LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De compensatieregeling van AEGON

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Mijn rechtsbijstandsverzekeraar heeft me toegezegd zonodig tot de hoge raad te gaan. Maar eerst zelf doen via het KiFiD.
En dat is dus gedaan. En zie hier het resultaat.

Dit kan toch niemand voorzien, ik bedoel de aanmelding en de brief kun je doen controleren en dan opsturen, maar het antwoord dat volgt en de verdere gebeurtenissen, dat is NIET te voorzien.

Dank ook aan Van Rossum voor de mail (kennelijk gericht aan mijn vrouw) het niet voor de Geschillencommissie aan te melden. :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door kweenie »

felixbeijer schreef:zo moeilijk kan het nu toch niet meer zijn om de betaalde som opgerent met het bruto fondsrendement minus 2.5% te vorderen?? :roll:
Bij aegon is dat het netto fondsrendement op de overzichten plus de fondskosten (beheerkosten van de fondsbeheerder)

Toegezegd door/namens de Ombudsman!! 8)
En waar is de premie van de overlijdensrisicoverzekering dan gebleven?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Volgens de jaarlijkse opgaven is deze er bij mijn Safe-Pensioen kennelijk helemaal niet.
Dat kan niet (zo ook mijn adviseur aangeeft), er is om specificatie gevraagd.
Maar ze geven de gegevens niet.

Bij Koersplan zou ie aan einde looptijd terukomen, maar is gebleken dat er te weinig wordt gereserveerd om dat op einde looptijd terug te geven.

Bij levensloop heb juist berekening dat ie 7 eurocent per maand is voor dekking ad 110% van de belegde waarde (schadebeperking door de extra dekking eruit te doen, maar daar moet nog over gepraat worden).

Tiswè
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:43

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door Tiswè »

Op de website van aegon bij Veelgestelde vragen beleggingsverzekeringen zie ik bij het antwoord op vraag 2 van onderdeel berekening over de berekening van de normopbrengst dat het voor de verzekering geldende percentage in mindering wordt gebracht op het werkelijk behaalde bruto fondsrendement: http://www.aegon.nl/particulier/klanten ... de-vragen/
Het werkelijk behaalde netto fondsrendement voor mijn afgekochte koersplan bedroeg over de looptijd 6,16% en na omrekening op basis van 0,36% beheerkosten per jaar is het bijbehorende bruto fondsrendement 6,51%. Het voor mijn koersplan geldende kostenpercentage bedraagt 2,85% en na in mindering brengen hiervan geeft dit 3,66%. Nadat de ORV-premie in mindering is gebracht zal dit 1 tot 2 procentpunt schelen, zodat ik een positief rendement over houd waarmee de gedane inleg kan worden opgerent. Aangezien bij afkoop een gemiddeld rendement van -0,44% (dus onder totale inleg geëindigd) was behaald kan ik dus een compensatiebedrag tegemoet zien.
Echter is het inmiddels 1 juli en heb nog niets van aegon vernomen over de compensatie voor mijn koersplan en pensioenbeurs, terwijl beide nog liepen op 1 januari 2008, zodat ik automatisch bericht zou moeten krijgen. Bovendien was in een brief ooit toegezegd dat de compensatie begin 2011 al bekend zou zijn.
Laatst gewijzigd door Tiswè op 01 jul 2011 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door kweenie »

Tiswé, heb je een eenmalige storting gedaan of periodieke stortingen? Als je periodiek een x-bedrag stort, dan moet je niet voor al die stortingen het zelfde rendement nemen, maar dan moet je het rendement nemen over de periode vanaf het moment van storting. Dat zal anders zijn dan die 6,16% die er sinds het begin van jou koersplan gemiddeld is geweest. Waarschijnlijk zijn de participaties tussentijds veel duurder gekocht en is het rendement van de tussentijdse stortingen dus lager, omdat de koersen in de tussentijd een tijdje veel hoger zijn geweest en de laatste jaren flink ingestort zijn.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik ben bang dat de kwestie gewoon overal afgedaan wordt zonder dat aan de verzoeken inhyoudelijk aandacht wordt besteed, mede vanwege het feit dat de verzekeraars in deze toch altijd de cepter blijven zwaaien behoudens u goede argumenten heeft de strijd voort te zetten. Ik ben door meerdere personen verzocht om hun woekerpolisprobleem tot een voor beide partijen naar behoorlijke oplossing te brengen en daartoe uiteraard bereid maar moet mijn werkzaamheden altijd eerst voor laten gaan. Ik zit nog steeds te wachten wat gegevens van enkele banken, ze zijn niet zo scheutig met info kennelijk.
Dan nog heb ik vanaf volgende week vrijdag vakantie. Ik volg jullie ook dan van huis uit ten einde up to date te blijven maar zal er weinig of niet op reageren ook i.v.m. gezondheidsproblemen mijnerzijds.
Mens erger je niet is hierbij de remedie.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Chanmaster,

dat je niets meer hoort is logisch. Al die medewerkers gaan naar de directeur met de mededeling:

