LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Clelia
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2011 10:52

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Clelia »

Kan iemand mij aub helpen aan de weblink waar ik (bij WPC?) kan vinden hoe de aanvullende regeling met ASR eruit ziet betreffend geen extra kosten bij beeindiging / oversluiting Waerdye woekerpolis? Ik kan het niet vinden.
Hartelijk dank voor uw moeite.

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door wevera »

Zie http://www.woekerpolisclaim.nl , klik vervolgens op overzicht regelingen ( links) en dan op overeenkomst met ASR-Nederland.
Succes A.Wever

kretalove
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:33

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door kretalove »

Het is redelijk stil geworden, Floris2 en van Rossum

We nemen toch geen genoegen met een goedkope afkoop som??
Of wel, Woekerpolis verenigingen???????????????????????????

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door jammer »

Aan van Rossum ligt het niet......Maar hij is definitief verwijderd door de tros radar systeembeheerder, ze waren zijn verwijzingen zat. Daarom reageert van Rossum niet meer. En van Floris weet ik dat hij pittige vragen heeft gesteld over zijn polis ik denk dat hij wacht op de antwoorden, zodat hij beter in staat is om andere mensen te helpen/adviseren.
Mijn ervaring is ook zo, als je 100% zeker weet hoe je polis werkt, dat andere mensen daar zeer zeker meegeholpen kunnen worden. Alleen dat is een ongeloofelijke lange weg ben bij aegon nu al meer dan een jaar bezig, en heb nog steeds niet alle informatie.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer het kan nog langer hoor!
Ik ben al ruim drie jaar bezig met de aegon.

Het is gewoon te complex, het wordt niet duidelijk. Ze komen er gewoon niet meer uit.

Ik denk dat het ook niet meer relevant is.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door jammer »

Maar Felix als je al zo lang bezig bent, wat voor vragen heb je dan nog voor aegon? Zijn de rendement berekeningen bij jou al duidelijk? Dat is mijn vraag nog. En de kosten verdeelsleutel (deze vraag ligt al in Den Haag en deze vraag is daar binnen gekomen dat is mij telefonisch meegedeeld) en hoe ik ooit kon berekenen bij afsluiten dat 25% en 31,75% van de inleg op ging aan kosten. Deze vragen heb ik gisteravond naar aegon toe gemaild. Ben benieuwd bij meer nieuws wordt vervolgd.....

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door hakra »

@felix
Het is gewoon te complex, het wordt niet duidelijk. Ze komen er gewoon niet meer uit.
//ONZIN. Ze weten exact hoe het zit maar dat willen/gaan ze je niet vertellen en al helemaal niet vrijwillig.
En dat geldt niet alleen voor Aegon of ASR, maar voor allemaal. Het is simpelweg een ontmoedigings strategie die wordt gevolgd. Vertragen en vertragen, schimmige antwoorden etc. Zelf kom je er slechts heel moeilijk achter, en dat weten ze.
En die enkele (anonieme) doorbijter, nou dat zien we t.z.t. wel.
Eerst maar eens een uitspraak van de politiek, dan kunnen we ons daarachter verschuilen, net zoals men zich verschuilt achter "de compensatieregeling" of wat daarvoor doorgaat.

Waarom kon meneer Jort Kelder met Zwitserleven wél een genoegdoening afdwingen. Media exposure was en is het toverwoord.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

hoe zet het historisch rendement berekenen.

uitdraai van betalingen en verwerkingen.

hoe het komt dat ze bij het koersplan aangegeven dat bij het gevraagde netto-rendement van 8% een bruto fondsrendement van 8.39% hoort dat dan weer resulteert in een netto-rendement van 8.65% (kennelijk vanwege de restitutie overlijdensdekking).

waarom ze tegenstrijdige antwoorden geven.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Ik heb deze week weer een brief gehad van ASR.
Dit is het antwoord op mijn eerder verstuurde brief.

Compensatieregeling
In uw brief geeft u aan dat het rendement van de beleggingen onvoldoende is om de aan de polis en fondsen verbonden kosten terug te verdienen U vraagt ons om een terugsorting van de inhoudingen en een schadevergoeding. Wij zulllen niet aan u verzoek voldoen.
Wellicht ter overvloede wijzen wij erop dat wij een compensatieregeleling hebben.
wij hebben een akkoord bereikt met stichting woekerpolis Claim en stichting verliespolis de vereniging consument en geldzaken.

