LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken moet... maar liever niet. Wat is uw verhaal?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
moederslink

Re: Werken moet... maar liever niet. Wat is uw verhaal?

Ongelezen bericht door moederslink »

@arthur, je bent ook zeker de enige niet met dit standpunt , en daarom was ik ook onder de indruk van jouw taboedoorbrekend verhaal.
Je kunt niet zeggen dat degenen die jou niet pruimen pech hebben , je gooit het op een openbaar forum en kunt uiteenlopende reacties dus verwachten , ook de heel negatieve en kritische.
Dan kun je deze forumgebruikers niet ad kant gooien zo van : pech voor jullie , ik doe toch wat ik wil doen.
Zelf hoop ik altijd iets op te steken ve discussie , en mogelijk zelfs daardoor mijn mening moeten gaan herzien , ( tenzij ik 100 % gelijk heb dan wil ik dat gelijk ook hebben!)
Ik had de indruk dat een aantal forumgebruikers zich in a way best wel konden vinden in jouw verhaal trouwens.
En wat je zegt : je krijgt nu een herhaling van zetten.

53078

Ongelezen bericht door 53078 »

Volgens mij denkt zeker half werkend Nederland op deze manier. In mijn ogen is daar niks mis mee. Ook niet als ze lekker genieten van hun uitkering. Ze hebben er immers voor gewerkt. Laat ze. Het gezin heeft voorrang en in hun "vakantie" kunnen ze leuk de kids meehelpen op school en hele andere dingen in het leven ontdekken. Is ook belangrijk.
Dat gezeur van de werkende mens... Waar komt dat vandaan? Beetje meer respect en aandacht voor elkaar is niet verkeerd hoor. Krijg je een betere maatschappij van.
Vroeger stopte er nog een voorbijganger als je met een kapotte auto langs de weg stond. Tegenwoordig krijg je het verwijt dat je dan maar geen brakke bak had moeten kopen...
Dapper topic, Arthur2000. Jammer dat de wereld zoveel zeikerds kent.

stfwlk

Ongelezen bericht door stfwlk »

Fijn dat je niet wil werken. Iedereen wil wel een jaartje vakantie, je zal dus best wat bijval krijgen.

Niet zo fijn dat je het systeem misbruikt. De werkloosheid is niet bedoeld als jaartje betaalde vakantie. De werkloosheid is er sociale drama's te vermijden, tegenslagen op te vangen. Jouw misbruik zorgt er mee voor dat dit systeem zal worden afgebouwd en dat mensen die het écht nodig hebben er niet of minder van zullen kunnen genieten. Benieuwd wat Je-zus daar van vindt.
Laatst gewijzigd door stfwlk op 29 okt 2014 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Dank u , beste 53078! :P

Met de huidige werkloosheid en verdringing is er niets mis met werk ''delen''.
Waarom moet de ander altijd werkloos zijn en ik altijd werken. Het is ook mogelijk dat die dan een periode in de ww zit en ik werk en later zit ik in de ww. Is toch veel gezonder.
Zo wisselen arbeid en sabbatical elkaar af.

Maar...
volgens mij begrijpen wij elkaar maar sommige anderen zullen dit nooit begrijpen.

By the way, voel je niet bezwaard om ook jouw verhaal te vertellen! :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

53078 schreef:Volgens mij denkt zeker half werkend Nederland op deze manier. In mijn ogen is daar niks mis mee. Ook niet als ze lekker genieten van hun uitkering. Ze hebben er immers voor gewerkt. Laat ze. Het gezin heeft voorrang en in hun "vakantie" kunnen ze leuk de kids meehelpen op school en hele andere dingen in het leven ontdekken. Is ook belangrijk.
Dat gezeur van de werkende mens... Waar komt dat vandaan? Beetje meer respect en aandacht voor elkaar is niet verkeerd hoor. Krijg je een betere maatschappij van.
Vroeger stopte er nog een voorbijganger als je met een kapotte auto langs de weg stond. Tegenwoordig krijg je het verwijt dat je dan maar geen brakke bak had moeten kopen...
Dapper topic, Arthur2000. Jammer dat de wereld zoveel zeikerds kent.
:lol: :lol:

Maar eerlijk is eerlijk. In mijn werkzame leven kwam ik er genoeg tegen die al een aardig eind op weg waren naar hun pensioen, en steevast aangaven blij te zijn als het zover was. Vanwege de werkdruk, de targets, steeds nieuwe leidinggevenden met nieuwe ideeën, steeds weer nieuwe procedures, steeds weer dit anders en dat anders, plus alle werkoverleggen zonder inhoud, het gezeik onderling, noem maar op...

