LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon Kinderspaarbeurs

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door walter72 »

Okay,
ik ben er met open ogen ingetuind.
Zag er zo mooi uit! Stapte in september 2002 een maand na de geboorte van mijn eerste dochter in dit spaarplan.
Het investeerd in een mix-funds. Rendement van dit fonds afgelopen 5 jaar is 5,31%, dat houdt in dat reeds alle kosten eraf zijn dit rendement overblijft.
Het "grappige""is dat ik dus van de 1020 euro die ik gegeven heb er nu 769 over heb. Dus ze houden veel meer in dan ze aangeven op de website.
Ik heb vandaag gebeld met Aegon, aardige heer die heel zenuwachtig werd van mijn vragen. Ik zou een brief krijgen met tekst en uitleg hoe ik nu een bedrag kan hebben van 769 terwijl er inclussief kosten er ongeveer 5,21% bij had moeten zitten ( =1073,42). Ik weet dat ik pas 4 jaar spaar en geen 5, maar die berekeningen zijn gewoon leugens.

To the point: Ik wil hier vanaf en gewoon sparen op een spaarrekening. Aegon zijn mijn inziens dieven, zo zal ik het mijn kinderen ook leren. Maar daar gaat deze vraag niet over.

Als ik dus van deze regeling afwil. Wat kost me dat?
1000 euro :?

Iemand een idee?

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door Harderwijk »

De gepresenteerde resultaten zijn na aftrek van de beheervergoeding.


Bron www.Aegon.nl

Maar beste Walter, er zitten nog meer kosten in jou polis welke verrekend worden met jou spaarstorting. Dit het rendement van 5,31 is dus geen netto rendement. Betekend dat jou rekensommetje dus niet op gaat.
Het investeerd in een mix-funds. Rendement van dit fonds afgelopen 5 jaar is 5,31%, dat houdt in dat reeds alle kosten eraf zijn dit rendement overblijft.
hier klopt dus geen reet van!!

En ach.... voor mensen die de algemene voorwaarden alsmede de financiele bijsluiter niet lezen.... sorry maar daar reageer ik maar niet meer op... zonde van de tijd

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door walter72 »

Bedankt voor je bijdrage.
(zinvol?)
Ja ik heb een fout gemaakt, ben er goed ingetuind. IK GEEF HET TOE!
Er staat daadwerkelijk trouwens dat het rendement inclusief alle kosten is. ( op de website)
Maar dat doet er niet toe. Gelieve hier dus niet uitgebreid op in te gaan.

Komt mee in de opvoeding voor mijn kinderen! :lol:

De vraag is:
Heeft iemand ervaring om van deze polis af te komen?
Als dat zonde van je tijd is, gelieve geen reactie te plaatsen.
Elke andere reactie meer dan welkom.
Of ben ik verplicht mijn tijd uit te zitten.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Walter, ik heb zelf zo'n type verzekering uit de erfenis van m'n vader.
Ik zal zelf een geraamte zijn, als ie tot uitkering komt.
Alles wat je aan polissen afsluit en niet fiscaal aftrekbaar is, dus van voor 2001, is narigheid. Je kleeft er aan vast als een vis in een kwal.
Je kunt ff googelen op trefwoord verzekering, kinderen, Aegon, en er gaat een wereld van ellende voor je open.

Ik zou volgende stappen aanraden (zelf doe ik ze niet, want het bedrag is te klein):
1. Diep ademhalen en woede onderdrukken.
2. Aegon bellen of je tussenpersoon, vragen of het afkoopbaar is.
3. Rekening houden met het antwoord nee.
4. Of, in het ergste geval, met nul waarde.
Wees blij, dat je niet maandelijks betaalt en gedurende 30 jaar, zoals zo velen.

Ik zou even bellen.

gr.
B+

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door santygo »

De producten die Aegon (Spaarbeleg) in de markt zet zijn uitsluitend winstgevend voor zichzelf, nooit voor de klant!

