LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FM GROUP BELGIE

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door kuklos »

gunnietje schreef:Niemand gehoord het het concept 'private label' ?
Laat me raden, jij bent zo'n newbie mlm-er die ook even wat wil zeggen en nog te dom is om door te hebben dat je vooral mensen geen dingen in de mond moet gaan leggen.
gunnietje schreef:FM staat voor Federico Mahora, gewoon een merknaam door artur trawinski op de markt gezet.
Hij heeft heel slim gebruik gemaakt van dit concept, niets meer, niets minder.
Inderdaad, HIJ heeft heel slim gedaan. JIJ loopt risico en HIJ loopt binnen. Van hem vind ik het heel slim. Van jou (en al je collega geurenverkopers) vind ik het heel dom.
gunnietje schreef:Denkt iedereen werkelijk dat de spijkerbroeken met bv. het merk "Levis" de enige goede kwaliteit spijkerbroeken zijn? Of dat alle bekende witgoed merken ieder een eigen fabriek hebben? (Ik werk zelf in zo'n bedrijf, een heel ander product, maar mag geen merk namen noemen natuurlijk. :wink: )
En opnieuw leg je mensen woorden en gedachten in de mond. Zelf bedacht of van je upline gehoord en klakkeloos nagekwaakt?
Dat slimme concept, zo slim dat jij er nog naast moet werken en meneer Arthur Trawinski al binnen is.
gunnietje schreef:En ja, FM werkt met MLM,

MLM of Multi Level Marketing is de succesfactor achter het verhaal.
Wat is voor jou dan een succesfactor? Dat jij ook mee mag doen? Fijn hoor, maar gelukkig heb je nog een echte baan om van te leven.
gunnietje schreef: In tegenstelling tot de traditionele verkoopactiviteiten, maakt FM gebruik van mond-tot-mond reclame. De meest efficiënte manier om vertrouwen te creëren met het bedrijf en het product.
Seriously? De meest efficiënte manier? Weet jij wel wat efficiënt is?
Zullen we eens Dior gaan vergelijken met FM. Omzet en aantal verkopers, en dan nogmaals kijken welke methode de meest efficiënte is.
gunnietje schreef:Zelf ben ik een hele kritische in dit soort handel, maar ik ben toch ook zo'n zielige distributeur. Mijn klanten zijn zeer tevreden en zelf koop ik die dure luchtjes dus echt niet meer. Ik heb mijn eigen kleine parfumerietje en ik hou er nog een leuk zakcentje aan over! :lol:
Leuk zakcentje. Ja, daar som je wel de complete methodiek mee op ja.

fasttinus
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2013 10:51

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door fasttinus »

Mijn vriendin en ik hebben allebei een geur gekocht van een fm distributeur, die ons vertelde dat 'de geur tot wel 48 uur bleef werken'...... Daar geloofde ik direct al niet in, maar na 3 uurtjes rook mijn vriendin bij mij de geur al niet meer..... Dús..!

Gegeka1964
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2015 10:08

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door Gegeka1964 »

waarom word er zo gezeurd over de FMgroup om die geurtjes. Ik ben ook tijden lang bezig geweest om deze producten te verkopen. Ik ben zelf wel gek op een geurtje en heb ook wel allerlei geurtjes uitgeprobeerd , alleen kan je bij FM goedkoper aan een geurtje komen.
We weten niet eens allemaal waar het geurconcentraat vandaan komt , de genen die het wel weten , weten dat ze grotendeels bij de DROM in Munchen vandaan komen.

En of een ieder nou vind dat FM parfums nep zijn of niet , verandert niks aan dit fijt , als je een geurtje wil kopen vanwege het bekende merk , dan betaal je er gewoon meer voor , maar je kunt altijd goedkoper wezen , niet alleen bij FM , maar er zijn meerdere MLM bedrijven die deze geurtjes verkopen.

Ik vond FM alleen makkelijk , omdat je nergens aan vast zit , je kunt als je niet verder wil er ook zo weer uit ,zonder dat je er wat voor doet.

Dat een ieder veel aan FM of een ander MLM bedrijf verdient , ligt er net aan in welke plaats je woont , hoeveel vrienden / familie / kennissen / etc. je hebt die ook van jou iets willen kopen , maar natuurlijk ook van buren / buurten / etc.

Sommige weten een heel netwerkwerk op te bouwen , door mensen( klanten, familie ,vrienden,etc.) in te schrijven en verdienen daar goed aan. Niet iedereen zal hiervoor in aanmerking komen.
Het hangt ervan af hoe goed jij bent in verkopen of in netwerken.

Ik ben met beiden bezig geweest , maar het leverde mij (nog) niet veel op , alleen kon ik wel goedkoop zelf of voor verjaardagen producten kopen , wat ik ook erg handig vond.

Je zit aan niemand vast , je blijft je eigen baas , fulltime of partime ( partime vanwege je baan die je nog hebt )

Dus het gezeik over FM is nergens voor nodig , Je word lid of je word het niet.

Als je de distributeur niet vertrouwd of FM niet vertrouwd , dan word je gewoon geen lid.

Parfums in winkels zijn nu eenmaal duurder ,niet vanwege de geur , maar vanwege het merk ,vanwege dat er in een winkel personeel loopt ,reclames (folders), administratie,etc van betaald moeten worden , laat staan het pand waarin deze producten staan.

Bij FM betaal je alleen voor het flesje( met een nummer er op) + eventueel verzendkosten ,anders niks .
De klant besteld bij de distributeur en deze besteld het product.( je kunt altijd jouw geld weer terug krijgen)

Als jij online koopt , moet je ook vooraf of achteraf betalen , dit is van winkel tot winkel verschillend.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door brokkel »

We weten niet eens allemaal waar het geurconcentraat vandaan komt , de genen die het wel weten , weten dat ze grotendeels bij de DROM in Munchen vandaan komen.
Nou, dat is niet helemaal waar. Erger nog, het is helemaal niet waar.
DROM is zelfs maar een kleine speler op het gebied van concentraat met slechts een 35000 ton productie per jaar.
Er zijn bijvoorbeeld ook nog bedrijven als IFF, Givaudan en Firmenich uit Zwitserland en dan heb je er nog een paar in andere landen. Deze zijn vele malen groter dan DROM.
En of een ieder nou vind dat FM parfums nep zijn of niet , verandert niks aan dit fijt , als je een geurtje wil kopen vanwege het bekende merk , dan betaal je er gewoon meer voor , maar je kunt altijd goedkoper wezen , niet alleen bij FM , maar er zijn meerdere MLM bedrijven die deze geurtjes verkopen.
Het is meer dan alleen het feit dat een merk meer kost vanwege de naam. De hoeveelheid concentraat, het type alcohol, de kwaliteit olie en ga zo maar door doen ook allemaal mee in zowel de prijs als de kwaliteit van het product.
FM producten blijken toch van een veel mindere kwaliteit te zijn om nog maar niet te spreken van de werkelijke overeenkomst van geuren. Mensen die ook in die branche de geuren samenstellen hebben extra goede neuzen en die ruiken het verschil direct. Deze mensen krijgen daarom ook zo veel geld om geuren te maken van de grote bedrijven.
Sommige weten een heel netwerkwerk op te bouwen , door mensen( klanten, familie ,vrienden,etc.) in te schrijven en verdienen daar goed aan. Niet iedereen zal hiervoor in aanmerking komen.
Het hangt ervan af hoe goed jij bent in verkopen of in netwerken.