Paul, Paul, we've got a problem.

waarop die weer naar de algemeen directeur in Den Haag gaat en dan de mededeling krijgt

Paul, Paul, we've got a MAJOR problem.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1256030
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1256696

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Aegon Levensverzekering NV.
Postbus 23001
8900 MB Leeuwarden

Ter attentie van de heer xxxxx.
xxxx, 29 juni 2010.

Betreft: uw antwoord dd 3 juni 2010 op onze brief/klacht(en) van 26 mei
(operaties GVM registratienummer 073643).

Geachte heer xxxx,

Tot ons genoegen ontvingen wij spoedig uw ontvangstbevestiging op onze brief en klacht(en) van 25 mei. Wij stellen het bijzonder op prijs al onze vragen via één enkel aanspreekpunt te kunnen indienen. Graag willen wij hier nog enkele opmerkingen aan toevoegen, enige vragen stellen en enkele zaken verduidelijken. Voor de overzichtelijkheid hebben wij deze separaat bijgevoegd.

In uw antwoord spreekt u alleen over onze polissen Aegon Safe Pensioen nr L26450394 en het Levensloop Vermogen nr L60772849. In onze brieven van 26 mei 2010, 29 maart 2010, 9 maart 2010, 23 februari 2010 en 28 juni 2009 hebben wij echter, naast over ons Safe-Pensioen en Levensloop Vermogen, ook vragen gesteld over ons Koersplan nr 1970294469. Graag zien wij op onze eerdere vragen ook uw antwoord.

Zo wij begrepen hebben, lopen al onze polissen bij Aegon Levensverzekering NV voorheen Aegon Nederland NV.

xxxxxxxxxx

De vele vragen die wij hebben over met name kosteninhoudingen op onze privé polissen en de variaties die hierin optreden, zijn uitgebreid beschreven in onze eerdere brieven. Wij nemen aan dat deze brieven in uw archief bewaard zijn gebleven (wij hadden ze ook bijgevoegd bij onze brief van 26 mei jl). Mocht u deze brieven echter niet meer kunnen traceren, dan kunnen wij u desgevraagd alsnog kopieën van deze brieven toesturen. Ook voor verdere informatie en/of uitleg kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Wij hopen spoedig duidelijke antwoorden (en de juiste gegevens inclusief compensatie) te ontvangen.

Vriendelijke groet,
Felix Beijer en xxxxx Beijer-xxxxxx.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ze zijn er nog steeds niet uit wat nu de juiste gegevens zijn.
Elke keer weer meer tegenstrijdigheden. Nu blijkt wat in de polis van mijn Safe-Pensioen staat ook al niet overeen te komen met wat ze hebben verrekend. En wat ze nu opgeven dat ze hebben verrekend, komt ook niet overeen met wat ze later opgeven.

Ik vrees dat het nooit meer duidelijk zal worden.
En dat sluiten ze gewoon woekerpolisakkoorden om het op te lossen.

Ongelofelijk.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik heb één voorbeeld polis. Als u wil kan ik ook uw polis door het systeem laten beoordelen! Even een pb-tje dan kijft u mijn E-mailadres of het adres waarheen het moet.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Nog meer wat niet klopt, ik zeg het je die hele administratie bij de aegon is totaal gecorrumpeerd!!! Genoeg stof tot nadenken. Zal gezellig worden met mijn verzekeringsadviseur.

-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: "F.H. BEIJER" <[email protected]>
Datum: 2 Jul, 2011 8:00:59 PM
Onderwerp: Fwd:RE: Afspraak nav reactie AEGON
Aan: [email protected]


Hallo xxxxx,

Ik heb nog even wat meer tijd gehad om eens door de offerte te kijken inzake Levensloop Vermogen (om de overlijdensdekking eruit te doen), ter voorbereiding van maandagmiddag bijgaand alvast enige vragen/informatie.

