LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon Equity Fund wijzigingen

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Ruby88
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2014 20:59

Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door Ruby88 »

Hallo,

Mijn ouders hebben een heel aantal jaar geleden een polis bij Aegon afgesloten. Het betreft een Aegon Equity Fund. Deze polis loopt nog een aantal jaar. Helaas is mijn vader niet lang geleden overleden en nu wil ik eigenlijk af van deze polis om meer zekerheid te krijgen over het bedrag. Graag wil ik het tot nu toe opgebouwde bedrag zoveel mogelijk in eer houden. Hiervoor heb ik contact opgenomen met Aegon en ze boden me twee opties aan:

1. Overstappen naar het Aegon Mix Fund
2. Overstappen naar het Aegon Deposito Fund

Beide opties heb ik grondig bekeken. Mijn voorkeur ging uit naar Aegon Mix Fund totdat ik las dat dit vooral een woekerpolis is/was. Het Aegon Deposito Fund heeft nauwelijks rendement, wat het Aegon Mix Fund wel heeft. Echter lees ik dat het Aegon Mix Fund torenhoge kosten heeft en achteraf minder rendement op levert. En nog meerder zaken die niet in de haak zijn.

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen, hiervoor vraag aan jullie advies. Zelf heb ik niet veel verstand van dit soort zaken.

Is het verstandig om toch over te stappen op het Aegon Mix Fund om toch nog wat rendement te behalen of is het verstandiger om toch voor de Aegon Deposito Fund te gaan zodat ik geen problemen krijg met het Aegon Mix Fund?

Daarnaast lees ik veel over dat het Aegon Equity Fund ook een woekerpolis is. Nu weet ik niet zeker of dit zo is en wat ik daar dan aan zou moeten doen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg,
Ruby88

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Ruby88, ik denk dat hier sprake is van wat verwarring. De fondsen die u noemt zijn fondsen waarin Aegon de inleg belegt van de polis. De polis op zich heeft een andere naam, bijvoorbeeld 'Koersplan' of iets dergelijks. Kijk er eens naar. Bij het wisselen van fondsen blijft u dus wel aan het product zelf vastzitten. Wat betreft kosten van de fondsen zal het niet veel verschil maken. De meeste kosten van de (woeker-)polis zitten in andere zaken als een overlijdensrisicoverzekering.
Ik zou het fonds kiezen waar u zich het prettigst bij voelt. Het Aegon Deposito Fund heeft het laagste risicoprofiel.

Wilt u van het hele product af dan kunt u bij Aegon een vrijblijvend afkoopvoorstel opvragen.

Mocht het om een woekerpolis gaan, dan raad ik u aan de polis aan te melden bij woekerpolis.nl, woekerpolisproces.nl, consumentenclaim.nl etc.om op termijn mogelijk compensatie voor gebreken te kunnen ontvangen. Succes.

Ruby88
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2014 20:59

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door Ruby88 »

Beste Klaas Jan,

Klopt ik heb inderdaad alleen de fondsen aangegeven, het product betreft een Bonusplan van Aegon. De optie om het af te kopen is ook met Aegon besproken, helaas was dit niet mogelijk. Over de fondsen ga ik nog eens nadenken.

Bedankt voor de reactie en het advies.

Met vriendelijke groet,
Ruby88

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door Glory »

Beter is helemaal te stoppen met alles wat Aegon deed, doet en nog gaat doen, de o.a. forums staan vol met klachten over bedrog / diefstal / vaagheid enz. enz.!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar zit er dan geen overlijdensdekking in dat bonus plan? Volgens mij isde premie voor de overlijdensdekking juist één van de dingen die zo'n polis die maken.