Ik ben met beiden bezig geweest , maar het leverde mij (nog) niet veel op , alleen kon ik wel goedkoop zelf of voor verjaardagen producten kopen , wat ik ook erg handig vond.

Leuk, dus jij hebt (net als meer dan 99% van de deelnemers aan MLM) dus nog niets verdiend maar denkt dat dit aan jou ligt en niet aan het systeem. Als 99% faalt dan is de groep die er aan verdient niet meer toe te schrijven aan kunde maar alleen nog aan puur geluk of willens en wetens de boel oplichten.
In een enkel geval is het de eerste en de meeste gevallen het laatste. Die groep zie je dan vaak ook juist vroeg instappen om vervolgens vooral slachtoffers te gaan zoeken zoals jij.

Gegeka1964
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2015 10:08

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door Gegeka1964 »

Ik weet niet wat voor onzin jij mij probeert aan te halen , maar ik ben zeer zeker geen slachtoffer . De FMgroup is geen slecht iets zoals jij ze omschrijft. Alleen hebben sommige distributeurs gewoon meer geluk. Ik zelf ben nniet gestopt omdat ze slecht zijn , maar vanwege heel andere redenen. sterker nog , ik vond de producten erg goed.

Jij begint nu weer over DROM . misschien isDROM wel niet de grootste , maar voor velen wel de meest bekende , als men er wel ooit van gehoord heeft.
De meesten kopen gewoon een geurtje in de winkel en interesseerdd zich helemaal niet waar het concentraat vandaan komt , alleen maar dat het lekker ruikt en lang blijft zitten. Men gebruikt meestal niet een beeetje , maar vroegere vrienden van mij gooiden zelfs een heleboel van de bepaalde geur op.
Ik weet dat bepaalde geuren langer blijven zitten dan andere . Ik weet ook dat ik FM parfum heb gebruikt , die de volgende dag nog te ruiken was op mijn kleding en jas .

Dus zo slecht zijn FM geurtjes niet. Alleen ben je op een gegeven moment zelf de reuk kwijt , maar dat is ook zo met parfums die je in de winkel koopt. Dat heeft te maken dat je de reuk niet meer herkend word door je neus. geuren die je op een ander ruikt is heel wat anders.

Ik verdiep me in dit soort dingen net zo goed , alleen is FM niet zo slecht als je wel beweert . Je proberen je niets aan te smeren , iedereen kan zel beslissen of die lid word en als je lid met , ben je helemaal niet verplicht wat te bestellen , maar je loopt alleen het risico dat je er naar een jaar automatisch weer uitrolt , wat met mij ook gebeurd is.
Alleen ik wil het nog weer proberen. Als het iemand anders lukt , dan moet het ook kunnen voor mij. Ik ben niet zo naief. Ik zou alleen niet lid worden van Tupperware , niet omdat de producten zo slecht zijn , maar omdat ik de organisatie slecht vind. Daar gaat het gewoon anders als FM . Je moet verkopen , niet bij FM.

Ik verwacht wel weer een reactie , want zo gaat het in dit forum. er moet altijd wel iets te klagen zijn.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door brokkel »

Gegeka1964 schreef:Jij begint nu weer over DROM . misschien isDROM wel niet de grootste , maar voor velen wel de meest bekende
Nee, jij kwam met DROM en dat de meeste geurenconcentraat daar vandaan komt. Dit is pertinent niet waar maar een leugen die verteld wordt door FM. En dit is eenvoudig te controleren wat door FM-adepten zoals jij dus duidelijk niet wordt gedaan.
Gegeka1964 schreef:De FMgroup is geen slecht iets zoals jij ze omschrijft. Alleen hebben sommige distributeurs gewoon meer geluk.
Misschien een kleine groep, maar die groep is wel extreem klein. Namelijk minder dan 1 procent. Jij vindt het bedrijf misschien niet slecht maar dat onderbouw je niet met de opmerking dat je of wel of niet lid wordt, want dat is bij elk MLM bedrijf zo. Ze claimen nooit dat ze slecht zijn en alleen maar uit op jou geld.
Het gaat erom hoe zij zich gedragen op de bijeenkomsten. Als de bijeenkomst voor het grootste gedeelte gaat over hoeveel je wel niet kan verdienen moet je weggaan. Gaat het alleen over de producten dan is het niet zo slecht. Als ik de website bekijk gaat het voornamelijk over de verdienkansen en veel minder over het product. Dit zal tijdens de meetings dan ook wel zo zijn.

Dat je zelf geuren niet meer ruikt als je ze hebt opgespoten dat weet ik maar mijn vrouw heeft een hele goede neus en ruikt alles, ook minimale verschillen in producten. Ik ben eerlijk maar ik geloof haar sneller dan jou en als zij zegt dat het niet zo goed is dan is dat voor mij voldoende.
Gegeka1964 schreef: Je proberen je niets aan te smeren , iedereen kan zel beslissen of die lid word en als je lid met , ben je helemaal niet verplicht wat te bestellen , maar je loopt alleen het risico dat je er naar een jaar automatisch weer uitrolt , wat met mij ook gebeurd is.
Dus moet je kopen om lid te blijven en daarmee gooi je gelijk je eigen glazen in over het feit dat je niet verplicht bent te kopen.
Niet kopen is dus ook geen lid meer. En hoe meer omzet hoe hoger de korting dus wordt er aangestuurd op voorraad en vooral veel proefjes (die je zelf moet kopen) uitdelen. Of krijg je gratis samples?
Gegeka1964 schreef:Alleen ik wil het nog weer proberen. Als het iemand anders lukt , dan moet het ook kunnen voor mij. Ik ben niet zo naief. Ik zou alleen niet lid worden van Tupperware , niet omdat de producten zo slecht zijn , maar omdat ik de organisatie slecht vind. Daar gaat het gewoon anders als FM . Je moet verkopen , niet bij FM.

