LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
kraac00
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2009 15:39

afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door kraac00 »

Wij hebben ons aangemeld bij hypotheekleed van dhr LAKEMAN,
we zijn zwaar over gecrediteerd bij de DSB bank en al onze stukken zijn verzonden
naar de stichting Hypotheekleed.

Dit is al geruime tijd geleden.
de laatste correspondentie is van maart 2012,
waarin ons is verzocht om alles nog eens na te kijken en of correcties door te geven.
Dit hebben we gedaan en correcties zijn nog doorgegeven.

Maar het blijft stil bij de stichting! we krijgen geen reactie meer op diverze verzoeken via de mail
over ons dossier,
dit dossier is nu ook plotseling leeg in ons eigen account bij de stichting!
Er wordt niet gereageerd op e-mails!!

Wat doet de stichting nog??
wordt er nog iets gedaan een ons probleem??
we krijgen ook geen berichten of aanbiedingen van de curatoren van de DSB bank!

Is de hr lakeman gestopt met zijn stichting??
laat hij zijn klanten nu ook in de kou staan??

Zijn er nog meer mensen met dit probleem
en hoe kunnen we in contact komen met de stichting ??

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door sjoegel »

U bent voor de 2e keer belazerd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door Piet »

Wat doet de stichting nog??
Zie hun laatste Nieuwsbrief van 12 november 2012:
http://www.hypotheekleed.nl/assets/Uplo ... ief-33.pdf
we krijgen ook geen berichten of aanbiedingen van de curatoren van de DSB bank!
Alle informatie en recente berichtgeving staat op de website www.dsbcompensatieregeling.nl
Hier kan iedereen zich aanmelden voor de compensatieregeling.

Groeten,
Piet

kraac00
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2009 15:39

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door kraac00 »

sjoerd,

hoezo tweede maal belazerd??

wij vinden dat radar maar weer eens aan de bel moet trekken bij lakeman ,

mooi weer spelen over de ruggen vd gedupeerden en geen mogelijkheid geven om individueel een vraag laat staan een normeel antwoord te geven,

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

DSB heeft inmiddels[ brief vandaag] alle incasso overgedragen aan de Quion-groep, en Achterstandbeheer aan InQuias[zelfde poot dus].Plus een brief gisteren van de Overeenkomst tussen DSBcuratoren en St.Steunfonds Plobleemhypotheken,Stichting Belangen Rechtsbijstandverzekerden, Stichting Platform Aandelenlease.Komt in de plaats van Akkoord op Hoofdlijnen.Je kunt ook een opt out indienen via schriftelijke mededeling.Heb je geen rechten meer op de Overeenkomst.Je kunt je aanmelden voor de zitting van de Rechtbank, en ook spreekrecht krijgen.Leuke tekst; DE WCAM REGELING LEIDT NIET TOT EEN BETER RESULTAAT DAN HET VOORSTEL VOLGENS DE COMPENSATIEREGELING.
Met andere woorden; de vertegenwoordigers van de klienten hebben zich in laten pakken.Vreemde is dat oa. DSBleed niet als een van de partijen wordt genoemd.
Ik had als dekking op Frisia/DSB lening een Koersplan, ben dus aan 2 kanten genaaid; restschuld na uitbetaling Koersplan 6000,= [ Pessimisteische prognose zou ik 5000 BOVEN de lening krijgen...
DSB heeft na de verrekening de maandbetaling willen verhogen omdat het niet meer gedekt is door het Koersplan. Heb ik geweigerd, bedrag is verlaagd. Maar ik betaal wel 8.6% rente , 2% meer dan bij de huidige kredieten[zie Independer].Dus meer dan 20% hoger dan gemiddelde.
Degenen die zich achter Dhr Lakeman hebben geschaard; slecht nagedacht, vanaf begin was al duidelijk dat hij meer voor zichzelf bezig was...

