LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
It-tester
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2021 13:51

Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door It-tester »

Wat ik met dit topic wil bereiken? Aan de ene kant een stukje van mij afschrijven. Aan de andere kant een waarschuwing voor een slechte werkgever. Natuurlijk is de ANWB groot. Dit probeem zal niet overal bij de ANWB spelen maar wellicht alleen mijn specifieke 'Afdeling/ baas'.

Ergens hoop ik zelfs dat dit op deze manier bij de wat 'hogere bazen' van de ANWB terecht komt. Die dan toch intern is even gaan zoeken wat er nou precies is gebeurd.... Ik ben direct geblokked door mijn leidinggevende bij de ANWB. Ik heb helaas niet eens afscheid kunnen nemen van mijn collegas :'( Zo hoor je niet met mensen om te gaan! Als je iemand aanneemt kan je niet zomaar ff iemand zonder reden aan de kant flikkeren. Want dit heeft behoorlijk impact op iemands leven. En nu voel ik mij vooral heel erg 'stiekem onder het tapijt geveegd'

Met bijbehorende 'Boss from hell'. Mijn verhaal van mijn 12 hele dagen bij de ANWB: (Sorry dat het nogal emotioneel geschreven is. Dit is NIET zoals ik mij gedroeg bij de ANWB. Hier zijn ze namelijk tot op het allerlaatste moment "Zeer tevregen" over mij geweest. En ik ook over hun. Zucht. Ik voel gewoon dat ik het nu kwijtmoet.
Ik heb inmiddels 18 jaar ervaring als tester. Hiervan enkele jaren ervaring als integratietester bij o.a. de Belastingdienst, KPN en andere grote internationale bedrijven. Een bewezen CV dus met kennis er ervaring! Ik zou de 2 testers (ZZP-ers) vervangen. Dit ivm dat een interne tester natuurlijk goedkoper is dan een ZZP-er

Ik heb aangenomen door de ANWB als integratietester. 4 dagen per week ma t/m do. Huidige goed betaalde baan waarin in een contract voor onbepaalde tijd had opgezegd.

De eerste week (1 t/m 7 feb) bezig met kennismakingen via Zoom, inrichten omgeving, laptop etc etc.
2e week (8 t/m 14) Ook nu zeer veel meetings (Tja, ANWB is groot. Voornamelijk veel 'alle neuzen dezelfde kant op) en beginnen met inwerken op complexe materie

Ondertussen perfecte feedback. Kon het goed met iedereen vinden. Was al tickets aan het oppakken! Was zeer snel van begrip en ga zo door!

3e week (15 t/m 18 feb) serieus begonnen met testen.

Moest enkele smoke-tests draaien. Nog gevraagd of ik alle tests moest draaien maar het ging alleen om een Smoke test. Gedaan. Bugs gevonden en gerapporteerd
Samen eerste integratie ticket oppakken. Begonnen 17 feb totaal uurtje of 2 a 3 uitleg. Bleek toch alle tests te moeten draaien niet alleen de smoke test. Beetje vreemd want in het ticket stond alleen smoke test. Maar geen enkel probleem. Draai alsnog de hele suite (Even op play drukken. That's all)

19 februari: Per direct ontslagen! Ik voldeed niet. Sterker nog ik functioneerde DRAMATISCH slecht dat ik de maand niet af hoefte te maken. Ze zagen 0 aanknopingspunten om mij te verbeteren. Dus of ik direct mijn laptop retour kon sturen om 'hem een plezier te doen'.


Ja dat sta je even goed met je bek vol tanden....


Verdere uitleg kwam niet verder dan "Tja, ik heb een meeting gehad met 5 man. En niemand wilde met je verder'. Om welke mensen dat waren wilde hij niet ingaan. Ik was emotioneel en blah blah blah. HIJ was de manager! En HIJ nam deze moeilijke beslissing! En ik zou hem toch niet ompraten. Ik had echt heel erg slecht gefuntioneerd.

Enkele dagen later meneer aan de lijn 'Waar de laptop bleef!!!!.

Ik kon me niet beheersen en eiste toch echt een verklaring. Toen verprak hij zich. Hij was zelf 'een van die 5 mensen' waar hij een meeting mee had. 1 ander persoon die erbij was had ik, behalve de introductiemeeting, niet mee geproken. En nog 1 was JUIST zeer positief naar mij in face-to-face meetings.

