LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door woekerprofi »

ClaimConcept schreef:
ClaimConcept schreef:
woekerprofi schreef:9 maanden snelrecht via KiFiD.
Snelrecht, sinds wanneer? Laagdrempelig? Snelrecht? Ammehoela!
1. Zie seriematige uitspraken in effectenlease (zoek in Kifid uitspraken Geschillencommissie met dit trefwoord).

2. Zie https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5#p1929765

Maar blijf maar lekker geloven hoor, in 8 jaar procederen bij de rechtbank. Ieder zijn meug.

En laagdrempelig? Dat hang er maar van af door wie je je als consument laat ondersteunen. Ik heb mij denk ik intussen wel bewezen ;-)

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

woekerprofi schreef:
ClaimConcept schreef:Snelrecht, sinds wanneer? Laagdrempelig? Snelrecht? Ammehoela!
Maar blijf maar lekker geloven hoor, in 8 jaar procederen bij de rechtbank. Ieder zijn meug.

En laagdrempelig? Dat hang er maar van af door wie je je als consument laat ondersteunen. Ik heb mij denk ik intussen wel bewezen ;-)
@woekerprofi, klein misverstandje: ClaimConcept procedeert vrijwel uitsluitend bij het Kifid.

pietebakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2013 09:09

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door pietebakker »

http://www.ftm.nl/exclusive/aegon-probe ... -beperken/

Mijns inziens moet er meer gebeuren zien bijgaand bericht!

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door Josephien12 »

woekerprofi schreef:Hoewel KPDWK moet worden geprezen voor moed en volharding, is de kous niet af.

In de door Hoge Raad bevestigde uitspraak van het Hof is vastgelegd dat bij Koersplan sprake was van 'misleiding'. Het daardoor ondervonden nadeel is veel groter dan louter de compensatie voor de te hoge risicopremie. Maar KPDWK was 'onderweg' deze vordering vergeten in te dienen (een gevolg van het feit dat ze als stichting zich op 1 gemeenschappelijke punt moesten richten, anders niet-ontvankelijk), dus bleef de uitspraak van het Hof zoals dat zo mooi heet "zonder rechtsgevolgen".

Dat betekent dat zowel aangeslotenen als niet aangeslotenen de volledige schadeloosstelling kunnen vorderen in KiFiD-procedure. Tien-tallen gedupeerden hebben zich al gemeld bij de experts van de Stichting ODIN (want je kunt dit niet zelf, te ingewikkeld).

Registratie bij de stichting is voorwaarde, meld dat je naar aanleiding van dit forum komt en door mij bent verwezen.

http://www2.stichting-odin.nl/23-455/aa ... ulier.html
Ik ben een van de 30000 aangeslotene van KPDWK. Wat Aegon de afgelopen jaren geflikt heeft met hun wanprodukten (legio lease, koesplan enz enz) is zo belachelijk dat ik me alleen maar om die reden nog wel verder wil gaan met procederen. Alleen vraag ik me af of deze aangehaalde club betrouwbaar is of dat ik a la payback mijn geld in een bodemloze put gooi.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door juwita »

De uiterst trage afwikkeling van de misleidingsschade inzake de Overlijdensrisicopremie door AEGON is op zich al een aparte, bijkomende zorgplichtschending door AEGON. Kennelijk heeft de AEGON Directie een spreekwoordelijke anderhalve man en een paardenkop aangewezen om -polis-voor-polis-voor-polis de schade te gaan uitkeren. Dat kan zo jaren gaan duren. Wat ik er zo over hoor, heeft zelfs nog géén van de circa 30.000 Koersplanners die bij de Stichting KPDWK zijn aangesloten de schade-uitkering al ontvangen. Laat staan de overige 600.000 belazerde Koersplanners.

Bent u ook belazerd door AEGON met zo'n Koersplan, dien dan een klacht in over dit wanbeleid bij AEGON bij de overheidstoezichthouder, de AFM, (zie de website www.afm.nl) en verlang dat de AFM Aegon dwingt om vaart te maken met de schade-afwikkeling.

Opzouten met dit AEGON !

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Op het forum van http://www.koersplandewegkwijt.nlstaan de eerste reacties van leden van KPDWK die bericht gehad hebben van Aegon over hun compensatie. Misschien kan dit een ieder motiveren die een Koersplanpolis heeft en die tot nu toe niets ondernomen heeft om voor compensatie in aanmerking te komen.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door juwita »

@Klaas-Jan,
Dank voor je bericht. Kennelijk is AEGON nu begonnen om de aangeslotenen van KPDWK een brief te zenden met informatie over de schadeloosstelling. Kennelijk stemt die schadeloosstelling overeen met de bedragen die KPDWK zelf al becijferd had, namelijk gemiddeld zo'n 1200,- euro. Op het forum van KPDW worden geen preciese bedragen aangegeven door degene die nu zo'n schadeloosstellingsbrief van AEGON heeft ontvangen.Op het Sprintplan forum meldt overigens iemand dat hij een vergoeding gaat krijgen van 430,-- euro, flink minder dan dit gemiddelde. Maar mogelijk is dit iemand die een klein polisje voortijdig heeft afgekocht.