Zie ook: www.koersplandewegkwijt.nl

Ook bij Koersplan werd geroepen:

De rendementen bij Spaarbeleg zijn echt netto, 10% rendement is echt 10% voor u!

Uit de folders en brochures:

De voorbeeldeindkapitalen zijn berekend na aftrek van alle kosten!

Aegon staat er achter, dus het zit wel goed!

Vergeet het maar....Aegon staat uitsluitend achter zichzelf.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door Harderwijk »

Walter,

jou polis kun je gewoon afkopen. Kwestie van een schriftelijk verzoek doen rechtstreeks bij Aegon. Deze zullen je dan schriftelijk de afkoopwaarde geven net als een akkoordverklaring. Als jij de afkoopwaarde voldoende vind, akkoordverklaring tekenen, opsturen en de polis wordt beeindigd en uitgekeerd aan jou.

Zo simpel is je oplossing. ( of het kostentechnisch verstandig is is punt 2)

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door walter72 »

Dank voor advies Hardewijk.

Ik koop het wel af, neem mijn verlies en ga sparen per maand.
Beleggen doe ik wel zelf ( sinds 5 jaar) met minimale kosten :lol:

Walter

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Goedzo! En dat zou ik dus ook doen. Trap er niet nogeens in, hoe mooi het praatje ook mag klinken. Geld is het meeste waard op het moment waarop u er over beschikt. Onhoudt dat mensen! Denk aan de inflatie, de rendementsverliezen, de hoge kosten welke u in rekening worden gebracht. Begin er niet aan, u bent altijd slecht af en uw verzekeringsmaatschappij altijd de lachende derde.

AvB
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2004 09:45

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door AvB »

Er wordt juist geadviseerd om nu niet te stoppen of af te kopen,maar je eigen aan te melden bij bv woekerpolisclaim.nl. Dan heb je kans om ook de kosten eruit te halen. Zelf heb ik ook dat soort spaarcontracten en die waren voor 20 jaar. We zitten nu op de 10 jaar en wilde ook stoppen. Na de uitzending van Trosradar hebben wij besloten om alvast nog 1 jaar door te gaan,totdat alles is uitgezocht. gr avb

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Mmmm... Daar zit wellicht iets in!

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door santygo »

Stel dat je nu wel stopt, en de opbrengst inklusief verdere stortingen rechtstreeks in een vergelijkbaar beleggingsfonds stopt, dan blijft het beleggingsrisico gelijk maar je bent wel van de grote kosteninhoudingen af.

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door walter72 »

Ik wacht eerst op de brief waarin vermeld staat hoe wat en waar mbt de kosten.
Vervolgens bel ik Aegon en zeg het af.
Ik geloof niet dat er compensatie komt.

Mijn oplossing:
Iedereen duidelijk maken dat je NOOIT een product bij Aegon af moet nemen.
Beleg NOOIT bij een verzekerings maatschappij.
Vertrouw NOOIT een verzekeringsagent.

Vertrouw in jezelf.
Klinkt naar maar zo werkt het nu eenmaal

Aegon was mijn miskleun, we maken nu thuis grapjes als.
Aegon niet zo ( is niet liegen.)

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door roland48 »

@Avb
Je moet maar net zin hebben in een lange procedure. Er zijn daarnaast zoveel verschillende "merken" en soorten polissen, dat je erg lang zou moeten wachten op compensatie.

En wat is er tot op heden gebeurd met de Legiolease contracten? Het beeindigen van de polis, maar met behoud van forse schulden? Als procederen je hobby is: lekker doen, maar voor, in dit geval, ongeveer 1000 euro lijkt het mij de ergernis en het lange wachten niet waard.

Suc7 met je keuze.

