LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] -

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Regen

-

Ongelezen bericht door Regen »

-
Laatst gewijzigd door Regen op 02 okt 2011 06:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: -

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Regen

Re: -

Ongelezen bericht door Regen »

-
Laatst gewijzigd door Regen op 02 okt 2011 06:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: -

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik kan me je boosheid wel voorstellen, maar je kan er alleen niks aan veranderen.

Een uitzendkracht kan per direct opgezegd worden. In principe behoeft er door het bedrijf zelfs geen reden voor te worden gegeven. ( En anders geven ze toch alleen maar onzin-redenen)

Vergeet dit bedrijf, want het wordt toch nooit meer zoals in de eerste 2 maanden, en zoek een goed alternatief

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: -

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar werken via een uitzendbureau brengt nu eenmaal wat risico's met zich mee.
Ook is het werken via een uitzendbureau en de risico's voor de werknemer, juist gelijk ook weer het voordeel voor de werkgever.

Waarom denk je dat werkgevers graag uitzendbureaus inschakelen voor (tijdelijke) medewerkers?
Ze kunnen er van de 1 op andere dag vanaf als het geld er niet meer voor is of als het niet meer nodig is.
Ze zijn niet eens verplicht een reden op te geven, al zou het wel erg netjes zijn.
Dat een werkgever bergen beloofd, zal in zijn voordeel zijn. Als hij gelijk al negatief gaat worden tegenover de werknemer, zal de werknemer minder gemotiveerd zijn.

Dat 1 en ander niet eerlijk is, klopt, maar zo gaan die dingen nu eenmaal via een uitzendbureau.

Regen

Re: -

Ongelezen bericht door Regen »

-
Laatst gewijzigd door Regen op 02 okt 2011 06:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: -

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Nu ga je wel heel erg ver!
Zoals ik al zei, je werkte er via een uitzendbureau en je kunt me niet vertellen dat je van te voren niet wist wat de risico's zijn van het werken voor een uitzendbureau.

Je draaft door. De werkgever mag zonder opgave van reden tegen het uitzendbureau zeggen dat hij je niet meer wil hebben of niet meer nodig heeft.
Maak er geen punt van en besteed je tijd nuttig door het op zoek gaan naar ander werk.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: -

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het enige wat dit zielig hoopje mens kon zeggen was: “daar ga ik niet op in” “die discussie wil ik niet aan”.

Als er onwaarheden zijn verkondigd, en het gaat niet om iets kleins, dan kan ik diegene toch aanklagen voor laster?
Deze twee zaken zijn in tegenspraak met elkaar. Als de werkgever niet in wil gaan op de reden voor het stoppen van de arbeidsrelatie, kun je de werkgever slecht voor laster of smaad aanklagen.

Ben het eens met Daan, en nogmaals het advies, vergeet dit bedrijf met zijn bussen, zijn oudedagsvoorziening en zijn rookbeleid, en ga voor een nieuwe uitdaging

Regen

Re: -

Ongelezen bericht door Regen »

-
Laatst gewijzigd door Regen op 02 okt 2011 06:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: -

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Tja, dan blijf jij heerlijk achter oud zeer aan gaan. Beetje zonde!
Het blijft een feit dat een werkgever van de 1 op andere dag van werknemers via het uitzendbureau af kan komen als hij dat wil.
Je wint er niks mee in elk geval. Ja, een hoop frustratie.

Pak een papiertje, doe of het jouw oude werkgever is, frommel het op en pleur het naast je neer! Klaar is Klara. Weg frustratie.

Verdere actie daarop is zinloos.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: -

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Na afloop van dit gesprek heb ik mijn gsm in het betreffende kantoortje laten liggen. Woorden die daarna zijn uitgesproken (en dus opgenomen) deden mijn oren nog meer klapperen dan voorhe
Dit is overigens niet toegestaan, en ik zou deze teksten dan ook maar niet gebruiken

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: -

Ongelezen bericht door Brainless »

Leo The Emperor schreef:
Na afloop van dit gesprek heb ik mijn gsm in het betreffende kantoortje laten liggen. Woorden die daarna zijn uitgesproken (en dus opgenomen) deden mijn oren nog meer klapperen dan voorhe
Dit is overigens niet toegestaan, en ik zou deze teksten dan ook maar niet gebruiken
En ook een nieuwe werkgever zit niet op zulk personeel te wachten......

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: -

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Regen
Natuurlijk besef ik de risico's van een uitzendbureau maar geef mij dan niet de indruk dat alles koek en ei is (vast contract zou wel goed komen!) terwijl dit niet zo is. Dan ben je gewoon fout bezig!
Dit zijn gewoon loze beloften om mensen binnen te lokken en te motiveren. Meer is het niet. Uitzendkrachten zijn simpelweg geen volwaardige werknemers. Als ze een vaste kracht zochten, dan zijn er andere, goedkopere, wegen. Maar een vaste baan via een uitzendburo bemachtigen, het komt voor, maar minder vaak dan voorgespiegeld wordt.

Ik snap je kwaadheid, ben zelf jarenlang uitzendkracht geweest, maar dit is niet terug te draaien, je verandert er niks aan. Je helpt jezelf het beste door het advies op te volgen wat vorige posters hier ook al schreven: pak jezelf op, vergeet dit bedrijf, en op naar de volgende uitdaging.

Regen

Re: -

Ongelezen bericht door Regen »

-
Laatst gewijzigd door Regen op 02 okt 2011 06:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: -

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: -

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Even voor de duidelijkheid. Ik heb dit gewoon aangegeven hoor. En dat ik hem per ongeluk op mijn stoel heb laten liggen kan je natuurlijk niet van te voren bedenken...
Dit is een zwak excuus en daar kom je niet mee weg.
Je mag nu eenmaal geen geluidsopnames maken van gesprekken waarbij je niet aanwezig bent

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: -

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het beeld van TS lijkt mij enigszins gekleurd. Pas als we ook de andere kant van het verhaal horen kunnen we wat zinnigs hierover zeggen.

En in het algemeen: toezeggingen uit het verleden zonder concrete afspraken op papier hebben geen waarde. Het zal niet de eerste keer zijn dat men in een bedrijf bepaalde plannen had die van het ene op het andere moment van hogerhand worden veranderd. En dat een leidinggevende de reden daarvan niet vermeld, zeker aan externen, is niet zo heel raar. Als de situatie, of de forecast, in het bedrijf verandert wil je dat niet meteen aan iedereen melden.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: -

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

En het wordt de TS te heet onder de voeten en verwijderd al haar posts.
Sterk staaltje communicatie. Ik geef de werkgever volkomen gelijk dat hij haar eruit heeft gezet!

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: -

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee wat de aanleiding is dat de berichten verwijderd zijn. Dat is gisterochtend in alle vroegte gebeurd, dus blijkbaar heeft 'regen' er een nachtje over geslapen, is daarna het licht opgegaan, waarna de wolken als voor de zon verdwenen en het daardoor ophield voor de regen? :lol:

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: -

Ongelezen bericht door amelissen »

Vind het zo onbeschoft als vraagstellers hun eigen berichten weghalen terwijl andere mensen proberen te helpen!

Gesloten