LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verjaring woekerpolis van de baan?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door woekerprofi »

TrosRadar gaf maandag 7 april 2014 weer eens aandacht aan de woekerpolisaffaire.

Zie ook het bijbehorende nieuwsbericht: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... 55ed4b5afc

Mooie uitspraak natuurlijk van Hoge Raad. Maar allemaal slechts zeep aan de helling.
Dergelijke collectieve zaken via de rechtbank gaan 5 - 10 jaar duren (zie KPDWK) en kosten een hoop geld. Terwijl als je je nu aansluit bij aankomend 'snelrecht' via KiFiD heb je met die verjaring helemaal niets te maken. Woekerpolissen verjaren namelijk niet, tenzij je zelf al die hele woekerwerking begreep en niet pas na kennisneming op woekerpolisforum!

Lees verder op Snelrecht KiFiD voor woekerpolissen in aantocht:
http://www.kifid.nl/overkifid/nieuws/ni ... hten---/96
Laatst gewijzigd door woekerprofi op 24 apr 2014 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Voor mensen die om uiteenlopende redenen niet aan een Kifid-procedure willen beginnen is een collectieve belangenbehartiger een prima keuze. Ook al duurt een procedure (misschien) wat langer. Een reden om bijvoorbeeld voor een organisatie als woekerpolis.nl te kiezen is de gratis inschrijving op no cure no pay basis. Terwijl bij een organisatie als www.claimexperts.nl meteen al 400 euro afgerekend dient te worden. Ik kan me goed voorstellen dat dat voor veel mensen een punt van overweging is.

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door woekerprofi »

Klaas-Jan schreef:Voor mensen die om uiteenlopende redenen niet aan een Kifid-procedure willen beginnen is een collectieve belangenbehartiger een prima keuze. Ook al duurt een procedure (misschien) wat langer. Een reden om bijvoorbeeld voor een organisatie als woekerpolis.nl te kiezen is de gratis inschrijving op no cure no pay basis. Terwijl bij een organisatie als http://www.claimexperts.nl meteen al 400 euro afgerekend dient te worden. Ik kan me goed voorstellen dat dat voor veel mensen een punt van overweging is.
Je vergist je. Mensen die zich onder vermelding van 'woekerprofi' melden, betalen maar een eenmalig inschrijfbedrag van 82,50 EUR (met sommige groepen LOTGENOTEN zoals Swiss Life en Allianz Royal Future bestaan zelfs afspraken om met korting tot 50 EUR te werken). De verdere procedure verloopt no-cure-no pay en in tegenstelling tot anderen reken wij niet met een percentage van de schadeloosstelling, maar met vaste bedragen, die aan een maximum zijn gebonden zoals vastgelegd in het KiFiD-reglement!

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

woekerprofi schreef: De verdere procedure verloopt no-cure-no pay en in tegenstelling tot anderen reken wij niet met een percentage van de schadeloosstelling, maar met vaste bedragen, die aan een maximum zijn gebonden zoals vastgelegd in het KiFiD-reglement!
Zo, dat is goedkoop! Onlangs won ClaimConcept nog een zaak bij de Ombudsman, maar deze oordeelde ook:
Gezien het laagdrempelige karakter waarin geen bijstand of machtiging voor Klaagster verplicht was, zou een vergoeding voor de juridische bijstand daarmee in strijd zijn. Dit deel van de vordering wordt dan ook afgewezen.
Of bedoelt u deze:
40.9 Wanneer de Commissie de Consument geheel of gedeeltelijk in het gelijk stelt, of wanneer zij daarvoor anderszins termen aanwezig acht, bepaalt zij in de uitspraak dat de Aangeslotene aan de Consument door deze in verband met het aanhangig maken en de behandeling van de Klacht gemaakte kosten, tot een door de Commissie te bepalen bedrag, zal vergoeden waarbij, naast de vergoeding van de door de Consument betaalde eigen bijdrage, door haar het liquidatietarief zoals dit wordt gehanteerd door de rechterlijke macht zal worden toegepast, tot een maximum van € 5.000.

