LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
jarre

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door jarre »

Stagiair(e) Internetredactie TROS

Periode: vanaf september (minimaal 3 maanden)



Voor de afdeling Communicatie is de TROS op zoek naar een stagiair(e) voor de internetredactie.



De TROS is al jaren succesvol op het gebied van internet en nieuwe media. Titels als www.trosradar.nl, www.eenvandaag.nl en www.dewereldismooi.nl bereiken dagelijks een groot publiek.
Misschien iets voor iemand die reageert op dit topic ?

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door kiz »

jarre schreef:
Stagiair(e) Internetredactie TROS

Periode: vanaf september (minimaal 3 maanden)



Voor de afdeling Communicatie is de TROS op zoek naar een stagiair(e) voor de internetredactie.



De TROS is al jaren succesvol op het gebied van internet en nieuwe media. Titels als http://www.trosradar.nl, http://www.eenvandaag.nl en http://www.dewereldismooi.nl bereiken dagelijks een groot publiek.
Misschien iets voor iemand die reageert op dit topic ?
's even zien... nee, ik heb pas in oktober m'n 3e voortgangsgesprek, waarin m'n vaste aanstelling (32u per week) aan de orde komt.

Overigens vraag ik me af of ze geïntereseerd zijn in een 44-jarige stagiaire...

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

puma73 schreef: de nieuwe wet WWN wet werken naar vermogen en de huishoudtoets is daar een goed begin van.
Wwnv staat in de koelkast (controversieel verklaard), huishoudenstoets is teruggedraaid.
Sociale Diensten moeten mensen die benadeeld zijn door de huishoudenstoets gaan compenseren.

simonbien
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2011 18:49

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door simonbien »

@kiz
Overigens vraag ik me af of ze geïntereseerd zijn in een 44-jarige stagiaire...
De Tros kijkt niet zo nauw hoor want je moet ook optreden als moderator en je verdient maar 300 euro per maand.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door kiz »

simonbien schreef:@kiz
Overigens vraag ik me af of ze geïntereseerd zijn in een 44-jarige stagiaire...
De Tros kijkt niet zo nauw hoor want je moet ook optreden als moderator en je verdient maar 300 euro per maand.
Ach dan snap ik meteen waarom de moderatie hier nogal rammelt... Alle waar naar z'n geld ;)

simonbien
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2011 18:49

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door simonbien »

@kiz

Lees en huiver :
Wat biedt de TROS?

Een leuke, leerzame en dynamische stage bij de Grootste Familie van Nederland;
Mogelijkheid je vaardigheden op web-redactioneel vlak toe te passen en verbeteren;
Leren werken met content management systemen;
Een redelijke mate van zelfstandigheid, vrijheid en verantwoordelijkheid t.o.v. je werk;
De stagevergoeding bedraagt € 300,= per maand.
Er staat stagevergoeding volgens mij moet dat schadevergoeding zijn :wink:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=120526 Schandalig dat de Tros forumleden zo laat beledigen terwijl de presentatrice van Radar meer dan 2,5 keer de Balkenende norm verdient. (Of ze het verdient is een tweede)

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door kiz »

simonbien schreef:@kiz

Lees en huiver :
Wat biedt de TROS?

Een leuke, leerzame en dynamische stage bij de Grootste Familie van Nederland;
Mogelijkheid je vaardigheden op web-redactioneel vlak toe te passen en verbeteren;
Leren werken met content management systemen;
Een redelijke mate van zelfstandigheid, vrijheid en verantwoordelijkheid t.o.v. je werk;
De stagevergoeding bedraagt € 300,= per maand.
Er staat stagevergoeding volgens mij moet dat schadevergoeding zijn :wink:
Och voor 'n 18-jarige MBO-stagiair is 't een leuke binnenkomer, zullen we maar zeggen :)
En van 'n stagiair mag je niet verwachten dat 'ie voor een vergoeding van € 300 per maand het hele weekend hier trollen zit te bannen (of zouden ze dát bedoelen met "geen 9 tot 5 mentaliteit"??)

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door kuklos »

Het Westland verhaal met werkelozen die aan slag zouden gaan in de kassen blijkt zelfs nog erger. Van de 26 die aan de slag gingen, kwam een deel niet eens door de proeftijd. Slechts 5 hielden er een vaste baan aan over. Au. Heel veel welwillende werkelozen zullen hierdoor scheef aangekeken worden, dankzij een stel luie niet willenden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Is ook best zwaar werk in de kassen, dat is niet voor iedereen weggelegd.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door kuklos »

Sorry sephora30, maar ik vind dat te gemakkelijk als verklaring. Rotterdam krijgt 46 miljoen euro extra van het Rijk omdat ze qua bijstand geld tekort komen. Als er dan slechts 5 mensen een vaste baan weten te bemachtigen vind ik dit schandalig.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:Is ook best zwaar werk in de kassen, dat is niet voor iedereen weggelegd.

Ben ik niet met je eens, zo zwaar is dat werk niet.

Ik ben een tegenstander van mensen korten, maar in dit geval zou ik zeggen doen.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vraag me af hoeveel het uiteindelijk gekost heeft om die 5 aan het werk te krijgen?

