LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wajong 22 jaar geleden

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
pina
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2010 14:16

Wajong 22 jaar geleden

Ongelezen bericht door pina »

Hoe kan iemand aantonen dat ze 22 jaar geleden een wajong uitkering kreeg (volgens mij heette dat toen anders). Uwv zegt dat ze bewijs nodig hebben? ??

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wajong 22 jaar geleden

Ongelezen bericht door Brahms »

Die "iemand" kan daarvoor het beste even in zijn/haar eigen administratie kijken, immers iedereen bewaard toch wel zulk soort gegevens over werk en uitkering in een oude schoenendoos, neem ik aan.

stofzuigertje

Re: Wajong 22 jaar geleden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deze Wajong uitkering is via de Belastingdienst tot 1995 terug te vinden.
En laat nu UWV daar een goede online toegaan toe te hebben....

Dus met Sofi/BSN is te controleren of het geen 21 of 23 jaren waren!
Naast de lengte uitkering ook de bedragen voor de huidige situatie.

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Wajong 22 jaar geleden

Ongelezen bericht door Statler »

En laat nu UWV daar een goede online toegaan toe te hebben....
Ok loonbeslag opmerking in ander topic was al een randgeval maar bovenstaand is gewoon fout, uwv kan een controle vraag doen bij rbd bij een aanvraag voor een uitkering, maar heeft geen rechtstreekse inzage in deze contex mbt vraag van ts.

pina
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2010 14:16

Re: Wajong 22 jaar geleden

Ongelezen bericht door pina »

de dame in kwestie had dus 22 jaar geleden een wajong uitkering, trad in het huwelijk en die uitkering is stopgezet. NU is zij helaas weduwe en mag zij deze uitkering laten herleven. Alleen is nu om een bewijs gevraagd. Zij is nu al wat ouder en geestelijk niet meer zo sterk, de man deed de administratie en zij weet er niet veel meer van. Ik probeer alleen deze dame te helpen..

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Wajong 22 jaar geleden

Ongelezen bericht door marnix »

ik heb je een pers. bericht gestuurd.

stofzuigertje

Re: Wajong 22 jaar geleden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

UWV had uitdraai vorige werkgever vanaf 1990 in dienst en deze persoon had niets opgegeven behalve naam & adres!

Het is mogelijk voor controle uitkeringen en de belastingdienst is betrouwbaarder dan vervalste loon stroken die sommige zelf aanleveren!
De toenmalige Wajong is vervallen en ik denk dat ziek melden en opnieuw keuren en afkeuren in dit geval als het gestopte uitkering is.......

Ik weet niet of na jarenlange onderbreking deze weer hersteld kan worden.
Wajong word afgebouwd, nieuwe komen in huidige regeling en of het kan?????

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wajong 22 jaar geleden

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik dacht dat een Wajong uitkering onafhankelijk was van eventuele inkomsten van de partner? Gaat het wellicht om de toeslag op de Wajong, die je ontvangt als je inkomen uit de (gedeeltelijke) Wajong onder het minimum is?

Als de Wajong gestopt is tijdens het huwelijk, dan heb ik eerder het vermoeden dat zij niet met aan alle eisen voldeed en dat daarom de uitkering is gestopt. Bijvoorbeeld als ze de keuringen etc te veel gedoe vond en haar man toch voldoende verdiende. In dat geval is de uitkering niet zomaar te herstellen.

uwv_webcare
Berichten: 97
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:59
Contacteer:

Re: Wajong 22 jaar geleden

Ongelezen bericht door uwv_webcare »

Hallo Pina,

Ten eerste natuurlijk super dat je deze dame probeert te helpen!
Graag wil ik je vragen om op Facebook of Twitter een privébericht naar ons te sturen, zodat we in contact met je kunnen komen. In het bericht zou je deze kwestie nader kunnen toelichten, zodat we kunnen kijken wat wij voor jou kunnen betekenen.


Met vriendelijke groet,
Daniela
UWV Webcareteam

Gesloten