LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen thuiswerk

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
johnny23
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2009 13:16

opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door johnny23 »

hallo
hoe kan me thuiswerk afzeggen dat oplichterij allemaal
ik ben bij DOCDATA PAYMENTS
AURORA
hun ingeschreven opdat ik geen werk meer had maar ze houden elke week geldt van me rekening af
heb nog wat gehorrdt dau ik wil het afzeggen maar hoe .
wie kan me daarbij helpen.

alvast bedankt
gr john

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door jor »

Dit vond ik er over,misschien heb je er iets aan.


Geplaatst op 30 Apr 2008 13:48 door Anne197510
Sad

Voor een ieder die een brief wil schrijven, het adres van Aurora.

Via de opsommingen van voorwaarden er achter gekomen dat het slechts een handelsnaam is en niet de bedrijfsnaam. Heb op KvK op hun aansluitnummer gezocht ( 09143410 ).

Adres is

Vennootschap Dionysos B.V.
handelsnaam Aurora]
Industrieweg Oost 13a
6662 NE Elst Gld.

Veel succes! Wink Evil or Very Mad

Aangetekende brief lijkt me voldoende.

Han1259
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2009 11:04

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door Han1259 »

zo moeilijk is het niet te vinden hoor;

http://www.thuiswerkopdrachten.nl/Thuis ... ntact.aspx

docdata payments
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 10:58

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door docdata payments »

Docdata Payments is de grootste Nederlandse internet payment service provider (PSP). Meer informatie over docdata payments kunt U vinden op www.docdatapayments.com. Payment service providers helpen websites om hun betalingsverkeer af te handelen, U kunt het vergelijken met de kassa in een gewone winkel. Bij veel webwinkels wordt aangegeven welke payment service provider er gebruikt wordt, omdat bij bepaalde betaalmethoden de naam van de PSP op het bankafschrift zichtbaar is.

Wanneer U Docdata (of Stichting Foundation Docdata Payments) op uw bankafschrift ziet staan heeft een website aan Docdata Payments gevraagd om het geld namens de website te incasseren, vandaar de naam docdata op uw bankafschrift. Docdata Payments gaat ervanuit dat de website daadwerkelijk uw toestemming heeft gekregen voor een afschrijving, wanneer dit onjuist is horen wij dit graag, en zullen dit met de betreffende website overleggen.

Wanneer u vragen heeft over de transactie, bijvoorbeeld voor welke website deze is afgeschreven, kunt U contact opnemen met de klanten service afdeling van docdata payments:

Dit kan per email op: [email protected]
Of via internet: https://support.docdatapayments.com/index.php

Vermeld bij uw vraag aan Docdata Payments in ieder geval de datum, het bedrag en de exacte tekst en/of referentie van de afschrijving.

Wanneer U vragen heeft over het bestelde product kunt U zich direkt tot de winkel richten, zij blijven verantwoordelijk voor de service over hun product.

erickhiemstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:33
Contacteer:

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door erickhiemstra »

Misschien dat deze pagina je nog iets verder kan helpen?

https://www.docdatapayments.com/nl/checkpayment/

Groet,
Erick

tammy222
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:08

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door tammy222 »

hallo
ik ben dus ook in DOCDATA PAYMENTS getrapt
nu heb ik het al vis de site stop gezet,maar er blijft maar afgeschreven worden,
hoe kan je er het snelste van af komen,en je geld terug krijgen
grt tammy222

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tammy222 schreef:hallo
ik ben dus ook in DOCDATA PAYMENTS getrapt
nu heb ik het al vis de site stop gezet,maar er blijft maar afgeschreven worden,
hoe kan je er het snelste van af komen,en je geld terug krijgen
grt tammy222
Nogmaals een opzegging sturen dat je "service" per datum x hebt stopgezet via de site en de afgeschreven bedragen via de bank storneren. Als je internetbankieren hebt, kun je via internetbankieren storneren. Blijf dit consequent volhouden als zij afschrijven. Het kwartje zal doorgaans wel eens vallen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door Guardian72 »

of gewoon naar de bank, en vragen om een selectieve blokkade.

Dan hoef je verder niet steeds achter je eigen geld aan te jagen.