Wat Arthur zegt, dat is wat velen denken maar niet durven te zeggen.

53078

Ongelezen bericht door 53078 »

De meesten durven het ook niet te doen. Het draait niet alleen maar om geld in het leven. Maar dat accepteren er niet veel, totdat ze merken dat ze hun eigen kinderen niet eens kennen. Omdat ze vanaf hun tweede levensweek zijn opgegroeid in de kinderopvang...

Vroeger was het voor mij veel simpeler. Ik had seizoenswerk. Tikte aan het eind van het seizoen mijn bonus af, zat 5 maanden in de ww voor 2300 gulden p/m. Dat is sinds een paar jaar wel heel anders geworden. Best jammer, maar niet tegen te gaan. Het gaat nu ineens niet meer om mensen maar om cijfertjes. Dat accepteer ik ook niet.

arthur2000

Wat ik eerlijk gezegd soms wel een beetje pijnlijk vind is dat mensen op tv roepen ''ik moet het met een uitkering van 1400 netto doen'' terwijl ik voor 1300 netto 40 uur HARD MOET WERKEN. Mind u!
Mag ik er dan eens betaald uit :!:
Noem het een ''seizoenswerksysteem''

MichielFRL

Ongelezen bericht door MichielFRL »

stfwlk schreef:Jouw misbruik zorgt er mee voor dat dit systeem zal worden afgebouwd en dat mensen die het écht nodig hebben er niet of minder van zullen kunnen genieten.
De grap is dat het per saldo niet uitmaakt of TS in de WW zit of niet. Er zal ook weer iemand uit de WW gaan. In callcenterland is het een komen en gaan van mensen.
stfwlk schreef:Benieuwd wat Je-zus daar van vindt.
Graag kerk en staat scheiden!!
arthur2000 schreef:Wat ik eerlijk gezegd soms wel een beetje pijnlijk vind is dat mensen op tv roepen ''ik moet het met een uitkering van 1400 netto doen'' terwijl ik voor 1300 netto 40 uur HARD MOET WERKEN. Mind u!
Mag ik er dan eens betaald uit :!:
Noem het een ''seizoenswerksysteem''
Hier loopt al een draadje/topic over met de titel "Bijstandsmoeder met 2000 euro netto per maand"
Helaas loont werken pas als je behoorlijk meer verdiend dan WWB.
Laatst gewijzigd door MichielFRL op 29 okt 2014 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

MichielFRL

@arthur2000
Even hypothetisch: Zou je wel 36 uur (4 uur ATV per week) willen werken als je een leuke baan met leuke collega's zonder onmogelijke targets en zeg €2000 had?

arthur2000

Laat ik het zo zeggen: ik maak me niet meer druk
Ze kunnen targets maken wat ze willen, regels wat ze willen.
Ik ga mijn eigen gang en help de klanten, ik werk door maar zeker niet hard.

@MichielFRL
Onmiddellijk!!!

Houden ze me in dienst, prima!
Gooien ze me eruit... nog meer prima!
Bovendien heb ik mijn tijd dan hard nodig om mijn 5 maandsalarissen juridisch eruit te trekken. Dat doe ik liever dan buffelen in een ander armoebaantje voor een grijpstuiver. Heb ik nl. recht op maar gaan ze zeker niet zonder slag of stoot geven!

Sorry, maar ik ga me niet de kachel werken voor 1300 schoon!

prem

Ongelezen bericht door prem »

Jammer dat we zo'n ww en RWW systeem hebben.