Om een of andere mij tot heden onbekende reden (procedure?) kon de verzekering destijds niet gewijzigd worden en moest vorige keer een nieuwe aanvrage gedaan worden. Thans wordt echter opgegeven dat de verzekering wel gewijzigd kan worden. Misschien kunnen ze nog toelichting geven bij de procedure?

Voorberekend wordt dat ik iets minder moet gaan betalen (huidige premie 114 euro 71, voorstel 112 euro 92) om op het gewenste eindbedrag uit te komen, maar de onttrokken overlijdensdekking was echter 53 euro 62 per jaar ofwel 4 euro 47 per maand in 2010. Hoewel er nu dus in feite meer wordt belegd, wordt de garantie desalniettemin nauwelijks hoger (was 39.374 en wordt 41.274). Des te opmerkelijker dat ik in februari 2007 bij de nieuwe aanvraag een garantie had van 40.077 bij een premie van 109 euro 48 (toen die overlijdensdekking niet door kon gaan).

Kennelijk zijn er enige administratieve problemen bij de Aegon! Bijgaand een scan van de informatie die ze mij vorig jaar februari hebben verschaft. Meest opvallend in het voorstel is dat de kosten verzekeringsadviseur nu ineens (ongeveer) zijn gehalveerd, maar de kosten verzekeringsmaatschappij zijn navenant (ja, zelfs meer) gestegen! En de fondsbeheerder gaat bij hetzelfde rekenrendement van 4% ook al meer verrekenen, hoewel de opgegeven kosten gelijk zijn. Begrijp jij hier nu iets van??

Ook heb ik heb nog iets vreemds opgemerkt inzake het Safe-Pensioen. In mei 1996 is het begonnen met een premie van 160 gulden per maand, ofwel 72 euro 60. De aangekochte waarde is 52 euro 60, ofwel 72.45% van de betaalde som (ofwel 27.55% is niet omgezet in participaties). Echter, in de brief van 19 maart 2010 wordt echter opgegeven dat de premie in heel 1996 bedroeg 580 euro 80 en aan eerste en doorlopende kosten is ingehouden 182.85 euro, ofwel 31.48%. Misschien kunnen ze daar nog enige uitleg bij geven?

Naar aanleiding van een in november 2010 ingediende klacht bij het KiFiD is door/namens de Ombudsman toegezegd dat ik me nogmaals tot hem kon wenden als Aegon uiteindelijk de compensatieberekeningen verschaft en daarover een Geschil ontstaat en na doorlopen van de klachtprocedure bij Aegon. Nu zijn via jullie vragen gesteld en heeft Aegon wederom het standpunt ingenomen dat de woekerpolisakkoorden van toepassing zijn en dat wat Aegon betreft daarmee de discussie over kosten over is (overigens met de mededeling dat er geen reden is om op individuele basis af te wijken). Door/namens de Ombudsman is echter de aanbeveling van Wabeke wederom van toepassing verklaard en niet de woekerpolisakkoorden.

Aegon heeft nu al een standpunt ingenomen nog voordat we een klacht konden indienen. De berekening van ons Koersplan hebben we al binnen en dat is dus ook al fout uitgerekend, zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1254554. De voorberekeningen van Levensloop Vermogen en Safe-pensioen zijn nog steeds niet binnen, ze zijn weer eens over tijd.

Die woekerpolisakkoorden zijn totaal niet relevant voor onze eerdere en huidige klacht. Bovendien zijn de woekerpolisakkoorden onbehoorlijk (juist langlopende polissen worden door een jaarlijkse kostenafslag van de belegde waarde onevenredig weinig gecompenseerd voor onrechtmatig ingehouden kosten). Wat ze mijns inziens ook nog vergeten zijn te vermelden is dat het verschil tussen de woekerpolisnorm en de eerdere eindwaarde elk jaar steeds kleiner gaat worden (eigenlijk zijn het dus meer voortwoekerpolisakkoorden). De wijze van informatieverstrekking maakt controle ook totaal onmogelijk. Misschien kun je nog eens vragen hoe ze die “compensatie” hebben berekend (gelet hoe ze de rest berekenen, lijkt me dat verspeelde moeite: het zal toch wel fout zijn).

