LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef:
felixbeijer schreef:Afgelopen week vrijdag heeft de advocaat van xxxxx nog even een telefoontje gepleegd om te informeren naar de reden van mijn niet aflatende communicatie. Mij is kenbaar gemaakt dat security was ingeschakeld omdat men vreesde voor een te plegen aanslag op de voormalig CEO. Ik heb hier feedback op gegeven. Op het einde van het gesprek op mijn vraag hoe xxxxx denkt te gaan compenseren, werd aangegeven dat hij niets meer van mij wilde horen en hij mij een oprecht nare man vond. Als gevolg van mijn dank voor dit compliment (waarna de telefoon werd opgelegd) is mij helaas ook duidelijk geworden dat xxxxx in feite een lege huls is !!!! Een lege huls!!!! Een lege huls!!!! Een lege huls!!!!
xxxxx. Verder alles goed met je, Felix?
Claimconcept,
Met mij gaat het naar omstandigheden goed. Ik kan er niets aan doen hiervan getuige te zijn geworden, de onvermijdelijke vernietiging van xxxxx was reeds september 2016 in gang gezet toen mijn pensioenfonds beleggingen ging veiligstellen in obligaties na interventie door de DNB, terwijl kort daarop begin september xxxx kenbaar maakte meer in aandelen te gaan beleggen hoegenaamd om een beter resultaat voor de belanghebbende te behalen. viewtopic.php?f=63&t=165769 hetgeen ik heb opgepakt want mijn vrouw begreep het niet.

Ik heb ook enkel het eerdere advies van mijn rechtsbijstand gevolgd en ja, er waren zo veel berichten in de thread “het KiFiD kan worden opgeheven” van een zekere Claimconcept hoe slecht het KiFiD is, met doelbewust kwaadwillende secretarissen en Voorzitter Geschillencommissie. En het probleem is nu onvoorstelbaar geworden omdat ik de toezichthouders erop heb gewezen dat het verplicht is aangifte te doen wanneer misdaden tegen de Staat worden gezien. Hetgeen dus is gedaan en er nu strafrechterlijk onderzoek loopt……..

Dus Claimconcept, welke verklaring voor je gedrag ga jij onder ede aan de Officier van Justitie geven?
viewtopic.php?f=58&t=136931&p=2371365#p2371365
viewtopic.php?f=48&t=165319&p=2322513#p2322513
(al je berichten vanaf hier) viewtopic.php?f=66&t=134921&start=240

Door een toevallige samenloop van omstandigheden gaat Nederland verlost worden uit de ijzeren greep van de meest gehaaide woekeraar die heeft bestaan die nu aan zichzelf ten gronde gaat. Het heeft zelf suïcide gepleegd, ik heb het niet omgelegd. De reden dat Evanescence niet getolereerd wordt is me ook al duidelijk geworden……………

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Moneyman schreef:Felix, serieus: als je dergelijke mails stuurt, neemt toch geen hond je nog serieus? Wat wil,je nou bereiken?
Moneyman,

Er zijn instanties die mijn berichten wel serieus nemen en er serieus wat positiefs voor de samenleving mee doen. :D

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

felixbeijer schreef:
Dus Claimconcept, welke verklaring voor je gedrag ga jij onder ede aan de Officier van Justitie geven?
viewtopic.php?f=58&t=136931&p=2371365#p2371365
viewtopic.php?f=48&t=165319&p=2322513#p2322513
(al je berichten vanaf hier) viewtopic.php?f=66&t=134921&start=240
Dus ga even naar youtube, en zoek even het liedje Where will you go? zelf op.
Muziek werk ontspannend op de geest en het begrijpen van songteksten is mijn nieuwe hobbie.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

06 mei 2017, felixbeijer schreef:Ik heb ook enkel het eerdere advies van mijn rechtsbijstand gevolgd en ja, er waren zo veel berichten in de thread “het KiFiD kan worden opgeheven” van een zekere Claimconcept hoe slecht het KiFiD is, met doelbewust kwaadwillende secretarissen en Voorzitter Geschillencommissie. En het probleem is nu onvoorstelbaar geworden omdat ik de toezichthouders erop heb gewezen dat het verplicht is aangifte te doen wanneer misdaden tegen de Staat worden gezien. Hetgeen dus is gedaan en er nu strafrechterlijk onderzoek loopt……..

