LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alleen staan in winkel

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
leejoo84
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:19

alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door leejoo84 »

Ik werk nou sinds 3 maand bij een nieuwe werkgever.
Het filiaal waar ik sta was voorheen een franchise filiaal, dit is dit jaar april weer overgenomen door het hoofdkantoor.

Nu staat er een shopmanager en ik (assistent) (beiden voor 40 uur), en in de weekenden hebben we een hulpkracht.
het komt naar mijn idee veel te vaak voor dat ik alleen in de winkel sta (voor 2 weken terug stond ik de hele week alleen, behalve zaterdags!)
Voor een aantal weken terug heb ik dan ook iemand in ons magazijn aangetroffen, deze man beweerde dat hij naar de wc moest, maar hij had ondertussen wel aan mijn portomonnee gezeten (we hebben geen kluisjes, en geen slot op de deur van winkel naar magazijn)
Heb deze man ook de winkel uitgezet, en een melding gemaakt bij de politie.
Dit is bij meerdere filialen voorgekomen dus nu gaan ze wel sloten maken op de deuren naar de magazijnen.

Ook moet ik iedere vrijdagavond en zaterdag werken (terwijl we dit om en om zouden doen...) dit heb ik al een aantal keer aangegeven, maar wordt gewoon niks mee gedaan.. Hoe moet ik dit aanpakken..

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Hallo,

Is het zo druk dat je het niet aankan? Wees blij dat je werk hebt

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door bprosman »

Kun je niet tijdelijk een uitzendkracht er bij krijgen ?
Desnoods een stagiaire ?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door piet jagers »

daarnaast hoor je met 2 personen in de winkel te zijn voor als er iets gebeurt

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

piet jagers schreef:daarnaast hoor je met 2 personen in de winkel te zijn voor als er iets gebeurt
Waar staat dat ergens ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door Jolijn »

leejoo84 schreef: Ook moet ik iedere vrijdagavond en zaterdag werken (terwijl we dit om en om zouden doen...) dit heb ik al een aantal keer aangegeven, maar wordt gewoon niks mee gedaan.. Hoe moet ik dit aanpakken..
Nog een keer (schriftelijk desnoods) laten weten. Zeggen dat jij je graag aan de gemaakte afspraken houdt en dat ook van je 'meerdere' verwacht.
Na geen actie, aankaarten bij het hoofdfiliaal.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Leo The Emperor schreef:
piet jagers schreef:daarnaast hoor je met 2 personen in de winkel te zijn voor als er iets gebeurt
Waar staat dat ergens ?

Dit behoort in het veiligheidsplan / risico inventaristaieplan van de zaak te staan.

Openen en sluiten dienen door minimaal 2 personen gedaan te worden.

leejoo84
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:19

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door leejoo84 »

Teunbosseman schreef:
Leo The Emperor schreef:
piet jagers schreef:daarnaast hoor je met 2 personen in de winkel te zijn voor als er iets gebeurt
Waar staat dat ergens ?

Dit behoort in het veiligheidsplan / risico inventaristaieplan van de zaak te staan.

Openen en sluiten dienen door minimaal 2 personen gedaan te worden.

Dan moet ik die eens op gaan vragen bij het hoofdkantoor ofzo! Wil wel eens weten wat mijn rechten zijn als werknemer!

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dan moet ik die eens op gaan vragen bij het hoofdkantoor ofzo! Wil wel eens weten wat mijn rechten zijn als werknemer!

Heb je geen cao boekje of is er een bedrijfsreglemengt ?

Ik vermoedt dat je in de kledingbranche werkt?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Waarom staat u eigenlijk een hele week alleen als er 2 mensen zijn met een fulltime contract ?
leejoo84 schreef:Dan moet ik die eens op gaan vragen bij het hoofdkantoor ofzo! Wil wel eens weten wat mijn rechten zijn als werknemer!
leg de vraag anders eens voor aan een juridisch loket.

