LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
slingshot
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 aug 2005 16:09

Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Ongelezen bericht door slingshot »

Hallo,

Ik ben de draad even kwijt. Ik zie / hoor iedere keer twee websites, verliespolis.nl en woekerpolis.nl.
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen deze sites is?
Waar is welke site voor bedoeld?

Heeeel hartelijk bedankt!

John

ook ged.
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 mar 2006 23:27

Re: Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Ongelezen bericht door ook ged. »

zie

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=49765
ff door spitten genoeg leesvoer
mvg

vervelende
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 17:59

Re: Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Ongelezen bericht door vervelende »

ben zelf voor www.woekerpolisclaim.nl gegaan.

Omdat de Verliespolis stichting in de aandelenlease affaire al zon ellende heeft aangericht voor gedupeerden. Wil in de woekerpolis affaire dat mijn belangen wel goed worden behartigt.

Bovendien doet woekerpolisclaim ook meer voor haar leden. Je kan gebruik maken van hun rekenmodules, uitgebreide modelbrieven, kun je zelf op maat maken enzo. En procedures en overlegcircuits. Verliespolis doet eigenlijk alleen maar overleg en 'onderzoek'.

Zij hopen op die ombudsman die toch al soortgelijke zaken af heeft gewezen in het verleden, zag ik gister in radar, waarom dan nog vertrouwen in ombudsman en verliespolis hebben?!
Laatst gewijzigd door vervelende op 31 mei 2007 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Carlos2
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 okt 2006 16:26

Re: Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Ongelezen bericht door Carlos2 »

De overeenkomst van beide is dat ze hun best doen om heel veel geld te verdienen aan al die polishouders.

vervelende
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 17:59

Re: Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Ongelezen bericht door vervelende »

@Carlos2

Volgens mij heb je de aandelenlease affaire dan niet goed gevolgd.
Herinner je je nog de Duisenberg regeling die gedupeerden is opgedrongen via een algemene verbindend verklaring?
Denk dat je dan wel een andere mening zou hebben en niet nogmaals je belangen zou laten doen door verliespolis, immers dezelfde mensen als van stichting lease verlies.

Verliespolis heeft waarschijnlijk dus ook haar eigenbelang hoog in het vaandel staan. Oppassen is dus wel slim.

Carlos2
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 okt 2006 16:26

Re: Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Ongelezen bericht door Carlos2 »

@vervelende

Volgens mij heb je mijn bericht niet goed begrepen.

Beide verdienen nl heel veel geld aan deze affaire en zonder dat ze veel effect zullen hebben.

De meeste mensen die zich aansluiten weten zelf niet eens goed wat voor polis ze hebben, maar hebben ergens de klok horen luiden.

Wanneer je alle polissen analyseert en het premiedeel voor diverse verzekeringen eruit haalt blijft er niet zo veel meer over wat daadwerkelijke een tegemoetkoming mag incasseren.

Het is nl een heel andere zaak dan de aandelenlease terwijl deze al niet heel veel heeft opgeleverd.

Op het moment dat de polissen afgesloten werden mocht er nog gerekend worden met 12%. Je kunt dus een maatschappij en/of tussenpersoon nooit verwijten dat ze niet volgens de regels gehandeld hebben. Bovendien kun je pas tegen het eind van de polis echt bepalen of er een verkeerde veronderstelling is gemaakt en niet na 5 of 10 jaar terwijl de polis nog 20 jaar loopt.

Ik heb zelf in 1996 een NN polis afgesloten met maatschappij winstdeling. De verwachte uitkering op basis van de nu toegestande rekenpercentages loopt deze polis nog steeds op schema. In 1998 heb ik ook nog een polis bij Interpolis afgesloten en ook deze is met de toegestande percentages nog steeds in staat om het 'beloofde' rendement te halen.
Beide polissen brengen veel kosten in rekening, maar maken dit tot op dit moment wel weer goed.