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

bedankt voor je uitleg, echter, in het informatieblad bij de brief van 20 juni van DSB staat;
op 18 juni heeft DSBbank het klantcontact en de administratie van uw krediet en /of hypotheek overgedragen aan QUION.
REGULIER BEHEER;DSB bank Customer support team D, Rotterdam
ACHTERSTANDENBEHEER voor Hypotheken;Klantenteam DSB voor Hypotheken; Heerhugowaard
voor consumptieve kredieten; Incassoburo INQUAS, zelfde adres in Heerhugowaard

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Incasso is een grote bende;deze week alleen al; 3x email,2x telefoontjes en 2 brieven van [email protected];Achterstand van 360 euro volgens die brieven.....
Op de emails stond als kop; Storno waarschuwing hypothecair krediet...Ik HEB HELEMAAL GEEN HYPOTHEEK.
EN er stond dus helemaal geen link naar Ideal bij.



Geachte heer, mevrouw,

Uw betaling aan DSB Bank NV inzake uw contractnummer 0xxxxxxx is niet correct gegaan. Wij willen u verzoeken om per omgaande zorg te dragen voor correcte betaling.

U kunt de betaling van uw achterstand ad € 249,90 euro verrichten door middel van de I-Deal button onderaan de mail of via telebankieren.

Graag ontvangen wij binnen 3 dagen een bevestiging en de datum van betaling op email adres: [email protected].

U kunt ons bereiken op maandag t/m vrijdag, van 9.00 - 21.00 uur en op zaterdag tot 16.00 uur op telefoonnummer: 088 - 372 99 70.

Hartelijk dank voor uw medewerking.


Hoogachtend,
DSB Bank N.V. in faillissement
Directie Beheer en Incasso==
Diverse pissige telefoontjes gepleegd, vanmorgen een jongedame die het mikpunt was, maar die dus op de hoogte was, dat er met de administratie door de overgang veel is misgegaan, en dat de verzonden berichten onterecht zijn.Zij bood dus haar verontschuldigingen aan .
Ik HEB helemaal geen achterstand, loop zelfs voor met betalen.Durven ze zelfs nog te dreigen dat er nu 'vertragingsrente' wordt berekend.Terwijl de rente al 3% boven de nu gangbare kredieten is!!
Mochten ze dat flikken; heb al kontakt gehad met de AFM, die gaan dan ingrijpen.Kifid kan niks doen, aangezien DSB in faillissement is, en geen lid meer.








DSB Bank N.V. is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel Noordwest-Holland onder nummer 370.88.128. DSB Bank N.V. is statutair gevestigd in Wognum.








=======

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Bedankt voor je reaktie, ik ben geen lid van aandelenlease wel van oa Koersplandewegkwijt en DSBleed.
De praktijd in de DSB tijd was, om het jaar werd de portefeuille naar andere Frisia-poot overgedragen, met bijbehorende rente verhoging.Totaal 6 verschillende Frisia -kantoren als tussenpersoon gehadtot het weer na faillissement DSB werd.
OOK de compensatieregeling overkreditering werkt totaal niet; in maart enorme stapel bewijzen gestuurd, nog geen ontvangstbewijs/bevestiging gekregen,en als je belt krijg je te horen dat'er aan wordt gewerkt'....ja , hun zakken hebben de curatoren al lang gevuld.

flevolander1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2013 21:12

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door flevolander1958 »

Heb een vraag moest voorhet afwikkelen betreffende overcreditering heel veel gegevens aanleveren
betreffende 2001,2006 en 2010
nu begrijp je wel dat 2001 heel moeilijk is heb het meeste boven water gekregen behalve een jaaropgaaf van mijn hypotheek in dit geval de rabobank en die gaan maar 7 jaar terug in het systeem
ik heb de DSB nu al 2x telefonisch benaderd en de situatie uitgelegd maar ze sturen me nu weer een brief dat ik het moet aanleveren anders gaan ze uit van 350 euro lasten per maand
ze vroegen ook 3 aaneengesloten bankafschriften hierop staan duidelijk de maandelijkse betalingen van de Hypotheek maar ze blijven dus maar doorvragen zijn er meer mensen die met dit bijltje hakken en hoe moet je hierop reageren want ze kunnen veel vragen maar we praten over 12 jaar geleden hallo zeg