Dat je moet verkopen is juist een goede zaak, dit betekend namelijk dat je niet moet zoeken naar nieuwe downline maar eerst naar klanten en heb je een goede vaste klantenkring dan kan je altijd nog opzoek gaan naar een collega.
Maar bij Tupperware is de verkoop het belangrijkste. Juist het tegenovergestelde van al de foute DSA/MLM/Netwerkmarketing bedrijven waar de verkoop minder tot niet belangrijk is maar juist die downline. Bij Tupperware is de meeste verkoop dus ook aan consumenten en niet aan downline, bij FM group is de meeste verkoop dus blijkbaar aan de distributeurs. Hiermee zijn ze dus geen verkoop-organisatie meer maar een verkapt piramide-spel.

Gegeka1964
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2015 10:08

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door Gegeka1964 »

jij denkt ook werkelijk alles beter te weten he! jouw moeder met een goede neus is maar 1tje , die toevallig een goede neus heeft en dat jij haar eerder geloofd dan mij verbaasd mij niks. Die keuze is aan jou.
Maar ik hoef niet geld te verdienen voor mijn upliner hoor, het geld is van mijzelf , bij de FMgroup krijg je punten voor je producten , die jouw upliner ook krijgt. Jij hebt je ook niet echt verdiept in de materie , want dat staat namelijk niet op de site.
Trouwens er staat best wel veel op de site , alleen doen ze bij FM ook een beetje aan bescherming van hun distributeurs . Zoals jij begint over tupperwear , kan ik je nu al zeggen dat meningen daarover verschillen. Over geurtjess gesproken , de ene geur blijft langer hangen als de andere en dat behoort zelfs jouw moeder ook te weten, want jij weet dit blijkbaar ook niet.

Bij FM ben je geheel vrij in het doen en laten wat je zelf wil, Niet wat jij ervan denkt
Ik heb namelijk ook gezegd , dat je voor je zelf producten mag kopen en ik hoef niet veel te kopen om weer een jaar lid te blijven . Ik ging om geheel andere redenen er uit , die jou gewoon geen snars aangaan . Dus niet onder druk van wie dan ook!

Jij probeert gewoon FM in discrediet te brengen. Zal je bij mij niet lukken.
Dat er niet meer mensen zijn die FM producten niet willen uitproberen , heeft te maken omdat men zeer kritisch is met nieuwe producten en de FMgroup niet kent.
Als de FMgroup reclames zou maken ( waardoor producten weer duurder zou worden) , dan had misschien een kwart tot 1/3 van nederland ze misschien ook al gekend.
Maar wij doen u eenmaal alleen aan mond op mond reclame , wat iedereen in nederland al doet als het gaat dat ze mooie (goedkope ) producten kopen in een winkel , dan geeft men dat automatisch te kennen aan anderen ( bv. vrienden , familie,etc.).

Je weet ook aardig door te zeuren over de DROM , maar ik heb foto's , afbeeldingen van google afgehaald , waarbij ook de FMgroup bij de DROM aanstaat. Ga eerst je eens verdiepen in de materie , voordat je wat zegt. En er zijn wel meerdere bedrijven die aan geurconcentraten maken doen , maar dat wist ik allang . dat is ons ook wel gezegd , je denkt zeker dat die mensen op de bijeenkomsten gek zijn. Dat zijn mensen zoals jij en ik , niet anders.

Deze mensen zijn lid geworden , omdat ze dat zelf wilden en sommige daarvan gaat het (erg)goed. niet iedereen heeft dat geluk en het zijn er echt meer als jij denkt , alleen dat vind jij niet op google.
FM zit over de gehele wereld , net als andere MLM bedrijven , alleen is elk MLM bedrijf anders van opzet.

Je zult nu wel weer bezig gaan met mijn verhaal ,succes. till next time.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door kuklos »

Gegeka1964 schreef: jouw moeder met een goede neus is maar 1tje , die toevallig een goede neus heeft en dat jij haar eerder geloofd dan mij verbaasd mij niks. Die keuze is aan jou.
Brokkel sprak over zijn vrouw, niet over zijn moeder.
Maar waarom zou jij jou moeten geloven?
Gegeka1964 schreef:Maar ik hoef niet geld te verdienen voor mijn upliner hoor,
De vraag doemt nu op of JIJ het mlm concept wel snapt. Zonder een downline verdient een upline zo goed als niets, behalve uit wat deze zelf verkoopt. Dus jij moet wel degelijk geld verdienen voor jouw upliner.
Gegeka1964 schreef: Jij hebt je ook niet echt verdiept in de materie , want dat staat namelijk niet op de site.
Deze hebben we al een tijd niet gehoord. Iemand staat niet de juichen over mlm en snapt dus niks over de materie. :roll:
Gegeka1964 schreef: alleen doen ze bij FM ook een beetje aan bescherming van hun distributeurs .
....
Zoals jij begint over tupperwear , kan ik je nu al zeggen dat meningen daarover verschillen.
Zodra het interessant wordt zeg je ineens niks meer. Zucht. Joh, roep geen halve dingen, maar weidt uit. Dus, HOE beschermt FM haar distributeurs en welke meningen zijn er dan over Tupperware?
Gegeka1964 schreef:Over geurtjess gesproken , de ene geur blijft langer hangen als de andere en dat behoort zelfs jouw moeder ook te weten, want jij weet dit blijkbaar ook niet.
Zijn VROUW!!!!!!! Lees nou eens een keer. Het stuk over geurtjes blijven hangen, daar kom jij mee en je trekt gelijk een conclusie over je gesprekspartner die je niet eens kan trekken omdat je die info niet hebt.
Gegeka1964 schreef: Bij FM ben je geheel vrij in het doen en laten wat je zelf wil, Niet wat jij ervan denkt
Ik heb namelijk ook gezegd , dat je voor je zelf producten mag kopen en ik hoef niet veel te kopen om weer een jaar lid te blijven . Ik ging om geheel andere redenen er uit , die jou gewoon geen snars aangaan . Dus niet onder druk van wie dan ook!
NERGENS heeft brokkel gezegd dat je niet voor jezelf producten mag kopen. Nogmaals, lees eens wat er staat.
En ja, het gaat ons wel aan waarom je bent gestopt met FM. JIJ komt je hier in de discussie mengen, JIJ komt melden dat het wel allemaal top is, maar je toch gestopt bent, en vervolgens de reden waarom wordt niet vermeld. Want dat mag niemand weten. Daarmee roep je vragen op en trekken mensen conclusies die wellicht niet correct zijn, maar dat is jouw eigen schuld.
Gegeka1964 schreef: Dat er niet meer mensen zijn die FM producten niet willen uitproberen , heeft te maken omdat men zeer kritisch is met nieuwe producten en de FMgroup niet kent.
Als de FMgroup reclames zou maken ( waardoor producten weer duurder zou worden) , dan had misschien een kwart tot 1/3 van nederland ze misschien ook al gekend.
Zonder een complete kostenberekening te laten zien durf jij hier met droge ogen te beweren dat reclame de producten duurder zou maken en dat een groot deel van Nederland FM groep wel zou kennen?
Gegeka1964 schreef: Maar wij doen u eenmaal alleen aan mond op mond reclame , wat iedereen in nederland al doet als het gaat dat ze mooie (goedkope ) producten kopen in een winkel , dan geeft men dat automatisch te kennen aan anderen ( bv. vrienden , familie,etc.).
Ook deze mlm leugen hadden we al een tijdje gemist. Neehee, je doet niet aan mond op mond reclame zoals de gewone Nederlander. Je verdient eraan. Nogmaals, je verdient eraan. Een normale Nederlander die enthousiast over een film praat verdient er geen cent aan als de persoon tegen wie hij erover praat ook die film gaat bekijken. Jij zegt daarna, koop maar bij mij. Jij beveelt jouw eigen waar aan. En je moet ook nog eens betalen om over dat product te mogen praten.
Gegeka1964 schreef: Je weet ook aardig door te zeuren over de DROM , maar ik heb foto's , afbeeldingen van google afgehaald , waarbij ook de FMgroup bij de DROM aanstaat.
Ja, en? Wat zegt dit? De informatiewaarde hiervan is helemaal nul en gaat niet in op wat brokkel heeft gezegd over DROM.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door kuklos »