Waar kunnen nu klacht(en) worden ingediend opdat de toezegging van/namens de Ombudsman kan worden geeffectueerd (ik kan pas naar KiFiD als de procedure is doorlopen)? Volgens de Wet dient een financieel dienstverlener eerst zelf de klacht behoorlijk af te handelen, en dat heeft Aegon nu wederom niet gedaan, integendeel! In feite geldt nu de aanbeveling van Wabeke, de intentie is een afslag in absolute zin van 2.5% van het rendement en daarmee oprenten (in verband met het gelijkheidsbeginsel is de matiging ad 3.5% intrinsiek onbehoorlijk, en de opslag ivm garantie is ook al onjuist want de compensatie is de feitelijke garantie die hoger is dan die van de verzekeraar).

Groetjes en tot maandag.

PS: concept klacht heb ik reeds bijna klaar.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door felixbeijer »

zie ook de eerdere mail mbt dat toen de verzekering niet gewijzigd kon worden.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1159792

Ik hoop (en denk) dat ie zich nu toch nog eens een keer flink boos gaat maken richting de aegon. :mrgreen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1147100
Wat een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend bedrijf. Het is elke keer fout en zo blijf je bezig.

De vraag hoe het straks verder moet als Aegon ophoudt te bestaat staat ook nog steeds open.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=95330

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door felixbeijer »

De lijst wil niet echt korter worden en er is nog steeds een en ander te beantwoorden.

-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: "F.H. BEIJER" <[email protected]>
Datum: 4 Jul, 2011 9:28:44 PM
Onderwerp: Fwd:RE: Afspraak nav reactie AEGON
Aan: [email protected]

Hallo xxxxx,

Zoals afgesproken bijgaand het lijstje met nog openstaande actiepunten. Gelieve de punten die jullie aangaan te beantwoorden en degene die Aegon aangaan aan hen door te sturen en Aegon te doen beantwoorden:
(i) Overzichten van Levensloop Vermogen en Safe-Pensioen met maandelijkse verwerkingen van betalingen, aankoop participaties en kostenverrekeningen (over de gehele periode).
(ii) Een juiste offerte mbt aanpassen Levensloop Vermogen. Gelet de nu opgegeven kosten gaat Aegon schijnbaar uit van een andere overeenkomst dan degene waarop Aegon de gegevens als dd 12 februari 2010 zijn verstrekt, baseert. Wellicht kan, of wil, Aegon een afschrift van de overeenkomst verschaffen? Toelichting: ik nam aan dat dit een fout was, doch ik vermoed dat dit aanpassing van de overeenkomst is: de voor aegon zeer lucratieve veel te dure overlijdensrisicoverzekering met inteereffect gaat er uit, en dus wordt minder provisie uitbetaald en meer kosten bij mij verrekend. Aan welke overeenkomst uitvoer wordt gegeven, is mij echter geheel onbekend: ik heb ‘m nooit gezien.
(iii) Daar ik begreep dat het bedrag van de provisie ook al niet klopt in die zin dat die ook al niet was wat jullie ontvingen, hoeveel provisie is daadwerkelijk aan jullie betaald en hoeveel van het verrekende zijn kosten i.v.m. voorfinancieren?
(iv) Waaruit had ik ooit op kunnen maken dat de te verrekenen interest van voorfinancieren 10% was (volgens bijgevoegde informatie van aegon is die 5%). Is dit wel toegestaan? Was dit jullie bekend?
(v) Uitleg bij de discrepantie van Safe-pensioen (zie mail van 2 juli).
(vi) Antwoord op de vraag hoe in januari 2007 de prognose van Koersplan is berekend, en waarom de gereserveerde overlevingswinst een factor 20 (!) minder is dan verrekende overlijdensrisicokosten terwijl in januari 2007 nog een 0.65% extra rendement werd voorgespiegeld (waarmee dan de prognose is berekend welke is gebruikt ten bate van verpanding aan de hypotheek).
(vii) Duidelijkheid omtrent wijze berekening historisch rendement en waarom oprenten conform Wabeke-aanbeveling een veel hoger bedrag geeft dan dat Aegon heeft berekend (dit zonodig via meldpunt AFM doen).
(viii) Gaarne navragen aan wie bij Aegon ik de klacht kan sturen opdat ie behandeld wordt (opdat de toezegging van/namens de Ombudsman kan worden geefectueerd: ik kan pas terecht als de procedure is doorlopen). Hoewel in het wijzigingsvoorstel duidelijk vermeld staat dat een brief aan de directie dient te worden geschreven en dat Aegon luister naar uw klacht, die informatie klopt niet! Ik heb er al diverse aan de directie gestuurd doch telkens wordt de klacht niet behandeld en wordt verwezen naar die (voort)woekerpolisakkoorden (en de compensatie is ook al verkeerd uitgerekend !).
(ix) Hoe zit het met de NHG als Aegon ophoudt te bestaan?
(x) Alternatieve producten om de hypotheek bijeen te sparen. (ik begrijp dat dit wellicht een onmogelijke vraag voor je zou kunnen blijken vanwege het huidige consortium van woekeraars).

