LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In de problemen komen door het UWV.

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Antonh:

Uit de lijst kwam kwam niets.
Er is dus zo 123 niets wat ik nog echt (betaald) kan.
Ik kan bijvoorbeeld maar een klein stukje lopen en eventjes staan, daarna moet ik zitten.
Maar ook dat kan niet te lang.
Er mag ook geen druk op mij worden uitgeoefend.

Zoals ik al zei, zit ik nu te wachten op een uitslag van de herbeoordeling, of ik door ga voor een IVA of door ga met mijn WGA.

Natuurlijk is het een oplossing om de auto weg te doen.
Hoe komt mijn vrouw dan op haar werk, en hoe verplaats ik me dan op een knappe manier ?

Evdbeek99:

Tell me about it, het is ook verschrikkelijk duur.
Voor de problemen zal ik eens een simpele rekensom voor je neerzetten, in de hoop dat je het snapt.
Mijn ouders willen namelijk ook nog wel eens zeggen dat ik minder moet uitgeven, maar we geven al niks uit.

Een voorbeeld met bedragen die niet van toepassing zijn;

Ik krijg €650,00 euro, wat eigenlijk rond de €750,00 moet zijn.
Mijn vrouw krijgt €1500,00, dat is samen €2150,00.
Aan rekeningen gaat er 1300,00 af dat is alles incl.
Dan houd je €850 over.
Die €650 wordt gestort op mijn rekening, die €2000,00 in het rood staat, omdat ik nog genoeg van het UWV krijgen moet die nogal lomp is en niet kan berekenen wat ik nog van ze krijg.
Die €650,00 ben je dus per direct kwijt aan het rood staan.
Salaris van mijn vrouw word op haar eigen rekening gestort omdat we anders alles kwijt zijn en niet kunnen eten.
Met die €200,00 wat we dus over houden, betalen we de auto, kopen we eten en drinken en betalen we mijn sport (fitness) die ik opverigens op medische basis nodig heb voor mijn knieën om deze te versterken en het pijnlijke afbraak proces te remmen.

We doen al boodschappen bij de Lidl, bij de Aldi en dat soort (goedkopere) winkels.
Want dat is gewoon goedkoper en vaak mankeert er niets aan.
We kopen nooit iets extra's, we gaan niet uit, we roken niet, we drinken niet, we kopen niets te snoepen, geen chips, alles wat niet nodig is laten we dus momenteel liggen.
Het enige wat we doen is rekeningen betalen en onszelf in leven houden.

Dan is het gewoon een kwestie van als het UWV betaalt, en mijn uitkering gaat aanpassen, dan komen we prima uit.
Dan zitten we ook niet al te ruim, maar we redden het prima.
En daar gaat het om, niet om hoe wij het uitgeven, want we geven praktisch niets uit.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door manondoris »

jullie hebben geen buffer om de roodstand mee weg tewerken? ik zou anders toch een doorlopend krediet nemen voor die 2000 euro en 50euro in de maand af betalen tot dat alles geregeld is.zo beginnen jullie weer met een schoone lei en heb je weer 2150 euro in de maand ,als je dan iets over hebt kun je extra aflossen en ik denk dat het uwv het op termijn wel op zal lossen ,veel er achter aan zitten zou ik zeggen,als je dan toch je geld krijgt kun je alltyd het doorlopend krediet weer aflossen. succes ermee!

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Doorlopend krediet beginnen we niet aan.
Dat is schulden aflossen met schulden, dat is gewoon dom (vind ik dan in mijn ogen)
Ik heb daar (persoonlijk) denk ik ook de dicipline niet voor, daarom lijkt het mij niet wijs.
We zouden eventueel bij mijn ouders kunnen aankloppen, zij hebben dit ook al aangeboden.
Maar ook dit willen we niet i.v.m 'nog meer schulden' krijgen.

Buffer hebben we helaas niet, anders hadden we die zeker gebruikt.
Uiteindelijk zal het gerust wel weer goed komen, het is gewoon belachelijk dat het UWV zo met zijn mensen om mag gaan.
En geen haan die er naar kraait.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door manondoris »

ik weet dat een doorlopend krediet of lenen bij familie niet de ideale oplossing is ,maar het geeft wel een hoop rust . jullie zitten nu in een circel waar je moeilijk uitkomt en als je het bij die 2000 euro houd en het automatisch over laat boeken per maand ,moet het toch gaan lukken , maar nogmaals succes je moet doen wat in jullie ogen het beste lijkt.wij hebben zelf al jaren een krediet van 2500 euro en in moeilijke tijde spreken wij het aan en lossen 50 euro in de maand af ,als er een extratje komt lossen we alles of een groot gedeelte af. inmiddels hebben we er al lang geen gebruik meer van gemaakt en staat ie weer op nul maar ik vind het een fijn idee om iets achter de hand te hebben. je zou op deze manier gewoon 800 euro per maand hebben om van te leven ,tenminste als ik het bovenstaande goed gelezen heb. en het vakantie geld komt er ook aan mischien kun je daar wat mee doen om in ieder geval die roodstand weg te werken ,dan heb je weer een normaal leefpatroon.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Als ik jouw inkomen zie krijg je onterecht geen huursubsidie en geen zorgtoeslag. Ik zou toch informeren of je hier echt geen recht op hebt.