Gegeka1964 schreef:Ga eerst je eens verdiepen in de materie , voordat je wat zegt. En er zijn wel meerdere bedrijven die aan geurconcentraten maken doen , maar dat wist ik allang . dat is ons ook wel gezegd ,
Serieus, LEES NOU EENS WAT BROKKEL SCHRIJFT. Hij heeft zelf letterlijk geschreven:
brokkel schreef:
We weten niet eens allemaal waar het geurconcentraat vandaan komt , de genen die het wel weten , weten dat ze grotendeels bij de DROM in Munchen vandaan komen.
Nou, dat is niet helemaal waar. Erger nog, het is helemaal niet waar.
DROM is zelfs maar een kleine speler op het gebied van concentraat met slechts een 35000 ton productie per jaar.
Er zijn bijvoorbeeld ook nog bedrijven als IFF, Givaudan en Firmenich uit Zwitserland en dan heb je er nog een paar in andere landen. Deze zijn vele malen groter dan DROM.
Gegeka1964 schreef:Deze mensen zijn lid geworden , omdat ze dat zelf wilden en sommige daarvan gaat het (erg)goed. niet iedereen heeft dat geluk en het zijn er echt meer als jij denkt , alleen dat vind jij niet op google.
Hoeveel denkt brokkel dan dat het er zijn? Ik heb het hem nergens zien vermelden.
Hoeveel zijn het er trouwens? Kan je dat getal onderbouwen met echte bronnen?

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door brokkel »

Gegeka1964 schreef:Maar ik hoef niet geld te verdienen voor mijn upliner hoor, het geld is van mijzelf , bij de FMgroup krijg je punten voor je producten , die jouw upliner ook krijgt. Jij hebt je ook niet echt verdiept in de materie , want dat staat namelijk niet op de site.
Dus jouw upline krijgt punten (dus geld) zonder toegevoegde waarde over jouw werk. Zoals elke MLM is er dus geen goede reden om de bovenliggende laag te belonen maar gebeurt het wel.
Over geurtjess gesproken , de ene geur blijft langer hangen als de andere en dat behoort zelfs jouw moeder ook te weten, want jij weet dit blijkbaar ook niet.
Ik ga er maar even vanuit dat het een oprechte fout is maar mijn VROUW en ik weten weldegelijk dat de ene geur langer blijft hangen als de andere. Dit ligt aan de kwaliteit van het product. Dat jouw jas de andere dag nog naar die geur ruikt is niet meer dan logisch. Als die de andere dag al niet meer geurt zou het product superslecht zijn.
Bij FM ben je geheel vrij in het doen en laten wat je zelf wil, Niet wat jij ervan denkt
Ik heb namelijk ook gezegd , dat je voor je zelf producten mag kopen en ik hoef niet veel te kopen om weer een jaar lid te blijven . Ik ging om geheel andere redenen er uit , die jou gewoon geen snars aangaan . Dus niet onder druk van wie dan ook!
Het zou raar zijn als je producten niet voor jezelf mag kopen. Maar dat is ook niet wat het probleem is. Het feit dat het grootste gedeelte uit eigen gebruik bestaat wel. In de US is de wet zo geregeld dat officieel minstens 70% aan consumenten verkocht moet worden die niet deelnemen.
Jij probeert gewoon FM in discrediet te brengen. Zal je bij mij niet lukken.
Dat het bij jou niet lukt weet ik. Dat probeer ik niet eens, ik hoop juist andere te behoeden voor fouten door onwetendheid en het gebrek aan scrupules bij de MLM bedrijven.
Dat er niet meer mensen zijn die FM producten niet willen uitproberen , heeft te maken omdat men zeer kritisch is met nieuwe producten en de FMgroup niet kent.
Als de FMgroup reclames zou maken ( waardoor producten weer duurder zou worden) , dan had misschien een kwart tot 1/3 van nederland ze misschien ook al gekend.
Maar wij doen u eenmaal alleen aan mond op mond reclame , wat iedereen in nederland al doet als het gaat dat ze mooie (goedkope ) producten kopen in een winkel , dan geeft men dat automatisch te kennen aan anderen ( bv. vrienden , familie,etc.).
Nederlanders zijn over het algemeen juist niet kritisch als het gaat om nieuwe producten. Als het maar goedkoop is willen de meeste juist best een keer iets proberen. Dat zou juist in het voordeel moeten spreken van FM group producten. Helaas is mond TOT mond reclame (mond op mond, is de beademingstechniek bij EHBO) voor je eigen product geen mond tot mond reclame. Dat is gewoon reclame.
Je weet ook aardig door te zeuren over de DROM , maar ik heb foto's , afbeeldingen van google afgehaald , waarbij ook de FMgroup bij de DROM aanstaat. Ga eerst je eens verdiepen in de materie , voordat je wat zegt. En er zijn wel meerdere bedrijven die aan geurconcentraten maken doen , maar dat wist ik allang . dat is ons ook wel gezegd , je denkt zeker dat die mensen op de bijeenkomsten gek zijn. Dat zijn mensen zoals jij en ik , niet anders.

