LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hout beton schutting niet netjes geplaatst, advies gevraagd!

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
mdijke84
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2013 15:35

Hout beton schutting niet netjes geplaatst, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door mdijke84 »

Goedendag,
Begin dit jaar heb ik een schutting laten zetten. Om en nabij 9 meter.
Ik heb hier wat klachten over en ben benieuwd naar jullie mening hoe ik hier mee om zou moeten gaan.
Het meest frustreert mij dat ik niet fatsoenlijk tot gesprek kom en alles weggewuifd wordt door de plaatser van deze schutting.
Mijn foto's voor het klagen:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Hierna zijn ze geweest (eerst kwam het door de vorst dat die zo is komen te staan en dat ik geen recht van klagen had, 9 dagen na plaatsen)

Nu de foto's na "herstel":

https://drive.google.com/drive/folders/ ... TdhZ0xwREU

Mijn grootste klacht is vooral het hoogteverschil. Ik hoop hier een 20 tot 30 jaar tegen aan te kunnen kijken en vind het zeer teleurstellend dat deze schutting niet waterpas geplaatst is.
Ik heb de factuur (€1840,-) nog niet betaald.
Wat stellen jullie hier in voor om te handelen, of vinden je misschien dat ik niet in het recht sta hierover te klagen?
In afwachting,
Melvin

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Hout beton schutting niet netjes geplaatst, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door absent »

Niks mis mee. Over tien jaar is het pas erg. Die palen zijn in de kale grond gestoken, grond klinkt nog in. En zonder fundering blijft het nooit 30 jaar waterpas staan. Het is maar dat je het weet.

mdijke84
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2013 15:35

Re: Hout beton schutting niet netjes geplaatst, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door mdijke84 »

Niks mis om te klagen of niks mis met de plaatsing van deze schutting?
Begrijp dat deze niet altijd waterpas zou blijven/kunnen staan, maar om hem dan ook niet pas te plaatsen gaat mij te ver.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hout beton schutting niet netjes geplaatst, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Melvin, wat een prutswerk zeg. Afgezien van het niet waterpas neerzetten zijn de betonpalen gewoon beschadigd en het reparatiewerk is van abominabele kwaliteit. Volkomen terecht dat u klaagt. Op de site van Consuwijzer staan de stappen die u nu kunt ondernemen https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/we ... -resultaat Succes!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hout beton schutting niet netjes geplaatst, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door sjohie »

Dat niet waterpas staan, wat niet automatisch betekent dat het niet waterpas is geplaatst, kan je nog over discussiëren. Grond, zeker ten tijde van vorst en dooi, kan zich raar zetten. Zo lees ik bijvoorbeeld niks over een eventuele fundering, maar 9m voor die prijs, doet mij vermoedden dat dáár niet al te veel geld aan besteed is. Wat betreft die beschadigingen, en het uitermate slechte "repareren" ervan, dat is gewoon amateuristisch gepruts. Dat zou ik sowieso niet accepteren.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hout beton schutting niet netjes geplaatst, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij valt het allemaal wel mee. Wat het waterpas plaatsen betreft: de tuin loopt als het goed is enigszins af, gerekend vanaf je huis. Dat is om het regenwater af te kunnen voeren. Ik heb het vermoeden dat de schutting het afschot van de grond volgt. Als dat niet zou gebeuren, krijg je ook een beetje een raar gezicht. Dan is de schutting ten opzichte van de grond aan de achterkant hoger dan aan de kant van het huis.

Als ik een aantal foto's afzet tegen de achterliggende huizen zie ik ook niet echt afwijkingen.

Mocht het niet naar je zin zijn, kun je altijd nog naar de rijdende rechter. Die kan het met de juiste hulp ter plekke beter beoordelen dan mensen hier vanaf foto's.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hout beton schutting niet netjes geplaatst, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door BL2 »

De schutting staat niet echt proffesioneel recht, zullen we maar zeggen.
En de prijs is natuurlijk, laat ik het netjes zeggen, "bijzonder aan de prijs".
De houten panelen doen inkoop rond de Euro 25,- de betonnen palen Euro 8,- maximaal.
Dan komt daar de betonnen onderplaat nog bij, ik zeg: Per compleet paneel ongeveer Euro 60,- incl BTW, ex. Plaatsen
(In dit geval dus vier panelen is E 240,00)
Laatst gewijzigd door BL2 op 05 feb 2017 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hout beton schutting niet netjes geplaatst, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door Moneyman »

De reparaties aan de palen zien er lelijk uit, lijkt mij niet acceptabel.
witte angora schreef:Ik heb het vermoeden dat de schutting het afschot van de grond volgt. Als dat niet zou gebeuren, krijg je ook een beetje een raar gezicht. Dan is de schutting ten opzichte van de grond aan de achterkant hoger dan aan de kant van het huis.
Ik heb m'n schutting van bijna 20 meter juist wél horizontaal geplaatst. Een wat langere, aflopende schutting ziet er niet uit. Dan verspringt het schuttingdeel steeds iets met de palen, of wilde je die dan ook iets scheef zetten? Inderdaad bevindt het achterste schuttingdeel zich verder van de grond dan het voorste deel, maar dat is visueel prima. Ik heb de ruimte eronder overigens opgevuld met dondkergrijze betonranden (soort stoepranden), en dat ziet er prima uit.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hout beton schutting niet netjes geplaatst, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door crazyme »