Dus Claimconcept, welke verklaring voor je gedrag ga jij onder ede aan de Officier van Justitie geven?
viewtopic.php?f=58&t=136931&p=2371365#p2371365
viewtopic.php?f=48&t=165319&p=2322513#p2322513
(al je berichten vanaf hier) viewtopic.php?f=66&t=134921&start=240
De 1e link verwijst naar een bericht in de topic Zwendel I effectenlease: Aegon, Dexia en opties
26 apr 2017, Moneyman schreef:
ClaimConcept schreef:Kan de moderator van RADAR ingrijpen in deze idioterie?
Zeer gaarne. Felix voegt niets zinnigs meer toe - integendeel.
De 2e link leidt ons naar Nieuwe kansen voor Sprintplan (een product van xxxxx )
13 nov 2016, ClaimConcept schreef:
felixbeijer schreef:
ClaimConcept schreef:@felixbeijer, je zit in de verkeerde film. Sprintplan is een effectenlease en geen levensverzekering.
hoezo in de verkeerde film?
(...)
Ik mag toch aannemen dat men een en dezelfde methode neemt om de rendementen te bepalen.
Juist als wetenschapper mag je niets zomaar aannemen. Verzekeringswetgeving geldt niet voor effectenlease, daar is het uitsluitend de beurs die de koers bepaalt. De rendementen uit de brochure kloppen exact, de misleiding zit in het versluieren van het risico op verlies van inleg en het risico op restschuld.
De 3e link voert ons naar topic Kifid kan worden opgeheven "(al je berichten vanaf hier) "
02 okt 2014, ClaimConcept schreef:De website van Kifid is vernieuwd. Er zijn nog wat schoonheidsfoutjes, zo moet de mogelijkheid voor (externe) Mediation nog nader worden uitgewerkt. Gedragscodes van diverse overkoepelende belangenorganisaties zoals Het Verbond van Verzekeraars, zijn deels te bereiken via de knop Links en daarna op desbetreffende sites.

Eén van de grootste verbeteringen betreft de regel dat Aangeslotenen uit het register kunnen worden geschrapt als ze zich niet (geheel) aan bindende uitspraken houden. Dat is iets wat bijvoorbeeld een club als AEGON zich niet kan veroorloven :evil:

En niet geheel onbelangrijk: wie houdt toezicht op het Kifid zelf?
27 apr 2017, ClaimConcept schreef:Na de pensionering van Nol Monster eind 2014 heeft Kifid de fase Ombudsman echter nooit meer benut, zonder tekst en uitleg. En is de Tweede Kamer inmiddels buitenspel gezet.

Per 1 januari 2017 is Eveline Ruinaard niet alleen de nieuwe Voorzitter Geschillencommissie Kifid, maar tevens (plaatsvervangend) Ombudsman. Het is nog maar de vraag of zij hiervan op de hoogte is, in tegenstelling tot haar Secretarissen en Directeur Bas de Groot.
Waarom en waarover zou ik mij moeten verantwoorden bij de Officier van Justitie?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef: Waarom en waarover zou ik mij moeten verantwoorden bij de Officier van Justitie?
Claimconcept,
Allereerst wil ik meegeven dat je zeker een aantal goede dingen hebt gedaan door transparant te maken wat er allemaal speelt. Mijn procedure bij het KiFiD is dus over. In mijn geval was dit een goddelijke handeling mij mijn klachtrecht bij het KiFiD te ontzeggen. Ik vind mijn secretaris nog steeds een lief engeltje (en in het kader van gelijke behandeling kan ik niet anders dan de Voorzitter van de Geschillencommissie ook een lief engeltje te vinden). Dit neemt mij echt heel veel werk uit handen, thans hoef ik mijn gelijk namelijk niet te bewijzen. Het is nu aan de wederpartij te bewijzen dat ik ongelijk heb………

Wat ik niet begrijp is dat het KiFiD jou de deur wijst vanwege je gedrag en het schaden van de belangen van degenen die je vertegenwoordigt, en vervolgens het KiFiD toestaat dat je nog vele slachtoffers bij het KiFiD helpt terwijl je zelf aangeeft dat het zo slecht is en het KiFiD aan damage control doet door klachten moedwillig af te serveren, en je zelf ooit hebt verklaard aangifte tegen het KiFiD te hebben gedaan.