Wel moet ik er een kanttekening bij maken.
Tuinders in het Westland nemen liever scholieren, studenten en immigranten uit Midden- en Oost-Europa in dienst, omdat zij harder werken dan de uitkeringstrekkers.
De groep die men zo graag heeft, is over het algemeen vol energie, en kan best wel wat hebben. Die uitkeringstrekkers hebben lang niks gedaan, die moeten toch echt even op gang komen. Daarbij: meestal is het seizoenswerk, bijzonder geschikt voor de gewenste doelgroep, maar minder voor mensen die een langdurige vaste baan zoeken.

Ik heb het gevoel dat de tuinders een beetje de krenten uit de pap willen hebben, alleen het allerbeste, en de rest is ze niet goed genoeg...

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door kuklos »

@witte angora, waarop baseer je dat? (Dat is dat de tuinders alleen de krenten uit de pap willen hebben en impliciet dat de anderen te weinig kans hebben gekregen)

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:@witte angora, waarop baseer je dat? (Dat is dat de tuinders alleen de krenten uit de pap willen hebben en impliciet dat de anderen te weinig kans hebben gekregen)
Vanwege de quote, plus het feit dat ik domweg weiger te geloven dat van de honderden die kwamen, er slechts 5 goed genoeg waren. Zelfs van de 26 die een contract kregen waren er 5 die door konden.

Ik weiger aan te nemen dat dit fiasco alleen aan de bijstandstrekkers ligt.

Daarbij, ik heb een paar jaar in het groen gewerkt, ik weet uit ervaring dat het meestal om seizoenswerk en tijdelijk werk gaat. Niet om vast werk.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Werken in de kas is zeker wel lichamelijke belasting die niet iedereen aankan. Ik persoonlijk zou het bv niet kunnen.

Kan best begrijpen dat veel afhaken.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik heb veel moeite om te geloven dat het aan het werk en de tuinders ligt. Dat ze hoge eisen stellen wil ik best geloven, ze moeten immers geld verdienen, maar daar kunnen mijns inziens veel mensen aal voldoen, mits ze willen. Als van de vele (tien)duizenden (?) werkelozen in Rotterdam er slechts 5 een baan overhouden aan dit project vraag ik me sterk af wat voor slappampers dit land aflevert.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door ciske »

Ik weiger aan te nemen dat dit fiasco alleen aan de bijstandstrekkers ligt
Ik geloof dit dus wel, laatst was er op tv een stel uitkeringstrekkers, die het te min vonden om dit te doen.

Dat gaat toch echt boven mijn petje.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:Ik heb veel moeite om te geloven dat het aan het werk en de tuinders ligt. Dat ze hoge eisen stellen wil ik best geloven, ze moeten immers geld verdienen, maar daar kunnen mijns inziens veel mensen aal voldoen, mits ze willen. Als van de vele (tien)duizenden (?) werkelozen in Rotterdam er slechts 5 een baan overhouden aan dit project vraag ik me sterk af wat voor slappampers dit land aflevert.
Same here.
Ik moet mijn beeld zelfs nog aanpassen zie ik... Naar beneden !!!
Het is nog veel erger dan ik al dacht en nee ik geloof niet dat dit ligt aan de tuinders.. Zij geven aan zelfs scholieren liever te willen hebben ( en onze scholieren staat nu ook niet echt bekend als harde werkers ).. Dit kan dus haast niet anders dan liggen aan de werklozen zelf.
Ik weiger aan te nemen dat dit fiasco alleen aan de bijstandstrekkers ligt.
Dat blijft dan wishfull thinking.. Men wil(de) in dit topic zo graag getallen.. Nu zijn er getallen en wil men er niet aan omdat het niet in het plaatje past..
Daarbij, ik heb een paar jaar in het groen gewerkt, ik weet uit ervaring dat het meestal om seizoenswerk en tijdelijk werk gaat. Niet om vast werk.
Lekker belangrijk.. Dan ben je tijdelijk even van je uitkering af en werk je weer voor je geld.. Overigens is het in de kassen niet eens seizoenswerk.. die gaan het hele jaar door.. Maar al zou het zo zijn.. Ik zou zeggen: liever tijdelijk dan helemaal geen werk..

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:Ik zou zeggen: liever tijdelijk dan helemaal geen werk..
Hier zeg ik ja en nee. Als mens heb ik inderdaad liever tijdelijk werk dan helemaal geen werk. Maar aangezien de wetgeving dan ook begint mee te spelen en er een korting komt op de uitkering, het van invloed is op zowel bijstand als ww, snap ik wel dat niet iedereen er op zit te wachten. Let wel, daarmee keur ik het niet goed, maar het is voor mij wel een signaal aan onze politiek om de regelgeving eens aan te pakken en de werkwillenden die tijdelijk werk aanpakken niet te straffen maar te belonen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als mens heb ik inderdaad liever tijdelijk werk dan helemaal geen werk. Maar aangezien de wetgeving dan ook begint mee te spelen en er een korting komt op de uitkering, het van invloed is op zowel bijstand als ww, snap ik wel dat niet iedereen er op zit te wachten.
Ik heb het dan ook over deze situatie waarbij de werklozen via een regeling aan het werk moesten .. Dan gaat deze situatie niet op. Daarnaast kan weigeren te werken dus ook consequenties hebben voor je uitkering.

Gesloten