Anders zou je altijd kunnen overwegen om naar een minder duur product of een product dat niet met beleggen werkt, over te stappen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door prem »

Ik ben niet zo op de hoogte van deze polissen maar als het lijfrentes zijn....ik heb een aantal jaren al die kleine lijfrentes samen gebracht bij Brand New Day. Die nemen zo voor je over en je online inzicht in je pensioen. Ik ben er content mee.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Ruby88, uw BonusPlan is geen SprintPlan. Maar wat AEGON u vast ook niet vertelt, is dat AEGON door het Kifid is veroordeeld om op eenzelfde BonusPlan uit 1996 80% te moeten betalen van de inleg + 3,5% rendement. Meer hierover op de website van Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid of rechtstreeks bij mij via de knop PB rechts van dit bericht.

Met vriendelijke groet,
Jelle Terpstra

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Ruby88, Bonusplan dus. Dan is aanmelden bij een organisatie die zich met woekerpolissen bezighouden zeker aan te bevelen, zoals ClaimConcept ook al aangeeft. Wat u sowieso kunt doen is aanmelden bij Aegon https://www.aegon.nl/particulier/belegg ... beleg-2014 voor de Regeling Spaarbeleg 1014. Afhankelijk van wanneer de polis is afgesloten zou u voor compensatie van Aegon in aanmerking kunnen komen. Let wel, dit is een regeling van Aegon zelf die lang niet ver genoeg gaat!
Ondertussen de polis gewoon bij een ontwoekerorganisatie aanmelden. Nogmaals succes.

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door Glory »

De compensatie van AEGON?? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ja zeker, maar het geld van Aegon laten liggen, dat is pas belachelijk...

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door bia »

Klaas Jan schreef:Ja zeker, maar het geld van Aegon laten liggen, dat is pas belachelijk...
Ik ga door tot het einde, Aegon ik wil net zoals mijn mede 120.000 gedupeerden het volledige bedrag c.q. rente over de 5 betaalde jaren terug.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

bia schreef:Ik ga door tot het einde, Aegon ik wil net zoals mijn mede 120.000 gedupeerden het volledige bedrag c.q. rente over de 5 betaalde jaren terug.
De vraag is alleen: Hoe?

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door bia »

ClaimConcept schreef:
bia schreef:Ik ga door tot het einde, Aegon ik wil net zoals mijn mede 120.000 gedupeerden het volledige bedrag c.q. rente over de 5 betaalde jaren terug.
De vraag is alleen: Hoe?
@ClaimConcept

Door een positieve uitspraak komend jaar 2015 ten gunste van alle 120.000 gedupeerden c.q. 100% compensatie en maximale rente over de afgelopen jaren.

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door bia »

Glory schreef:Goed zo Bia, gewoon blijven reageren, wij beginnen waar anderen zijn gestopt!
Dank je wel Glory het recht zal zegen vieren, vandaar dat de 120.000 gedupeerden aanhouders na jaren geduld de finish lijn bijna hebben bereikt.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Ruby88 heeft met het BonusPlan een zogenaamde Woekerpolis en zit dus hier op het verkeerde forum. Dom? Integendeel:
ClaimConcept schreef:KoersPlan, BonusPlan, KapitaalPlan, PremieSpaarPlan, Insurance-Effect, Spaar-Effect, Studie-Effect, Pensioen-Effect, Leen-Effect, AOW-privéPlan, MixPlan, Koopsom, RendementsPlan, SprintPlan, ToekomstPlan, VermogensPlan, VliegwielPlan, FiscaalVoordeelPlan, GarantiePlusPlan

Welke horen er niet in dit rijtje thuis?
Een vraag uit de topic Uitspraak KiFiD over Sprintplan die bijzonder actueel blijft.

Want zijn wij dan allemaal een beetje dom? Voor het Klachteninstituut Kifid is het helder, zoals in uitspraak GCHB 2014-035:
4.4.2 Voorzover Belanghebbende de onderhavige effectenleaseproblematiek vergelijkt met problemen die zijn gerezen met betrekking tot beleggingspolissen (woekerpolissen) kan dit onderdeel van het bezwaar al daarom niet slagen omdat laatstbedoelde problematiek van geheel andere aard is.
'Van geheel andere aard ', aldus raadsheer mevrouw Joustra van Gerechtshof Amsterdam. Kern van de klacht betrof de foute advisering door tussenpersonen, die Achmea/Levob wordt aangerekend.