Wat je nu met die foto's bedoeld weet ik niet. Ik weet ook wel dat FM zijn geuren bij DROM haalt. Voor zover ik kan vinden is FMgroup de grootste klant van DROM.
Deze mensen zijn lid geworden , omdat ze dat zelf wilden en sommige daarvan gaat het (erg)goed. niet iedereen heeft dat geluk en het zijn er echt meer als jij denkt , alleen dat vind jij niet op google.
FM zit over de gehele wereld , net als andere MLM bedrijven , alleen is elk MLM bedrijf anders van opzet.
Nou, anders van opzet? Niet echt. Er zijn kleine verschillen maar de overeenkomsten zijn echter veel groter. En de grootste overeenkomst is dat er vooral veel geroepen wordt dat niet hard wordt gemaakt.
Zoals dat sommige van de "leden" het erg goed gaat. Elke income-disclosure van MLM bedrijven die ik vind tonen aan dat er maar een enkeling is die eraan verdient. Alle cijfers van MLM bedrijven die er zijn tonen een negatief beeld. Je zou dan verwachten dat juist de bedrijven die het goed doen dit van de daken zouden schreeuwen. Helaas niet. Ik zou van jou graag eens horen hoeveel mensen er bij FMgroup dan een goede omzet en winst aan over houden. En wat het percentage is van de deelnemers. Maar ook dit zal wel weer een survivor-bias blijken te zijn.

Ik wacht met smart op je reactie...........

Gegeka1964
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2015 10:08

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door Gegeka1964 »

Ik had het over punten , die krijg ik zowel mijn upliner en die worden niet rechtstreeks in geld uitgekeerd. Als jij nog geen lid bent geweest , dan praat je nu toch echt onzin.
Het enige waar mijn upliner punten voor krijgt zijn de producten die ik bestel en dus niet van de verkoop . Dus zoveel verdienen ze echt niet aan een downline/recruiter, als dat zo was , was ik er allang mee gestopt en waarschijnlijk zelfs niet eens mee begonnen. Ik heb ook mijn connecties op dit gebied.

Het aantal mensen die echt verdienen met FM , ga ik jou niet vertellen , want dat geloof je toch niet. Je geloofd nu al niks van wat ik je vertel.
Over de mond op mond of zoals jij het zeg mond tot mond , leuk grapje , maar dit is dus reclame volgens jou , maar toch zeker 1 waarvoor niemand voor betaald , dus ook wij niet.
Ik had het over betaalde reclame.

Ik merk dat jij er nog wel eens iemand bij haalt ,zoals als je moeder , om jou verhaal te onderbouwen , wat je zelf schijnbaar niet kunt. Ik doe het zelf. Ik zal vast wel mensen kennen die het beter als ik weten, maar ik verdedig mijzelf en daardoor automatisch ook FM.

Als MLM bedrijven het niet goed deden , dan waren ze allang failliet en kon je zelfs niet meer lid worden. Als jij eerst moet weten hoeveel mensen veel verdienen en ook nog hoeveel en zou je wel weer wat negatiefs weten aan te geven , dat doe je nu ook al.

Mensen zijn juist wel kritisch als het gaat om nieuwe producten , anders had men al lang producten zoals van FM uitgeprobeerd , waarvan de schoonmaakproducten zelfs goedkoper als die van HG en beslist niet slechter zijn , zelfs soms beter. Waar wat men niet kent , probeerd men eigenlijk niet eerder als men ervan hoort. Dit kan ik ook zien van een tuinslang die ik ooit gekocht heb bij een online winkel , die slang die 3 keer langer word. Ik dacht dat het wel een fabeltje was , leuk om op tv te zien , maar het werkt echt!!! Dat is ook zo met FM en een heleboel andere MLM bedrijven , o.a. KLEENEZE , waar ik lid van ben geweest , goede producten , maar ook onbekend bedrijf en dus men koopt het niet.


Als ik nu een tijdje een winkel vol zou zetten met FM producten , dan komt men wel , je ziet de producten , probeert wat luchtjes uit en men komt wel weer terug. Maar ja , dat is nu net niet de bedoeling als distributeur.
Als ik dat geld ervoor had , om een winkel te beginnen ,etc. dan had ik dat uitgeprobeerd.
Ik weet dat FM kan werken , alleen moet men het beginnen als bijbaan . Als je eenmaal de klanten hebt , dan gaat het net zo goed als voor een gewone winkel.

Maar ja ik ben niks verplicht. Ik ben van mij zelf geen echte verkoper

Ik weet niet wat het eigenlijk voor nut heeft om mensen zoals jij van het tegendeel te bewijzen. je zoekt altijd weer iets nieuws op of je gaat zelf in op foute tekst ,van mij bijvoorbeeld , wat niks te maken heeft met het onderwerp , waar dit over gaat.

Als je het allemaal zo goed weet en als je de beweeegreden van een ander al zo goed weet waarom ze lid wil worden , dan moet je iets aanhalen , dat goed onderbouwt dient te worden , dus eigenlijk oet je zelf eerst eens lid worden of je dan kunt zien wat je nu probeerd te vertellen / zeggen.

Wij kunnen zo nog tijden doorgaan , maar we schieten er niks mee op .
Ik kan je nu wel zeggen dat ik nooit samen met jou in een studio zou gaan zitten , omdat het toch nooit zou helpen.

Ik verdedig FM vanuit mijn eigen iets , niet die van anderen , want die hebben een heel andere reden misschien om lid te worden.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door newmikey »