Als reden kan je opgeven "opgezegd, maar incasso blijft doorgaan - dus onterecht"

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Guardian72 schreef:of gewoon naar de bank, en vragen om een selectieve blokkade.

Dan hoef je verder niet steeds achter je eigen geld aan te jagen.

Als reden kan je opgeven "opgezegd, maar incasso blijft doorgaan - dus onterecht"
Ja, is nog handiger. Overigens met het internetbankieren is storneren binnen een paar muisklikken geregeld, maar je moet het wel zelf blijven controleren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Emmy75 schreef:Ja, is nog handiger. Overigens met het internetbankieren is storneren binnen een paar muisklikken geregeld, maar je moet het wel zelf blijven controleren.
Vandaar ook de selectieve blokkade.
Je moet wel persoonlijk bij de bank langsgaan. (alleen ABN schijnt het niet te kunnen).
Storneren werkt, maar moet je steeds herhalen..

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Guardian72 schreef:
Emmy75 schreef:Ja, is nog handiger. Overigens met het internetbankieren is storneren binnen een paar muisklikken geregeld, maar je moet het wel zelf blijven controleren.
Vandaar ook de selectieve blokkade.
Je moet wel persoonlijk bij de bank langsgaan. (alleen ABN schijnt het niet te kunnen).
Storneren werkt, maar moet je steeds herhalen..
Klopt inderdaad. Overigens meestal valt het kwartje wel na 2 a 3 keer storneren. Dat er een mogelijkheid was van selectieve blokkade van een rekeningnummer wist ik niet, maar zal het zeker onthouden. Kan altijd nog eens van pas komen..

Aecnoril
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2011 03:35

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door Aecnoril »

Lol, de eigenaar van dit "bedrijf" zal wel een kennis zijn van de eigenaar van het "bedrijf" DutchPharma !

Heel herkenbaar alle posts, alleen stuurt Dutchpharma je iig nog eindeloos veel Vitamine pillen zonder dat jij daar iets vanaf weet :D

Succes iedereen met de problemen van deze slimme en "legale" manier van geldverdienen.. Mss iedereen massaal aangiften blijven doen van diefstal tot het Eindelijk sirieus word genomen door de overheid..

Aecnoril

ps. Naast Aurora en Dutchpharma is er een behoorlijke lijst van "bedrijven" etc, die via sneaky manieren aan hun geld komen

nonnetje1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:38

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door nonnetje1991 »

Hoi,..


Ik heb me geneens ingeschreven bij docpayments. en nu word er geld van me rekening afgeschreven. Ik wil me geld terug. want ik heb werk. dus waarom zou ik me inschrijven..... Meer mensen last van?

En dan wil je het opzeggen, en dan moet je er weer van alles voor doen..

Help!!!! Hoe kom ik hier van af dat de betaling stoptt

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door mpr1980 »

nonnetje1991 schreef:Hoi,..


Ik heb me geneens ingeschreven bij docpayments. en nu word er geld van me rekening afgeschreven. Ik wil me geld terug. want ik heb werk. dus waarom zou ik me inschrijven..... Meer mensen last van?

En dan wil je het opzeggen, en dan moet je er weer van alles voor doen..

Help!!!! Hoe kom ik hier van af dat de betaling stoptt
Je hoeft je NIET uit te schrijven bij docpayments! Zoals ze zelf ook hebben aangegeven in dit topic, voeren zij alleen het betalingsverkeer uit voor anderen (via websites). Bij het bedrijf dat deze opdracht aan docpayments heeft gegeven moet je zijn voor je klacht / opzegging. En een selectieve blokkade via je bank is ook een goede optie in dit geval.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door Guardian72 »

nonnetje1991 schreef:Hoi,..


Ik heb me geneens ingeschreven bij docpayments. en nu word er geld van me rekening afgeschreven. Ik wil me geld terug. want ik heb werk. dus waarom zou ik me inschrijven..... Meer mensen last van?

En dan wil je het opzeggen, en dan moet je er weer van alles voor doen..

Help!!!! Hoe kom ik hier van af dat de betaling stoptt
Is eigenlijk simpel:
- ga naar je bank, en laat de onrechtmatig geincasseerde bedragen storneren (kan soms via telebankieren)
- Vraag direct een selectieve blokkade aan op het incasserende nummer - reden "onrechtmatig incasseren".

