LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terug naar OVO? Geen vast contract Sandd

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Terug naar OVO? Geen vast contract Sandd

Ongelezen bericht door gezondheid »

Na 3 arbeidscontracten wil Sandd me weer terugzetten naar OVO. OVO is overeenkomst van opdracht. Na het 3e contract zou je een contract moeten krijgen voor onbepaalde tijd. In 2017 moet 80% mensen op arbeidscontract werken bij het postbedrijf Sandd. Sandd staat voor Sort and deliver. Zijn er meer mensen die geen vast contract krijgen? Met OVO ga je nogal in inkomen terug omdat je geen vakantie geld krijgt, niet doorbetaald wordt bij ziekte en niet verzekerd bent. Met een overeenkomst van opdracht krijg je per poststuk uitbetaald en werk je niet meer tegen uurloon.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Terug naar OVO? Geen vast contract Sandd

Ongelezen bericht door boxer »

Mijn contract wordt ook niet verlengd en een ovo krijg ik ook niet.
Ik moet er eerst 3 maanden uit en dan weer opnieuw solliciteren,met het risico dat ik dan naar de andere kant van de stad moet fietsen.
Een vast contract willen ze me niet geven omdat dat wettelijk is vastgezet.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Terug naar OVO? Geen vast contract Sandd

Ongelezen bericht door gezondheid »

Boxer,

Hoe bedoel je dat het wettelijk vast is gezet? Hier in de omgeving kreeg iemand wel een vast contract.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Terug naar OVO? Geen vast contract Sandd

Ongelezen bericht door boxer »

Ik heb er nog specifiek om gevraagd,maar ze zeiden tegen mij dat ik er eerst 3 maanden uit moet en dan na een sollicitatie terug kan komen.
Als iemand een vast contract krijgt dan kunnen ze voor die persoon geen vervanger krijgen.
Volgens de wet moeten ze het aanvragen om iemand een vast contract te geven.
Een ovo mogen ze je ook niet geven.
Dit is de nieuwe wet die vorig jaar is aangenomen.
Dank aan de regering.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Terug naar OVO? Geen vast contract Sandd

Ongelezen bericht door Julie4444 »

boxer schreef:Ik heb er nog specifiek om gevraagd,maar ze zeiden tegen mij dat ik er eerst 3 maanden uit moet en dan na een sollicitatie terug kan komen.
Als iemand een vast contract krijgt dan kunnen ze voor die persoon geen vervanger krijgen.
Volgens de wet moeten ze het aanvragen om iemand een vast contract te geven.
Een ovo mogen ze je ook niet geven.
Dit is de nieuwe wet die vorig jaar is aangenomen.
Dank aan de regering.
Lijkt me onzin. Na 3 tijdelijke contracten zijn ze verplicht je een vast contract te geven. Iemand er 3 maanden uitgooien om hem daarna weer met een tijdelijk contract aan te nemen mag niet. Ze zouden je gewoon een vast contract moeten geven, en vervanging aannemen voor iemand met een vast contract kan gewoon hoor.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Terug naar OVO? Geen vast contract Sandd

Ongelezen bericht door boxer »

Dit heeft te maken met de nieuwe ontslagwet.
Ik krijg geen vast contract.
Vanaf 1 juli moet iemand na 3 contracten er 6 maanden uit.
Dat bedoel ik dus met de nieuwe ontslagwet.
Werkgevers zijn niet meer verplicht je een vast contract te geven.
Ik heb zelfs nog met het hoofdkantoor gebeld maar ze zijn niet te vermurwen,na 3 contracten moet ik er 3 maanden uit,dan mag ik misschien terugkomen.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Terug naar OVO? Geen vast contract Sandd

Ongelezen bericht door gezondheid »

De vakbond FNV geeft aan dat bij Sandd de normeringen van tijden ontransparant zijn. Want hoe berekenen ze hoeveel tijd je doet om een postwijk te lopen? Helaas kan de vakbond bij Sandd niet afdwingen dat zij x percentage mensen in dienst moet hebben met een contract voor onbepaalde tijd. Volgens Sandd zouden zij sneller zijn met het fietsen van een snelheid van 12,7 km per uur dat bij PostNL hoger zou liggen.

Gesloten