LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontslagaanzegging

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door evie01 »

Ik heb een vraag waar ik niet aan uit kom. Het gaat erom wanneer begint de opzegtermijn te lopen? Er is een ontslagvergunning door het UWV afgegeven.

Op 1 juni een brief ontvangen van de werkgever die op 30 mei gedateerd is.
Er gelden 4 maanden opzegtermijn. Wanneer is het einde dienstverband op 1 oktober of 1 november?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou 4 maanden na 1 juni ,dus juni,juli,aug,sept en dan eind sept loopt dienstverband af.

Staat dat niet in de papieren die je hebt gekregen?
Mijn man moet soms mensen ontslaan en dan krijg je hele papier winkel mee,met alles erin,,eind datum etc..
Dus je ww moet je,als je geen ander werk vind,hopelijk wel ,sept aanvragen,kijk even goed op de uwv site xijn regels voor

Sterkte

Ps moet wel zeggen dat ze het kortdag hebben gedaan,maar je ontslag is per 1 juni,dus officiele ontslag 1 okt.
Als je het niet vertrouwd kan je altijd als je lid bent Vd bond bellen of juridisch loket,dat was vroeger gratis nu kleine bijdrage.
Maar ik weet zeker dat het in 1 van je papieren MOET staan die je krijgt bij je aanzeggesprek...

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door evie01 »

In de brief staat 1 november, dus dat zijn 5 maanden opzegtermijn...,.. Morgen maar even verder gaan uitzoeken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou dan is het per 1 nov,denk dat ze het zelf ook kortdag vonden en coulant zijn.
Ontslag gaat in zodra je aanzeg gesprek heb...maar er zijn verschillrnde ontslag methodes..Bv. Bij mijn man was het reorganisaties....alles goedgekeurd bonden etc,maaar aanzeg gesprek,kreeg je je papieren,was je het er mee eens dan binnen beo tijd tekenen,zo niet kantonrechter ( dat deed niemand kwamen ze er slechter uit,goede regeling ) dus...

Ik weet niet of dat bij jou ook zo is( overigens dat tekenen geen gevolg bij hun voor ww) maaaaar ik weet jou procedure niet....als je moet tekenen ja dan zit je in de mnd juni en dan idd nov....scheelt weer een maand...toch...

Hoop dat je niet verplicht bent nog te komen en je weg mag blijven

Sterkte

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Ik denk: aanzegging op 30 mei, die dezelfde dag met vermelding van die datum aangetekend is bevestigd (welke op 1 juni is ontvangen)??

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door evie01 »

Brief is dus met de gewone post verzonden. 30 mei opgemaakt, 31 mei gefrankeerd en 1 juni ontvangen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Aanzegging op 30 mei onder getuige??

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door kokka »

Als er in de brief staat 1 november, misschien is het dan wel per 1 november??

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door chrisd1 »

kokka schreef:Als er in de brief staat 1 november, misschien is het dan wel per 1 november??
Tenminste zal de datum van aanzegging vermeld staan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zie het probleem niet. Als de opzegtermijn 4 maanden is, dan moet er minstens 4 maanden van tevoren aangegezegd worden. Als ze het ontslag per 1 november willen, dan moeten ze tenminste 4 maanden daarvoor de aanzegging doen. Dus dat is vóór 1 juli. Daar voldoen ze nu toch gewoon aan?

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

De einddatum is 1 november. Zo staat het in de brief én het is een termijn van vier maanden. Alleen als de brief u voor 1 juni had bereikt, zou de termijn vijf maanden zijn geweest.
Niet slim van de werkgever....

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo te zien is het een bewuste keus. De gewenste datum staat immers al in de brief. Wellicht is het personeel niet eerder misbaar oid.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door evie01 »

Bedankt voor de antwoorden!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ontslagaanzegging

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Graag gedaan,succes met alles

Gesloten