Luc Jurgens, advocaat

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005291/B ... 28-03-2014

"Artikel 305a

1. Een stichting of vereniging met volledige rechtsbevoegdheid kan een rechtsvordering instellen die strekt tot bescherming van gelijksoortige belangen van andere personen, voorzover zij deze belangen ingevolge haar statuten behartigt.

2. Een rechtspersoon als bedoeld in lid 1 is niet ontvankelijk, indien hij in de gegeven omstandigheden onvoldoende heeft getracht het gevorderde door het voeren van overleg met de gedaagde te bereiken. Een termijn van twee weken na de ontvangst door de gedaagde van een verzoek tot overleg onder vermelding van het gevorderde, is daartoe in elk geval voldoende. Een rechtspersoon als bedoeld in lid 1 is eveneens niet ontvankelijk, indien met de rechtsvordering de belangen van de personen ten behoeve van wie de rechtsvordering is ingesteld onvoldoende gewaarborgd zijn.".

De tekst in rood, is pas zeer recent na wetswijziging toegevoegd aan art. 3:305a van het Burgerlijk Wetboek.

Wat nu, indien op dit moment allerhande bogus verenigingen en stichtingen worden opgericht of al actief zijn, met als hoofddoel zich t.z.t. niet-ontvankelijk laten verklaren?

Wie zal/zullen dan achter de schermen aan de touwtjes van zodanige organisaties trekken?

Iemand enig idee?

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

@woekerprofi: ik vergis me helemaal niet. Ik heb gewoon eens even gekeken naar uw website en op de knop 'ik wil claimen' gedrukt op http://claimexperts.nl/ja-ik-wil-claimen/
En daar staat toch echt dat je 400 euro moet betalen bij inschrijving. Als er mitsen en maren zijn dan moet u die pontificaal op uw website zetten zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Zorgen dat de info correct en helder is.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door juwita »

Wat nu, indien op dit moment allerhande bogus verenigingen en stichtingen worden opgericht of al actief zijn, met als hoofddoel zich t.z.t. niet-ontvankelijk laten verklaren?

Wie zal/zullen dan achter de schermen aan de touwtjes van zodanige organisaties trekken?

Iemand enig idee?
Dat risico heeft zich op een andere manier in de periode 2008-2010 al voltrokken via de schadefooiregeling in de woekerpolis-affaire, bereikt via de advocatenstichtingen Verliespolis en Woekerpolisclaim. Stichtingen, die destijds in meerdere of mindere mate ''gerund'' werden door resp. advocaten Mr. Lemstra en Mr. Wendelgelst.

Het oogmerk zich niet- ontvankelijk te laten verklaren, gaat dan nog een stapje verder. Maar betrokkenen (naam en rugnummers) zouden hun naam voor eeuwig te grabbel gooien. ''Achter de schermen'' is relatief en altijd transparant te krijgen.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

De suggestie van Luc Jurgens, advocaat is zeer ernstig en klachtwaardig bij de Nederlandse Orde van Advocaten, als hij daarmee woekerprofi zou willen beschuldigen van collaboratie met verzekeraars.

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door woekerprofi »

Klaas-Jan schreef:@woekerprofi: ik vergis me helemaal niet. Ik heb gewoon eens even gekeken naar uw website en op de knop 'ik wil claimen' gedrukt op http://claimexperts.nl/ja-ik-wil-claimen/
En daar staat toch echt dat je 400 euro moet betalen bij inschrijving. Als er mitsen en maren zijn dan moet u die pontificaal op uw website zetten zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Zorgen dat de info correct en helder is.
Beste Klaas: ik ga daarover, ik ben woekerprofi. Als je je met die referentie meldt heb je dus niets met die 400 EUR te maken. Graag luisteren.

