LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Helemaal geen overzicht gehad?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
bobvanederveen
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:25

Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door bobvanederveen »

Ik heb twee polissen lopen, bij de Goudse en Fortis ASR maar geen enkel overzicht ontvangen.

Ja een halfbakken overzicht van enkele maanden van de Goudse...

Meer mensen die dit niet gekregen hebben? Wil graag de tool invullen maar dat gaat zo niet lukken....

ikwashierniet
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 apr 2008 23:45

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door ikwashierniet »

Ik heb van De Goudse ook zo,n doe het zelf overzicht gehad, ik ga morgen eens even met deze doe het zelf zaak eens even bellen, want deze doe het zelf zaak heeft me in een half jaar tijd op een verlies van 223€ getracteerd.

Youp

babbel54
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2007 08:46

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door babbel54 »

Ook wij hebben een beleggingsplan bij de Goudse.
Op het overzicht staan geen kosten vermeld,
er staat alleen:
saldo per 3 juli 2007: 8997,62
verdiend van 3 juli 2007 tot 17 maart 2008: 1781,13-
Saldo per 17 maart 2008: 7.216,49

Dit betekend een verlies van 1781 euro.
Lijkt me niet echt opbouw voor m'n lijfrente.

Verder staan er geen kosten of iets dergelijks vermeld.

Ga er binnenkort ook even over bellen

bobvanederveen
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:25

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door bobvanederveen »

Ik heb hen gemaild en ook de tussenpersoon die glashard blijft ontkennen dat dit woekerpolissen zijn en dat bij een goede beurs niemand zijn mond had geroerd.

Hoe dan ook, het lijkt mij dat ook de Goudse een overzicht van een jaar moet kunnen geven. Nu is de transparantie weer in het geding. Moet ik zelf gaan rekenen hoe dit per jaar zou uitpakken en wie weet zit daar weer een adder onder het gras!

Goed als zoveel mogelijk mensen gaan reageren, dan moeten zij wel .....

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Ik heb ze van Fortis ASR wel ontvangen, zowel van een ABC Spaarplan als van een Variabel Investeringsplan. Op de een behoorlijk verdiend en op de andere iets verloren.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door axasjaak »

Hallo Bob Nederveen ,
Ook ik heb van mijn twee polissen bij AXA geen transparant overzicht van de kosten ontvangen.
Ik heb aan RADAR verzocht om een voorbeeldbrief op de site te plaatsen als er geen kostenoverzicht van de verzekeringsmaatschappij wordt ontvangen.
Geen enkele reactie !
Kennelijk voelen enkele maatschappijen zich totaal niet geroepen om hun klanten behoorlijk in te lichten.

redert2
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2006 12:07

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door redert2 »

Ik heb van Cardif, Loyalis en SNS bank de polisoverzichten gehad.

Schrikbarend welke opbrengst verschillen er in zitten (en zij laten dus alleen 1-1-07 en 31-12-07) zien.
Cardif (Robeco beleggingsfonds) maar 0,25% beursopbrengst, terwijl sns bank en loyalis nog een beursopbrengst genereerden van circa 3 tot 3.5%. Cardf polis heeft de hoogste waarden (en ook de duurste kosten). Zo'n 30% van de ingelegde premie in 2007.

stefan52a
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 apr 2008 15:01

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door stefan52a »

Ook ik heb geen overzicht gehad. Het betreft een Fortis ASR Waerdye pensioenverzekering.

janoschka
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2008 21:27

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door janoschka »

Wij hebben bij de Goudse een Spaar-Aktief Beleggingsplan die op 1 juni a.s. afloopt. ( op 1 juni 1993 afgesloten voor 15 jaar ) Ik heb op 13 maart informatie ontvangen over de periode 23 juli 2007 tot 13 maart 2008. Hierin wordt het saldo per 23 juli 2007 vermeld en hoeveel premie er betaald is. Daar gaat een overlijdensrisicodekking van af van € 87,12 en nu het volgende: hoeveel heeft U in de periode 23 juli 2007 tot 13 maart 2008 verdiend op de beleggingen? € 1024,57-.
U ziet het goed!! negatief!!
In het overzicht van de Goudse worden geen opsommingen gegeven over de kosten van het fondsbeheer en overige kosten. Natuurlijk helemaal niet de premies die de tussenpersoon opstrijkt.
Het kapitaal dat nog over is gebleven van mijn inleg zet ik gewoon op een spaarbankboekje. Levert tenminste nog iets op.

calastra
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2003 21:32

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door calastra »


Geplaatst op: 12 Apr 2008 14:06 Onderwerp:



Ook ik heb geen overzicht gehad. Het betreft een Fortis ASR Waerdye pensioenverzekering.
Hetzelfde voor mij, geen overzicht gehad van Fortis ASR Waerdye maar dan van mijn belegings- levensverzekering. OP de website staat dat iedereen voor 1 april een overzicht moet hebben gehad.