De belangrijkste afspraak is dat de kosten van individuele particuliere beleggings verzekeringen niet boven een maximum uit mogen komen.
op dit moment zijn wij voor alle polishouders aan het berekenen of de kosten
in hun beleggingsverzekering boven een maxium uitkomen. Als dit het geval is
berekenen wij welke vergoeding zij daarvoor in hun polis gestort krijgen.
Nu moet de rechter hierover maar een ordeel over vellen.
Ik verwacht er maar niet al teveel van, wordt een sigaar uit eigen doos.

kretalove
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:33

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door kretalove »

tja Floris

dus we moeten maar weer afwachten tot november? Dan komen ze met hun aanbieding?

Of zou het afkopen van de polis zonder dat je kosten hoeft te betalen een goeie oplossing zijn??

ik heb nu 17 jaar x 12 maand x 81.96 = 16.720,84 betaald
redelijkerwijs trek je daar de premie van de ORV af denk ik,of niet?
Mijn Indicatieve afkoopwaarde is per 1-6-11 14.811,00

Is dat een redelijk bod??


Groeten Jos

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door hakra »

@floris2
Wellicht ter overvloede wijzen wij erop dat wij een compensatie regeleling hebben.
wij hebben een akkoord bereikt met stichting woekerpolis Claim en stichting verliespolis de vereniging consument en geldzaken
//Da's mooi voor asr dat zij met die stichtingen een accoord hebben. Maar wat voor accoord hebben ze met jou? En hoe luiden jouw polisvoorwaarden? Heb jij je polis afgesloten via die stichtingen? Natuurlijk niet. ASR beroept zich op een oveeenkomst die zij op persoonlijke titel heeft afgesloten met die stichtingen.
Dat is een private overeenkomst. En voor zover men zich beroept op "afspraken" die ertoe leiden dat afgeweken wordt van de oorspronkelijke PV/AV waaronder jij hebt afgesloten, kun je die "afspraken" verwerpen. Die nieuwe "afspraken" zijn niet algemeen verbindend (verklaard).
Wat asr doet, is tijdens het spel de spelregels in haar voordeel wijzigen.

sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door sonora »

Ik sluit mij even aan bij jullie.Ben nl ook een gedupeerde .Ik heb 2 polissen bij ASR(Woeker) .Na bijna 20 jaar sparen van Euro:100 pm loopt polis nummer 1 eind december af .
Nogsteeds weet ik niet wat voor een bedrag ik voorgeschoteld zal krijgen .
Op 21 april heb ik de directeur G.M een aangetekende brief gestuurd.Kreeg eergisteren een reactie van hem per brief :De in Uw geuite verwijten en aansprakelijkheidstelling wijzen wij van de hand !

NAV deze brief ben ik het ASR gaan bellen .Men vertelde dat ik nog moest wachten op de brief ,met daarin het juiste bedrag van teruggave .Vanaf 1 juni as gaan ze aan de slag met het berekenen .

Uiteraard kwam de compensatie ter sprake .Mensen die dat nog niet gekregen hebben ,krijgen het alsnog .
Mevrouw...voor ons kost dat heel veel werk vertelde de mevrouw mij .

U weet mevrouw :Het is slecht gegaan met het beleggen en daar kunnen wij niks aan doen !

Ik vroeg haar ofdat het bedrag in gedeeltes wordt uitbetaald .Nee,zei ze .
In 1 keer .

Uiteraard stond er weer een vervelend gespreksbandje aan .
Nu wacht ik maar af .denk wel dat ik een betaald persoon in de armen neem om de boel uit te laten rekenen ,wanneer het bedrag te laag is .

Ik zei nog:Als ik mijn inleg maar terug zal krijgen .Mevrouw wist hier geen antwoord op te zeggen .

Sinds deze maand ben ik met pensioen en dacht een appeltje voor de dorst te krijgen .Dat na 41 jaar hard gewerkt te hebben .Het is treurig!