Op http://www.toeslagen.nl kan je een berekening doen voor alle mogelijke toeslagen. Wees er snel bij, in iedergeval bij de zorgtoeslag kan je maar beperkt met terug werkend kracht deze toeslag krijgen. En dat is natuurlijk zonde als je dit misloopt.
Laatst gewijzigd door evdbeek99 op 22 apr 2011 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

uwv_webcare
Berichten: 97
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:59
Contacteer:

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door uwv_webcare »

Beste King Koopa,

Ik wil je graag helpen om deze situatie op te lossen.

Ik begrijp dat je twee vragen hebt:

- Vanaf april 2010 heb je te weinig uitkering ontvangen. En nog geen bericht van UWV ontvangen over het recht op een nabetaling.
- Je hebt van UWV nog niets gehoord over de herbeoordeling en de overgang van je WGA-uitkering naar een IVA-uitkering.

Als je wilt kun je me een privé-bericht sturen met je telefoonnummer.
Ik neem dan contact met je op om de situatie te bespreken en uit te zoeken hoe je zo snel mogelijk geholpen kunt worden.


Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
http://www.uwv.nl/webcare

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Evdbeek:

De inkomens die ik heb gebruikt voor het voorbeeld zijn niet geheel onze inkomens.
Ik ben namelijk altijd voorzichtig met dit soort gegevens, het zijn dus bedragen om een voorbeeld te geven.

Bedankt voor de link.
Ik zal even wat rondkijken en eventueel invullen etc etc en kijken of de site iets voor mij kan betekenen.
Bedankt.


UWV_Webcare:

Wat ik kan doen is het nummer geven van mijn begeleider, maar dat zou ik eerst moeten bespreken aangezien ik niet zomaar nummers kan doorgeven.
Ik ben zelf een warhoofd wat dat betreft.
Mijn begeleider heeft er minimaal wekelijks achteraan gebeld en met bijna heel het UWV personeel gesproken, en iedereen vind het maar belachelijk dat het zo lang duurt etc maar niemand doet er wat mee.

De twee vragen waar het om gaat zijn inderdaad de berekening die volgens mij in een dag gedaan kan worden, die nu maar eens betaald moet worden i.v.m dat ikzelf in de problemen kom.
Niet dat het UWV dat wat kan schelen, dat snap ik wel.

De andere gaat over de herbeoordelingsgesprek die ik eind vorig jaar gehad heb waar ik nog steeds niets over gehoord heb.

Aangezien dit nu twee verhalen door elkaar zijn, snap ik er zelf echt geen ene bal meer van van het UWV en haar zaken er omheen, ze maken het alleen maar meer ingewikkeld.


*Edit*
Het nummer van mijn begeleider staat overigens gewoon bij jullie in de computer.
Dus mocht er contact gezocht moeten worden, doe dat dan via daar.
Daar staat ook het hele verhaal een stuk of 35 keer in.

uwv_webcare
Berichten: 97
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:59
Contacteer:

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door uwv_webcare »

Beste King Koopa,

Ik heb je vervolgreactie gelezen.

Ik kan helaas zonder je persoonlijke gegevens niet bij je dossier.
Vandaar mijn verzoek om een privé-bericht met je telefoonnummer.

Wat mij betreft mag je ook in een privé-bericht het telefoonnummer van je begeleider sturen.
Ik neem dan contact met je begeleider op.
Zoals je zelf al aangeeft is het wel verstandig om dit met je begeleider te overleggen zodat hij/zij weet dat ik contact opneem.

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
http://www.uwv.nl/webcare

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door trudy81 »

Beste medewerker van het uwv,

Ik verbaas me ernstig over uw reactie. Nu ben ik niet oud maar misschien een beetje ouderwets. Ik ben toch echt van mening dat de mensen aan wie u een dienst verleent (jawel u bent dienstverlener) met u aanspreekt en niet meteen gaat 'je' en jij-en'.
Dat er fouten in een organisatie gemaakt worden kan gebeuren, dat er bij het uwv veel misgaat is bekend, dat dat ernstige gevolgen heeft weten we allemaal, maar ik dacht eigenlijk dat er wel een soort van beleefdheidsprotocol bestond.

Trudy

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door King Koopa »

De ernstige gevolgen zijn voor degene die afhankelijk zijn van UWV.
UWV zelf hoeft natuurlijk niet zijn fouten toe te geven of met een excuus te komen.
Wat ik na een jaar lang wel op zijn plaats zou vinden.
Maar ja, de grote(re) instanties hebben niets te vrezen.