Om -zeker jegens AEGON- toch kritisch te blijven, een brief ontvangen is nog geen uitkering daadwerkelijk in de knip krijgen. De vraag is wanneer er echt uitgekeerd gaat worden, dat blijft de lakmoesproef voor KPDWK donateurs.
Dat ALLE Koersplan-deelnemers (mits gestart tussen 1989 en eind 1998) een claim zouden moeten indienen bij AEGON, dat is ook wat ik steeds betoog.
GA NIET ZITTEN NAVELSTAREN...DIEN JE KOERSPLAN SCHADECLAIM NU Z.S.M. IN. Ook als je niet meer over je polis beschikt omdat deze al jaren terug is beeindigd

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Hallo @Juwita, in de brief van Aegon staat de concrete toezegging dat er binnen 6 weken na ontvangst van de retourpaperassen uitbetaald zal worden. Tot nu toe gaat alles volgens planning i.s.m. KPDWK.
De oproep aan alle andere Koersplanbezitters kan ik alleen maar van harte ondersteunen.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door stekel »

juwita schreef:@Klaas-Jan,
Dank voor je bericht. Kennelijk is AEGON nu begonnen om de aangeslotenen van KPDWK een brief te zenden met informatie over de schadeloosstelling. Kennelijk stemt die schadeloosstelling overeen met de bedragen die KPDWK zelf al becijferd had, namelijk gemiddeld zo'n 1200,- euro. Op het forum van KPDW worden geen preciese bedragen aangegeven door degene die nu zo'n schadeloosstellingsbrief van AEGON heeft ontvangen.Op het Sprintplan forum meldt overigens iemand dat hij een vergoeding gaat krijgen van 430,-- euro, flink minder dan dit gemiddelde. Maar mogelijk is dit iemand die een klein polisje voortijdig heeft afgekocht.[/b]
Dat bedrag is eigenlijk een extra'je op mijn inleg tot mijn afkoop in 2005. In totaal krijg ik 839 euro inclusief de 75 euro inschrijfgeld voor KPDWK.In 2012 had ik al 425 euro ontvangen omdat ik me aangesloten had bij woekerpolisclaim. Die 430 euro is dus het resultaat van 13 jaar inleggen bij koersplan.Ik had in totaal 7000 euro ingelegd.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door juwita »

@Stekel,
Je maakt vermoedelijk een denkfout. Die 425,00 is een vrijwillige compensatieberekening die AEGON op grond van de zg. compensatie(fooi)regeling uitkeert. Niet alleen aan Koersplanners maar aan alle bezitters van een AEGON beleggingspolis die onder deze vrijwillige compensatieregeling vallen. Ook als je niet bij Woekerpolisclaim zou zijn aangesloten, had je die gekregen.
De KPDWK compensatieregeling is er een op grond van een rechterlijk vonnis over misleiding door AEGON met de overlijdensrisicopremie.

Was de rechtszaak door KPDWK in 2005 ''breder'' opgezet (dus niet alleen over misleiding met de premie overlijdensrisico) dan was mogelijk de schadevergoeding aanmerkelijk hoger geweest. De toekomst zal uitwijzen of er nog breder opgezette (collectieve) rechtszaken volgen tegen AEGON over het Koersplan en of die tot een (nog) beter resultaat leiden voor misleidde Koersplan-deelnemers. (Naast een handvol individuele KIFID klachtprocedures tegen AEGON over dit Koersplan)

Persoonlijk kan ik mij wel voorstellen dat een Koersplan polisbezitter die al in 2005 zijn polis afkocht, zich vervolgens eerst bij Woekerpolisclaim aansloot en vervolgens bij KPDWK en na 8 jaar strijd, en twee kleine compensatietjes verder, het wel welletjes vindt en dit boek afsluit en AEGON verder in zijn eigen sop laat gaarkoken.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door stekel »

juwita schreef:
Persoonlijk kan ik mij wel voorstellen dat een Koersplan polisbezitter die al in 2005 zijn polis afkocht, zich vervolgens eerst bij Woekerpolisclaim aansloot en vervolgens bij KPDWK en na 8 jaar strijd, en twee kleine compensatietjes verder, het wel welletjes vindt en dit boek afsluit en AEGON verder in zijn eigen sop laat gaarkoken.
Juist,ik heb het helemaal gehad met Aegon.Ik ben al blij dat mijn koersplan met een klein plusje afgesloten is.