Aap uit de mouw. Ik was ontslagen omdat:

1 tester zei dat ik alleen de smoke test moest draaien. Naar mijn inzien correct stond ook zo vermeld in het ticket. Tester 2 vond dat ik alles moest draaien. Daar was ik bijna mee klaar totdat ik plots ontslagen was. Dit was rede 1 voor mijn directe ontslag in proeftijd

2: tester 2 had mij 1 keer complexe materie uitlegd. Toen hij opeens vroeg, "wat is de naam van het component wat wij nu testen? per-ongelukt component A zij ipv component B was dat 'strike 2'. Ondanks dat ik de uitleg verder geheel begreep. Toen ik vervolgde met 'Goh, het is nu 16:45. Begin wel een beetje moe te worden. Vind je het goed als we het morgen ff afronden?' was dat de druppel die de emmer deed overlopen...

WTF???

Ik geloof niet dat dit echt de reden is. Maarja, je kan in je proeftijd per direct zonder reden ontslagen worden. Ik kan er dus verder he-le-maal niks mee. Nu mag ik in Corona tijd WW aanvragen.

Bedankt ANWB

It-tester
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2021 13:51

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door It-tester »

2e helft

Wat de echte reden is willen ze me niet vertellen. Ik kan enkel gissen. Misschien is het kwade opzet van tester 1 en 2. Ik ben namelijk hun vervanger. En tja, nu moet er een nieuwe tester aangenomen worden. Dus verlengen we toch maar met een paar maanden....

Of misschien een boze ex-werkgever aan de lijn? Die zal dan wel heel negatief over mij gesproken moeten hebben. Ik ben nog nooit ergens slecht weggegaan dus het blijft een gok. Ik kan me niet verdedigen als ik niet weet wie wat over mij gezegd heeft.

Wat ook nog kan (Ik blijf maar gissen...) ik heb getekend voor 32 uur. Vrijdag vrij was besproken en geen enkel probleem. Op dat 17 kwamen ze met dat ze toch eigenlijk wel 40 uur wilde. Ik heb aangegeven echt maar 32 uur te willen werken. Zie contract. Dit zou ook een mogelijke 'Dump de medewerker' reden geweest kunnen zijn.

Dit hele voorval steekt mij zeer behoorlijk. Kijk, als ik echt slecht functioneer en ik kom niet door mijn proeftijd heen. Kan ik alleen mijzelf maar de schuld geven. Maar nu:

1: Bewezen CV. Waaruit bewezen kan worden dat ik niet 'te dom' ben om het werk te leren. Ik deed het al jaren....
2: 0 maar dan ook echt 0 slechte feedback
3: 100% POSIEVE feedback: Ik paktje dingen snel op, lig goed in het team, stelt goede vragen en goed actief mee in meetingen ect etc etc.
4: Redenen gegeven voor ontslag kan gewoon niet anders zijn dan '*****, is dit echt het enige wat niet perfect was? Nouja we moeten iets zeggen....
5: Niet eens mij de KANS geven op verdedigen. Goh, misschien is het mij wel niet goed uitlegd in die ene keer dat het mij is uitgelegd.... Misschien is het ook wel lastig. Voor het eerst via ZOOM ingewerkt worden. Misschien duurt het wel net iets langer als je 4 dagen werkt ipv 5.... Nope. gewoon een call: Je bebt niet door je proeftijd heen. Graag deze week nog de laptop retour.

En als bonuspunt: Mij niet eens de maand uit laten maken! Alsof ik een natrap verdien! 12 hele werkdagen! (Waarvan zeker 10 gespendeerd aan meetings, inwerken, kennismakingen, documentatie lezen) Veel success met je WW aanvraag. Valt nu lekker lager uit!

Ik denk minder dan 2 dagen dat er daadwerkelijk aan het werk was. En GOED werk! Met gedegen tests en bugrapportages!

Ja, ik weet het. Ik kan er niks aan doen. Proeftijd mag nueenmaal zonder reden per direct beeindigd worden. Maar het voelt zo zuur. Vast contract opgezegd (Als senior integratietester!!!!!) en nu zonder dat ik de ware reden te horen krijg mag ik nu ww aanvragen.

Maar waar ik het meeste moeite mee heb is dat ik de ware reden niet weet.... Nare ex-werkgever, collega's die zichzelf een contract verleningen gegeven hebben.... Misschien een kwade ex die ook werkt bij de ANWB die mij een hak gezet heeft.