Het bedrijf dat incasseert zou moeten aangeven waarom / in wiens opdracht men dit doet - dus neem ook met hen contact op, en vraag het op. Als men dit niet kan / wil aangeven dan zijn zij dus de opdrachtgever, en kan je vervolgens aangifte van incassofraude doen tegen hen.

Maar.. Omdat dit bedrijf voor meerdere bedrijven de betalingshandelingen uitvoert, zou ik eerst hun bericht afwachten wie de opdrachtgever is (vermeld bij je vraag het betalingskenmerk).
Op basis van dat antwoord kan je dus bepalen of een incasso terecht is of niet.

chrissie10
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:57

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door chrissie10 »

Goedemiddag allemaal.

Een tijdje terug heb ik rond gekeken op de site van Stichting Foundation Docdata Payments...oftewel de thuiswerkbank.
Er werd daar gevraagd om mijn email,voor evt informatie te sturen.
Nu wordt er elke keer 9,90 euro van mijn rekening afgeschreven door de thuiswerkbank. Heb nooit iets bij hen besteld,en kwam per toeval achter de afschrijvingen.

Heb direct mijn bank opgebeld om dit stop te zetten. (selectieve blokkade)
Dat hebben ze gedaan,en ze hebben het geld wat is afgeschreven terug gehaald.
complimenten voor mijn bank dus!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door Guardian72 »

chrissie10 schreef:Goedemiddag allemaal.

Een tijdje terug heb ik rond gekeken op de site van Stichting Foundation Docdata Payments...oftewel de thuiswerkbank.
E
Volgens mij is de thuiswerkbank en docdata niet hetzelfde.
Docdata is een payment provider, die kennelijk de betalingen regelt (of de incasso`s) voor bedrijven zoals thuiswerkbank.

Is wel vreemd dat ze kennelijk geen controle uitvoeren, zoals machtigingen controleren - maar domweg incasseren - het risico nemend dat ze hun vergunning kwijtraken door incassofraude.

regrewasgie4663279
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2014 02:48

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door regrewasgie4663279 »

Volgens mij zit zalondo achter de stichting found docdata ik hebt twee weken geleden schoenen besteld bij zalondo ik hebt ze netjes betaald maar 2 dagen verder zie ik dat stichting found docdata 20euro van mij rekening afgeschreven heeft maar het gekste is dat de BIC van stichting found docdata is dezelfde BIC als die van zalando volgens mij zit zalando hier achter ..

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door ruud_a »

nonnetje1991 schreef:Hoi,..


Ik heb me geneens ingeschreven bij docpayments. en nu word er geld van me rekening afgeschreven. Ik wil me geld terug. want ik heb werk. dus waarom zou ik me inschrijven..... Meer mensen last van?

En dan wil je het opzeggen, en dan moet je er weer van alles voor doen..

Help!!!! Hoe kom ik hier van af dat de betaling stoptt
het lijkt me, dat als u geen machtiging hebt afgegeven, docpayments geen geld af mag schrijven.
het lijkt me dan het beste om een klacht wegens misbruik incasso machtiging bij de bank in te dienen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door ruud_a »

chrissie10 schreef:Goedemiddag allemaal.

Een tijdje terug heb ik rond gekeken op de site van Stichting Foundation Docdata Payments...oftewel de thuiswerkbank.
Er werd daar gevraagd om mijn email,voor evt informatie te sturen.
Nu wordt er elke keer 9,90 euro van mijn rekening afgeschreven door de thuiswerkbank. Heb nooit iets bij hen besteld,en kwam per toeval achter de afschrijvingen.

Heb direct mijn bank opgebeld om dit stop te zetten. (selectieve blokkade)
Dat hebben ze gedaan,en ze hebben het geld wat is afgeschreven terug gehaald.
complimenten voor mijn bank dus!!
complimenten, omdat ze hun werk gewoon doen?
gezien het aantal klachten hier, zou je denken dat ze nog wel eens iets beter hun best zouden kunnen doen met dit bedrijf.

Gesloten