Gegeka1964 schreef:Ik had het over punten , die krijg ik zowel mijn upliner en die worden niet rechtstreeks in geld uitgekeerd.
Strike één dus. Punten zijn goedkoop voor elk bedrijf maar vertegenwoordigen nul waarde.
Het enige waar mijn upliner punten voor krijgt zijn de producten die ik bestel en dus niet van de verkoop . Dus zoveel verdienen ze echt niet aan een downline/recruiter
Strike twee. Als jouw upline niets verdient aan jouw verkopen wordt het hele MLM concept op slag nutteloos en waardeloos.
Het aantal mensen die echt verdienen met FM , ga ik jou niet vertellen , want dat geloof je toch niet.
Dat hoef je ook niet te vertellen want die informatie is allang bekend uit de vele procedures en onderzoeken die er in binnen- en buitenland hebben plaatsgevonden.
maar dit is dus reclame volgens jou , maar toch zeker 1 waarvoor niemand voor betaald , dus ook wij niet. Ik had het over betaalde reclame.
Natuurlijk betaalt er iemand voor, indien niet met geld dan wel met (onbetaalde) tijd die je meer zou hebben opgeleverd als je die tijd bijvoorbeeld in iets simpels als een krantenwijk had gestopt.
Als MLM bedrijven het niet goed deden , dan waren ze allang failliet en kon je zelfs niet meer lid worden.
Dat geldt ook inderdaad voor 99% van alle MLM bedrijven, failliet en gestopt. Van alle fantastische MLM bedrijven die we hier hebben zien aanprijzen zijn er nul komma nul over. Gebakken lucht dus, die uitspraak van jou.
Mensen zijn juist wel kritisch als het gaat om nieuwe producten , anders had men al lang producten zoals van FM uitgeprobeerd , waarvan de schoonmaakproducten zelfs goedkoper als die van HG en beslist niet slechter zijn , zelfs soms beter.
Je merkt dat je jezelf tegenspreekt? Mensen zijn kritisch ja, daarom koopt men ook géén producten uit een MLM stal: géén kwaliteit tegen hoge prijzen. De weinigen die het proberen zie je vervolgens op Marktplaats terug waar ze wanhopig tegen dumpprijzen nog iets van hun verlies proberen goed te maken.
Waar wat men niet kent , probeerd men eigenlijk niet eerder als men ervan hoort. Dit kan ik ook zien van een tuinslang die ik ooit gekocht heb bij een online winkel , die slang die 3 keer langer word. Ik dacht dat het wel een fabeltje was , leuk om op tv te zien , maar het werkt echt!!!
Maar natuurlijk, vergelijk MLM (een "marketing-vrije verkooptechniek") met tele-marketing waar miljarden ingestoken worden. Het probleem met al die producten is hetzelfde, er zijn tientallen websites aan gewijd met namen zoals "does it really work?" en het antwoord is meestal "nee" en some "jawel. maar heel eventjes en dan gaat het kapot".
Dat is ook zo met FM en een heleboel andere MLM bedrijven , o.a. KLEENEZE , waar ik lid van ben geweest , goede producten , maar ook onbekend bedrijf en dus men koopt het niet.
Over Kleeneze hebben we hier zo'n 6 jaar geleden al eens uitgebreid de ervaringen gehoord (https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=71865) - prut dus. Het bedrijf is al zoveel keer (bijna) failliet geweest en overgenomen en de verkopers zijn, zoals bij alle MLM's, gewoon het hoofdproduct. Er trappen nog steeds mensen in die na een jaar weer uitrouleren.
Als ik nu een tijdje een winkel vol zou zetten met FM producten , dan komt men wel , je ziet de producten , probeert wat luchtjes uit en men komt wel weer terug. Maar ja , dat is nu net niet de bedoeling als distributeur.
Dus wat je zegt is: "als MLM mond-tot-mond reclame nu maar zou werken als gewone marketing dan zou het wel lukken...". Tsja, dat is hem nou net de kern van het verhaal. "Gewone" marketing werkt dus gewoon wel, dat blijk je zelf ook in te zien.
Ik weet dat FM kan werken , alleen moet men het beginnen als bijbaan . Als je eenmaal de klanten hebt , dan gaat het net zo goed als voor een gewone winkel.
Zo lust ik er nog wel een paar..."als je eenmaal de klanten hebt" en daar gaat het dus gewoon faliekant mis...je krijgt die klanten niet via MLM.
Maar ja ik ben niks verplicht. Ik ben van mij zelf geen echte verkoper
Zeg dat nou nog eens tegen jezelf in de spiegel: "Ik ben van mij zelf geen echte verkoper" en stop er dan ook maar mee.
Ik verdedig FM vanuit mijn eigen iets , niet die van anderen , want die hebben een heel andere reden misschien om lid te worden.
Dit is gewoon brabbeltaal die niets betekent, "je eigen iets" verkoopt dus niets. :lol:

Gegeka1964
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2015 10:08

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door Gegeka1964 »

Jij hebt op al mijn antwoorden naar jou toe wel een antwoord , ik kan dan ook wel zeg dat dat nergens over gaat , dus brabbeltaal zoals je dat zo leukk noemt.
Jij brabbelt overal over heen of je nu gelijk hebt of niet. Jij zal je gelijk halen.
Wat al meerdere personen hier hebben geprobeerd , om hun verhaal te doen , hoe ze het ook vertellen , jij blijf het toch onzin vinden.
Als je het zo stelt , dan zal ook wel nooit online producten bestellen bij een bedrijf , je weet immers nooit of het troep is of niet?
Je zult ook wel geen Tupperwear hebben thuis , want dat is ook een MLM bedrijf. Met een leuke garantie van LEVENS LANGE GARANTIE .
Trouwens ik mag dan van mij zelf niet een echte verkoper zijn , maar dat weerhoud mij er niet van om het toch uit te proberen. Jij kunt ook niet alles en toch zal je het wel blijven uitproberen , net zoals dit forum , waar jij overal wel een antwoord op vind en alles van een ander brabbeltaal vind , maar zullen we het eens over jou hebben en niet over mij. Waar baseer jij alles op , geef daar maar eens aantwoord op , want ook jij brabbelt maar wat raak en doet of je er verstand van hebt.
JIJ WEET TOCH ALLES ZO GOED < VERTEL ME MAAR EENS HOE JIJ AAN JE ANTWOORDEN KOMT EN MET EEN DUIDELIJK ONDERBOUWD.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door newmikey »