Ik mag het lopend onderzoek niet schaden dus wat je precies moet verantwoorden, daar kom je binnenkort vanzelf achter. Lees mijn eerdere berichten in de thread KiFiD kan worden opgeheven en de gedragsregels van dit forum. Misschien dat je de hint zelf vat. Hoe dan ook, je bent nu werkloos want bij liquidatie wegens faillissement is de rechtbank ook niet meer bevoegd. 15 mei gaat een delegatie van de Tweede Kamer de AFM met een bezoekje vereren, enige weken daarna lees je het wel in de krant.

Ik heb me gisteren met andere bezigheden vermaakt, het was heerlijk weer (ben wezen fietsen, en ook voor de PC heb ik nu andere hobbie, zie mijn eerdere bericht). Ga dat ook doen, zet eens een keer die song “Where do you go” op, ga staan met het hoofd omhoog gericht naar de zon (hoofd in de nek), armen naar achter en Yeah, yeah, yeah (oh oh oh oh oh) en herhaal dat vier (!!!!) keer. Het is een beetje als een zonnegroet uit yoga of een gothic gebed. Je richt je als het ware naar het verhevene vol overgave wachtend op het laatste oordeel………………..

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Zijn banken en aandelen niet per definitie een lege huls?
(en bankroet helpt ook niemand)

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Joepie Joepie schreef:Zijn banken en aandelen niet per definitie een lege huls?
(en bankroet helpt ook niemand)
Bankroet beperkt wel de te lijden schade, die neemt alsmaar toe.

Even recapituleren, klacht over meetkundige rendementen begin 2016 is niet afgehandeld, notitie meetkundige methode is door de DNB gebruikt om mijn pensioenfonds aan te sporen veiliger te gaan beleggen in obligaties. Nadien vind ik informatie dat DNB en Raad van State al eerder hebben aangegeven dat de rendementen veel te hoog zijn. Ik hoef er niets meer aan te doen!!!!
“Dienstverlener” in kwestie sterft vanzelf doordat het suicide heeft gepleegd.
Op enig moment zal het door de instanties uit haar lijden worden verlost.
Laten we komende week verder stilte in acht nemen, is passender.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef: xxxxx. Verder alles goed met je, Felix?
Misschien kun je Farther Away van Evanescence eens luisteren.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

felixbeijer schreef: Laten we komende week verder stilte in acht nemen, is passender.
Maak er een paar jaar van. Minstens. Alstublieft....

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Moneyman schreef:
felixbeijer schreef: Laten we komende week verder stilte in acht nemen, is passender.
Maak er een paar jaar van. Minstens. Alstublieft....
En ondertussen de schade laten oplopen en alle inleg in een pensioen teloor laten gaan.
Sociale gedachte?
Ouderen nu veel geven en de jongeren laten barsten?

Kan overigens niet.
Staat is ten alle tijde aansprakelijk dus die zullen nu moeten euthanaseren want pensioenschade kan niet verjaren.
Er zijn twee ernstige systeemfouten gemaakt.
1. verkeerde meetkundige rendementen.
2. dit aan verzekeraars en banken toe te vertrouwen..............

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

felixbeijer schreef:
Moneyman schreef:
felixbeijer schreef: Laten we komende week verder stilte in acht nemen, is passender.
Maak er een paar jaar van. Minstens. Alstublieft....
En ondertussen de schade laten oplopen en alle inleg in een pensioen teloor laten gaan.
Sociale gedachte?
Ouderen nu veel geven en de jongeren laten barsten?
Als geld niks meer waard is, dan is iedereen toch rijk (en is er geen schade)?

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Moneyman schreef:
felixbeijer schreef: Laten we komende week verder stilte in acht nemen, is passender.
Maak er een paar jaar van. Minstens. Alstublieft....

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef:
Moneyman schreef:
felixbeijer schreef: Laten we komende week verder stilte in acht nemen, is passender.
Maak er een paar jaar van. Minstens. Alstublieft....
Claimconcept,
Betaal jij de schade als er straks niets meer is voor belanghebbenden van pensioenen? De lege huls is bijna helemaal leeg.

