LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ineens worden ontslagen

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.

Terecht onslagen?

ja
3
75%
nee
1
25%
 
Totaal aantal stemmen: 4

stephaaniee
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:45

ineens worden ontslagen

Ongelezen bericht door stephaaniee »

ik ben 16 jaar, vorig jaar 26-6-2007 werdt ik aangenomen bij de koninklijke ahold firma, ik werkte part time als cassiëre, er was in begin spraken van, dat ik beter dit moest of dat moest doen, maar daarna nooit, ik had een halfjaar contract, vervolgens deed ik altijd mijn best, nu kreeg ik een paar dagen voor mijn contract verliep te horen gekregen, dat mijn contract niet werdt verlengt omdat ze mijn niet meer geschikt vonden de redenen waren dat ik niet goed de klanten aankeek en in mezelf praatte, vervolgens stemde ik formeel ermee in, maar ik was in shock ik wist niet wat ik moest zeggen, toen moest ik weer werken, maandag zou me laatste werkdag zijn zeiden ze, maar ik heb toen grondig op internet gezocht en toch vind ik dat wel geschikt ben, en de redenen niet juist zijn om ontslagen te worden, maar ik heb formeel accoord gestemt, wat kan ik nu nog doen?
morgen (21-1-2008) is dus mijn laatstewerkdag alleen moet het niet schriftelijk worden gedaan alleen alles is formeel gedaan,

* de werkgever moet aantonen dat de werknemer niet geschikt is voor zijn functie;
* de werkgever moet aantonen dat hij de werknemer herhaaldelijk op zijn disfunctioneren heeft gewezen:
* de werkgever moet aantonen dat hij de werknemer voldoende heeft begeleid.
hij heeft niet echt aangetoond dat ik ongeschikt ben, hij zei alleen dat ik de klanten nit goed aankeek en in mezelf praatte, meer niet
hij heeft me niet herhaaldelijk vertelt dat ik niet geschikt was
ze hebben mij nooit goed begeleid, alleen nu ineens uit het niets komen ze me vertellen dat ik niet goed naar de klanten keek, en in mezelf praten ineens niet mag

ik zoek echt dringend hulp voor morgen want dan is me laatste werkdag
ik ben 16 ik weet echt er niks van af, wat kan ik nog doen, of wat moet ik zeker doen?

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: ineens worden ontslagen

Ongelezen bericht door puerto38 »

Laat ik kort zijn, was een halfjaar contract en wettelijk hoeft de werkgever je dan niet het contract te verlengen.

Ook al denk jij dat je geschikt bent.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: ineens worden ontslagen

Ongelezen bericht door caruso »

Als je 16 bent ben je volgens mij leerplichtig en kan je nooit een fulltime baan hebben gehad.
Wat betreft het ontslag; je hebt een jaarcontract, dat heb jij ook ondertekent, als AH vindt dat dat niet verlengt wordt, dan heb je dat te accepteren. Ah hoeft daar verder geen reden bij te bedenken, ze vinden kennelijk dat je je werk niet goed doet en dat kan een reden zijn je contract niet te verlengen.
Je kan daar niets aan doen, accepteer het en zoek een andere job, die zijn er genoeg!

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: ineens worden ontslagen

Ongelezen bericht door roro25 »

Helaas Stephanieee,

Hier kan je niets aan doen. Zoals gezegd is er wettelijk niets geregeld mbt verlenging van contracten (alleen dat na drie tijdelijke contracten binne 3 jaar een vast contract met volgen). Dus onze vrienden van AH zijn gerechtigd om het contract niet te verlengen.
Dus ga lekker op zoek naa een andere job.

Het zou alleen wel aardig zijn van AH als ze je wat eerder hadden laten weten dat je contract niet verlengd wordt, maar ja dat hoeven ze niet.

@ Caruso lees de eerste regel is goed en reageer dan nogmaals
ik werkte part time als cassiëre

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: ineens worden ontslagen

Ongelezen bericht door puerto38 »

En het was geen jaarcontract maar een halfjaarcontract.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: ineens worden ontslagen

Ongelezen bericht door caruso »

Dat maakt voor de beslissing niets uit.
Zie nog wazig van de drank.....

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: ineens worden ontslagen

Ongelezen bericht door puerto38 »

Inderdaad maakt ook niets uit, maar het zijn de details.

Succes met je kater........

groetjes

Gesloten