P.s. De bewoordingen heb ik aangepast.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 okt 2014 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd

MichielFRL

Je snapt niet waar de schoen wringt @prem.
Het gaat niet om niet willen werken, het gaat erom dat TS zich niet gewaardeerd voelt.
Jammer dat je daar overheen leest.

haljamar

Ongelezen bericht door haljamar »

Ik begrijp TS wel werken onder hoogspanning is voor veel mensen moeilijk.
Ik heb na mijn Gymnasium opleiding (diploma) allerlei duffe kantoorbaantjes gehad en dat verdiende niet.

Daarna heb ik tig banen gehad als vertegenwoordiger en als je de targets niet haalde stond je op straat. Toen ik 40 was ben ik gaan studeren en werd advocaat dat heb ik 2 jaar volgehouden ik was in loondienst en op mijn 52 ste kwam ik in de WAO dat was de mooiste tijd van mijn leven.

Ik werd rustig en had geen last meer van stress nu ben ik met pensioen heb een redelijk inkomen en ben very happy. Ik begrijp TS volkomen.

De wereld is een jungle alleen de sterksten overleven.

arthur2000

@prem
Wil je mijn kinderen erbuiten laten en schelden achterwege laten.
@Haljamar
Jij bent de uitverkorene!
In de WAO obv. een advocatensalaris! De natte droom van elke bijstandsgerechtigde en ww-er!
Goed gedaan! Maar het was ook wel de goede tijd!

@MichielFRL
Gewoon niet op reageren verder. Als mensen persoonlijk gaan beledigen hebben ze geen argumenten meer. ''Mensen met twee maal modaal die geen kant uitkunnen''. Het moet niet gekker worden.
Mensen die 40 uur sappelen voor 1300 euri's, die kunnen geen kant uit.

prem

MichielFRL schreef:Je snapt niet waar de schoen wringt @prem.
Het gaat niet om niet willen werken, het gaat erom dat TS zich niet gewaardeerd voelt.
Ik begrijp zijn redenatie wel maar het is immoreel ...het gaat in het leven niet om gewaardeerd worden, het zal mij een worst zijn of mensen die me niet nastaan me niet waarderen. Je moet zelf voor je eten zorgen en voor je kinderen, niet met opzet de bedelaar uit willen hangen!

prem

arthur2000 schreef:@prem
Wil je mijn kinderen erbuiten laten en schelden achterwege laten.
@Haljamar
Jij bent de uitverkorene!
In de WAO obv. een advocatensalaris! De natte droom van elke bijstandsgerechtigde en ww-er!
Goed gedaan! Maar het was ook wel de goede tijd!

@MichielFRL
Gewoon niet op reageren verder. Als mensen persoonlijk gaan beledigen hebben ze geen argumenten meer. ''Mensen met twee maal modaal die geen kant uitkunnen''. Het moet niet gekker worden.
Mensen die 40 uur sappelen voor 1300 euri's, die kunnen geen kant uit.
Nee ik laat jouw kinderen er niet buiten, om je eigen bestwil, moeten zij dan opgroeien niet beter wetend? Ga dan wat anders doen. Je moet m.i. Het voorbeeld geven want dit systeem gaat toch naar de Filistijnen. Ik ben nu even in Londen en omgeving, wat je hier ziet is nog maar het begin. Je moet je kinderen realisme bijbrengen en een intellectuele erfenis, lijkt mij.
Het gaat je niet om gewaardeerd voelen want in veel van je posts noem je je 1300 euro. Het gaat er bij jou om dat je vindt dat je te weinig verdient voor 40 uur. Tja, daar kan maar een iemand verandering in brengen en dat ben je zelf.
In plaatsen van te jeremiëren hier had je een bijbaan kunnen hebben of iets kunnen studeren.

arthur2000

@prem
jij weet helemaal niets van mij. Misschien is het wel beter om papa een jaartje voor henzelf te hebben dan half overspannen op een baan die niet werkt en daarna voorgoed arbeidsongeschikt.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 okt 2014 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde bijdragen verwijderd

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

MichielFRL schreef:Je snapt niet waar de schoen wringt @prem.
Hier wil ik toch wel even de opmerking bijzetten dat het wel degelijk gaat over niet (meer) WILLEN werken.
Het moge duidelijk zijn dat TS zich niet gewaardeerd voelt in die klotebaantjes die die gehad heeft de afgelopen 20 jaar. Begrijpelijk ook. Maar uit niets blijkt dat ie de waardering elders wil zoeken.
TS gaat de kantjes ervan aflopen in de hoop dat ie dan ontslagen wordt, een uitkering krijgt en liefst voro altijd.

