LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WIA-uitkering en toekenning van toeslagen

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Niniki
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 nov 2006 11:01

Re: WIA-uitkering en toekenning van toeslagen

Ongelezen bericht door Niniki »

Ik had al zo een vermoeden dat je aan de andere kant stond, inderdaad.
Nogmaals er is nooit sprake geweest van een spaargeld van die hoogte!
Toch wordt de EB WMO berekend met een percentage van het spaargeld, ongeacht de hoogte!
Het bewijs ligt voor mijn neus!

Ik ga verder niet in op uw insinuaties!
Ik ga mijn energie in andere mensen steken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: WIA-uitkering en toekenning van toeslagen

Ongelezen bericht door kweenie »

Of de huidige regeling rechtvaardig is of niet, daar kun je lang over discussiëren. Maar een aantal afgeschafte regelingen waren op zijn minst vreemd te noemen.

Bijvoorbeeld een regeling waarbij je een bijdrage krijgt bedoeld voor de extra kosten die je kunt hebben, waarbij je die bijdrage ook krijgt als je helemaal geen extra kosten hebt. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Ook geldt voor het aftrekken van kosten dat die aftrek voor mensen met meer inkomen meer voordeel oplevert dan voor mensen met een laag inkomen. Terwijl die laatste groep nu juist meer behoefte heeft aan een extra vergoeding. Dan vind ik het beter dat bepaalde kosten niet meer aftrekbaar zijn, maar dat in plaats daarvan er een inkomensafhankelijke bijdrage in die kosten komt.

Gesloten