Radar

toggle menu

Allianz compensatievoorstel 2017= slikken of stikken

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire

Allianz compensatievoorstel 2017= slikken of stikken

door Azimuth » 27 nov 2017 02:50

Al een week zit ik in dubio of ik het voorgestelde bedrag voor de woekerpolis zal accepteren of niet. Het gaat om een kleine polis verpand aan de hypotheek en zal in 2026 nooit het bedrag halen dat bedoeld is voor het leven-deel van onze hypotheek.
Er is absoluut geen onderbouwing of rekensom voor de hoogte van het bedrag dat 1.855 bedraagt. Ook is het overlijdensrisicodeel niet meegenomen in de totstandkoming van dit bedrag terwijl deze elk jaar flink hoger wordt.
In de vaststellingsovereenkomst staat o.m. bij art.5. Met het tekenen van deze Vaststellingsovereenkomst verplichten Partijen zich ter zake het onderwerp van Geschil geen nieuwe procedures (gerechtelijke procedures,arbitrages, bindend advies en klachtenprocedures daaronder begrepen) jegens elkaar te voeren.
Oftewel, ik moet maar raden waarom dit bedrag is zoals het is en tekenen bij het kruisje.
Verder heb ik bij ontvangst van de brief maar 14 dagen om te reageren, daarvan zijn er al 7 voorbij en zal nu dus moeten slikken of stikken.
Nog iemand met zo'n zelfde brief??

Azimuth
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 19 mei 2008 22:22

RE: Allianz compensatievoorstel 2017= slikken of stikken

door 16again » 27 nov 2017 09:01

Kun je zelf inschatting maken hoe hoog de daadwerkelijke schade is?
16again
 
Berichten: 7793
Geregistreerd: 02 jul 2003 22:18

RE: Allianz compensatievoorstel 2017= slikken of stikken

door arvandongen » 27 nov 2017 09:19

Verzekeraars geven uitsluitend onder dwang de berekeningen vrij van hun woekerpolissen of compensaties. Onterecht mijns inziens, maar toch.

De woekerpolis problematiek bestaat al vele jaren. Uit het gegeven dat u nog niet zelf geprocedeerd heeft, maak ik op dat die route voor u te ingewikkeld, te duur, of te onbekend is. Er zijn daarnaast meerdere organisaties actief die collectief (met wisselend succes) de belangen van gedupeerden proberen te behartigen.
Nu u geen van bovenstaande routes gestart lijkt te hebben, is er veel voor te zeggen om het aanbod te accepteren en de rest te vergeten. Dat bespaart veel ongemak en negatieve energie.

Anderzijds, als u het niet kan laten rusten, dan start u het beste een klachtenprocedure. Enkele betrouwbare personen/bedrijven die veel van de berekeningen achter de woekerpolissen weten zijn: Woekerprofi.nl, Wakkerpolis.nl en Claimconcept.nl. Zij behandelen de zaken individueel. Vraag wel even advies aan deze deskundigen voordat u het aanbod van Allianz weigert of laat verlopen. Er is immers een kans dat uw klacht inmiddels verjaard is en dan zou u niets meer gecompenseerd krijgen.
arvandongen
 
Berichten: 1157
Geregistreerd: 09 maart 2011 13:03

RE: Allianz compensatievoorstel 2017= slikken of stikken

door ClaimConcept » 27 nov 2017 11:19

arvandongen schreef:De woekerpolis problematiek bestaat al vele jaren. Uit het gegeven dat u nog niet zelf geprocedeerd heeft, maak ik op dat die route voor u te ingewikkeld, te duur, of te onbekend is. Er zijn daarnaast meerdere organisaties actief die collectief (met wisselend succes) de belangen van gedupeerden proberen te behartigen.
Nu u geen van bovenstaande routes gestart lijkt te hebben, is er veel voor te zeggen om het aanbod te accepteren en de rest te vergeten. Dat bespaart veel ongemak en negatieve energie.

Het compensatievoorstel van Allianz komt bovenop de eerdere algemene Wabeke-norm en is gezamenlijk resultaat van Vereniging Woekerpolis, zusterorganisatie ConsumentenClaim en Stichting Woekerpolisproces:
28 juni 2017, Vereniging Woekerpolis c.s. schreef:Belangenorganisaties bereiken akkoord met Allianz
Vereniging Woekerpolis.nl, ConsumentenClaim en Stichting Woekerpolisproces hebben voor hun achterban met Allianz een akkoord bereikt voor de compensatie van woekerpolissen. Dit is de eerste tegemoetkomingsregeling die door de drie belangenorganisaties met een verzekeraar wordt gesloten. De hoogte van de tegemoetkoming is voor elke polishouder anders en wordt individueel bepaald. Het gaat om substantiële vergoedingen die niet zijn te vergelijken met de magere compensaties uit het verleden. De minimale vergoeding bedraagt € 500,- per polis. Lees meer

Individueel kunnen wellicht nog betere resultaten worden behaald, maar we weten allemaal hoe lang dat kan duren. Ik neem altijd de hele financiële (hypotheek)constructie onder de loep, en neem daarbij niet alleen de verzekeraar maar ook de eventueel betrokken (hypotheek)bank en tussenpersoon op de korrel.