BL2 schreef:De schutting staat niet echt proffesioneel recht, zullen we maar zeggen.
En de prijs is natuurlijk, laat ik het netjes zeggen, "bijzonder aan de prijs".
De houten panelen doen inkoop rond de Euro 25,- de betonnen palen Euro 8,- maximaal.
Dan komt daar de betonnen onderplaat nog bij, ik zeg: Per compleet paneel ongeveer Euro 60,- incl BTW, ex. Plaatsen
(In dit geval dus vier panelen is E 240,00)
Beton kost maar een paar cent per kilo, dus dan ben je met die inkoopprijzen nog veel te duur uit....
(Kom zeg, wat een wereldvreemde kijk op prijzen. Kijk eens bij gadero wat retailprijzen zijn, die betaalt een consument namelijk)

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hout beton schutting niet netjes geplaatst, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef: Ik heb m'n schutting van bijna 20 meter juist wél horizontaal geplaatst. Een wat langere, aflopende schutting ziet er niet uit. Dan verspringt het schuttingdeel steeds iets met de palen, of wilde je die dan ook iets scheef zetten? Inderdaad bevindt het achterste schuttingdeel zich verder van de grond dan het voorste deel, maar dat is visueel prima. Ik heb de ruimte eronder overigens opgevuld met dondkergrijze betonranden (soort stoepranden), en dat ziet er prima uit.
Kan een keuze zijn. Maar dat zal altijd een punt van discussie zijn.

Bij de opleiding hadden we het bijvoorbeeld over het snoeien van een haag in geaccidenteerd landschap. Volg je de lijnen van het landschap, of maak je hem strak recht? Kan allebei, het is een keuze. En dat is met een schutting niet anders. Ik zou zelf kiezen voor het volgen van het afschot. Je zou de palen inderdaad iets scheef kunnen zetten. Dat zie je amper.

mdijke84
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2013 15:35

Re: Hout beton schutting niet netjes geplaatst, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door mdijke84 »

Bedankt voor jullie reacties.
De achtertuin is bestraat en ligt vlak. De waterpas ligt op het horizontale gedeelte. Niet tegen een paal.
Volgens de offerte staan de palen in het beton. Ik ben mij er wel degelijk van bewust dat dit heel lastig te herstellen is, echter is dit niet de goedkoopste geweest en had iets beters verwacht.
Maar nog steeds in dubio wat ik moet doen.
Van mijn kant kan ik alvast een deel betalen om mijn goede wil te tonen.
Echter kan ik dan niet meer zeggen "je komt hem er maar uit halen".

Hier het mail contact over en weer:

Goedemorgen Dirk,

Helaas was ik niet eerder in de gelegenheid te reageren, maar er zijn wel een aantal punten die ik betreurenswaardig vind.
Als eerste kan ik ergens begrijpen dat als er een gat door een betonnen paal geboord wordt, dat er een stuk beschadigd kan raken (hoewel dit niet kan als men langs 2 kanten geboord had). De oplossing die daarvoor getroffen is vind ik er echter niet uit zien.
Ten tweede, de gevraagde T-Paal is een 15 centimeter naast de erfscheiding geplaatst van de buren op nummer 60. Zoals aangegeven was, was dit om in de toekomst verder mee weg te komen. Echter op deze plaats kunnen wij er precies niets mee. Door deze misser is de afwerking hier ook treurig te noemen.
Ten derde vind ik het hoogte verschil in de schutting te groot. Het is visueel goed zichtbaar.
En als laatste eentje waar ik niet zwaar aan til maar wel slordig vind, een beschadigde betonpaal.
Ik heb de foto's toegevoegd als bijlagen.
In afwachting van uw reactie hoe we dit tot een goed einde kunnen laten komen,


Goede middag,

Ik heb een paar foto die we gemaakt hebben na de werkzaamheden en zie geen verschil in hoogte, het kan zijn dat door de vorst de platen zijn gaan werken.
Tevens kan ik ook niet constateren dat op het moment dat de afscheiding met de buren is gezet er een stuk van de paal af is.
Wat betreft de eind paal dit kon niet anders want we werken met hele schuttingdelen, hier kan natuurlijk geen stuk mee achter, daarnaast kan het ook zo zijn dat bestaande paal in excat op de juiste plaatst staat.
Wat betreft de beschadiging aan de paal zullen we dit repareren, komende week komen we daar voor langst.

Met vriendelijke groet,


Goedemiddag Dirk,

Ik heb je foto's gezien, bedankt hiervoor.
Ik heb jou afbeelding gebruikt en heb daar 4 cirkels in getekend, ik denk dat voor jou ook duidelijk is wat er gaande is, al is het vanuit die hoek gezien wel het minst goed te zien.
Het lijkt mij verstandig dat we een keer een afspraak maken om het gezamenlijk te bekijken en te komen tot een oplossing waarin we beide tevreden kunnen zijn.

In afwachting,


Goede morgen,

Bedankt voor de foto,

Ik denk dat dit simpel op te lossen is door de mannen door het scherm opnieuw te monteren


Goedemiddag Dirk,

Ik heb gisteren de schutting opgemeten en je hebt gelijk dat de juiste maat er staat, mijn excuses daarvoor.
Rest ons enkel het hoogteverschil en de beschadigde paal.

In afwachting,
Melvin



Vanaf dien, radio stilte en het reparatiewerk zoals op de foto's uitgevoerd.

Gesloten