@TS :Ik begrijp best dat je haast wel gek moet zijn om voor het minimumloon te werken, als je met een uitkering geeneens heel veel minder geld hebt en bovendien veel meer vrije tijd . Wat dat betreft ben je gewoon een calculerende burger.
Heb zelf iets vergelijkbaars gehad jaaaren geleden : Mijn tijdelijk contract werd niet verlengd en ik kwam in de ww. Toen belde het uitzendbureau me op vrijdagmiddag : of ik maandagochtend vroeg ergens kon melden als pakketjesbezorger, en dan zou ik maandagmiddag even langs moeten gaan bij het uzb om een en ander te regelen. Daar bleek dus dat het loon van het uzb lager was dan mijn ww-uitkering (70% van mijn vorige loon). En heb ik ook op maandagmiddag verder vriendelijk bedankt voor het baantje (terwijl ik een half uur geleden nog op dat werk had gezegd "tot morgen !").

Toch zou ik heel goed uitkijken als ik jou was. Hoe aantrekkelijk het ook klinkt allemaal om niet meer te hoeven werken. Dat je het zat bent om te werken en liever een wwtje pakt is nog te begrijpen. En het zal je misschien nog wel lukken ook. Dat je een parasiet genoemd wordt maakt je toch verder niet uit.
Maar uiteindelijk gaat het tegen je werken allemaal. Je zegt zelf al dat de maatschappij verhardt, en dit soort regelingen zullen zeker niet zo royaal meer blijven. En hoe ouder je wordt, hoe lastiger het is om een baan te vinden. Zeker als je langere tijd werkloos bent geweest. Dus is de kans groot dat je dan na je WW alsnog in de bijstand terecht komt en verder afglijdt. Je kan zelfs in een isolement terechtraken : geen dagelijks contact met collega's meer, geen leuke dingen meer kunnen doen met vrienden (want geen geld).
En uiteindelijk wordt je door de bijstand gedwongen om een baantje in een sociale werkplaats ofzo die je (met alle respect voor dat werk overigens) misschien helemaal niet ziet zitten.

Dat je dit baantje wat je nu hebt meer dan zat bent is te begrijpen, maar zoek actief rond naar wat anders. Niet afwachten wat er op je pad komt maar nadenken over je toekomst en elders gaan werken. Dat duurt misschien even totdat je het gevonden hebt. Maak alleen van die uitkering gebruik als een tijdelijk iets, en ga er niet vanuit dat je dit tot je pensioen kunt rekken...

prem

arthur2000 schreef:@prem
jij weet helemaal niets van mij. Misschien is het wel beter om papa een jaartje voor henzelf te hebben dan half overspannen op een baan die niet werkt en daarna voorgoed arbeidsongeschikt.
Ik weet niks van jou?

Je bent gelovig, waarschijnlijk hervormd of gereformeerd, je blijft netjes in je taal en respecteert de zondag dus een van die twee richtingen moet het zijn, misschien word je daarom wel wat gemeden op je werk en voel je je ongemakkelijk.
Je bent fatalistisch, enigszins toch, dus eerder gereformeerd, predestinatie.

Je werkt op een call-centre, je kunt de druk niet aan. Waarschijnlijk te beschermd opgevoed en mocht je niets studeren. Nu zoek je eigenlijk bescherming en veiligheid thuis.

Je hebt kinderen en een vrouw.
Tja het merk van je auto hoef ik niet te weten. Word wakker. Je vraagt toch om een "verhaal" ? Dit is in verhaal en mening. Ga wat doen en blijf niet weg zitten kwijnen.

prem

@ Langste adem: Scherpe analyse en wijs wat mij betreft!

Gesloten