LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meldpunt Pensioenkorting geopend!

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Ludvig
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2012 17:22

Meldpunt Pensioenkorting geopend!

Ongelezen bericht door Ludvig »

Meldpunt Pensioenkorting geopend!
Meldpunt m.b.t. pensioenen om samen op te trekken tussen jongeren en ouderen.

Het Lente-akkoord van de Kunduz-coalitie roept acties op van gepensioneerden
De onlangs bekend geworden maatregelen in het Lente-akkoord van de Kunduz-coalitie vormen een directe bedreiging voor de koopkracht van 65-plussers met een aanvullend pensioen. Uit de berekeningen van het CPB blijkt dat deze groep het hardst zal worden getroffen en er al in 2013 wellicht 3,55% op achteruit zal gaan. Dit is niet alleen uiterst onredelijk, maar ook asociaal aangezien deze kwetsbare groep ouderen al meerdere jaren fors koopkrachtverlies heeft geleden door bevriezing van de pensioenen (geen inflatie compensatie). Bovendien kunnen zij, anders dan jongeren en werkenden, nauwelijks een aanvullend inkomen realiseren ter compensatie.

Het is de hoogste tijd voor de gepensioneerden om hun stem te laten horen en voor hun belangen op te komen ga naar:
http://www.Meldpuntpensioenkorting.nl

MAXIEM

Re: Meldpunt Pensioenkorting geopend!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ludvig

Een prima zaak dat je deze politiek smerige zaak hier als consument onder de aandacht brengt. In 2013 zal de inkomensachteruitgang echter niet wellicht 3,55% zijn bij de 65plussers maar minstens minimaal 9% op jaarbasis. De armoedegrens komt voor meer dan de helft van de burgers van dit rotland steeds dichterbij.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 10 jul 2012 08:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: Meldpunt Pensioenkorting geopend!

Ongelezen bericht door Arnoud »

Ludvig schreef:Meldpunt Pensioenkorting geopend!
Meldpunt m.b.t. pensioenen om samen op te trekken tussen jongeren en ouderen.

Het Lente-akkoord van de Kunduz-coalitie roept acties op van gepensioneerden
De onlangs bekend geworden maatregelen in het Lente-akkoord van de Kunduz-coalitie vormen een directe bedreiging voor de koopkracht van 65-plussers met een aanvullend pensioen. Uit de berekeningen van het CPB blijkt dat deze groep het hardst zal worden getroffen en er al in 2013 wellicht 3,55% op achteruit zal gaan. Dit is niet alleen uiterst onredelijk, maar ook asociaal aangezien deze kwetsbare groep ouderen al meerdere jaren fors koopkrachtverlies heeft geleden door bevriezing van de pensioenen (geen inflatie compensatie). Bovendien kunnen zij, anders dan jongeren en werkenden, nauwelijks een aanvullend inkomen realiseren ter compensatie.

Het is de hoogste tijd voor de gepensioneerden om hun stem te laten horen en voor hun belangen op te komen ga naar:
http://www.Meldpuntpensioenkorting.nl/

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Meldpunt Pensioenkorting geopend!

Ongelezen bericht door kweenie »

Het leuke is dat in die doorberekening geen rekening is gehouden met zaken die moeilijk te generaliseren zijn naar een bepaalde 'groep' mensen. Zo is er bijvoorbeeld geen rekening gehouden met het afschaffen van de belastingvrije reiskostenvergoeding. Een maatregel die per werkende gemiddeld zo'n 20 euro per maand kost, met flinke uitschieters daartussen. Die koopkrachtberekeningen moet je dus sowieso met een flinke korrel zout nemen.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Meldpunt Pensioenkorting geopend!

Ongelezen bericht door bosse bol »

Ludvig schreef:Meldpunt Pensioenkorting geopend!
Meldpunt m.b.t. pensioenen om samen op te trekken tussen jongeren en ouderen.

Het Lente-akkoord van de Kunduz-coalitie roept acties op van gepensioneerden
De onlangs bekend geworden maatregelen in het Lente-akkoord van de Kunduz-coalitie vormen een directe bedreiging voor de koopkracht van 65-plussers met een aanvullend pensioen. Uit de berekeningen van het CPB blijkt dat deze groep het hardst zal worden getroffen en er al in 2013 wellicht 3,55% op achteruit zal gaan. Dit is niet alleen uiterst onredelijk, maar ook asociaal aangezien deze kwetsbare groep ouderen al meerdere jaren fors koopkrachtverlies heeft geleden door bevriezing van de pensioenen (geen inflatie compensatie). Bovendien kunnen zij, anders dan jongeren en werkenden, nauwelijks een aanvullend inkomen realiseren ter compensatie.

Het is de hoogste tijd voor de gepensioneerden om hun stem te laten horen en voor hun belangen op te komen ga naar:
http://www.Meldpuntpensioenkorting.nl
Die koopkracht is in 2010 al behoorlijk gedaald.Als gepensioneerde vul ik
altijd mijn belastingaangifte in.Maar doordat enkele pensioenen die ik krijg
er niets van afhalen omdat het te weinig is moet ik als al mijn inkomsten opgeteld worden ongeveer 400€ p.j. bijbetalen.Door bepaalde aftrekposten
werd mijn inkomsten zo dat ik meestal 100€ terugkreeg.Alle aftrekposten zijn verdwenen of basisbedrag te hoog zodat ik nu 500€ p.j. moet betalen.Wordt volgend jaar nog erger want dan zakt mijn pensioenen met gemiddeld 5%

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: Meldpunt Pensioenkorting geopend!

Ongelezen bericht door Arnoud »

In veel landen wordt maandelijks het consumentenvertrouwen gemeten. Dat
geschiedt overal via een (vrijwel) identieke aanpak. Door middel van het
stellen van 5 vragen wordt een beeld gegeven van wat men vindt van de
economische ontwikkelingen van het land en de financiële situatie van het
gezin. Negatieve antwoorden worden per vraag afgetrokken van positieve
antwoorden. Dit consumentenvertrouwen wordt uitgedrukt in een cijfer dat
maximaal +100 en minimaal ‐100 kan bedragen. In werkelijkheid heeft
het cijfer in Nederland, dat sinds 1986 wordt gemeten, bewogen tussen +25
en 40
Nieuw is de Monitor uitgegeven door 50pluspartij belangrijk voor
pensioenen zie: http://www.pensioen-en-visie.nl

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Meldpunt Pensioenkorting geopend!

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Kan je er ook niet voor kiezen om gewoon NIET met pensioen te gaan? Als je gewoon blijft werken sta je economisch sterker en hoef je niet achter de geraniums. Bovendien wil de overheid toch al dat we allemaal langer doorwerken...

Gesloten