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

hakra schreef:@floris2
Wellicht ter overvloede wijzen wij erop dat wij een compensatie regeleling hebben.
wij hebben een akkoord bereikt met stichting woekerpolis Claim en stichting verliespolis de vereniging consument en geldzaken
//Da's mooi voor asr dat zij met die stichtingen een accoord hebben. Maar wat voor accoord hebben ze met jou? En hoe luiden jouw polisvoorwaarden? Heb jij je polis afgesloten via die stichtingen? Natuurlijk niet. ASR beroept zich op een oveeenkomst die zij op persoonlijke titel heeft afgesloten met die stichtingen.
Dat is een private overeenkomst. En voor zover men zich beroept op "afspraken" die ertoe leiden dat afgeweken wordt van de oorspronkelijke PV/AV waaronder jij hebt afgesloten, kun je die "afspraken" verwerpen. Die nieuwe "afspraken" zijn niet algemeen verbindend (verklaard).
Wat asr doet, is tijdens het spel de spelregels in haar voordeel wijzigen.
@ hakra,
Deze brieven zijn zoethoudertjes om geen onrust te zaaien.
Met deze prietpraat proberen ze zoveel mogelijk mensen om de tuin leiden.
Met mij hebben ze helemaal geen akkoord, integendeel.
Ze schermen natuurlijk met verschillende partijen woekerpolis claim enz.. om de mensen maar mond dood te maken.
Maar je hebt gelijk ze passen tijdens het spel de spelregels aan in hun voordeel.
Ook met spaarplan eindkapitaal klopt van geen kant.
Maar ook telefonisch proberen ze je af te schepen, ik had een aantal scherpe vragen waar ze nog steeds geen duidelijk antwoord op konden geven.
het beloofde eindkapitaal is NOOIT meer te halen is ook niet verdubbeling van ASR Nederland funds eenheden.
We moeten blijven knokken voor onze centjes.
Laat ze niet afpakken door die clowntjes in die steepjes pakken.

sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door sonora »

Ik heb vernomen dat wanneer je weet hoeveel geld je krijgt/er niet mee eens bent van het ASR blijft doordrammen om een handtekening te zetten .Tevens je polis op te sturen .

Het is misschien wel handig dat men de uitlag van het bedrag een aantal maanden van te voren zal opsturen .Heb je tijd om een expert erbij te halen .Kosten zijn wel bijna euro 200 pu .
Belachlijk dat je zo genept wordt in de maatschappij ivm je hard verdiende spaargeld .Denkelijk zal de bom gaan barsten .Mevrouw zei eergisteren:Voor ons is het berekenen veel werk .
Vanaf 1 juni as gaan de uitslagende deur uit .Zij had het ook over verzekeringskosten(oa tussenpersoon) enz .Dat gaat er nog een keer vanaf .

Mevroue:Ik zou het ook niet leuk vinden als er zo met mijn geld zou worden omgegaan .Helaas kan de Verzekering ASR hier niks aan doen .
Het beleggen is nl de laatste jaren zo slecht gegaan .

Heeft U nog vragen,dan mag U altijd bellen .

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door jammer »

Hallo Flors 2 jij had toch ook vragen aan de ASR gesteld over de "verdwenen" eenheden, die je kwijt geraakt bent omdat de beurs zo slecht deed? Wat was hun antwoord hierop? Ik kom er zelf nu net achter dat bij de ABN de kosten iets omhoog gaan als de beurs het slecht doet (dus lager staat dan een jaar eerder) Bij mij viel het gisteren pas op, f 51 meer aan kosten betaald dit is gebeurd in 2000. Dus in andere woorden er wordt dus voor f 51,- minder participaties gekocht. En het aantal is zeer belangrijk op de einddatum net zoals de waarde. Er staat volgens mij niks in de Pv dat als de beurs lager staat dan vorig jaar dat de kosten omhoog gaan. Ik ga het verder uitzoeken en dan op de mail naar van Rossum toe, en kijken wat hij zegt, en dan misschien actie ondernemen...Nu heb ik tot nu toe nog zeer weinig met de ABN - toekomstplan gedaan heette vroeger SpaarKoers.
De reden dat ik hier nog bijna niks aan deze polis heb gedaan is dat ik de polissen van aegon belangrijker vond. Waarom de looptijd is veel langer en nog erger de kosten zijn veel hoger zeker 20% van de jaarlijkse inleg meer. Zie voor meer informatie over de aegon producten: aegon 3 van Felix Beijer.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door hakra »

