Verevening na ingang pensioen

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
W van S

Re: Verevening na ingang pensioen

Ongelezen bericht door W van S »

Vergeten te vermelden maar wel belangrijk denk ik.
Ik en mijn ex hebben een bevestiging van Interpolis ontvangen over de afgesproken verdeling van het pensioen.
En staan ook de te ontvangen bedragen in vermeld. Ze hebben echter verzuimd dit door gegeven aan mijn huidig pensioenfonds.
Dit doen ze nu na nu na 21 jaar alsnog en wil mijn huidige het ook nog gaan doorvoeren.
Ik ben jaren voor de gek gehouden in de UPO's

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die verdeling van Interpolis zal 50/50 geweest zijn. Maar ik kan mij niet voorstellen dat er bedragen genoemd zijn waarop u op pensioendatum recht zou hebben. Vooropgesteld dat met het verzekerde bedrag een pensioen aangekocht moet worden op pensioendatum. En daar konden ze toentertijd natuurlijk nog niets van zeggen.

Morganlefay

Ongelezen bericht door Morganlefay »

W van S schreef:
08 mei 2021 15:19
Ik en mijn ex hebben een bevestiging van Interpolis ontvangen over de afgesproken verdeling van het pensioen.
En staan ook de te ontvangen bedragen in vermeld. Ze hebben echter verzuimd dit door gegeven aan mijn huidig pensioenfonds.
Dit doen ze nu na nu na 21 jaar alsnog en wil mijn huidige het ook nog gaan doorvoeren.
Ik begreep dat u na verandering werkgever van Interpolis geen UPO's meer heeft ontvangen??
O ja, Uniform Pensioen Overzicht :wink:

peter17111962

Ongelezen bericht door peter17111962 »

W van S schreef:
08 mei 2021 15:19
Ik zou een goede jurist gaan raadplegen, mogelijk kan die dat geld claimen bij uw huidige pensioenfonds.
Die hebben immers 21 jaar lang verkeerd gegevens naar U toe gestuurd in de UPO's

Morganlefay

Hoe de waardeoverdracht is geschied weten we niet dus roepen om via een jurist geld te claimen is voorbarig.
Bedenk wel dat de nieuwe uitvoerder geen gegevens van de ex nodig heeft omdat er een scheiding voorafgaand aan het aanmelden bij de huidige uitvoerder is geweest.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Morganlefay schreef:
08 mei 2021 18:59
Hoe de waardeoverdracht is geschied weten we niet dus roepen om via een jurist geld te claimen is voorbarig.
Bedenk wel dat de nieuwe uitvoerder geen gegevens van de ex nodig heeft omdat er een scheiding voorafgaand aan het aanmelden bij de huidige uitvoerder is geweest.
Het is heel goed aan te nemen dat Interpolis bij een waardeoverdracht de volledig waarde heeft overgeheveld naar de nieuwe pensioenfonds, anders had Interpolis zich na 21 jaar niet hoeven te melden bij TS. Interpolis had alleen het recht om het aandeel van TS over te dragen. Het aandeel van de ex had Interpolis helemaal niet mogen overdragen zonder schriftelijke toestemming van de ex.
Ik denk dat het inschakelen van een jurist niet onverstandig is maar in dit stadium nog te vroeg is.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Naar mijn mening is het verstandiger dat TS zijn pensioenfonds in kennis stelt van de verevening zoals door Interpolis is doorgevoerd en bevestigd met het verzoek dat de pensioenfonds van TS dit deel (aanspraak) maandelijks over gaat maken naar de ex.
Mijn ervaring is dat pensioenfondsen hun administratie heel goed op orde hebben en nog informatie van jaren terug boven water kunnen halen. Het moet voor de pensioenfonds van TS een kleine moeite zijn om na te gaan hoeveel extra pensioenjaren zijn opgebouwd door waardeoverdracht. Dan is het ook niet moeilijk om de bepalen welk aandeel daarvan toekomt aan de ex van TS.

Morganlefay

Ik_weet_niet_alles schreef:
09 mei 2021 10:16
Naar mijn mening is het verstandiger dat TS zijn pensioenfonds in kennis stelt van de verevening zoals door Interpolis is doorgevoerd en bevestigd met het verzoek dat de pensioenfonds van TS dit deel (aanspraak) maandelijks over gaat maken naar de ex.
Mijn ervaring is dat pensioenfondsen hun administratie heel goed op orde hebben en nog informatie van jaren terug boven water kunnen halen. Het moet voor de pensioenfonds van TS een kleine moeite zijn om na te gaan hoeveel extra pensioenjaren zijn opgebouwd door waardeoverdracht. Dan is het ook niet moeilijk om de bepalen welk aandeel daarvan toekomt aan de ex van TS.
Heb de met potlood ingevulde kaarten in mijn vingers gehad waarmee de administratie eerder werd gedaan
Alles gescand zodat de info digitaal nog steeds te raadplegen is.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik_weet_niet_alles schreef:
09 mei 2021 10:16
Het probleem is ook helemaal niet dat het pensioenfonds de verevening niet zou willen uitvoeren. Het probleem is dat TS er vanuit ging dat het verevend pensioen al van de pensioenbedragen was afgetrokken. En dat het alsnog verwerken van de verevening tot een problematisch veel lager eigen pensioen zou leiden.

Daar is waarschijnlijk, helaas, niet heel veel aan te doen. Maar misschien dat er uit coulance wel een regeling kan komen waardoor TS niet met terugwerkende kracht een stuk moet terugbetalen. Daarvoor zou ik een deskundige inschakelen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ik weet niet alles

Er is bij Interpolis helemaal geen kwestie van een verevening doorvoeren, ook worden het geen twee aparte bedragen. Het totale pensioen blijft/bleef tot aan pensioendatum van Ts.

Verevening betekent alleen dat een ex, op de pensioendatum van de gerechtigde rechtstreeks uitgekeerd krijgt van de verzekeraar/ het fonds.

Interpolis is hier geen partij meer in.

En de Ts is pas drie maanden met pensioen. Dus zoveel na te betalen is er niet.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

uiteindelijk bent u zelf verantwoordelijk voor de overdracht naar uw ex en zult u dit dus zelf moeten doen, bij de scheiding zal vast een verdeling afgesproken zijn en u had hier simpelweg rekening mee moeten houden bij uw plannen om wel of niet eerder te stoppen met werken, bovendien had u dit kunnen weten bij de scheiding, zelfs als dit totaal niet ter tafel is gekomen.

U kunt klachten indienen zo u wilt maar de uitkomst zal zijn dat uw ex rechten heeft en deze zullen gehonoreerd moeten worden!!!!

Plaats reactie