LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wijziging rechtsvorm, ontslag en wijz, arbeidsovk.

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
oeioei
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2014 00:04

wijziging rechtsvorm, ontslag en wijz, arbeidsovk.

Ongelezen bericht door oeioei »

In 2013 werkte ik voor een maatschap. Per 1 januari 2014 is de maatschap ontbonden en de onderneming wordt voortgezet in een BV. In de dagelijkse praktijk is er weinig veranderd. Aangekondigd is dat het personeel wordt ontslagen en direct (per 1 januari met terugwerkende kracht) wordt aangenomen door de nieuwe BV. Het personeel krijgt een nieuwe arbeidsovereenkomst. Nu heb ik in de wandelgangen vernomen dat de nieuwe arbeidsovereenkomst anders is dan de arbeidsovereenkomst die ik 17 jaar geleden ben aangegaan. Bijvoorbeeld een jaarlijkse inflatiecorrectie van het salaris ontbreekt nu. Deze stond wel specifiek in de ovk die met de maatschap had. Daar ik geen enkele invloed heb gehad op het besluit van de wijziging van rechtsvorm vraag ik mij af of ik de gewijzigde nadelige arbeidsovereenkomst moet accepteren? Wie heeft ervaring hiermee en/of kan mij adviseren?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: wijziging rechtsvorm, ontslag en wijz, arbeidsovk.

Ongelezen bericht door kuklos »

oeioei schreef:Nu heb ik in de wandelgangen vernomen
Wat staat er in het contract zelf?

Marc070
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2014 10:57

Re: wijziging rechtsvorm, ontslag en wijz, arbeidsovk.

Ongelezen bericht door Marc070 »

oeioei schreef:In 2013 werkte ik voor een maatschap. Per 1 januari 2014 is de maatschap ontbonden en de onderneming wordt voortgezet in een BV. In de dagelijkse praktijk is er weinig veranderd. Aangekondigd is dat het personeel wordt ontslagen en direct (per 1 januari met terugwerkende kracht) wordt aangenomen door de nieuwe BV. Het personeel krijgt een nieuwe arbeidsovereenkomst. Nu heb ik in de wandelgangen vernomen dat de nieuwe arbeidsovereenkomst anders is dan de arbeidsovereenkomst die ik 17 jaar geleden ben aangegaan. Bijvoorbeeld een jaarlijkse inflatiecorrectie van het salaris ontbreekt nu. Deze stond wel specifiek in de ovk die met de maatschap had. Daar ik geen enkele invloed heb gehad op het besluit van de wijziging van rechtsvorm vraag ik mij af of ik de gewijzigde nadelige arbeidsovereenkomst moet accepteren? Wie heeft ervaring hiermee en/of kan mij adviseren?
http://www.arbeidsrechter.nl/bedrijf-ve ... dscontract

http://www.lad.nl/Thema/Thema_WenRG/Ove ... neming.pdf

Gesloten