreeg ik een mail met daarin of ik een kopie wou sturen van mijn ID kaart wat geen probleem is maar ook of ik even een kopie wou meesturen van mijn bankpas... nou daar pas ik dus voor
Met een visuele kopie bankpas kan iemand zo goed als niets. Met een kopie Identiteitskaart wel; namelijk identiteitsfraude.

Is http://mailatyourservice.nl de website? Want dan is het maar goed dat je geen kopie ID hebt gegeven. Er staan geen eens contactgegevens van het "bedrijf" en je hebt dan ook geen idee naar wie je die gegevens stuurt. Als je binnenkort spam krijgt in de mail, dan kun je wel verwachten door wie dit komt.

koektrommel
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Ga niet werken voor Mail At Your Service

Ongelezen bericht door koektrommel »

Over een kopie van de bankpas verstrekkn, zou ik minder moeilijk doen dan over het verstrekken van een kopie van je ID-kaart. Juist op die ID-kaart staan gegevens die zeer gevoelig zijn voor fraude, zoals BSN en je geboortedatum!

En een bedrijf mag daar niet zomaar naar vragen. En al helemaal geen kopie ervan maken. Tenzij je echt in dienst treedt bij het bedrijf, maar dan heb je wel eerst een fysiek gesprek gehad neem ik aan en niet zoiets vaags als enkel contact per mail.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ga niet werken voor Mail At Your Service

Ongelezen bericht door berndv »

koektrommel schreef:Over een kopie van de bankpas verstrekkn, zou ik minder moeilijk doen dan over het verstrekken van een kopie van je ID-kaart. Juist op die ID-kaart staan gegevens die zeer gevoelig zijn voor fraude, zoals BSN en je geboortedatum!

En een bedrijf mag daar niet zomaar naar vragen. En al helemaal geen kopie ervan maken. Tenzij je echt in dienst treedt bij het bedrijf, maar dan heb je wel eerst een fysiek gesprek gehad neem ik aan en niet zoiets vaags als enkel contact per mail.
Inderdaad, bij het tekenen van het contract een kopie id afgeven, en eventueel bankpas zou ik geen enkel probleem vinden. Sterker nog, als je in dienst komt, is je werkgever zelfs verplicht om een kopie van je id-kaart in zijn administratie te bewaren. Maar om in zo'n vroeg stadium al dergelijke gegevens te verstrekken aan een bedrijf dat zijn geldt verdient met wat meer louche handelspraktijken, zou ik persoonlijk niet heel snel doen.

Gesloten