Ik heb mijn tussenpersoon gebeld, deze had de overzichten ook nog niet ontvangen en ging er voor mij achteraan. Ik raad iedereen aan hetzelfde te doen, bel je tussenpersoon als je de overzichten nog niet gehad heb, want ze zijn verplicht deze te overhandigen.

Ik ben trouwens heel erg bang dat ik erg spijt ga krijgen van de keuze die ik toen heb gemaakt om een Waerdye beleggingsverzekering af te sluiten. Ook al heb ik gekozen voor het relatief veilige SR MIX fonds.

johanth
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2006 21:12

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door johanth »

Ik heb het formulier zoals dat op de trosradarsite staat naar De Goudse gestuurd met de vraag mij de gegevens te verstrekken zodat de velden ingevuld kunnen worden.
Daarop kreeg ik een algemene brief terug die begint met: u heeft bij ons geinformeerd naar de kosten die worden berekend voor bovengenomde polis. Er wordt wel uitleg gegeven over de polis. De eigenlijke vraag wordt echter niet beantwoord.
Dit forum is een aardige plaats om onze ervaringen uit te wisselen, maar de vragen blijven. En de verzekeraar beantwoord ze niet. Draait er wat omheen en verwijst naar de offerte van 10 jaar geleden. Waar ligt die ook alweer?

lurvi09
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:23

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Ik kreeg vandaag eindelijk mijn overzicht van AXA, maar om nu te zeggen dat ik daar wijzer van wordt, nee. Zie alleen duidelijk dat mijn rendement over 2006 -5,95 euro is geweest.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door axasjaak »

Enkele dagen geleden kreeg ik twee overzichten van AXA.
Om de TROS-Internettool te kunnen invullen is nodig een splitsing in de kosten van :
Verzekeringmaatschappij
Bemiddelaar / Tussenpersoon
Aankoop belegde eenheden ( units )
Bovendien klopte het bedrag van de kosten totaal niet met wat er in de polissen / offerte beloofd werd door AXA.
Ik heb dus zowel aan AXA als aan de tussenpersson CNV opheldering gevraagd.Ik ben benieuwd naar hun antwoord.
( zie ook item "Vakbond CNV als Tussenpersoon ".)

Bowser
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2007 09:42

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door Bowser »

Half april geen overzicht ontvangen van NN. Gebeld met de vraag waarom ik voor 1 april geen overzicht heb ontvangen, kreeg ik als antwoord dat dat helemaal niet gebruikelijk is!
Ik heb verzocht of ze toch een overzicht naar mij toe willen sturen. Wat krijg ik toegezonden: een overzicht van 28 december 2007 tot 17 april 2008!!!

Ik wil zo graag die internet tool van TROS Radar invulen maar dit gaat zo niet werken. Ik ben bang dat de verzekeringsmaatschappijen TROS Radar aan het boycotten zijn.

Forummaster komt deze info ook bij de redactie?

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door axasjaak »

Inmiddels heb ik aanvullende informatie ontvangen van AXA.
Het blijkt nu dat AXA totaal geen splising wil geven in :
Kosten Verzekeringmaatschappij
Kosten verzekeringadviseur
Aankoopkosten belegde eenheden
De eerste twee posten worden in de eerste eenderde duur van de verzekering in rekening gebracht.
De kosten die nu nog in rekening worden gebracht , worden "poliskosten"
genoemd en worden eveneens niet gesplist.
Door deze weigering van transparantie in de kosten is het voor mij onmogelijk om de Internet Tool Woekerpolis in te vullen.
Ook ik vraag mij al in hoeverre deze informatie bij de forummaster bekend is . De internet-tool is op deze wijze een onbruikbaar instrument.