Of heb ik het zelf niet goedgedaan? Waarom heeft de ANWB dan niet contact met mij opgenomen? Goh, medewerker. Ik hoor dat je de verkeerde tests gedraaid heb. Hoe kan dat? En je was om 16:45 al een keer moe en wilde de volgende dag verder gaan? Gaat het inwerken wel goed of gewoon minder dagje? Zeg, je bent halverwege je proeftijd. We willen graag de volgende verbeteringen zien anders krijg je geen contract...

Schandelijk ANWB! Om zo met je medewerkers om te gaan! Ik ben ook een mens! Ik mag nu WW aanvragen in Corona tijd! Hoe durf je zo met mensen om te gaan. Schaam je diep!

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Jablan »

Neem de tijd om deze ervaring achter je te laten, maar niet te lang. Goede kans, dat je ontslag niet aan jou ligt, maar aan andere factoren, die jij niet kunt weten. Het is waanzinnig frustrerend als je iets overkomt en je hebt er nul invloed op of controle over.

Gewetensvraag: kun je jezelf recht in de ogen kijken? Zo ja, niets aan de hand. Doorademen en solliciteren maar, waarbij je deze werkgever niet in je CV vermeldt. Laat rustig de maand leeg - smoes is vakantiedagen opmaken of toe zijn aan wat anders, maar door Corona gaat dat allemaal veel langzamer. Geen recruiter zal daar op doorvragen.

Anderidee
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 mei 2020 18:19

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Anderidee »

Ook al krijg je eerlijke antwoorden, dan krijg je nog geen mogelijkheid voor verweer.
Laat het los....Wrokgevoelens brengen het slechtste in een mens naar boven. Probeer het te zien in een nieuw perspectief.
Nieuwe kansen, een nieuw begin.
Blijf geloven in jezelf en jouw vaardigheden.

Klinkt allemaal heel gemakkelijk, maar is natuurlijk ontzettend moeilijk.

It-tester
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2021 13:51

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door It-tester »

Bedankt voor de reacties....

Ja ik kan mijzelf diep in de ogen kijken. Ik heb mij hard ingezet. En ik zou het werk zonder problemen goed gedaan kunnen hebben. Ik was compleet flabbergasted. Ik verwachtte een gesprek te krijgen met meer complimenten en dat ze me alvast wilde vertellen dat ik door mijn proeftijd geen was. Met 0 klachten en alleen maar goede feedback appeltje-eitje met een goed gevoel het weekend in.

Om vervolgens opeens 'zeer incompetent' genoemd te worden... Gisteren was ik nog zeer competent....

Maar het doet pijn. Ik schaam mij nu ww te moeten aanvragen in deze tijden. Ik hoop in ieder geval dan andere mensen gewaarschuwd zijn hoe deze werkgever met zijn personeel omgaat. Ze zijn er vol van wat een ontzettend goede werkgever te zijn en hoe goed ze wel niet zijn voor hun medewerkers....

Mijn tip: Mocht je toch voor hun willen werken. Laat ALLES via email lopen!!!! Als denk je nog dat je zo goed zit!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door caruso »

Gemeld, geen consumentenzaken.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En waarom zou dit niet op dit forum mogen? Het is in eerste instantie een hulpvraag (hoewel verwoord als waarschuwing), waarop Jablan eigenlijk al direct is ingehaakt.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee wat ik nu met dit verhaal aan moet. We horen het van één kant, en de geachte lezer is geen partij in deze.

Ik doe (vanwege Corona deed, alles staat even op pauze) veel vrijwilligerswerk voor de ANWB. Doorgaans weten de vaste medewerkers een relaxte ontspannen sfeer te kweken, is er ruimte voor feedback, er wordt goed voor ons gezorgd, enzovoorts enzovoorts. Ik kan me geen betere vrijwilligersorganisatie voorstellen.

Inhoudelijk denk ik dat het advies van Jablan het beste is: steek er verder geen tijd meer in, dat gaat je niks opleveren. Probeer z.s.m. elders aan de bak te komen.

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door kuklos »

Dit ga je inderdaad niet winnen. Dus eens met het advies je te richten op een nieuwe baan.