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door woekerprofi »

ClaimConcept schreef:De suggestie van Luc Jurgens, advocaat is zeer ernstig en klachtwaardig bij de Nederlandse Orde van Advocaten, als hij daarmee woekerprofi zou willen beschuldigen van collaboratie met verzekeraars.
Jongens ga buitenspelen a.u.b.

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door woekerprofi »

juwita schreef:
Wat nu, indien op dit moment allerhande bogus verenigingen en stichtingen worden opgericht of al actief zijn, met als hoofddoel zich t.z.t. niet-ontvankelijk laten verklaren?

Wie zal/zullen dan achter de schermen aan de touwtjes van zodanige organisaties trekken?

Iemand enig idee?
Dat risico heeft zich op een andere manier in de periode 2008-2010 al voltrokken via de schadefooiregeling in de woekerpolis-affaire, bereikt via de advocatenstichtingen Verliespolis en Woekerpolisclaim. Stichtingen, die destijds in meerdere of mindere mate ''gerund'' werden door resp. advocaten Mr. Lemstra en Mr. Wendelgelst.

Het oogmerk zich niet- ontvankelijk te laten verklaren, gaat dan nog een stapje verder. Maar betrokkenen (naam en rugnummers) zouden hun naam voor eeuwig te grabbel gooien. ''Achter de schermen'' is relatief en altijd transparant te krijgen.
Helemaal eens. De stichtingen Verliespolis en WPC hebben zich ieder voor 6 miljoen laten omkopen. Bron: de financiële verantwoording van WPC op hun website zelf: daar staat open en bloot dat (tenminste) 6 verzekeraars hen 950.000 EUR hebben uitbetaald. De zogenaamde compensatieregelingen zijn dus corrupt. Advocaten van kwaaie zaken, gewetenloze graaiers in maatpakken hebben daarvoor gezorgd en verschijnen nu weer elders. Dat werpt een smet op de bonafide vakgenoten (ik acht ClaimConcept bijvoorbeeld bonafide).

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

@woekerprofi: graag lezen. Als je als willekeurige bezoeker op uw website komt lees je niets anders dan dat een inschrijving 400 euro kost. Maar kijk je toevallig een keer op de forumpagina van TROS Radar en dan ook nog eens op berichten van u, dan blijken er andere tarieven mogelijk te zijn.
Die staan niet op uw site. Ik snap werkelijk niet dat u dat niet begrijpt en de teksten op uw website niet aanpast.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door jonis »

woekerprofi schreef:
Klaas-Jan schreef:@woekerprofi: ik vergis me helemaal niet. Ik heb gewoon eens even gekeken naar uw website en op de knop 'ik wil claimen' gedrukt op http://claimexperts.nl/ja-ik-wil-claimen/
En daar staat toch echt dat je 400 euro moet betalen bij inschrijving. Als er mitsen en maren zijn dan moet u die pontificaal op uw website zetten zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Zorgen dat de info correct en helder is.
Beste Klaas: ik ga daarover, ik ben woekerprofi. Als je je met die referentie meldt heb je dus niets met die 400 EUR te maken. Graag luisteren.

Graag luisteren woekerprofi....je klinkt bijna net als de verzekeraar; nee hoor, u heeft geen "woekerpolis"

Klaas-Jan heeft gewoon een duidelijk punt.

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door woekerprofi »


Graag luisteren woekerprofi....je klinkt bijna net als de verzekeraar; nee hoor, u heeft geen "woekerpolis"

Klaas-Jan heeft gewoon een duidelijk punt.
Niet kletsen jonis. Mensen die zich melden met vermelding 'woekerprofi' betalen die 400 niet, maar slechts 82.50 EUR.

Die 400 EUR heeft betrekking op een uitgebreide poging om na allerlei berekeningen met de verzekeraar een schikking te treffen.