Lang traject wat veel kennis en nog veel meer geduld vergt, maar soms de moeite waard.
ClaimConcept
 
Berichten: 1338
Geregistreerd: 22 mei 2012 10:45

RE: Allianz compensatievoorstel 2017= slikken of stikken

door Piet » 27 nov 2017 12:42

Ik denk dat het goed is om even contact op te nemen met ConsumentenClaim, http://www.consumentenclaim.nl , dan kun je om tekst en uitleg vragen over je mogelijkheden, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 4390
Geregistreerd: 02 jul 2003 21:20

RE: Allianz compensatievoorstel 2017= slikken of stikken

door Carelsclaim » 28 nov 2017 13:39

Ik zit met hetzelfde probleem maar met een (veel) grotere schadepost. Consumentenclaim geeft geen nadere toelichting aan de telefoon behalve dat als je niet op tijd instuurt je de kans loopt het verder zelf maar uit te moeten zoeken. Een gevraagde onderbouwing willen ze niet geven en je claimnummer willen ze niet opzoeken want ze kunnen verder toch niets voor je doen.
is dit het moment om dan maar zelf een jurist in te schakelen en het via die weg te proberen?
Carelsclaim
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 nov 2017 13:28

RE: Allianz compensatievoorstel 2017= slikken of stikken

door ConsumentenClaim » 29 nov 2017 15:03

@Carelsclaim: Uw reactie strookt niet met hoe wij klanten te woord staan. Aan de hand van uw claimnummer kunnen wij zaken direct in ons systeem opzoeken. Door ons klantcontactcenter worden alle vragen zo goed mogelijk beantwoord. Voor meer informatie over de tegemoetkomingsregeling kunt u kijken op onze website. Als u mij een persoonlijk bericht met uw telefoonnummer stuurt dan zorg ik ervoor dat u zo snel mogelijk wordt teruggebeld.

Met vriendelijke groet,
Eva
ConsumentenClaim
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 29 nov 2017 14:48
Woonplaats: Amsterdam

RE: Allianz compensatievoorstel 2017= slikken of stikken

door Joepie Joepie » 30 nov 2017 01:13

Hoi Eva, Misschien goed om ook hier even toe te lichten wat voor- en eventuele nadelen zijn om aan te sluiten danwel individueel proces op te starten (danwel combi).
Joepie Joepie
 
Berichten: 849
Geregistreerd: 09 dec 2013 16:30

RE: Allianz compensatievoorstel 2017= slikken of stikken

door Carelsclaim » 30 nov 2017 12:57

Inmiddels heb ik via een andere medewerker van consumentenclaim een uitgebreide toelichting gehad. Het blijft lastig te beoordelen (en er is zeker restschade, zeker op het gebied van gemist beleggingsrendement) maar ik ga toch maar akkoord geven en verder met mijn leven. Consumentenclaim kan niet doorprocederen na het treffen van de schikking en ik ga hier zelf geen jaren van mijn leven meer aan besteden.

Rest de vraag: moeten we niet achter al die tussenpersonen aan die ons deze rommel hebben verkocht?
Carelsclaim
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 nov 2017 13:28

RE: Allianz compensatievoorstel 2017= slikken of stikken

door Joepie Joepie » 30 nov 2017 13:02

En hoe Consumentenclaim (tov individuele procedure)?
Joepie Joepie
 
Berichten: 849
Geregistreerd: 09 dec 2013 16:30

RE: Allianz compensatievoorstel 2017= slikken of stikken

door JOtt » 02 feb 2018 17:50

Beste allen,
Allianz is al jaren bezig geld van je beleggingsverzekering geld te pikken en proberen nu met een belabberd compensatievoorstel te schikken.
Wij van de Stichting DINPLan dupe, gedupeerden van de woekerpolis Dynamisch Investering plan, hebben na een uitzending van RADAR in 2012 ons verenigd in een stichting. Samen hebben we geld bij elkaar gelegd om de strijd aan te gaan voor een echte compensatie. Zie www.allianzmisleidt.nl.
Je kunt je nog steeds aanmelden. !
JOtt
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 feb 2018 17:45

Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Woekerpolis