@Floris2
ik weet dat het "zoethoudertjes" zijn.
mijn advies: niet (meer) telefoneren maar uitsluitend schriftelijk je vragen stellen. telefoneren levert alleen maar het z.g. kluitje in het riet op.
schrijven koste iets meer tijd maar je hebt het tenminste zwart op wit weshalve je niet in bewijsnood kunt raken in geval van een (Kifid) procedure.
en via http://www.antwoordnummer.nl stuur je je post gratis.

sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door sonora »

Per 21 april jl een aangetekende brief gestuurd naar ASR -directeur .
Op 31 mei jl een antwoord terug (5 weken later),met 1 regeltje erin .

Schande gewoon .Denk dat de grote kans bestaat (wanneer deze weken/maanden) de uitgekeerde bedragen op papier bij mensen in de bus valt ,deze zich naar schrikken .

Hoop dan 1 ding dat wij er met zn allen tegenin gaan .

Ik heb de ellende van Dexia ook gehad en heeft mij veel energie en ergenis gekost om ervan af te komen .
Tevens veel geld .

nu deze ellende .Waarom wordt er niet meer ingegrepen door de overheid .Doe hier wat meer mee dan alleen praten .

Ik zeg dit omdat ik het allemaal teveel vind worden .Teveel ergnis,energie,tijd en geld .

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Hoi jammer.

Ik kreeg het rekensommetje terug.

Rekenvoorbeeld de actuele aantal eenheden bedraagt op eindkapitaal 98.977 stuks Dit zijn opgebouwde eenheden van het WE ASR Nederlandfonds.

Hieraan zit een koers gekoppeld deze bedraagt nu rond de 0.50 cent per eenheid.
Mijn opgebouwde eenheden bedragen nu 50.597X 0.50 is opgebouwd kapitaal.
De formule eindkapitaal ziet er volgens ASR als volgt uit.

Volgens ASR
Het verschil tussen aantal eenheden is de oprenting van 4% per jaar de einddatum van uw verzekering is in 1 november 2026 als we gedurende 17 jaarlijks 4% rente optellen bij 50.597 komen we uit op 98.558.

Maar pas op! Ze geven een factor op van € 1,04 per eenheid.
Ik heb het koersverloop eens onder de loep genomen 2006 was het beste resultaat van de beurs de eenheden met factor € 0,80 per eenheid.
Mijn conclusie is dat er flink is ingeteerd op het vermogen betreft eenheden.(dus op je geld)
Bij de overgang van Fortis 2007 naar ASR zijn bij mij er opeens 30.000 eenheden verdampt? Mensen kijk dit na op je overzicht of dit ook het geval is.

Het eindkapitaal gaan we nooit meer redden ook niet als de beurs de waarde van € 0,80 per eenheid gaan bereiken. Je mist gewoon eenheden om het kapitaal weer te bouwen. de koers van € 1,04 gaan we nooit redden. uit de historie koersverloop uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
hier is sprake van missleiding maar heel geraffineerd.
Ook het eindkapitaal loopt per jaar sterk terug, zorg dat je elk jaar een stuitingsbrief schrijft wegens verjaring.
Stop deze graaiers!

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Sonora,

Welkom bij club van mede gedupeerde.
Bij welke Verzekeringsmaatschappij heb je toen de tijd je polis afgesloten?
En wat ben je kwijt vaste lasten OV..enz. premie aan deze verzekering?
Dit staat op je jaaropgave.

groetjes Floris

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door jammer »

Hallo Floris 2 als er 30000 eenheden verdwenen zijn na de overgang van fortis naar de asr zou ik toch op de bodem (laten) uitzoeken, hoe dat kan en of het wel rechtmatig is, wat er gebeurd is. Die 30.000 eenheden die weg zijn tegen een koers van E 0,80 = E 24.000 dat kan toch niet zomaar.....

Gesloten