Maar als gewone burgers het onderscheid al niet kunnen maken, wie is daar dan verantwoordelijk voor? Zelfs bij het Burgerinitiatief Woekerpolis wordt bij AEGON ook het Aegon Sprintplan vermeld, terwijl dit toch echt thuishoort in de aparte categorie Effectenlease (Aandelenlease). Geen beleggingsverzekering (woekerpolis), maar met dezelfde hoofdrolspelers wel degelijk een woekerproduct. Vele malen erger zelfs.

Van het Gerechtshof Amsterdam op 24 februari 2015 zou ik niet al te veel verwachten, hoewel het misleiding van de bovenste plank blijft. Net als bij het BonusPlan van Ruby88, maar die heeft zonder het te weten de mazzel van een iets ander labeltje.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

@Ruby88, ik heb op 8 december een Persoonlijk Bericht naar u gezonden. Graag even een reactie.
ClaimConcept schreef:Ruby88, uw BonusPlan is geen SprintPlan. Maar wat AEGON u vast ook niet vertelt, is dat AEGON door het Kifid is veroordeeld om op eenzelfde BonusPlan uit 1996 80% te moeten betalen van de inleg + 3,5% rendement. Meer hierover op de website van Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid of rechtstreeks bij mij via de knop PB rechts van dit bericht.

Met vriendelijke groet,
Jelle Terpstra

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:@Ruby88, ik heb op 8 december een Persoonlijk Bericht naar u gezonden. Graag even een reactie.
Het bericht is nog steeds niet gelezen...
En nogmaals, het betreft hier geen SprintPlan, waarover AEGON zelf overigens het volgende schrijft:
Daarnaast moeten de producen zijn afgesloten tussen 1 januari 1989 en 1 januari 1999. De andere producten van Aegon vallen niet onder deze Regeling Spaarbeleg 2014. Denk hierbij aan SpaarBeurs, Sprintplan, Spaarlift en Fundplan. Deze producten verschillen op meerdere punten van Koersplan. Ze hebben onder meer een ander tarief voor de overlijdensrisicoverzekering waar deze regeling over gaat.

Het verschil met andere woekerpolissen van AEGON: "Ze hebben onder meer een ander tarief voor de overlijdensrisicoverzekering "

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Vraagsteller heeft per ongeluk een bericht geplaatst onder het kopje spaarbeleg/sprintplan. Dat is alles. Het heeft geen zin om hier nog langer op door te gaan en zeker niet om er verder over uit te weiden. Het werkt eerder verwarrend.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Klaas Jan schreef:Vraagsteller heeft per ongeluk een bericht geplaatst onder het kopje spaarbeleg/sprintplan. Dat is alles. Het heeft geen zin om hier nog langer op door te gaan en zeker niet om er verder over uit te weiden. Het werkt eerder verwarrend.
Er heerst bij velen opperste verwarring, omdat AEGON letterlijk over lijken gaat: traineren als overlijdensrisicoverzekering tegen gerechtvaardigde claims. Klagers sterven vanzelf een keer uit.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Claimconcept,
Ik meen mij te herinneren dat hier wat meer berichten stonden….
Onder andere een bericht van mij met een bijlage dat al 5 keer was gedownloaded.
Zeer relevant voor de discussie op deze thread overigens.

Wat vindt u hier nu van, dat berichten (bewijsmateriaal) in een Strafrechterlijk onderzoek nu zomaar verdwijnen?
Bijlagen
verklaring Aegon meetkundig rendement.pdf
(492.42 KiB) 273 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Gesloten