Ashie
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2007 15:28

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door Ashie »

@ Bowser

Ik weet waar je het over hebt. Ik heb al diverse malen boos naar NN gebeld. Ze blijven je niet serieus nemen. Eerst doen ze net alsof ze niet weten welk modeloverzicht je bedoeld en uiteindelijk komen ze dan met hun eigen nietszeggende overzicht over het laatste halfjaar. Je hebt er niets aan. Toen ik er voor het eerst naar informeerde: "graag had ik het klanteninformatiemodel 3 volgens commissie de Ruiter ontvangen. Het Verbond van Verzekeraars heeft de uitdrukkelijke wens geuit dat verzekeringsmaatschappijen haar klanten dit voor 1 april 2008 toestuurt." Kreeg ik als antwoord: "Maar mevrouw, u bedoeld u belastingaangifte. Die moet voor 1 april binnen zijn." Mijn schoenen vielen uit.....

Op de eenvoudige en duidelijke vraag: geeft mij het bedrag aan overlijdensrisicopremie en het bedrag aan beheerkosten die ik sinds de aanvang van mijn polis heb betaald, weigert men pertinent antwoord te geven. Dit zijn variabele kosten en er is dus geen enkele mogelijkheid waarop ik dit zelf kan nagaan.
Ik deel je vermoeden dat NN ons op deze manier de mogelijkheid wil ontnemen om o.a. de enquete van Radar in te vullen.

Ik vraag me af of dit wel zomaar kan. Je geeft de bakker toch ook niet toegang tot je bankrekening en dat die er dan maar naar eigen goeddunken, zonder kostenoverzicht, geld vanaf mag halen?! Als iemand hier expliciet naar vraagt, is de andere partij dan niet gewoon verplicht hier antwoord op te geven?

Ik word zo boos van deze hele situatie. Je staat gewoon tegen een muur te praten. De arogantie van NN wordt steeds erger!

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Nationale Nederlanden heeft besloten om als enige verzekeraar de overzichten te versturen op de polisverjaardag. Dus als de polis op 1 juli is gesloten, komt het overzicht rond 1 juli binnen.

Ashie
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2007 15:28

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door Ashie »

@ erkend adviseur

Belachelijk vind ik...

Als ik nu inzicht in mijn geldzaken wil, moet dat ook nu (binnen een redelijke termijn) gegeven kunnen worden. Zeker als je als verzekeraar je zaakjes op orde hebt en van mening bent dat je niets te verbergen hebt. In deze tijden van 'woekerpolisonrust', kan je maar beter openlijk zijn als je achter je product staat. Dit soort praktijken neemt het wantrouwen bij ongeruste klanten niet weg maar wakkert het juist aan!
Mijn polis verjaart pas weer halverwege januari. Wedje maken dat ik dan het zoveelste overzicht over het laatste half jaar krijg? Daar heb ik er inmiddels 3 van. Dat betekent inzicht in variabele kosten over anderhalf jaar. Maar mijn polis wordt jan.'09 10 jaar oud. Er mist dus 8,5 jaar inzicht. Als ik januari afwacht, zit ik nog steeds met onduidelijkheid die ik liever vandaag dan morgen opgelost zie. Het gaat om mijn appeltje voor de dorst. De verzekeringsmaatschappijen treuzelen ook niet om je dit soort producten aan te smeren. "Je moet tijdig je maatregelen voor later nemen." Aan de andere kant laten ze je wachten en wachten en wachten... Het is gewoon mijn geld, ik wil weten wat ervan over is en niet zomaar geld in de diepe donkere put blijven storten. Zoals het er nu naar uitziet is van mijn eigen inleg over bijna 9,5 jaar (ca. EUR 15000) slechts EUR 1200 over. Door me in het ongewisse te laten, kan NN nog wel tot jan. blijven incasseren.


".... wat er ook gebeurd...."
jaja mijn neus!

Harrie1956
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2008 17:07

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door Harrie1956 »

Ook ik heb een Fortis ASR Waerdye pensioenverzekering, maar geen gegevens ontvangen over de hoogte van de kosten. Ik heb Fortis tweemaal telefonisch gemaand er vaart achter te zetten. Ik moest niet zeuren, zei miep van het call center, het ging om miljoenen klanten.

Wie van jullie die zaken met Fortis doet heeft eigenlijk wel een overzicht ontvangen ?

stefan52a
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 apr 2008 15:01

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door stefan52a »

En dat terwijl volgens http://www.fortisasr.nl/beleggingsverze ... Ruiter.cmt
ze voor einde 1e kwartaal 2008 informatie beloven te geven.

Gesloten