Wel valt me dat het een verhaal van extremen is. Of je bent echt gigantisch genaaid door je werkgever of je hebt echt een compleet ander beeld gekregen dan zij hebben gekregen.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door BL2 »

Een erg lang verhaal van één kant. Daar kan niemand wat mee. Wel geeft je schrijven een bepaald beeld.
En helaas denk ik, de Bazen de ANWB doen hier niets mee, pas 2 weekjes bezig in je proeftijd. Collega's welke 40 jaren werken worden na enige archiefopbouw op dezelfde wijze weggestuurd.
Ga solliciteren en laat het achter je. Hoe moeilijk nu ook.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door D34M0N »

It-tester schreef:
06 mar 2021 13:53
Wat ik met dit topic wil bereiken? Aan de ene kant een stukje van mij afschrijven. Aan de andere kant een waarschuwing voor een slechte werkgever.
Ik begrijp jouw boosheid en teleurstelling volkomen, het is natuurlijk niet fijn om zo plotseling zonder werk te zitten.

Maar het was jouw eigen keuze om jouw oude, goed betaalde baan met vast contract op te zeggen. Je hebt er zelf voor gekozen om zekerheid op te geven voor een onzekere toekomst. Jouw bewezen CV is leuk en aardig om door de sollicitatieprocedure heen te komen, maar wanneer je eenmaal met een nieuwe baan begint, is alleen nog maar jouw functioneren bij de nieuwe baan relevant. Wbt de onduidelijke redenen voor jouw ontslag mag je de overdreven politieke correctheid van de laatste jaren de schuld geven. Organisaties willen geen enkel risico lopen op gezeur en zijn daarom meestal opzettelijk vaag over ontslagen en afwijzingen. Dat de start van jouw nieuwe baan niet optimaal zou zijn door zoommeetings e.d. had je vooraf kunnen weten.

Ik weet niet wat de procedure was voor gedwongen ontslagen bij de grote internationale bedrijven waar jij hebt gewerkt, maar bij het grote internationale bedrijf waar ik voor werk is de ontslagprocedure als volgt: Gesprek met leidinggevende, tijdens dat gesprek wordt het account en alles geblokkeerd en na het gesprek gelijk naar huis. Zo ongewoon is het niet je geen afscheid kunt nemen.

Ik zou zeggen: Kijk vooruit, naar de toekomst. Met jouw mooie CV zul je vast snel weer een andere baan kunnen vinden. Misschien is het een idee om contact op te nemen met de vorige werkgever, om te vragen of je weer terug kunt komen?

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door BL2 »

Afscheid nemen in Coronatijd. Collega's welke hun hele leven bij één werkgever hebben gewerkt, vaak 40 tot 45 jaren, kunnen nog geeneens afscheid nemen in deze andere tijden....

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Jablan »

D34M0N schreef:
06 mar 2021 19:13
maar bij het grote internationale bedrijf waar ik voor werk is de ontslagprocedure als volgt: Gesprek met leidinggevende, tijdens dat gesprek wordt het account en alles geblokkeerd en na het gesprek gelijk naar huis.
Dit zal de procedure zijn voor direct ontslag. De Angelsaksische methode hiervoor is tijdens het gesprek de persoonlijke bezittingen in een doos doen en die wordt bij de portier/uitgang neergezet plus elke toegang blokkeren. :mrgreen:

Nu ik het verhaal nog een keer doorlees, trek ik maar 1 conclusie: je bent ongewild in een wespennest (speciale categorie: wespen met dubbele tong) beland. Misschien ben je te goed in je werk en waren de 5 collega's onderling van mening, dat jij hun kansen kleiner zou maken. Dit soort rioolgedrag zie ik (HRM'er) vaker het afgelopen jaar, voor mij reden om het thuiswerken in te perken en mensen weer naar de werkplek te laten komen.

Nog een tweede advies: vraag de moderatie om dit topic weg te halen, want zo vaak komt jouw situatie niet voor bij deze werkgever en daardoor ben jij erg herkenbaar, dat kan in de toekomst je kansen schaden. Moderatie? Dat is de gebruiker Radar. Op de naam klikken en een berichtje sturen. Ik zou het niet zeggen als je niet de naam van de werkgever had gebruikt.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

D34M0N schreef:
06 mar 2021 19:13
Ik weet niet wat de procedure was voor gedwongen ontslagen bij de grote internationale bedrijven waar jij hebt gewerkt, maar bij het grote internationale bedrijf waar ik voor werk is de ontslagprocedure als volgt: Gesprek met leidinggevende, tijdens dat gesprek wordt het account en alles geblokkeerd en na het gesprek gelijk naar huis. Zo ongewoon is het niet je geen afscheid kunt nemen.
Werk bij een middelgroot bedrijf (200 medewerkers) en bij ons is ontslag in de proeftijd ook direct eruit en veelal is er sprake van een 6 maanden contract en dan wilt het ook nog wel eens direct zijn, afhankelijk wat er loopt.

