LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkgever verdraait woorden van mijn man

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Werkgever verdraait woorden van mijn man

Ongelezen bericht door khali-witch »

Hallo, Hier mijn vraag:
Mijn man werkt als uitzendkracht in de magazijn als hef/reachtruckchauffeur voor een groot elektronica keten. Wegens weinig werk moest hij ander werk doen ( op zich geen probleem ), maar dat was constant boven zijn macht. Hij heeft daarop tegen zijn afdelingschef gezegd dat hij deze werkzaamheden niet al te vaak wil uitvoeren omdat dit fysiek zeer zwaar is. Een tijdje later werd er tegen hem gezegd dat er niet genoeg werk was en dat hij naar huis mocht. Nou is er om 18 uur gebeld door uitzendbureau dat de afdelingschef tegen hun heeft gezegd dat ze flexwerkers zonder beperking willen hebben en dat mijn man niet meer hoeft terug te komen. Toen mijn man door vroeg, werd er door uitzendbureau gezegd dat met een beperking werd bedoeld, door afdelingschef, een fysieke beperking zoals hernia, e.d., maar mijn man heeft geen enkele beperking!
Mag dit en zo niet, wat kunnen wij eraan doen?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Werkgever verdraait woorden van mijn man

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ja, helaas mag dit gewoon. Afhankelijk van de termijn dat uw man als uitzendkracht gewerkt heeft kan er wel sprake zijn van een opzegtermijn.

Hiervoor moet u echter bij de werkgever zijn en dat is het uitzendburo en niet het electronicaconcern.

Het is vervelend, maar helaas is er niets aan te doen.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Werkgever verdraait woorden van mijn man

Ongelezen bericht door witte angora »

Helaas, als uitzendkracht heb je nauwelijks of geen rechten. En van het uitzendburo hoef je ook niets te verwachten. Immers, wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Die komen heus niet voor je man op. En met het bedrijf heb je geen contract, dus daar kun je ook niks tegen beginnen.

Wat je in ieder geval wel kunt, en moet, doen, is aan het uitzendburo aangeven dat het om een klus ging waar je man eigenlijk niet voor was aangenomen. Vertel duidelijk dat er geen beperkingen zijn ten aanzien van het beroep waarvoor hij is aangenomen, maar dat er nu ineens heel andere dingen van hem werden gevraagd. Vraag vervolgens of ze bij een volgende baan wat specifieker willen zijn als het om de werkzaamheden gaat, hoewel ook het uitzendburo wat dat betreft waarschijnlijk regelmatig voor verrassingen komt te staan (lees: verkeerde/onvolledige informatie van het bedrijf krijgt). Je kunt ook aangeven dat je geleerd hebt bij een volgende opdracht wat meer door te vragen naar de aard van het werk, zodat nieuwe teleurstellingen worden voorkomen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Werkgever verdraait woorden van mijn man

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef: Wat je in ieder geval wel kunt, en moet, doen, is aan het uitzendburo aangeven dat het om een klus ging waar je man eigenlijk niet voor was aangenomen. Vertel duidelijk dat er geen beperkingen zijn ten aanzien van het beroep waarvoor hij is aangenomen, maar dat er nu ineens heel andere dingen van hem werden gevraagd.
Zelfs dan betwijfel ik of het uitzendbureau iets kan/wil betekenen. Ze krijgen betaald voor een heftruckchauffeur i.p.v. een sjouwer....

Hoogstens als ze met andere uitzendbureau's moeten concurreren om de gunst van de uitzendkracht zou het enig effect kunnen hebben.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Werkgever verdraait woorden van mijn man

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, waar het om gaat is dat er door het ontslag een vlekje op de reputatie van de man van TS zit. Een uitzendburo zit niet te wachten op werknemers die wellicht toch weer ontslagen worden.

Vandaar dat advies, om een stukje goodwill bij het uitzendburo aan te kweken.

Gesloten