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Je kunt bij de Belastingdienst je belasting gegevens opvragen, ik moest ze van af 1997 hebben.Is dan geen IB60, maar als je het uitlegt weten zij wat je bedoelt.En daar staat dus OOK je hypotheekaftrek op, vraag daatr evt specifiek om.Succes, en geef een gil als je meer wilt weten.Dat Rabo maar tot 7 jaar terug kan is BULL..., je hypotheek dossier moet alle info bevatten,zeker als de hypotheek nog loopt.

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Als je mijn antwoord had gelezen, ik heb het helemaal niet over een IB60, van oudere aangiften kun je een ander formulier aanvragen,ik heb een overzicht gekregen voor elk jaar vanaf 1997

peterserneels
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2013 10:31

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door peterserneels »

Hallo iedereen

Ik woon sinds enkele jaren in Belgie en betaal elke maand een behoorlijk bedrag af aan de DSB bank voor een tweede hypotheek. Het eerste jaar bijna geen maandelijkse aflossing en dan elk jaar meer en meer.
Onlangs heb ik gebeld met DSB en deze wisten me te vertellen dat ik eigenlijk niets aflos tot 2036, maar alleen administratiekosten betaal!!

Tevens lees ik dat er al diverse zaken tegen de DSB bank zijn gestart over de woekerleningen. Kan iemand me op dit moment nog helpen of zit ik echt vast tot 2036?

Alle hulp is nu welkom...

Peter

kraac00
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2009 15:39

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door kraac00 »

Hier nog een reactie van mij over de afwikkeling van het dsb debacle,

Ik heb na 4 maanden en veel post verkeer een aanbod gekregen van de DSB curatoren,
het is te gek voor woorden ,
ik ben zwaar over gecrediteerd maar door de uitleg welke de curatoren mee sturen
is het haast onmogelijk om deze op juistheid te controleren,
zeker voor een leek als ik.

het aanbod komt neer op een compensatie van +- 8ooo euro het is niet
voor mij niet te controleren of dat dit klopt, ik weet nu niet of dat ik
hiermee accoord moet gaan en al mijn mogelijke rechten op verdere compensatie verspeel.

Voor mijn gevoel ben ik overgecrediteer voor 45.000 euro en zit ik vast aan een hollands welvaren polis,die overigens nu door real zelf wordt beheerd.(incasso wel via dsb)

Heeft het nog zin om bezwaar aan te tekenen tegen de berekening?
volgens de papieren moet ik !! dus aantonen dat ze niet juist hebben berekend, dat gaat natuurlijk niet lukken tegen een stel goed geinstrueerde boekhouders.
Of kan ik mijn rechtsbijstand verzekering er nog op zetten?? is via de Ohra ,de Dass verzekeraar, welke ook al genoemd zijn in de reacties hierboven,
denken die niet ook mee richting de curatoren??

ik weet het even niet meer,
is er nog een goede raadgever?

mvg

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: afwikkeling via hypotheekleed/dsb leed??

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Via de belastingverklaringen kun je aantonen wat je inkomen in die jaren was, en dan moet een expert van je RB verzekering kunnen uitrekenen wat de overcreditering is. De hele administratie bij DSB is een zooitje, heb in MEI alle documenten en bewijzen opgestuurd, nergens te vinden dus. Dus ook bij de Curatoren is het een puinhoop, de overgang naar het incassobedrijf is het niet beter geworden.
Heleboel heisa gehad over het huidige maandbedrag, na de uitbetaling van het Koersplan in begin dit jaar.

Gesloten