Deze hele affaire zal ervoor zorgen dat er veel onbenullige informatie door de maatschappijen verstrekt moet worden omdat iedereen maar over elkaar heen loopt en iets roept en denkt opeens te kunnen vangen. Dit zal behoorlijk drukken op de kosten van de maatschappijen waardoor we t.z.t. een koekje van eigen deeg krijgen voorgeschoteld. Deze kosten worden dus gegarandeerd weer door de polishouders gezamelijk betaald.

vervelende
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 17:59

Re: Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Ongelezen bericht door vervelende »

ja er blijven altijd mensen die zeuren over dat de een zn dood de ander zijn brood is.

mensen zullen toch besluiten of ze er wat aan hebben voor hun eigen situatie, denk dat dit bij woekerpolisclaim in ieder geval het geval is. Alleen al een goede verjaringbrief opstellen en verzekeraar aansprakelijk stellen via een andere weg (bijv zelf een advocaat in de arm nemen) is erg duur, wellicht 10 - 30 keer zo duur minimaal en dan heb je alleen nog maar dat.

niemand kan de uitkomst van de woekerpolis affaier voorspellen, dus je weet het resultaat nog niet.

vervelende
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 17:59

Re: Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Ongelezen bericht door vervelende »

Ik houd het op 2500-5000 euro om je woekerpoliszaak in behandeling te geven bij een advocaat. Dat tikt lekker aan. Bedoel, als hij alleen al zo klachtbrief zaols van woekerpolisclaim moet opstellen, ben je meerdere uren verder. En dan maal het uurtarief. Zit je alleen daarvoor al op 500-1000 euro. Dat zullen ook niet velen doen dan volgens mij. Daarom stichtingen als deze wel degelijk zinvol in mij ogen.

a.d. te w
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2007 12:44

Re: Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Ongelezen bericht door a.d. te w »

mij valt op dat geen van twee een lijst geeft met nu al als woekerpolis aan te merken polissen. op kifid.nl staat weliswaar een lijst, maar ook dat is een algemene productenlijst.
als nu iedereen die ooit een beleggingspolis heeft afgesloten 25 euro gaat storten op de rekening van een van de twee stichtingen, reken maar uit hoeveel ze dat oplevert. dan hoeven nog niet al die polissen van die mensen woekerpolissen te zijn! :?:
kortom, wie klopt wie nou geld uit de zak?

a.d. te w

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Het is nl een heel andere zaak dan de aandelenlease terwijl deze al niet heel veel heeft opgeleverd.
Als je Leaseverlies bedoeld, waar nu uit de resten verliespolis.nl uit geschapen is, heb je gelijk.

Als je de Dexiazaken in het algemeen bekijkt hoe de stand er nu voor staat, kun je niks anders concluderen dat Dexia in het stof bijt, en niet te zuinig!

Heb zelfs ook 3 polissen, waar ik mezelf van afvraag of het beleggingsverzekeringen zijn. Het valt mij wel op dat er destijds geschermd is met 'gegarandeerd eindkapitaal' ij één enkele polis terwijl men nu praat over 'mogelijk eindkapitaal'.

Nou, verliespolis.nl staat mij niet aan omdat de layout er bekend is en de heren Lemstra en Schonewille destijds met Dexia er een aardig potje van bakten. (oude jongens krentenbrood?)

Helaas werkt de site www.woekerpolisclaim.nl niet.

Misschien is het een mogelijk idee voor Dhr. van Dijk of PAL om eens rond te tafel te gaan zitten.

poolvander
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2008 21:30

Re: Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Ongelezen bericht door poolvander »

beste mensen waneer spreek je van een woererpolis, ik bedoel wat is wel redelijk in % als kosten.

M.V.G

F. van der Pool

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Welke website Verliespolis.nl of woekerpolisclaim.nl

Ongelezen bericht door wevera »

Volgens de stichting woekerpolisclaim is elke beleggingsverzekering een woekerpolis. Dit omdat elke beleggingsverzekering een onduidelijke kostenstructuur heeft en teveel kosten berekent.
Het lijkt mij verstandig dat iedereen deze definitie aanvaardt want dan weet iedereen waarover we het hebben.
Een woekerpolis is bovendien een verliespolis als de totale poliswaarde op een gegeven moment lager is dan de totale inleg met een correctie voor het inflatieniveau. Dit komt er gemiddeld op neer dat een woekerpolis een verliespolis wordt als de totale poliswaarde lager is dan de totale inleg + 2% van die totale inleg.
Een beleggingsverzekering die een verliespolis is kan weer een gewone woekerpolis worden als het niewe rendement goed is waardoor de poliswaarde hoger wordt dan de totale inleg + 2% van die totale inleg.
De defintie van het begrip verliespolis ligt volgens mij nog niet vast.
M.Vr.Gr. Arie Wever

Gesloten