Gegeka1964 schreef:Wat al meerdere personen hier hebben geprobeerd , om hun verhaal te doen , hoe ze het ook vertellen , jij blijf het toch onzin vinden.
Het gekke is dat van die "meerdere personen" er naa een jaar nooit meer iemand over is. Nadat ze weken, soms maanden betoogd hebben hoe geweldig "hun"product wel niet is en hoe enorm het bedrijf en hoezeer MLM de wereld gaat veroveren, verdwijnen ze stilletjes. Ook de betreffende MLM bedrijfjes verdwijnen stilletjesaan van het toneel of verschuiven hun operaties naar een volgend land waar weer verse goedgelovige slachtoffers in de aanbieding zijn.
Als je het zo stelt , dan zal ook wel nooit online producten bestellen bij een bedrijf , je weet immers nooit of het troep is of niet?
Ik bestel me suf bij online bedrijven, meestal bekende merkproducten waar wel van bekend is of ze goed of slecht zijn via reviews op consumentensites. Ook wel eens een onbekend product wat ik dan binnen 14 dagen retour kan sturen als het me niet bevalt. Zelfs via eBay uit China. Inderdaad bestel ik nooit onduidelijke pilletjes, preparaten, smeerseltjes en/of andere MLM producten omdat ze véél en véél te duur zijn voor de magere kwaliteit.
Je zult ook wel geen Tupperwear hebben thuis , want dat is ook een MLM bedrijf. Met een leuke garantie van LEVENS LANGE GARANTIE .
Je slaat de spijker op de kop: géén Tupperware in huis. Ik koop mijn plastic troep gewoon bij de Blokker/Action/Xenos/AH etc. Je wordt zowat doodgegooid met die plastic spullen en ze zijn op elke straathoek voor weinig te krijgen dus het is volstrekt zinloos die veel te dure MLM troep aan te schaffen. Eerlijk gezegd is een levenslange garantie op een plastic bakje nou niet iets wat mij over de streep trekt.
Waar baseer jij alles op , geef daar maar eens aantwoord op , want ook jij brabbelt maar wat raak en doet of je er verstand van hebt.
JIJ WEET TOCH ALLES ZO GOED < VERTEL ME MAAR EENS HOE JIJ AAN JE ANTWOORDEN KOMT EN MET EEN DUIDELIJK ONDERBOUWD.
Je draait de zaken om en dat doen letterlijk àlle MLM'ers op dit forum zodra ze zich in het nauw gedreven voelen. Ik zou zeggen, kijk even in de MLM afdeling van dit forum en probeer nog één enkel bedrijf te vinden wat een jaar (of langer) geleden de hemel in werd geprezen en inderdaad succesvol is gebleken. Daar heb je je antwoord.

Gegeka1964
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2015 10:08

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door Gegeka1964 »

Jij houd er niet van als ik de rollen dus omdraai , omdat je dan geen weerwoord hebt. Lastig he om je zelf te verdedigen . Jij voelt je nou net zo in het nauw gedreven te worden.
Trouwens de action verkoopt ook vor minimaal 50 procent aan troep , die nog wel in de winkel staat en die een heleboel mensen kopen. Ik weet dat het troep is en ik koop het niet .
Maar jij schijnbaar wel. En dan heb ik het nog niet eens over plastic troep , zoals je dat zo mooi aanduid , maar dat geld voor veel meer dingen bij de action , zelfs bij de de Xenos. Voor ik al in die winkels sta , weet ik dat het troep is en koop ik het niet, helaas mijn kinderen en mijn vrouw wel , maar die koopt ook producten bij FM en zelfs van Kleeneze ( toen ik er lid van was) en vroeger bij Tupperwear vanwege de bekendheid. ALLES wat bekend is , zoals ook parfum , worden gekocht . De FM parfums zijn niet slecht , maar men vertrouwd het niet vanwege het nummer of ja wat zo mooi gezegd word , het zal wel nep zijn.

Maar een broek zonder merknaam word ook gekocht , maar die is ook stukken goedkoper.

Maar natuurlijk , ik sta maar wat te brabbelen , van mij apart noem je het fantaseren. Jij brengt mij niet van de wijs . Je zult toch met betere argumenten moeten komen dan je tot nu toe gebrabbeld hebt.
Ik voel me niet in het nauw gedreven ( alleen) , jij ook , alleen zijn die anderen verstandiger om er niks meer op te zeggen , want dat heeft bij jou GEEN enkele zin.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door kuklos »

Gegeka1964 schreef:Maar jij schijnbaar wel.
Dat staat helemaal nergens. Hou nou eens op met het doen van aannames over een ander!!!!!
Gegeka1964 schreef:Tupperwear
Tupperware, niet wear. Ware betekent goederen, wear betekent dragen. gewoon Engels.
Leer nou eens te lezen wat ergens staat en de juiste spelling van een product te gebruiken.
Gegeka1964 schreef:Maar natuurlijk , ik sta maar wat te brabbelen
Je bent inderdaad aan het brabbelen, ik snap er al enige tijd niks meer van; en vermoedelijk ben ik niet de enige.

Gegeka1964
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2015 10:08

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door Gegeka1964 »

[Off-topic bewering verwijderd]

Of iemand lid wil worden , moet men geheel zelf weten , ik zal niemand pushen .
En als men lid word van de FMgroup , dan kun je zonder dat je bestelt , automatisch na een jaar tijd weer uit FM , zonder mankeren . Dat is wat nu ook veel gebeurd ( ook omdat men vergeet om iets te bestellen om lid te kunnen blijven , ook al hoeft men haast niks te bestellen om lid te blijven.)
Je mag bij FM zelf weten wanneer je wat besteld , ook al doet men dat op de laatste dag van het lidmaatschapjaar .

[Off-topic bewering verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 22 dec 2015 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bewering verwijderd door Forummoderatie

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door newmikey »

Gegeka1964 schreef: Of iemand lid wil worden , moet men geheel zelf weten , ik zal niemand pushen .
En als men lid word van de FMgroup , dan kun je zonder dat je bestelt , automatisch na een jaar tijd weer uit FM , zonder mankeren . Dat is wat nu ook veel gebeurd ( ook omdat men vergeet om iets te bestellen om lid te kunnen blijven , ook al hoeft men haast niks te bestellen om lid te blijven.)
Je mag bij FM zelf weten wanneer je wat besteld , ook al doet men dat op de laatste dag van het lidmaatschapjaar .
We zullen dat brallerige geschreeuw in hoofdletters maar even negeren. Je geeft hierboven exact aan waarom het MLM deel van dit "fantastische" product gewoon niet werkt en net zoals bij andere MLM prullaria is dat gewoon dat het veel geroemde mond-tot-mond effect in tegenstelling tot wat beweerd wordt er blijkbaar niet in slaagt consumenten te overtuigen dt het product onderscheidend genoeg is om het aan te schaffen.