Probleem is meestal wel als de nieuwe werknemer teveel stennis gaat bouwen deze als 'lastig' gezien wordt, dus eens rondkijken naar ander werk is misschien ook zo slecht nog niet.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

daarnaast hoor je met 2 personen in de winkel te zijn voor als er iets gebeurt

Waar staat dat ergens ?


Dit behoort in het veiligheidsplan / risico inventaristaieplan van de zaak te staan.

Openen en sluiten dienen door minimaal 2 personen gedaan te worden.

Dan moet ik die eens op gaan vragen bij het hoofdkantoor ofzo! Wil wel eens weten wat mijn rechten zijn als werknemer!
Dat is inderdaad een goede vraag.

Het kan zo zijn dat het hoofdkantoor interne regels heeft opgesteld waarbij bijvoorbeeld bij het tellen van de kassa (!) , openen en sluiten van de winkel, minimaal 2 personen aanwezig moeten zijn.

Wettelijk is zoiets in ieder geval niet verplicht. Daar geldt vanuit de Arbo- wetgeving alleen dat er minimaal persoonsalarmering aanwezig dient te zijn als er alleen met machines wordt gewerkt.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Leo The Emperor schreef:
daarnaast hoor je met 2 personen in de winkel te zijn voor als er iets gebeurt

Waar staat dat ergens ?


Dit behoort in het veiligheidsplan / risico inventaristaieplan van de zaak te staan.

Openen en sluiten dienen door minimaal 2 personen gedaan te worden.

Dan moet ik die eens op gaan vragen bij het hoofdkantoor ofzo! Wil wel eens weten wat mijn rechten zijn als werknemer!
Dat is inderdaad een goede vraag.

Het kan zo zijn dat het hoofdkantoor interne regels heeft opgesteld waarbij bijvoorbeeld bij het tellen van de kassa (!) , openen en sluiten van de winkel, minimaal 2 personen aanwezig moeten zijn.

Wettelijk is zoiets in ieder geval niet verplicht. Daar geldt vanuit de Arbo- wetgeving alleen dat er minimaal persoonsalarmering aanwezig dient te zijn als er alleen met machines wordt gewerkt.

Wettelijk is R & I wel degelijk verplicht !! Sinds begin jaren negentig reeds.
Wordt ook geinspecteerd.....zowel aangekondigd als onaangekondigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wettelijk is R & I wel degelijk verplicht !! Sinds begin jaren negentig reeds.
Wordt ook geinspecteerd.....zowel aangekondigd als onaangekondigd.
Mee eens, maar uit de RI&E volgt niet dwingend dat alleen staan in een winkel of werkplaats niet is toegestaan.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ook dit Ook moet ik iedere vrijdagavond en zaterdag werken (terwijl we dit om en om zouden doen...) is een punt voor TS. Terecht, als het zo is afgesproken.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Leo The Emperor schreef:
Wettelijk is R & I wel degelijk verplicht !! Sinds begin jaren negentig reeds.
Wordt ook geinspecteerd.....zowel aangekondigd als onaangekondigd.
Mee eens, maar uit de RI&E volgt niet dwingend dat alleen staan in een winkel of werkplaats niet is toegestaan.

Hoef niet perse, kan per bedrijfstak verschillen zijn. In mijn tak staat er niet in, maar weet van andere werkgever dat er wel in stond te samen met veiligheidsplan zoals kassabeheer, sleutelbeheer etc etc etc.

Daarbij verplichten verzekeringen ook steeds meer dit soort procedures.

alian_dus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:01
Locatie: Harderwijk

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door alian_dus »

Als je de hele dag alleen staat kun je toch ook niet normaal pauze houden of even het toilet bezoeken?
Dan zou er dus gedurende je pauzes niemand in de winkel staan?
En als er iemand iets aflevert bij de achterdeur terwijl je een klant hebt kan er dus niemand open doen?
Lijkt me geen handige situatie, zou toch denken dat ook het hoofdkantoor dat inziet?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:13, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: alleen staan in winkel

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 01:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten