LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Per direct ontslagen

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
stephaaniee
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:45

Per direct ontslagen

Ongelezen bericht door stephaaniee »

Laatst gewijzigd door stephaaniee op 25 jan 2009 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Per direct ontslagen

Ongelezen bericht door kiz »

@stephanie:
Kijk even op deze site.
Kort samengevat komt het er op neer dat je schriftelijk laat weten dat het ontslag nietig is, dat je je beschikbaar houdt voor je werkzaamheden en dat je doorbetaling van je loon vordert.
Voor ontslag op staande voet is een "dringende reden" (in de zin van de wet) nodig, en m.i. is dat hier niet van toepassing.
Maandag even naar het juridisch loket of sociaal raadslieden of eventueel een beroep doen op rechtsbijstand (van je ouders als je nog thuis woont).

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Per direct ontslagen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Iemand als jij had ik ook niet in mijn bedrijf willen hebben. Uit je gedrag blijkt een grote mate van desinteresse. Ik vind het ronduit asociaal om spullen te beladderen van het bedrijf dat voorziet in jouw levensonderhoud. Ik zou maar snel een exuus brief schrijven over je "kuthe" gedrag. En de reactie van de vorige zou ik maar snel vergeten. Door z' on brief te schrijven escaleert de zaak en trek je aan het kortste eind.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Per direct ontslagen

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat denk je zelf? Laat ik het anders stellen, stel je bent een beetje aan het 'kuttuh' en je gooit een ruit van de winkel in. En maandag is de ruit vervangen, dus het probleem is opgelost. Is dan ook alles vergeten en vergeven?

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Per direct ontslagen

Ongelezen bericht door svdmeer »

Een ondergekliederde band is weliswaar schoon te maken, maar het negatieve image dat het met zich meebrengt is niet zomaar te herstellen. Ontslag is zeer terecht.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Per direct ontslagen

Ongelezen bericht door Remster »

Ja, zoals ik het lees is het ontslag inderdaad terecht. Ik zou het als werkgever ook absoluut niet tolereren als mijn personeel dat soort dingen deed. Zéker niet op een centrale plaats in de winkel zoals op de kassaband.

Gelukkig voor jou kan je als 17-jarige nagenoeg overal weer snel aan de bak, dus waarschijnlijk heb je binnen een paar keer solliciteren weer een nieuwe baan.

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Per direct ontslagen

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Ik kan me niet voorstellen dat een werkgever dit accepteerd, dus ik geef hem groot gelijk. Ik weet alleen niet of dit mag, maar ik zou er geen problemen van maken, gewoon ander werk zoeken, er is werk zat.

Lilian86
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:04

Re: Per direct ontslagen

Ongelezen bericht door Lilian86 »

Of het wettelijk mag weet ik niet, maar ik vind het geheel terecht. Je beschadigt (bewust) andermans spullen. Je klinkt niet als een serieuze werknemer, dus ik snap dat je werkgever je liever kwijt is dan rijk.

Als het rustig is kun je best wat kletsen ofzo, maar om nou de boel te gaan onder kladderen...

Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

Re: Per direct ontslagen

Ongelezen bericht door Bart007 »

Als je nou de volgende keer thuis gaat zitten kuttuh zou ik met zo'n permanent marker het bankstel eens onder handen nemen..., kijken of dat wordt gewaardeerd!

Tijger van Maleisië
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2009 18:35

Re: Per direct ontslagen

Ongelezen bericht door Tijger van Maleisië »

We hebben twee (2) kansen.......
óf Bart007 is de baas :lol: óf stephaaniee is weer aan het werk :lol:

Gesloten