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door woekerprofi »

woekerprofi schreef:Hoewel KPDWK moet worden geprezen voor moed en volharding, is de kous niet af.

In de door Hoge Raad bevestigde uitspraak van het Hof is vastgelegd dat bij Koersplan sprake was van 'misleiding'. Het daardoor ondervonden nadeel is veel groter dan louter de compensatie voor de te hoge risicopremie. Maar KPDWK was 'onderweg' deze vordering vergeten in te dienen (een gevolg van het feit dat ze als stichting zich op 1 gemeenschappelijke punt moesten richten, anders niet-ontvankelijk), dus bleef de uitspraak van het Hof zoals dat zo mooi heet "zonder rechtsgevolgen".

Dat betekent dat zowel aangeslotenen als niet aangeslotenen de volledige schadeloosstelling kunnen vorderen in KiFiD-procedure. Tien-tallen gedupeerden hebben zich al gemeld bij de experts van de Stichting ODIN (want je kunt dit niet zelf, te ingewikkeld).

Registratie bij de stichting is voorwaarde, meld dat je naar aanleiding van dit forum komt en door mij bent verwezen.

http://www2.stichting-odin.nl/23-455/aa ... ulier.html
Josephien12 schreef:Ik ben een van de 30000 aangeslotene van KPDWK. Wat Aegon de afgelopen jaren geflikt heeft met hun wanprodukten (legio lease, koesplan enz enz) is zo belachelijk dat ik me alleen maar om die reden nog wel verder wil gaan met procederen. Alleen vraag ik me af of deze aangehaalde club betrouwbaar is of dat ik a la payback mijn geld in een bodemloze put gooi.
Iedereen die weer 8 jaar wil gaan procederen voor een collectieve claim heeft de boodschap niet goed opgepikt: niet alleen zou dat een jarenlange omweg zijn, maar het kan ook niet, omdat de "misleiding" niet zo maar onder 1 noemer is te vatten. Daarom is de KiFiD-route de aangewezen weg. Daar is "snelrecht" in de maak. Daarvan heeft KiFiD al eerder gebruik gemaakt.

Maar je moet je wel aanmelden bij de bewezen profi's op dat vlak: http://www2.stichting-odin.nl/23-455/aa ... ulier.html. Wie daarachter schuil gaan is ook wel duidelijk:

http://claimexperts.nl/doelstelling/

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door juwita »

@Woekerprofi,

Maar wat is nu de ''track record'' van die Stichting ODIN met Koersplannen die aan het KIFID zijn voorgelegd? Wordt er echt een heel veel betere schade-vergoeding ''uitgesleept'' dan het -qua compensatiebedragen- m.i. ietwat tegenvallende ''succes'' van KPDWK ? Voorbeelden graag !

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

juwita schreef:@Woekerprofi,

Maar wat is nu de ''track record'' van die Stichting ODIN met Koersplannen die aan het KIFID zijn voorgelegd? Wordt er echt een heel veel betere schade-vergoeding ''uitgesleept'' dan het -qua compensatiebedragen- m.i. ietwat tegenvallende ''succes'' van KPDWK ? Voorbeelden graag !
Dit is een hele goeie vraag van juwita. Bij KPDWK kun je tenminste zien wie wat krijgt maar van individuele procedures zie je nooit wat. Wordt in die gevallen misschien een 'zwijgplicht' geëist na compensatie? Maar nogmaals, ik sluit me bij de vraag van juwita aan. Dus hoeveel en wat voor procedures? Hoeveel en wat voor succes?

En mocht er nog twijfel zijn of Aegon daadwerkelijk geld overmaakt naar de leden van KPDWK dan kan dat van tafel. Op het forum van KPDWK staan de eerste meldingen van mensen die hun compensatie hebben ontvangen.

Robertdijkens68
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2014 11:22

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door Robertdijkens68 »

Ik heb mij zojuist met mijn Aegon koersplan aangemeld bij de stichting woekerpolisproces. Deze stichting is opgericht door Mr Pieter Lijsen. hij werkte eerder voor consumentenclaim en vereniging woekerpolis en is daar weggegaan. Dat zal niet voor niets zijn. Die clup beloofd van alles maar doet weinig. Meneer lijsen zegt waar het op staat en neemt niet met minder genoegen.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Laten we het hopen Robert. Ik vind overigens de openingstekst op de site van Woekerpolisproces 'DE SCHADEVERGOEDING PER WOEKERPOLIS BEDRAAGT TEN MINSTE 1000 EURO' nogal schreeuwerig en bovendien nooit hard te maken natuurlijk. En je moet bij organisaties die in alle vormen van woekerpolissen doen altijd maar afwachten of jouw soort polis ooit aan de beurt komt. Maar goed, het is weer een initiatief en áls men de beloftes waar kan maken een prima initiatief.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Robertdijkens68 schreef:Ik heb mij zojuist met mijn Aegon koersplan aangemeld bij de stichting woekerpolisproces. Deze stichting is opgericht door Mr Pieter Lijsen. hij werkte eerder voor consumentenclaim en vereniging woekerpolis en is daar weggegaan. Dat zal niet voor niets zijn. Die clup beloofd van alles maar doet weinig.
Of is het andersom?

