LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast contract getekend maar niet goedgekeurd ivm bezuiniging

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
MACdwerg
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2012 16:18

Vast contract getekend maar niet goedgekeurd ivm bezuiniging

Ongelezen bericht door MACdwerg »

Sinds november 2010 werk ik op de polikliniek van een ziekenhuis. Eerst heb ik een halfjaar-contract gehad, aansluitend een contract voor een jaar. Vorige maand kwam mijn manager om mijn contract weer te verlengen, zij gaf hierbij te kennen dat ik een vast contract verdiende. Zij, ikzelf en haar leidinggevende hebben dit wijzigingsformulier ondertekend met de vermelding dat dit alleen nog langs de Raad van Bestuur moest voor hun 'handtekening' en dat ik het contract binnen bepaalde tijd met de post thuis zou ontvangen voor definitieve ondertekening. In dezelfde maand heb ik zelf ook nog een nieuwe collega aangenomen en er is een nieuwe collega bijgekomen die vanuit arbeidstherapeutische basis weer herintreed.

Nu is mij afgelopen woensdag door mijn manager verteld dat mijn contract niet verlengd wordt en ik per 1 mei op straat sta. Dit alles omdat het ziekenhuis 'er in een keer' achter zou zijn gekomen dat ze grootste bezuinigingen moeten doorvoeren. Ik functioneer prima, heb met mijn collega's het afgelopen jaar een hele nieuwe invulling aan de polikliniek gegeven waar ik veel energie in heb gestoken, de enige reden dat ik weg moet is puur de datum van 1 mei dat mijn contract afloopt en het feit dat het ziekenhuis er op 2 april is achter gekomen dat ze moeten bezuinigen. De collega's die ik vorige maand heb aangenomen kunnen gewoon blijven. Ook komt er nog eens bij dat de polikliniek voor een groot deel niet meer kan draaien als ik weg ben (niet om mij persoonlijk, maar omdat ze een ingewerkte collega missen).

Het vervelende is dat dit gewoon zeer onverwacht komt omdat ik vorige maand nog een vast contract toegezegd heb gekregen. Als dat niet zo was geweest of ik was in ieder geval gewaarschuwd voor deze situatie dan had ik mij beter kunnen voorbereiden, door bijvoorbeeld naar een andere baan te gaan zoeken voor de zekerheid.

Klopt het dat dit (ondanks mijn tijdelijke contract) onrechtvaardig is/aanvoelt? Zijn er meer mensen die zo'n situatie hebben meegemaakt?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Vast contract getekend maar niet goedgekeurd ivm bezuiniging

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Klopt het dat dit (ondanks mijn tijdelijke contract) onrechtvaardig is/aanvoelt? Zijn er meer mensen die zo'n situatie hebben meegemaakt?
Het voelt zeker onrechtvaardig, maar het is echter niet verboden.

Er is immers geen vast contract getekend, maar alleen een voordracht aan de RvB gedaan. Je bent van te voren op de hoogte gebracht dat hun goedkeuring nodig is.

Enfin, blijft wel heel sneu voor je

MACdwerg
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2012 16:18

Re: Vast contract getekend maar niet goedgekeurd ivm bezuiniging

Ongelezen bericht door MACdwerg »

Klopt, het is niet verboden, ik snap het principe helemaal. Ik snap alleen niet dat er zo met mensen wordt omgegaan...

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Vast contract getekend maar niet goedgekeurd ivm bezuiniging

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Sneu maar helaas niks aan te doen, het moest eerst nog worden goedgekeurd en dit bleek wegens sanering niet te kunnen.

PS: niemand is onmisbaar

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vast contract getekend maar niet goedgekeurd ivm bezuiniging

Ongelezen bericht door Jolijn »

MACdwerg schreef:Klopt, het is niet verboden, ik snap het principe helemaal. Ik snap alleen niet dat er zo met mensen wordt omgegaan...
Wordt er ook bezuinigd op de managers en de Raad van Bestuur?

MACdwerg
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2012 16:18

Re: Vast contract getekend maar niet goedgekeurd ivm bezuiniging

Ongelezen bericht door MACdwerg »

@Jolijn, nee, dat is ook het wrange. Er zijn wel 2 bestuursleden ZELF opgestapt uit onvrede over de gang van zaken, maar een manager waarvan het contract ook op 1 mei afloopt (en minder lang in dienst is dan ik) mag wel blijven...

Gesloten