LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thuis bijbaantje

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2009 16:35

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik kwam de site thuis-bijbaantje.com toevallig tegen bij het zoeken naar vacatures (serieuze HBO'ster die op zoek is naar een baan)
niet omdat ik mij hier wilde inschrijven, maar was wel nieuwsgierig. Gelijk vond ik het verdacht, dus heb ik het gegoogled. er zijn er veel. Niet alleen worden de pakketten aangeboden op marktplaats, zoekertjes, marktgigant etc. Ook kom ik sites tegen thuiswerkfabriek, extra-geld, online-email-processing,thuiswerkbanen, emailjerijk. ga zo maar door. En allen hebben ze dezelfde opmaak. Wat er denk ik dus gebeurd; je download waarschijnlijk een pakket waarmee je een simpele website kunt bouwen volgens een vast stramien. de € 30 die je kan ontvangen met het verwerken van emails; is dus de € 30 die betaald moet worden voor het starterspakket. Iedereen die er 1 aanvraagt bij jou; betaalt jou € 30. Dus tsja, als er veel mensen zijn die op jouw site reageren, dan verdien je dus geld. Met m.i. ONZUIVERE praktijken en ILLEGAAL. Een aantal sites hebben een disclaimer via File Reg (online gerbruikersverklaringen, algemene voorwaarden etc) om zich in te dekken. Volgens mij is de enige mogelijkheid het bedrijf PayPal melden wat voor een praktijken er mee plaatsvinden.
U mag de PayPal-service niet gebruiken voor activiteiten die:

die betrekking hebben tot transacties die (a) de persoonlijke gegevens van derden tonen in strijd met het toepasselijke recht, (b) piramidesystemen, 'Ponzi'-schema's, matrixprogramma's, andere 'word snel rijk'-schema's etc. etc.

Lijkt mij duidelijk. Voor degene die te goeder trouw zich aangemeld hebben. Eens en nooit meer, maar misschien met zijn allen melden?

grt :roll:

desire835
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2009 11:27

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door desire835 »

Inmiddels heb ik mijn geld via paypal terug gekregen, nadat ik gemeld heb er zeker werk van te maken als het niet zou gebeuren.

stofzuigertje

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit soort thuis werk kan veel geld opleveren!

Elke sukkel die voor een flut pakket geld betaalde en de organisator van zijn eigen thuiswerk krijgt regelmatig deze €29,95 voor een flut mail overgemaakt.

Dus alleen de maker van deze pagina verdiende en als ook geld wilt moet U het zelfde doen en andere sukkels er in laten trappen!

Betaal nooit voor werk want alleen de aanbieder zal hier aan verdienen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door antileugens »

Nooit is een erg groot woord, maar als er geld gevraagd word moet je wel oppassen. Voor een franchise word ook geld betaald en wel wat meer ook dus om 'nooit' als stelregel te hanteren is wat erg kort door de bocht.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Anti - voor een franchise is het vaak duidelijk waarvoor je betaald.

Huur van de naam, gebruik netwerk e.d.

Bij deze "email verwerkers" is het onduidelijk - want nergens stelt men wat je exact krijgt.

Ik denk dat je als stelregel aan moet houden "Als het te mooi klinkt om waar te zijn, is dat het ook" - zeker met internet aanbiedingen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door antileugens »

Aha, maar nu verdraai je de zaak. Ik heb al duidelijk gezegd dat dit email verwerken oplichterij is. Echter de uitspraak
Betaal nooit voor werk want alleen de aanbieder zal hier aan verdienen.
is gewoon heel erg kort door de bocht. Ook bij veel bedrijven waar je wel moet betalen is het overigens duidelijk wat je krijgt.

Maar is de stelregel 'betaal nooit als je niet weet wat je krijgt' is er wél een die ik ondersteun, of dat nu over werk gaat of wat anders. Dat is gewoon nuchter nadenken.

MvdG
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mei 2009 09:25

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door MvdG »

Voor een poos terug wou ik ook gaan thuiswerken. Dus hier in de buurt een betrouwbaar adres opgezocht. Betrouwbaar is het zeker, geen aanbetalingen, alle zaken netjes op orde.

Dus ik ben er mee begonnen, moesten wel zelf om het spulletje rijden, maar okeej.
Doordat de eigenaresse op vakantie was wist ik niet wat ik ging verdienen, nou, ik wacht wel even af.
Later bleek dus dat ik voor 2 x een lading thuiswerk te doen, nog geen 25 euro had verdiend. Ik was er best lang mee bezig geweest.
Heb na het afleveren gezegd dat ze die 25 euro mochten houden en ze mij niet meer zouden zien.

stofzuigertje

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dus ik moest zeggen;

Betaal nooit voor werk als ze niet vooraf duidelijk aangeven wat je zult krijgen en of je ooit dit met werk kunt terug verdienen?

De genoemde Franchise is meestal wel duidelijker en ook daar mag je meestal pas achteraf na aanmelden en vragen meer info betalen.

Betalen voor informatie is meestal oplichting.
Omdat je niet weet wat voor werk je krijgt en welke voorwaarden betaal je meestal voor gebakken lucht.

De enige Thuiswerker die wel verdiende is de maker van dit soort oplichtings paginas.

Goed betaald thuiswerk waar U vooraf niets hoeft te betalen;

1 Helpdesk, U moet vragen als je deskundig bent beantwoorden van klanten en krijgt per gesprek/minuut betaald via 0900 nummer die ze doorschakelen naar meestal bereikbare mensen.

2 Online winkels waar U de administratie, betaal controle of verzendklaar maken van pakjes en het aanbieder bij verzend firma...
Dit kan dus alles of slechts een deel van deze werkzaamheden zijn.
Dus niet overal hoeft U deze 3 handelingen te verrichten.

3 Doorplaatsen van online bestelde producten, dus van importeur naar klant zodra de betaling binnen is, deze online winkels moeten binnen 24 uur elke bestelling afhandelen (uitgezonders weekend)

Dit soort van de hierboven genoemde bedrijven werken op hoe meer klanten hoe meer geld, U moet dus bereikbaar zijn en tijdig dit kunnen afhandelen. Maar gezien de wachtlijst heb ik als eigenaar van diverse webwinkels genoeg mensen die graag zouden werken maar ik heb al teveel aanmeldingen van die dit graag zouden doen.

Dus goede banen zijn lastig te vinden.
Geloof niet in dit soort sprookjes die tegen betaling snel en veel werk geven want ik garandeerde niets!
De klant bepaald of U ooit geld zou krijgen en wat nu goed loopt kan plotseling instorten als iemand anders het goedkoper kan leveren!
Dus ook ik heb totaal geen zekerheid, want via vergelijkingssites komen meeste klanten binnen dus ik moet steeds de goedkoopste blijven, uitgezonderd de afhaal adressen die vele klanten die het niet vertrouwen gebruiken, dus afhalen en betalen zonder kosten bij de distributeur!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door ron1 »

Nogmaals. GOEDE banen zijn vaak banen waar mensen voor opgeleid zijn of stevig betalen, dat is vanaf 2008-2009 voorlopig, en mogelijk volgens analisten voor huidige werkzoekenden zelfs voor altijd, afgelopen,er is echter werk genoeg.................

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door antileugens »

En toen werd Ron 40, kreeg ontslag en praatte hij ineens heel anders......

:wink:

tegelzetter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2009 10:28

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door tegelzetter »

Gewoon wat googlen en je weet precies waar die grapjas woont.

emailservice24.nl Get Easy Online Cash thuiswerk-bijverdienen.nl, thuiswerk-bijbaantje.nl make-online-money-at-home.com zie forum van kassa en radar voor meer info http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... c&start=15

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Gewoon met meerdere mensen een klacht indienen bij Maria van der Hoeven van Economische Zaken. Wanneer er 1 dit doet, zal niemand ervan wakker liggen, maar wanneer er dagelijks meerdere van dit soort klachten op het bureau van haar medewerkers belandt, dan zullen ze er toch echt wel naar kijken.

En vanaf dat moment niet stoppen met melden, gewoon bellen met de vraag of ze de klacht al in behandeling hebben genomen.
En op jullie vraag aan mij, heb JIJ dat dan al gedaan, kan ik bevestigend antwoorden..........vanmorgen dus, maar ik ben van plan mijn vraag in hun aandacht te houden.

fraude-inspecteur
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 sep 2009 01:22

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door fraude-inspecteur »

Beste Forumleden,

Het internet is heden een ideale plek om reclame te maken voor zgn. thuiswerk.

De informatie op de site van "www.thuis-bijbaantje.com" leek te mooi om waar te zijn. Zelfs wordt er een KVK nummer opgevoerd, waardoor het lijkt alsof er geen vuiltje aan de lucht is.