De enigen die er dan overblijven zijn de lui die er inschrijfgeld in hebben zitten of voor veel geld een "starterskit" hebben moeten aanschaffen en dat zijn niet genoeg klanten om het systeem draaiend te houden.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door kuklos »

Gegeka1964 schreef:als je maar begrijpt waar ik het over heb en dan doe je waaschijnlijk.
Nee, dat doen we juist niet meer. Waar je eerst nog dingen riep over FM Group is het nu iets compleet onbegrijpelijks geworden.
Gegeka1964 schreef:Naar mijn idee weet jij zelf niet meer wat je hier opschrijft , wat het kopje "schijnbaar wel "slaat op dat jij je producten nog wel bij de Blokker/Action/Xenos/AH ,etc koopt.
Duh. Dat was dus de aanname die jij doet over andermans koopgedrag. Nogmaals, hou daar eens mee op. beperk je tot de feiten die er staan.
Gegeka1964 schreef:Ik weet heus wel wat ik lees ,
Waarom schrijft brokkel dan over zijn vrouw, en jij over zijn moeder? Zelfs nadat je gecorrigeerd bent blijf je zijn moeder noemen in plaats van zijn vrouw.
Gegeka1964 schreef:Of iemand lid wil worden , moet men geheel zelf weten , ik zal niemand pushen .
En als men lid word van de FMgroup , dan kun je zonder dat je bestelt , automatisch na een jaar tijd weer uit FM , zonder mankeren . Dat is wat nu ook veel gebeurd ( ook omdat men vergeet om iets te bestellen om lid te kunnen blijven , ook al hoeft men haast niks te bestellen om lid te blijven.)
Je mag bij FM zelf weten wanneer je wat besteld , ook al doet men dat op de laatste dag van het lidmaatschapjaar .
Feit is dus, ze halen al een deel van de omzet uit de verplichte bestelling die mensen elk jaar moeten doen. Oftewel, de wereld zit eigenlijk niet te wachten op FM group.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door brokkel »

Gegeka1964 schreef:JIJ WEET TOCH ALLES ZO GOED < VERTEL ME MAAR EENS HOE JIJ AAN JE ANTWOORDEN KOMT EN MET EEN DUIDELIJK ONDERBOUWD.
Jij wilt onderbouwing van onze reden om jouw opmerking niet te geloven dat er veel zijn die geld verdienen bij FMgroup.
Nou hier de cijfers van enkele andere MLM bedrijven (inclusief grote namen als AVON, Tupperware en Amway): http://www.sequenceinc.com/fraudfiles/2 ... sclosures/
Wees gerust, de income-disclosure zijn ook van later. Zoals 2013 en 2014 in sommige gevallen. Niet 1 komt boven een percentage van 5% die er een inkomen aan over houden als we alleen maar uitgaan van de "actieve" deelnemers (en bij actief bedoelen ze meestal diegene die lid zijn geworden om zelf een downline te creëren en dit ook enig zins gelukt is).

Waarom is Sequence een goede leidraad:
http://www.sequenceinc.com/services/fra ... ccounting/
Gegeka1964 schreef:Als je het allemaal zo goed weet en als je de beweegreden van een ander al zo goed weet waarom ze lid wil worden , dan moet je iets aanhalen , dat goed onderbouwt dient te worden , dus eigenlijk moet je zelf eerst eens lid worden of je dan kunt zien wat je nu probeert te vertellen / zeggen.
Nee, ik moet gezien en gehoord hebben wat ze vertellen op deze meetings om een onderbouwde mening te kunnen vormen. Ik ben op meerdere meetings geweest en ben zelfs al een keer gevraagd de zaal te verlaten omdat ik vragen stelde waar ze niet op konden of wilden antwoorden.
Zoals de gemiddelde omzet per deelnemer. Hoeveel deelnemers er nodig waren als de downline zoals zij die lieten zien in PPT werkelijk volledig bereikt zou worden (in dit geval 7 lagen met 5 downline-deelnemers per laag). Wat de totale omzet van de markt was (voedingssupplementen) en wat hun marktaandeel was en wat het marktaandeel kon worden als zij succesvol zouden zijn. En als zij dus een aanzienlijk marktaandeel zouden hebben hoeveel "distributeurs" dan een inkomen zouden kunnen verdienen. Of te wel, elke vraag die elke ondernemer dient te onderzoeken als hij/zij begint met het maken van zijn/haar ondernemingsplan.
Gegeka1964 schreef:Als MLM bedrijven het niet goed deden , dan waren ze allang failliet en kon je zelfs niet meer lid worden. Als jij eerst moet weten hoeveel mensen veel verdienen en ook nog hoeveel en zou je wel weer wat negatiefs weten aan te geven , dat doe je nu ook al.
MLM bedrijven doen het goed omdat ze namelijk een groep adepten hebben die hun producten afnemen omdat die denken er rijk mee te kunnen worden. Na een periode van snelle groei zie je opeens de markt afzwakken totdat er een kleine groep vaste mensen blijft of er een nieuwe markt wordt aangeboord, meestal een nieuw land of werelddeel. Lukt dat ook niet meer dan verdwijnen ze en begint de top een nieuw bedrijf. Soms zelfs met exact hetzelfde product onder een nieuwe naam (WIN, Euphony).
Gegeka1964 schreef:Als ik nu een tijdje een winkel vol zou zetten met FM producten , dan komt men wel , je ziet de producten , probeert wat luchtjes uit en men komt wel weer terug. Maar ja , dat is nu net niet de bedoeling als distributeur.
Wat is dan de bedoeling als distributeur? Als het niet is om mensen luchtjes te laten proberen om deze te verkopen? Ik ben benieuwd. En zeg nou niet dat je geen voorraad hoeft te hebben want dat is een dooddoener voor elke handel. Zodra de producten niet direct meegenomen kunnen worden heb jij geen enkele toegevoegde waarde voor de klant dus kunnen ze net zo goed direct kopen bij de moedermaatschappij waardoor die veel meer overhoudt en dus jou gewoon zal passeren. Dus zal jij in ieder geval de meest populaire geurtjes op voorraad moeten nemen. En dan krijg je het gevaar dat je steeds meer op voorraad neemt en je uiteindelijk met een voorraad zit die je niet meer kan verkopen tegen de originele prijs en zet je de zooi maar op marktplaats tegen dumpprijzen (zoals al die andere illustere voorgangers van jou hebben gedaan waarmee ze jouw markt hebben kapot gemaakt).
Gegeka1964 schreef:Ik weet dat FM kan werken , alleen moet men het beginnen als bijbaan . Als je eenmaal de klanten hebt , dan gaat het net zo goed als voor een gewone winkel.
Helaas is dit een illusie die altijd wordt voorgehouden die alleen uiteindelijk nooit bevestigd wordt. Je hebt één kans. En dat is dit als elk andere onderneming aan te pakken en dat is je er volledig voor in te zetten. Maar dan zijn er veel betere producten of diensten die een veel grotere kans van slagen hebben dan welke MLM ook. Dus dan kan je beter een gedegen marktonderzoek doen. Heb je een winkel en wil je dit als bijproduct in je winkel dan is het misschien leuk maar ja. Elke klant kan dan ook je concurrent worden en dat wil je ook weer niet. Dus is het ook weer geen goed product maar ja.

Ik weet niet waarover ik praat. Ik ben tenslotte maar een eigenwijze ondernemer.

Gesloten