En op het U verhaal ben ik het grotendeels mee eens.
Hoewel ik op een forum toch een ander verhaal vind.
Forums zijn toch sowieso al onpersoonlijk(er) dan real life gesprekken.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door piet jagers »

dom vraagje hoe kom je aan 1300 euro rekeningen per maand

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Nogmaals (echt de laatste keer)
Ik nam voorbeeld bedragen.
Deze bedragen zijn niet berust op werkelijkheid, dat gaat namelijk niemand iets aan wat wij aan inkomsten hebben :)

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door antonh »

King Koopa,

Wat heb je een fantasie verhaal.
Een voorbeeld met bedragen die niet van toepassing zijn;

Ik krijg €650,00 euro, wat eigenlijk rond de €750,00 moet zijn.
Mijn vrouw krijgt €1500,00, dat is samen €2150,00.
Aan rekeningen gaat er 1300,00 af dat is alles incl.
Dan houd je €850 over.
Die €650 wordt gestort op mijn rekening, die €2000,00 in het rood staat, omdat ik nog genoeg van het UWV krijgen moet die nogal lomp is en niet kan berekenen wat ik nog van ze krijg.
Die €650,00 ben je dus per direct kwijt aan het rood staan.
Salaris van mijn vrouw word op haar eigen rekening gestort omdat we anders alles kwijt zijn en niet kunnen eten.
Met die €200,00 wat we dus over houden, betalen we de auto, kopen we eten en drinken en betalen we mijn sport
(fitness) die ik opverigens op medische basis nodig heb voor mijn knieën om deze te versterken en het pijnlijke afbraak proces te remmen.

We doen al boodschappen bij de Lidl, bij de Aldi en dat soort (goedkopere) winkels.
En jullie kunnen van € 200,00 per maand leven?
En daar betaal je de auto ook van?
Je hebt zeker een trapauto?
Eten en drinken betaal je daar ook van en je sport?

Dan moet je mij eens vertellen hoe je dat doet?

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door JtC »

Antonh,

Ik weet niet of TS de waarheid spreekt, maar er zijn zat gezinnen in Nederland die het wat betreft levensonderhoud moeten doen met een schamele Euro 25,00 per week. Echt waar? Ja, vraag het maar eens aan mensen die bijvoorbeeld in de WSNP zitten. Je moet dan echt letterlijk iedere cent omdraaien en er is dan ook 0,0 rek, maar ze doen het toch.

Een klein autootje moet dan ook nog kunnen, alhoewel er dan geen gekke dingen moeten gebeuren zoals onverwachtse uitgaven bij bijv. een defect aan de auto, kapotte wasmachine en dat soort dingen.

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door Thundercracker »

sinds wanneer krijg je een uitkering als je partner gewoon fulltime werkt ?!?!? zal toch niet zo ziek zijn in dit land..?? Dan heb ik ook nog heel wat te goed van mijn toen werkeloze partner die kreeg ook geen uitkering omdat ik fulltime werkte dus denk dat je helemaal nergens recht op heb...

Je moet ook maar net de weg weten in dit land ik mis steeds de afslag zeker..pfff

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door piet jagers »

ik mis alle afslagen allang

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door tiptoo »

Thundercracker schreef:sinds wanneer krijg je een uitkering als je partner gewoon fulltime werkt ?

TS is arbeidsongeschikt dan telt werk van de partner tot een bepaalde hoogte niet mee, is anders dan werkloos zijn, dan wel.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Antonh:

Ik gebruik voorbeeld bedragen.
Mijn inkomen of dat van mijn vrouw gaat niemand wat aan.
Daarom gebruik ik bedragen die niet van toepassing zijn, om een beeld te schetsen.

Plus, dat het mij er niet om gaat of iemand gelooft wat ik type ja of nee.
Het gaat er gewoon om dat het UWV maar kan en mag doen, en geen haan die er naar kraait.
Mensen komen in de problemen door hen, maar zij doen er niets mee.
Want zij krijgen toch wel aan de eind van de maand hun salaris.

Tevens ben ik niet werkeloos, ik ben arbeidsongeschikt zoals Tiptoo hierboven typt.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wat heeft het voor zin om bedragen te noemen, als dit gewoon fantasie-bedragen zijn. Dan kun je beter niks vermelden.

Het is als een keer eerder vermeld.
Als je vrouw een knappe leidinggevende functie heeft, en zoveel verdiend dat haar salaris boven de grenzen van de huurtoeslag en zorgtoeslag uitkomt, en jullie toch in de problemen komen door een prutsend UWV die ongeveer 100 euro per maand niet uitkeert, is dit ongeloofwaardig.

Natuurlijk moet het UWV gewoon uitbetalen waar jullie recht op hebben.


Echter, als jullie met zo een salaris op straat komt te staan, omdat je de huur, de verzekering etc .. niet kunt betalen, is er toch echt ook echt iets mis met jullie budgetbeheer.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door antonh »

King Koopa,

wilde je je frustraties afreageren op UWV omdat je géén uitkering kreeg?
Je vrouw heeft ja een knappe leidinggevende functie.
Hier vragen stellen met dingen die niet kloppen.
Hoe kun je dan geholpen worden?
Noemen ze zo iets niet door de mand vallen.

Gesloten