LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door rugzak »

Volgens mijn tussenpersoon ben ik de enigste die hem een inventarisatieformulier heb gestuurd.
Verder heeft niemand ook iets gevraagd over de woekerpolisproblemen.
Het kostte wel heel veel moeite om hem de formulieren te laten invullen. Het was allemaal een hoop werk.Hij stuurt ze nu door naar de maatschappijen.

RalphL
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 nov 2006 13:29

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door RalphL »

Dat je de enige bent die een formulier wil in laten vullen of klaagt over een polis komt mij niet onbekend voor. Hetzelfde kreeg ik van mijn tussenpersoon ook te horen. Ik vond dit destijds al zeer merkwaardig gezien de algemene ophef. Ik geloof er dan ook helemaal niks van dat ik de enige was. Het TROS radar inventarisatie-formulier heeft hij overigens nooit ingevuld. Hij heeft mij een "persoonlijk gesprek" proberen gerust te stellen en geprobeerd de zaak te sussen. Helaas voor hem is dat niet gelukt, ik ben het een en ander eens zelf uit gaan zoeken en op basis daarvan heb ik nu één polis afgekocht, althans ik doe pogingen daartoe. Vlak voor pasen heb ik de afkoop-formulieren ingevuld en opgestuurd, inmiddels vier keer gebeld waar het geld blijft, maar tot op de dag van vandaag niets ontvangen... Ik begin mij af te vragen of er keer op keer fouten worden gemaakt of dat dit stiekem gewoon het beleid van Fortis is; Zo lang mogelijk het geld zelf houden...
Al met al geen fijne ervaringen allemaal.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Wanneer zal het bij de consument zijn doorgedrongen: verzekeraars bestaan om premies te innen en niet om uit te betalen.

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door rugzak »

Nee dat verzekeringen alleen innen is niet waar.
Ze nemen een risico over tegen betaling en dus moeten ze niet moeilijk gaan doen bij een uitkering.
Doen ze dat wel, dan is dit of bedrog of een verkeerde levering van diensten.
Helaas zien de verzekeraars dit anders en verschuilen ze zich achter allerlei regeltjes.

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door rugzak »

Even een update:

Mijn tussenpersoon die alles opstuurde heeft de formulieren terug gekregen en Fortis ASR geeft als reactie: in de bijgesloten brief geven we uitleg en u tussenpersoon zal verder uitleg geven.
Die uitleg van Fortis ASR is zeer sumier en de tussenpersoon heeft helemaal niets ingevuld.
Kortom ik krijg gewoon een blanco formulier terug.

Ik weet nu dus ondertussen wel dat het allemaal goed scheef zit !!!
Beide partijen hebben dus heel wat te verbergen.

air
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2007 20:01

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door air »

Stel je bent eigenaar van de Appie Happie, iemand koopt koekjes bij je, wat doet het er dan nog toe wat de AH aan die koekjes verdient.

De AH zal je dat dus ook niet vertellen, zie het maar om bedrijdsspionage tegen te gaan.

Het gaat om de prijs (premie), prestatie (voorbeeldkapitaal zoals in de offertes) en eventueel fiscaal voordeel. Iedere verzekeraar zal je, soms indien je er om vraagt, soms uit zichzelf, de mogelijkheid aanbieden de beleggingsverzekering om te zetten naar een euroverzekering. Ben je van het beleggen af en weet je gelijk wat eruit komt. Klaar.

changi
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 feb 2007 09:54

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door changi »

Ik werk zelf bij tussenpersoon en wij hebben 4 telefoontjes / brieven gehad omtrent uitleg woekerpolissen. Dit betroffen allemaal polissen die reeds meer dan 5 jaar geleden gesloten waren door de vorige eigenaar van dit kantoor. Tevens alleen Nationale Nederlanden en Fortis ASR polissen waar de klachten over gingen. De polissen die vanaf 2005 zijn afgesloten geen enkel telefoontje over gehad.

Ik heb deze 4 klachten serieus genomen dit in tegenstelling tot de verzekeringsmaatschappij. Pas na diverse keren nabellen werd er met pijn en moeite iets op papier gezet.

Ik denk ook dat het per tussenpersoon heel verschillend is hoeveel reacties hij hierover krijgt. Heb je tijdens het adviseren altijd naar je eigen verdiensten gekeken dan krijg je nu veel klachten. Adviseer je meer ten gunste van de klant dan zal je weinig klachten krijgen.

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door rugzak »

Het gaat er mij niet om wat een ander verdient maar het gaat erom wat er met MIJN geld gedaan is en wat het MIJ oplevert/kost !!
Kortom heb ik waar voor m'n geld gehad of ben ik bedondert.