Tijd voor een grondig onderzoek.

1) welke organisatie zit er achter THUISWERK-BIJBAANTJE? Conform een onderzoek in het handelsregister zou het moeten gaan om de firma: ONLINE BUSINESS (KVK Nr. 39101549), heden statutair gevestigd te Almere, gebruikmakend van het postbusadres: Postbus 10035, 1301 AA te Almere. Op het adres is tevens gevonden ONLINE BUSINESS SOLUTIONS C.V. (KVK Nr. 32157139)

2) wie is de bestuurder van de onderneming ONLINE BUSINESS? Als u het wilt weten, kunt zich heden tot mij vervoegen.

Met vriendelijke groet,


Fraude-Inspecteur
Laatst gewijzigd door fraude-inspecteur op 21 sep 2009 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

BernaSchriever
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2009 11:18

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door BernaSchriever »

Hallo

Gister ben ik er ook ingestonken, is er een manier om het geld terug te krijgen?

Mary-Ann1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2010 21:40

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door Mary-Ann1965 »

Nee, ik ken thuis-bijbaantje.nl niet. Maar waarom probeer je niet via de website van Annie Connect aan thuiswerk te komen. Vanuit huis bellen voor goede doelen. Wel eerst training op locatie.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door Guardian72 »

BernaSchriever schreef:Hallo

Gister ben ik er ook ingestonken, is er een manier om het geld terug te krijgen?
Voor zover ik weet, niet.
Alleen aangifte doen, want in theorie is het oplichting.
Je kan eventueel ze een bericht sturen, dat ze 7 dagen de tijd hebben om terug te betalen voordat je aangifte gaat doen.

succes

BernaSchriever
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2009 11:18

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door BernaSchriever »

Ik krijg een melding dat er gereageerd is hierzo.

Inmiddels heb ik het geld netjes teruggekregen. welliswaar na eerst een verzoekmailtje gestuurd te hebben, zonder discussie is het keurig netjes afgehandeld.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door antileugens »

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Er zijn ook anderen hier die hebben geposted dat ze hun geld terug willen dus is het handig als je even verteld hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Overigens is er de wet koop op afstand die hier volgens mij ook op van toepassing is: http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand

pina
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2010 14:16

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door pina »

antileugens schreef:Ik ken een paar mensen die het doen en er zitten soms hele leuke opdrachten tussen (een avondje in een hotel met alles er op en er aan en nog een centje toe; een weekendje naar een vakantiepark, alle kosten betaald en nog een centje toe, etc.). Het mooie is echter dat je je tijd zelf grotendeels kunt plannen en dat is, zeker voor ouders met kinderen, een groot voordeel. Als je het goed doet kun je er toch tussen de 100 en 200 Euro per dag mee verdienen (dan werk je natuurlijk voor meerdere bedrijven), alleen is dat natuurlijk niet elke dag van de week en is het bruto. 600-1000 Euro per maand parttime is regelmatig haalbaar van wat ik hoor.

Je moet wel toneel kunnen spelen!!

Via welke onderneming is dit??????

Missi
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2010 12:35

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door Missi »

Hoi iedereen,
Ik heb net gekeken op de site ideale-bijverdienste.nl en ze noemden wel een kvk-nummer. Ik heb het even nagebeld en wat blijkt, het nummer bestaat, en er staan 4(!!) bedrijven met nummers ingeschreven, maar deze niet. Vreemd.
Dus toen heb ik even gegoogled, en ik heb er niets positiefs over gevonden.
Als studentjournalist met ongeveer 30 lesuren per week is een bijbaan erg moeilijk te vinden. Dus ik zocht naar thuiswerk. Maar dit dus niet.
Het spijt mij heel erg voor alle mensen die hebben betaald en van een koude kermis thuiskwamen, maar de volgende keer vertrouw je instinkt! Er staan op de bovengenoemde site bijv. wel 'succesverhalen', maar geen contactgegevens. Dus hoe komen die verhalen daar?

Even nabellen en je hebt vaak het antwoord. Natuurlijk is het prettig als je snel geld kunt verdienen, maar ga dan liever naar bijvoorbeeld clubsense.nl. Dat is ook thuiswerk waar je wel E24,00 per uur verdient, als je het werk wilt doen.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben gehad.

Groetjes Missi

Gesloten