WAO gat verzekering

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
huub.laarmans

WAO gat verzekering

Ongelezen bericht door huub.laarmans » 09 sep 2019 23:36

Wat kan ik doen als mijn WAO Hiaat verzekering stop met 65 en ik pas met 66 en 4 maanden met pensioen mag?

Dit is namelijk bij mij het geval.
WAO Hiaat verzekering liep bij NV Schade en afgelopen april ben ik 65 geworden en is de uitkering gestopt.

Tips en advies zeer welkom.

Huub

Klaas Jan

Re: WAO gat verzekering

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 10 sep 2019 11:34

Hallo @huub.laarmans, daar is niets aan te doen. U had, net als velen, een verzekering waarvan ooit de bedoeling was dat die tot de AOW leeftijd zou lopen. Die leeftijd was lange tijd 65 jaar. En die leeftijd zal vast in uw polis gestaan hebben.

Nu de AOW leeftijd opgeschoven is zijn oude polissen (meestal) niet aangepast.
Als u hierdoor in grote financiële problemen komt springt de overheid soms bij https://www.svb.nl/int/nl/obr/overbrugg ... uitkering/

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 10 sep 2019 12:09

Als uw WAO uitkering onder een bepaald minimum komt, kunt u wellicht tzt een toeslag krijgen van het UWV.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 10 sep 2019 21:32

In de regel 'mag' je best eerder met pensioen. Je kunt vaak het pensioen vervroegen, waarbij de jaarlijkse uitkering natuurlijk iets lager wordt. En je kunt vaak ook een stuk van je levenslange ouderdomspensioen uitruilen voor een hoger bedrag tot de AOW leeftijd. Voor deze mogelijkheden kun je contact opnemen met je pensioenfonds.

Plaats reactie