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

Ook op dit forum zie ik weer veel onvrede over verzekeraars en tussenpersonen. Vaste lezers weten het al dus laat ik maar direct open zijn. Ik ben pensioenadviseur en kijk vanuit een ander optiek.

Laat één ding helder zijn, elke klant heeft het recht dat zijn vragen beantwoord worden, zelfs als is het 20 jaar geleden dat de polis is afgesloten. De tussenpersoon spreekt de taal van de verzekeraar en dient jouw belang aldaar te verdedigen, daar is ie voor.

Echter, de opmerking: 'verzekeraars zijn er alleen om premie te incasseren' gaat mij te ver. Het is mijn ervaring dat de meeste mensen in mijn sector integere en betrokken mensen zijn. Ik heb van de week nog een forse claim na een onverwacht overlijden van een klant verwerkt, 'on demand' en binnen 24 uur beschikte de klant over zijn geld. Kortom, wij zijn er zeker niet om alleen maar premie te incasseren, dus graag iets meer nuance.

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door BLW »

Verzekeraars en al wat daar mee samanhangt, bijvoorbeeld tussenpersonen zijn er enkel om hun clienten op een legale manier geld af te troggelen.

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

Beste BLW.

- Ooit gereparieerd? Wel prettig dat het SOS=-center hielp

- Ooit in het ziekenhuis gelegen? wel fijn dat je het zelf niet hoeft te betalen

- Ooit nagedacht over wat er voor wild-west taferelen zouden ontstaan na aanrijdingen als er geen autoverzekeringen waren?

- Ooit een vroegtijdig sterfgeval in je omgeving meegemaakt? Toch wel goed dat er inkomen was van een pensioenfonds of verzekeraar

Wat mij betreft spuug je door op verzekeraars maar geef dan tenminste een inhoudelijke onderbouwing.

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door B- »

Echter, de opmerking: 'verzekeraars zijn er alleen om premie te incasseren' gaat mij te ver. Het is mijn ervaring dat de meeste mensen in mijn sector integere en betrokken mensen zijn.
Vandaar dat er in Nederland zoveel woekerpolissen-zooi , aandelenlease-oplichtings-producten en Fortis ABC spaarplannen geadviseerd zijn.
Nee, het is voor mij een hele geruststelling dat ik ben opgelicht door een "integere" "adviseur" van de Fortis bank :lol:

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

Beste B,

Kun je wellicht uiteenzetten wat er is gebeurd en waarom je vindt dat er sprake is van oplichting?

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

Beste B,

Ik hoor geen argumenten...

Willem III
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2007 19:28

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door Willem III »

Beste B-,

Beleggen en risico's gaan meestal samen met emotie. Je geuitte emotie kan zijn ontstaan omdat je te snel voor een beleggingsprodukt hebt gekozen en je te weinig hebt gerealiseerd of je de risico's acceptabel vindt.
In mijn loopbaan als adviseur heb ik veel mensen meegemaakt die door de eurotekens in hun ogen geen oor en oog meer hadden voor risico's. Een voorbeeld: een klant wilde 100% van zijn spaargeld beleggen in aandelen DAF terwijl een faillissement al in de lucht hing. "De Nederlandse regering zou dit bedrijf nooit kapot laten gaan", aldus deze man die nog nooit eerder had belegd. Na veel aandringen van de bank heeft deze man 'slechts' 50% van zijn geld belegd in aandelen DAF ... en grotendeels door het daarop volgende faillissement van DAF verloren.......!

Als het goed gaat met de aandelenmarkt (zoals eind jaren '90) hoor je niemand over risico's en kosten praten, want we hebben dan allemaal verstand van beleggen en vertellen de successtory's op verjaardagen want we vinden ons zelf zo goed en verstandig....
De bewuste belegger is zich echter ook bewust van risico's en handelt daar naar!

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: Tussenpersoon doet moeilijk over inventarisatieformulier

Ongelezen bericht door rugzak »

De bewuste belegger is zich echter ook bewust van risico's en handelt daar naar!
@ Willem III

Juist en daarom wil hij een ingevuld inventarisatierapport ontvangen om zijn situatie te overzien en er naar te handelen.
Door het niet mee werken van een tussenpersoon kan de bewuste belegger geen goede inschatting maken van de situatie en er niet naar handelen.
Dus ga nu niet deze bewuste belegger niet de les lezen !
Dit draadje ging over een tussenpersoon die niet mee wil werken aan een verzoek !

Gesloten