Helaas hebben we afscheid moeten nemen van enkele vaste medewerkers door Corona en enkele vertrokken ook nadat ze akkoord waren met het voorstel per direct.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door grun »

D34M0N schreef:
06 mar 2021 19:13
Ik weet niet wat de procedure was voor gedwongen ontslagen bij de grote internationale bedrijven waar jij hebt gewerkt, maar bij het grote internationale bedrijf waar ik voor werk is de ontslagprocedure als volgt: Gesprek met leidinggevende, tijdens dat gesprek wordt het account en alles geblokkeerd en na het gesprek gelijk naar huis. Zo ongewoon is het niet je geen afscheid kunt nemen.
Dat klopt. Degene die moet vertrekken krijgt een gesprek met de leidinggevende in een ander vertrek, en tegelijkertijd worden zijn/haar tas, jas, en alle andere bezittingen in een doos gedaan en naar de uitgang gebracht. Afscheid nemen is soms niet mogelijk. Is er een leaseauto in het spel, dan is het ook meteen de sleutel inleveren en de auto achterlaten. Vaak wordt je dan wel naar het station gebracht en een kaartje voor je gekocht.

Voor de rest sluit ik me aan bij de tip die eerder ook al gegeven is, laat deze twee weken weg uit het CV. Werkgevers houden er niet van als je als sollicitant negatieve ervaringen over vorige werkgevers vertelt, want dat ga je dan waarschijnlijk nogmaals doen. Gewoon zeggen dat je altijd bij fantastisch leuke bedrijven ervaring hebt opgedaan, hoe slecht ze ook waren.

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat TS er nogal emotioneel en met gestrekt been ingaat. Bij het woord 'schandalig' in de titel denk ik al snel aan mensonterende toestanden en alsof hem groot onrecht aangedaan is (misschien ligt dat aan mij). Dat is niet zo, het is gewoon een zakelijke beslissing. Over enige tijd heeft hij weer een andere en misschien betere job, maar dit bericht blijft tot in lengte van dagen op internet bewaard.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een nare ervaring. Verwarrend ook. Naar mijn idee schat Jablan de situatie goed in. Hij heeft vaker over werksituaties geschreven vanuit zijn hoedanigheid als HRM'er op dit forum. U kan zeker waarde hechten aan zijn conclusie. Het lijkt er op dat je in sommige werksituaties meteen al 1-0 achter staat. Je bent nieuw, weet niet wat er speelt. Je weet niet hoe de hazen lopen en je collega's wel. Etcetera. Ik wens u veel sterkte.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door crazyme »

Als werkgever wordt je nu gedwongen om in de proeftijd een beslissing te nemen. Vroeger maakte je een contract voor zeven maanden en kon de medewerker zich in die tijd bewijzen.

Nu krijg je als werkgever direct een boete in de vorm van de transitievergoeding wanneer je een contract voor bepaalde tijd niet verlengd.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou, crazy.... die proeftijd was er al toen ik een pubertje was, en die bedroeg toen 2 maanden. Daarna kon je, bij een vast contract, niet zomaar ontslagen worden. En een transitievergoeding bij het beëindigen van een contract voor bepaalde tijd?

Heb jij je koffie wel op? ;)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door crazyme »

Nou Witte, er is sinds jouw jeugd nog wel meer veranderd :lol:

Een maand proeftijd kan alleen bij een contract van meer dan zes maanden, 6 maanden of korter kent helemaal geen proeftijd meer. En wanneer je een tijdelijk contract niet verlengt als werkgever mag je de transitievergoeding betalen.

Het klinkt krankzinnig en dat is het ook.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door BL2 »

It-tester schreef:
06 mar 2021 14:01
.... Misschien een kwade ex die ook werkt bij de ANWB die mij een hak gezet heeft......
Persoonlijk zou ik nooit gaan werken waar je ex ook werkt. Dat is echt de kat op het spek binden en kan voor de ex heel erg bedreigend overkomen.
Op het werk destijds ook wat ex-en samen op het werk gehad, een burgeroorlog is er niets bij. Wat worden er dan een spelletjes gespeeld.

Maar waarom toch overgestapt naar een ander bedrijf, terwijl je een droombaan had met vast contract ?

Gesloten