Zoals afgesproken zullen mijn vrouw en ik de klacht via onze rechtsbijstandverzekeraar laten controleren. Mocht de Ombudsman het niet willen doen, lijkt ons de bestuurlijke aansprakelijkheid van het KiFiD sneller en vele malen efficiënter. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1258574

Groetjes, Felix.

-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: "F.H. BEIJER" <[email protected]>
Datum: 3 Jul, 2011 7:00:36 AM
Onderwerp: Fwd:RE: Afspraak nav reactie AEGON
Aan: [email protected]

Hallo xxxxx,

In aansluiting op mijn eerdere bericht, de opgeven kosten verzekeringsadviseur klopt nog veel meer niet van.

In de overzichten 2007 en 2008 werd opgegeven 260 euro 03 per jaar aan kosten verzekeringsadviseur, verder niet nader gespecificeerd.

In 2009 en 2010 is in de overzichten van februari opgegeven:
(i) (i) 169 euro 56 aan afsluitprovisie (volgens opgave Aegon is die in een keer aan jou betaald en word deze gedurende 10 jaar verrekend).
(ii) (ii) 27 euro 48 aan doorlopende provisie.

Nu geven ze in de offerte 41 eurocent per maand op (ofwel 4 euro 92 per jaar) voor doorlopende kosten echter tot 12 juli 2017, en ook 13,50 per maand (ofwel 162 euro per jaar) voor de kennelijk afsluitprovisie (tot 12 februari 2017).

Februari 2010 geven ze 98 eurocent per maand op (ofwel 11 euro 76 per jaar) voor doorlopende kosten tot 12 juli 2017, en 20,86 per maand (ofwel 250 euro 32 per jaar) voor de kennelijk afsluitprovisie (tot 12 februari 2017).

Misschien kun je nog eens navraag doen op welke overeenkomst dit allemaal is gebaseerd? Of zijn ze er nu eindelijk in geslaagd de rentecomponent van het daadwerkelijke bedrag te scheiden (overigens dan wel wettelijk verboden woekerrentes lijkt me)? Waarschijnlijk kun je dit het beste bij het Meldpunt Financiële Markten van de AFM melden (opdat de AFM het passend kan afhandelen, http://www.afm.nl/nl/consumenten/afm/meldpunt.aspx).

Groetjes en tot maandag.

Felix

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Het blijft wel vaag. Toch maar weer enige vragen om het duidelijk te krijgen.

-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: "F.H. BEIJER" <[email protected]>
Datum: 6 Jul, 2011 8:59:30 PM
Onderwerp: Fwd:RE: Afspraak nav reactie AEGON
Aan: [email protected]

Dag xxxxxx,

Naar aanleiding van de voorberekening van de aanpassing van Levensloop Vermogen blijft het toch enigszins onduidelijk. Nu wordt een lagere provisie opgegeven dan vorig jaar, kennelijk als gevolg van het doen vervallen van de overlijdensdekking.

Schijnbaar wordt aan een andere overeenkomst uitvoer gegeven dan degene waarop de gegevens zoals die vorig jaar februari zijn verschaft. Omdat de aangevraagde polis destijds er ook een was zonder overlijdensdekking, zijn er dan nu niet vanaf het begin zaken onjuist verwerkt en al die tijd verkeerde gegevens verschaft?

Is er nu niet een te hoog provisiebedrag uitbetaald? En zijn er dan ook niet te veel kosten ingehouden voor provisie?

Door de nu gevraagde wijziging (om het hefboomeffect op te heffen, en in feite de wijziging per juli 2007 ongedaan te maken) wordt nu ineens voorberekend dat meer kosten verzekeringsmaatschappij gaan worden verrekend.

Hoe komt dit toch, en, belangrijker, hoe gaat dit worden opgelost?