AvB
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2004 09:45

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door AvB »

Bij ons gaat het wel om 5 producten ! Maar ik respecteer iedereen zijn eigen keuze.
Maar ik dacht dat jaartje langer door betalen maakt echt niet zo heel veel uit,want dat geld krijg je toch weer terug. Maar stel voor dat ze binnnen die tijd wel een oplossing voor elkaar krijgen!
Verder heb ik heel veel geleerd van de Dexia affaire waar we nog midden in zitten. Niet om dat we dollartekens in onze ogen hadden maar puur om te sparen voor de studie van onze 4 kinderen. Ik heb psychisch de knop om moeten zetten en er wel een hobby van moeten maken om aan deze zaak niet ten onder te gaan. We zitten momonteel in tweestrijd wel of niet voor de duisenberg regeling gaan. Dus de dexia zaak en de woekerpolisaffaire !
Volgens mij zijn we niet de enige die momenteel met beide zitten en ik wens daarom iedereen heel veel sterkte met keuzes en de moed om eventueel verder te strijden,want dit kan zeker nog heel lang duren !
gr avb

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik heb een voorstel om te voorkomen dat er nog meer gesnoept wordt van uw inleg.
Bevries het spaarplan. Dan kunnen ze ook geen beheerkosten in rekening brengen.
U hebt wel recht op rentevergoeding.
De economie zal nu fors aantrekken aldus de jongste gegevens waardoor de fondsen weer kunnen renderen.
Zodra er positief gegenereerd wordt kunt u de rekening weer actieveren.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door roland48 »

Chanmaster heeft meer verstand van beleggen en stapt in als het "goed" gaat op de beurs?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Je mag nooit weer raden en als het tij keert dan zet Chanmaster in op de fondsen met het hoogste rendement.

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door walter72 »

Tja. maar afgelopen twee jaar waren prima beursjaren. ( voor mijn prive belegging)
En ik zit pas sinds eind 2002 in deze kinderspaarbeurs ( na de crash), waarom dan toch zo'n slecht resultaat?
Ik word doodsbang bij het idee dat Aegon het bij een recessie nog slechter doet dan nu? Bij een Bull market of whatever draaien ze al geen winst!
Draaien ze uberhaupt wel eens winst voor hun klanten?

( walter die nog steeds wacht op brief Aegon)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wat verstaat u onder "prima beursjaren"?

woekepolisverkoper
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2007 18:13

Re: Aegon Kinderspaarbeurs

Ongelezen bericht door woekepolisverkoper »

Beste Walter72

Ik vind het jammer om te horen dat je ontevreden bent over de Aegon Kinderspaarbeurs. Het leuke van het product is dat er een overlijdens dekking in zit ( mocht een van de ouders komen te overlijden) Het product is denk ik niet slecht. alleen de adviseur waar je het hebt afgesloten heeft er ook provisie mee verdient. Als dan het rendement tegen valt heb je inderdaad weinig rendement. Zelf zou ik dit product nooit adviseren. Open gewoon een beleggingsrekening voor je zoon of dochter. Je kosten zijn dan tussen de 0,3% en 0,5% van je maandelijkse inleg. Je kan er dan ook makkelijker over beschikken wanneer je het geld nodig hebt.

Waarschijnlijk heb je de bijsluiter die je toen der tijd hebt ontvangen ook niet goed doorgelezen. Je kan dan zien dat je de eerste vijf jaar minder opbouwt dan wat je inlegt. Een deel is provisie voor de adviseur en een stukje is voor de overlijdensdekking voor als een van de ouders komt te overlijden.

Veel van dit soort producten zijn afgesloten door kantoren die via telemarketing werken. Vaak hadden/ hebben deze kantoren nog betere provisie deals dan de kantoortjes om de hoek.
Waardoor jij dus nog meer kosten/ provisie betaald!

De kosten/provisie ben je al kwijt. Deze worden in de eerste vijf jaar ingehouden van de premie. Je kan ook overwegen de polis te laten lopen. Je moet je tussenpersoon even vragen wat er na vijf jaar nog word ingehouden van je maandelijkse premie soieso incasso kosten.

Gesloten