LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] svb hanteert 5 jaar om fouten te herstellen

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
harm stoel
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2017 11:23

svb hanteert 5 jaar om fouten te herstellen

Ongelezen bericht door harm stoel »

Op 3 juli 2012 kreeg ik bericht van de sociale verzekringsbank dat ik te laat een wijziging doorgegeven zou hebben waardoor ik 675,75,36 moest terug betalen en een boete opgelegd kreeg van 60,00 euro. Na telefonisch contact dat het om een lijfrente ging waarvan ik de uitkering in 2011 nog niet kon weten, werd de boete verlaagd naar 52,00 euro maar het terug te betalen bedrag van 675,36 euro bleef onveranderd.
Op 22 mei 2017 kreeg ik een brief met excuses van de SVB. Er was in 2012 een onterechte boete opgelegd en ook de terugbetaling van 675,36 was onterecht. De boete wordt terugbetaald maar helaas kan/wil de SVB gemaakte fouten maar tot 5 jaar terug herstellen.
Mijn bezwaar tegen deze termijn van 5 jaar is ongegerond verklaard, waardoor de SVB onterecht zo'n 500,00 euro niet terug betaalt en als ik het met die beslissing niet eens bent kan ik een rechtzaak tegen de uitspraak beginnen.
U zult begrijpen dat deze situatie voor mij onbevredigend is want de Sociaciale Verzekerings Bank heeft zich hierdoor geld toegeeigend waar ze in het geheel geen recht op heeft,
Misschien zijn meerdere soortgelijke klachten een reden om daar in een uitzending aandacht aan te besteden,

Harm Stoel

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: svb hanteert 5 jaar om fouten te herstellen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

3 juli 2012 plus 5 jaar is 3 juli 2017. U zegt op 22 mei een brief ontvangen te hebben, dit is dus binnen de 5 jaar. Of uw data kloppen niet, of de verjaring is nog niet geweest.

harm stoel
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2017 11:23

Re: svb hanteert 5 jaar om fouten te herstellen

Ongelezen bericht door harm stoel »

Inderaad, maar die discussie heb ik ook verloren want de termijn waarover ik 675,36 terug moest betalen dateert van van oktober 2011 en vanaf april 2012 heeft de SVB het gecorrigeerd , maar dus van die voorgaande 6 maanden ( langer als 5 jaar) weigeren ze terug te betalen

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: svb hanteert 5 jaar om fouten te herstellen

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:3 juli 2012 plus 5 jaar is 3 juli 2017..
Van verjaring is dus mogelijk geen sprake. Verjaring gaat pas lopen vanaf het moment dat je op de hoogte was van het gegeven dat dit een onverschuldigde betaling betrof.

Gesloten