Omdat het me uit pragmatisch oogpunt het handigst lijkt voor de Wabeke-aanbeveling te gaan, hoe dient deze nu dan berekend te worden nu de verzekeraar weigert de gevraagde gegevens te verschaffen? Omdat de kosten van de overlijdensdekking kennelijk opgeheven worden door extra kosten van de verzekeringsmaatschappij indien het product zonder deze wordt afgesloten, lijkt het mij dat de overlijdensdekking niet relevant is voor de berekening van de compensatie en dus niet hoeft te worden meegenomen. Kennelijk is zowel met als zonder overlijdensdekking de uitkomst hetzelfde, alleen worden zonder overlijdensdekking gewoon meer kosten door Aegon ingehouden.

Bij dezen gaarne nogmaals het verzoek aan Aegon te doen een afschrift van de uitvoeringsovereenkomst (overeenkomst waaraan uitvoer wordt gegeven) te doen verschaffen! En uiteraard nogmaals het verzoek zorg te dragen dat nu eens de juiste gegevens verschaft worden.

Groetjes, Felix.

-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: "F.H. BEIJER" <[email protected]>
Datum: 5 Jul, 2011 6:07:34 AM
Onderwerp: Fwd:RE: Afspraak nav reactie AEGON
Aan: [email protected]

Bijgaand met attachement waarin duidelijk aangegeven dat de rente 5% is.
Dit issue is ook al eens bij RADAR geweest inzake budget B fonds.
Maar ze gaan hiermee dus gewoon door.
Volgens mij is de rente van het voorfinancieren van het Safe-Pensioen nog veel hoger (eerder had je het er over dat ik inderdaad moest denken aan een rente van 15%).

groet, Felix.
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 09 jul 2011 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik heb ook alvast de AFM ingeschakeld, hoeft ie dat zelf niet meer aan te melden.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1260988

digitaaltje
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door digitaaltje »

Goedemorgen,

Wat nu te doen als Aegon de toezegging vóór 1 juli 2011 met de compensatieregeling op de proppen te komen niet is nagekomen, wij vervolgens op 3 juli 2011 hebben gebeld en te horen krijgen 'dat men nog met de berekening bezig is'?

Zijn hier stappen tegen te ondernemen of moeten we ook in deze lijdzaam afwachten tot de dames en heren bereid zijn bericht te sturen?

Groet van Digitaaltje

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door kweenie »

Hangt er vanaf hoe hard die toezegging was en wat de schade is. Waarschijnlijk was die toezegging niet keihard en hebben ze alleen een soort tijdspad gegeven waarnaar ze streven.

De verzekeraars hebben volgens de compensatieregeling tot eind van dit jaar om voor de grootste groep mensen de compensatie door te rekenen. En daar zijn ze nu dan ook druk mee bezig. Ze mogen daarbij voor een kleine groep 'lastige' gevallen er wat langer over doen.

digitaaltje
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door digitaaltje »

In de brief van februari 2011 wordt het volgende vermeld:
'U hoort uiterlijk 1 juli 2011 van ons wat dit akkoord (compensatieregeling) betekent voor uw beleggingsverzekering'.

De schade is me tot op de dag van vandaag niet duidelijk

Ik vind mezelf geen 'lastig geval', althans niet in deze :D . Wél ben ik van mening dat zij zich hieraan kunnen houden of zo fatsoenlijk kunnen zijn zelf mij van enig uitstel op de hoogte te brengen.
Van het telefoontje wat ik er zelf aan gewaagd heb, werd ik ook niet veel wijzer.

De reden dat ik deze vraag hier stel is dat ik benieuwd ben of andere mensen hier ook mee te maken hebben en wat zij eventueel voor stappen hebben ondernomen.

Bedankt voor je reactie :-)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, "wat dit akkoord (compensatieregeling) betekent voor uw beleggingsverzekering" is natuurlijk een rekbaar begrip. Ze zeggen met deze terminologie bv. nog niet dat ze dan ook al aangeven of- en hoeveel compensatie je dan zult krijgen.

digitaaltje
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57

Re: De compensatieregeling van AEGON

Ongelezen bericht door digitaaltje »

Spijtig genoeg kan ik niet anders dan u hierin gelijk geven. Het vertrouwen in hen heb ik inmiddels al jaren, bij het bekend worden van de woekerpolissen, verloren. Het is kennelijk zelfs lastig voor ze om zich aan de schriftelijke toezegging vóór een bepaalde datum duidelijkheid te verschaffen, te houden en ondertussen mogen wij als consument afwachten.

Is het verstandig om hen hierover schriftelijk te benaderen of zou het energieverspilling zijn?

Gesloten