Bij het 'snelrecht' slaan we dat allemaal over. Er liggen 40 voorbeeldzaken ter besluitvorming door KiFiD voor en die uitspraken worden straks bepalend voor de rest. Als je dat niet wilt geloven: 'dream on'.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

@woekerprofi: De inhoud en de toon van uw reactie doet bij mij de vraag rijzen waar het gedeelte 'profi' in uw naam eigenlijk vandaan komt. U doet niets anders dan op anderen mopperen als u ergens op aangesproken wordt en houdt uzelf buiten schot.
Maar goed, als u denkt een professioneel bedrijf te kunnen runnen en er een website op na te houden die wat betreft informatie en tarieven niet klopt dan wens ik u verder veel succes.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door jonis »

Klaas-Jan schreef:@woekerprofi: De inhoud en de toon van uw reactie doet bij mij de vraag rijzen waar het gedeelte 'profi' in uw naam eigenlijk vandaan komt. U doet niets anders dan op anderen mopperen als u ergens op aangesproken wordt en houdt uzelf buiten schot.
Maar goed, als u denkt een professioneel bedrijf te kunnen runnen en er een website op na te houden die wat betreft informatie en tarieven niet klopt dan wens ik u verder veel succes.

Iedereen kan zichzelf gwoon profi noemen en je begint hem al langzaam te leren kennen.....de toon is van dien aard dat MvRossum niet voor niets een tijd lang verwijderd is geweest van het forum. Gewoon niet tegen iedere vorm van kritiek kunnen waar mensen gewoon een duidelijk punt hebben waar eigenlijk niets mis mee is.
M.i weinig professioneels aan.....voor een docent workshops.

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door woekerprofi »

Klaas-Jan schreef:@woekerprofi: De inhoud en de toon van uw reactie doet bij mij de vraag rijzen waar het gedeelte 'profi' in uw naam eigenlijk vandaan komt. U doet niets anders dan op anderen mopperen als u ergens op aangesproken wordt en houdt uzelf buiten schot.
Maar goed, als u denkt een professioneel bedrijf te kunnen runnen en er een website op na te houden die wat betreft informatie en tarieven niet klopt dan wens ik u verder veel succes.
Tsja. Tegen zoveel onwelwillendheid valt niet te argumenteren. Gelukkig zijn er inmiddels vele groepen TrosRadar LOTGENOTEN die zich door mij laten helpen. Het snelrecht komt er, dankzij onze inspanningen van het afgelopen jaar, binnenkort aan. Je kunt je aansluiten en dat kost 82,50 EUR aan inschrijving. Maar je kunt natuurlijk ook helemaal weer bij "af" beginnen en dan rekent Claimexperts 400 EUR voor alle rekenwerk en voeren van gesprekken met verzekeraar. Bij het snelrecht slaan we dat allemaal over. Dat zijn de feiten. Aan fact-free discussie heb ik inderdaad een bloedje hekel.
http://claimexperts.nl/martin-van-rossum/

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door jonis »

Tegen zoveel onwelwillendheid valt niet te argumenteren.
:lol:


Dat is al zo'n oudje; gooi het eens over een andere boeg, mensen zijn geïnteresseerd maar zien 400,- kosten..... ik gooi er ook nog een oudje erin : "ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom"

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Het staat er wel, maar u ziet het verkeerd... :wink:

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: Verjaring woekerpolis van de baan?

Ongelezen bericht door woekerprofi »

Klaas-Jan schreef:Het staat er wel, maar u ziet het verkeerd... :wink:
Jullie blijven maar fact-free doorgaan. Dat noem ik dus onwelwillend. Ik wil immers beleefd blijven.

Waar het om ging is niet dat er ergens 400 EUR stond, maar dat ik de waarheid sprak dat degenenen die zich aanmelden met vermelding 'woeferprofi' in aanmerking komen voor snelrecht-behandeling met eenmalig een administratievergoeding van 82,50 EUR. Dan wordt dus die 400 niet geïncasseerd, zo simpel kan het zijn. Wie heeft er hier nu belang deze feiten te ontkennen?

Gesloten