LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salaris erbij ivm werk extra functie erbij

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Bart4
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:50

Salaris erbij ivm werk extra functie erbij

Ongelezen bericht door Bart4 »

Sinds een tijdje doe ik er een functie bij naast de functie welke ik al enige jaren doe, wat komt doordat ik meer tijd over heb ivm dat ik een collega erbij heb gekregen.
Ik wil binnenkort gaan bespreken dat ik daarvoor salaris erbij wil hebben, maar daar zal mijn baas zoals ik hem ken alles aan proberen te doen met slimme praatjes dat hij dat niet hoeft te doen.
Nu zou ik graag willen weten hoe ik hem daarvoor wel kan overhalen??
Kan iemand mij daar advies over geven?
Alvast bedankt.

Groeten Bart

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Salaris erbij ivm werk extra functie erbij

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat voor functie heb je erbij? Is dat een functie die normaal beter betaalt? Als de nieuwe functie normaal op het zelfde nivo is als je oude functie, dan is dat geen reden waarom je een hoger salaris zou moeten krijgen. Als het een functie is die normaal wel meer betaalt, dan kan het wel een reden zijn om meer salaris te vragen. Maar m.i. alleen als je die functie ook blijvend erbij blijft doen, en niet als het maar tijdelijk zou zijn.

birs
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 apr 2008 13:36

Re: Salaris erbij ivm werk extra functie erbij

Ongelezen bericht door birs »

Beste bart,

Kijk eerst even op http://www.jobcircle.nl/tools/salaris-check. Dan weet je in ieder geval wat gebruikelijk is aan salaris voor de extra functie.

Bart4
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:50

Re: Salaris erbij ivm werk extra functie erbij

Ongelezen bericht door Bart4 »

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
De functie die ik erbij doe is zwaarder.
Ik ga dan een combifunctie van 50%/50% doen.

Groeten Bart

siggy
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2008 10:37

Re: Salaris erbij ivm werk extra functie erbij

Ongelezen bericht door siggy »

Hallo Bart ik heb ongeveer hetzelfde... mijn collega is langdurig ziek en ik neem zijn functie waar.In onze cao staat een bepaling over functiewaarneming. Dus ik ben naar de vakbond geweest en heb gevraagd of dit op mij van toepassing is en dat was zo. Ook hebben ze me geadviseerd over de brief die ik moest versturen naar p en o. Die is inmiddels de deur uit en ik heb al antwoord gehad dat ik daar waarschijnelijk recht op heb maar dat ze even het een en ander moesten uitzoeken. Ik heb ( op advies van de bond ) om uitsluitsel gevraagd voor 30 mei. Dus ik ben benieuwd....

Gesloten