Waarom quote je eerst de naam van het “bedrijf” van een eerder bericht van me om vervolgens daarop weer 5 kruisjes te geven? Ik heb geen geheimhouding over de informatie die op huisadres wordt verschaft en al helemaal niet die van mijn vrouw. In tegenstelling tot 9 jaar geleden toen enkele mensen zo lollig dachten te zijn het bij RADAR aan te melden, is het gewoon dat men er op de werkvloer niets meer over wil horen, dus daar heb je zo een forum voor.

De Ondernemingsraad heeft me nu ook rust gegeven, ze willen mij er even niet bij betrekken en eerst zelf onderzoek doen. Ik heb ook al een spam-filter op mijn prive-mail box cadeau gekregen, ik kan niet meer naar dat bedrijf mailen. Een heel bijzonder spam-filter, andere mail doet het allemaal wel. Dit bevalt me wel, want nu word ik ook niet meer belast met spam aan nonsens-informatie. :D
En krijgt mijn vrouw ook geen nonsens-informatie meer. :lol:

Het wordt steeds interessanter, hoe langer het duurt hoe groter het probleem wordt en hoe meer accomplices zullen meegaan. Een klacht bij herhaling niet behadelen, dat is pas dom. Nu gaan een heleboel managers/directie letterlijk tot op de onderbroek worden uitgekleed. Kijk als de toezichthouders dat niet doen zijn ze nalatig de schade te verhalen want de Staatssecretaris vond dat het de verantwoordelijkheid van de toezichthouders was de misstanden te adresseren.

Tijd voor andere leuke dingen en een nieuwe hobbie.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Het probleem is dat de verzekeraar vindt dat de werkgever (en diens ondernemingsraad) er voor moet zorgen dat de werknemers instemmen met het reglement.
Maar ja, dat gaat in mijn geval dus niet.
Het gaat uberhaupt niet omdat de echtgeno(o)te ook moet instemmen voor wijziging van het beleggingsrisico.
(dus er is uberhaupt nooit ergens een rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen)
Het is dus afwachten wat er gaat gebeuren en wie er uiteindelijk naar dat programma gaan.
't Is zeg maar een beetje de hete aardappel heen en weer schuiven wie nu gaat.

Gaat de verzekeraar zelf?
Gaat de pensioenadviseuse?
Gaat de ondernemingsraad?
Gaat een afvaardiging van de directie?
Gaat de werkgever van mijn vrouw?
Gaat de adviseur van de werkgever van mijn vrouw?
Gaan de Toezichthouders?
Gaat de Minister President?
Gaat de Directeur van het KiFiD?
Gaat de Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid?
Gaat de Minister van Financien?
Gaat mijn rechtbijstand iemand regelen die gaat?
Of gaat Claimconcept uitleg geven?

Laten we afwachten..........

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

felixbeijer schreef:
Moneyman schreef:
felixbeijer schreef: Laten we komende week verder stilte in acht nemen, is passender.
Maak er een paar jaar van. Minstens. Alstublieft....
(...)
In tegenstelling tot 9 jaar geleden toen enkele mensen zo lollig dachten te zijn het bij RADAR aan te melden, is het gewoon dat men er op de werkvloer niets meer over wil horen, dus daar heb je zo een forum voor.

De Ondernemingsraad heeft me nu ook rust gegeven, ze willen mij er even niet bij betrekken en eerst zelf onderzoek doen. Ik heb ook al een spam-filter op mijn prive-mail box cadeau gekregen, ik kan niet meer naar dat bedrijf mailen. Een heel bijzonder spam-filter, andere mail doet het allemaal wel. Dit bevalt me wel, want nu word ik ook niet meer belast met spam aan nonsens-informatie. :D
(...)
Tijd voor andere leuke dingen en een nieuwe hobbie.
Dat heeft dan exact vier minuten geduurd.

killerbunny
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2017 18:39

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door killerbunny »

ClaimConcept schreef: Dat heeft dan exact vier minuten geduurd.
Misschien wel een zeer handig gebruikte 4 minuten

Gesloten