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door woekerprofi »

juwita schreef:@Woekerprofi,

Maar wat is nu de ''track record'' van die Stichting ODIN met Koersplannen die aan het KIFID zijn voorgelegd? Wordt er echt een heel veel betere schade-vergoeding ''uitgesleept'' dan het -qua compensatiebedragen- m.i. ietwat tegenvallende ''succes'' van KPDWK ? Voorbeelden graag !
Tientallen houders van Koersplan hebben zich inmiddels aangemeld (nog veel te weinig natuurlijk, maar zo gaat dat: de meeste gedupeerden blijven - nog - op hun handen zitten), procedures lopen. Naar verwachting medio dit jaar een uitspraak, die ook gepubliceerd wordt, dus het gaat om openbare aangelegenheid, niets geheims aan. Dan heeft de procedure ongeveer een jaar gekost voor het voorbeelddossier. Naar verwachting zullen de uitspraken voor andere gedupeerden binnen 3 - 6 maanden daarna volgen. Al met al straks een voorbeeld van 'snelrecht', net als in eerder honderden gevallen toen 'effectenlease' bij KiFiD speelde (periode 2010-2012). Identieke procedures (inmiddels een paar honderd) lopen tegen andere verzekeraars waarbij beleggingsverzekeringen woekerpolissen bleken.

Voor dat iemand weer eens wat roept, graag eerst kennisnemen van die 'effectenlease' historie. Daar hebben wij als claimexperts, samenwerkend met de Stichting ODIN, van geleerd. Elke keer opnieuw uitvinden van het wiel is niet effectief.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door juwita »

Ik lees deze reactie een beetje als ''we verwachten dat er goede uitspraken van het KIFID over het Koersplan in de maak zijn''. Geen duidelijke resultaten tot nu toe kennelijk !

jwgroot
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2014 19:28

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door jwgroot »

juwita schreef:@Klaas-Jan,
Dank voor je bericht. Kennelijk is AEGON nu begonnen om de aangeslotenen van KPDWK een brief te zenden met informatie over de schadeloosstelling. Kennelijk stemt die schadeloosstelling overeen met de bedragen die KPDWK zelf al becijferd had, namelijk gemiddeld zo'n 1200,- euro. Op het forum van KPDW worden geen preciese bedragen aangegeven door degene die nu zo'n schadeloosstellingsbrief van AEGON heeft ontvangen.Op het Sprintplan forum meldt overigens iemand dat hij een vergoeding gaat krijgen van 430,-- euro, flink minder dan dit gemiddelde. Maar mogelijk is dit iemand die een klein polisje voortijdig heeft afgekocht.

Om -zeker jegens AEGON- toch kritisch te blijven, een brief ontvangen is nog geen uitkering daadwerkelijk in de knip krijgen. De vraag is wanneer er echt uitgekeerd gaat worden, dat blijft de lakmoesproef voor KPDWK donateurs.
Dat ALLE Koersplan-deelnemers (mits gestart tussen 1989 en eind 1998) een claim zouden moeten indienen bij AEGON, dat is ook wat ik steeds betoog.
GA NIET ZITTEN NAVELSTAREN...DIEN JE KOERSPLAN SCHADECLAIM NU Z.S.M. IN. Ook als je niet meer over je polis beschikt omdat deze al jaren terug is beeindigd
Ik heb als deelnemer aan KPDWK gisteren van Aegon bericht gekregen over mijn vergoeding. Ik krijg een schadevergoeding van € 2600,-. (Begonnen met Koersplan in september 1996 en afgekocht in oktober 2012, gemiddelde inleg over de jaren ongeveer € 82,- per maand). Ik heb me bij KPDWK al jaren geleden aangemeld, begin 2008, wat dus zeker de moeite waard is geweest! De compensatie is veel hoger dan ik gedacht had. :D . Ik heb zelfs nu nog winst gemaakt op deze woekerpolis. Eigenlijk onbegrijpelijk dat niet veel meer polishouders met Koersplan zich bij KPDWK hebben aangemeld. Zij zijn de enige die tot het einde geprocedeerd hebben. De overige stichtingen, zoals de Stichting Woekerpolis Claim, die in 2009 een akkoord met Aegon sloten, hebben zich met de 'Wabekefooi' laten afschepen.
In ieder geval biedt de uitspraak van Hoge Raad vorig jaar handvaten voor de overige gedupeerden om juridisch actie te ondernemen.

Gesloten