Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
renevangroen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2021 16:59

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door renevangroen »

Ook wij hebben slechte ervaringen met de firma Fonteyn.
6 juni 2020, week 23, hadden wij een overkapping besteld met 3 zijwanden, echter bij aflevering in week 34 ontbrak 1 zijwand. De wand zou nageleverd worden in week 41, toen week 46, daarna week 52, vervolgens weeg 4 of 5 en je raadt het al, nu ergens tussen week 5 t/m 7 onder voorbehoud. De reden die ze al weken hanteren is de Corona en dat er heel veel mensen ziek zijn en achterstanden.
En als je als vermeld in een mail dat je als klant rechten hebt volgens het Wetboek, dan geven ze als antwoord, U begrijpt het niet helemaal meneer.

Ik was benieuwd of er hier al iemand bezig was via een rechtsbijstandsverzekering om gezamenlijk 1 vuist te maken tegen de
firma Fonteyn en anders is het misschien wel verstandig om alsnog te doen.

NeoDutchio
Berichten: 9046
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

renevangroen schreef:
26 jan 2021 17:13
Ik was benieuwd of er hier al iemand bezig was via een rechtsbijstandsverzekering om gezamenlijk 1 vuist te maken tegen de
firma Fonteyn en anders is het misschien wel verstandig om alsnog te doen.
De enige die uw zaak aanhangig kan maken bent uzelf. Zaken van anderen staan los van die van u. Een een RBV hoeft helemaal niet nodig te zijn. Een beetje vertraging kan door Corona, maar dit duurt inderdaad wel erg lang. De makkelijkste oplossing is om een ultimatum te stellen waarna u, na het niet nakomen daarvan, kan ontbinden. Wat u heeft staan moet weer terug en u zal dan het geld moeten terug krijgen.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Smartje »

Mooie winkel om te kijken!!
Ook aanlokkelijke reclame video's
Afspraak met verkoper in een soort van internetcafe, komen op wachtlijst.
Aan de beurt en in recordtijd een offerte; zijn nog wachtenden.
Geen onderhandelingsruimte.
Moesten blij zijn dat we mochten kopen.
Offerte wel meegenomen en thuis verscheurd.
Dit bedrijf zal ons nooit mogen leveren.
Aan de vele topics is ons veel ellende bespaart gebleven.
Bezint eer gij begint.

LauMargriet
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2021 20:22

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door LauMargriet »

Helaas...ook wij een probleem.

We zijn nog in onderhandeling en hebben nog hoop op goed resultaat.

Ons probleem is een onjuiste montage van het serregedeelte wat aan de woning gemonteerd is.
Deze is om de bevestiging waterdicht te maken gekit met siliconenkit in plaats van dat deze met een loodslab is uitgevoerd.
De eerste week liep het water al langs de deuren omdat de serre in de dakgoot van de serre was vastgeschroefd.
Weer 1 week later kwam het water door de muurbevestiging gelopen.
Gebeld en vrij snel werd de naad weer afgekit met een 3 cm brede siliconenkitlaag.
Het heeft ongeveer 2 maanden gehouden en jawel, weer lekkage.

Wij kochten een serre, met glazen voorwand.
Omdat ik de zijwanden niet kocht maar zelf ging maken is het nu opeens een overkapping geworden.
Wat zegt de adviseur van Fonteyn, een overkapping is nooit waterdicht.

Hem gewezen op ons recht als consument en de ondeugdelijke montage ontlokte hem de vraag, dit omdat zij maar 1 gepensioneerde ZZPer inhuren, kan u zelf voor een firma zorgen want wij kunnen dat niet want van de jaarlijks 1800 geleverde serres/afdaken komt een loodslab maar enkele keren voor en wees eens eerlijk...een ZZper van 68 kan je niet zo maar het dak op sturen.
Met alle respect voor de ZZPer, want die gaf ook al aan dat de montage met kit niet juist was maar dat er een loodslab moest worden gebruikt.
Oke...zelf een bedrijf benaderd en de offerte naar Fonteyn gestuurd......krijgen we een geste aangeboden....Fonteyn vergoed de helft van de offerte.

Vanavond maar weer een mail gemaakt en niet akkoord gegaan.
De uitzending van radar van oktober 2020 met daarin de uitleg van hun directeur waarom het met garanties mis was gegaan is onze adviseur blijkbaar ontgaan.......
Ik houdt nog goede hoop en anders een mooie klus voor mijn rechtsbijstandsverzekering

Peterbianca
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2021 11:05

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Peterbianca »

Wij gaan onze rechtsbijstand inschakelen. Fonteyn heeft in het voorjaar 2020 een tuinhuis geleverd. Met de dezelfde vocht/schimmel problemen als op tv bij radar was te zien. Meerdere malen contact gehad met Fonteyn in 3 maanden tijd ook 3 andere medewerkers gehad die het behandelen. Want de vorige medewerker werkte niet meer bij Fonteyn. Kopsekantensealer gekregen hielp niets. Ze gooien het op het feit dat we 2 gelijke tuinhuizen aan elkaar hebben gebouwd. Maar daar komt dit probleem niet weg. Fonteyn verschuild zich hier achter. Maar de problemen zijn hetzelfde als bij de andere tuinhuizen van Fonteyn. Dus de rechtsbijstand maar inschakelen.

MEssenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2021 09:09

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door MEssenburg »

Hadden begin maart 2020 schuur Marlissa besteld. Meteen betaald. Zou begin mei geleverd worden. Werd uitgesteld en uitgesteld. Toen ik in augustus belde, kreeg ik te horen: " die hebben we al geleverd." Tuurlijk! Uiteindelijk toch geleverd in september. Zegt de chauffeur: zullen we even afrekenen? Hallo! Ik had in maart al betaald!!! Eenmaal in elkaar gezet bleek er een onderdeel te missen. Na heel veel bellen en mailen nog steeds niets ontvangen. Toen ik uiteindelijk meldde dat ik rechtsbijstand in zou schakelen, werd het wel geleverd, in november! En wat bleek, ondanks foto's en productnummers, hadden ze het verkeerde onderdeel geleverd. Was er zo ontzettend klaar mee!
Bovendien is de schuur niet om over naar huis te schrijven. Gammel en tochtig, deuren trekken krom.
Trek zelf uw conclusie...

ddvandenberge67
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2021 17:26

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door ddvandenberge67 »

Afgelopen week is mijn loungeset geleverd. Helaas bleek bij het losmaken van het plastic dat zowel de bank, als 1 van de stoelen EN 1 van de krukken beschadigd wicker heeft.
Gebeld met Fonteyn en ik moest een mail sturen met foto’s. De reactie op de mail was ik moet dit doorgeven aan mijn leidinggevende en daarna geen reactie meer ontvangen.

Ik heb conform de algemene voorwaarden artikel 9 lid 1 gehandeld, door binnen de gestelde termijn een schriftelijke melding (via de mail) te doen van het geconstateerde onder vermelding van het ordernummer en foto’s van het geconstateerde.

Telefonisch is Fonteyn zeer slecht bereikbaar (na meer dan 20 minuten in de wacht te zitten, maar weer opgehangen) en geen verdere reactie via de mail of via Facebook ontvangen.

Ik heb keurig voldaan aan mijn betalingsverplichting en het lijkt me vanzelfsprekend dat ik dan mijn goederen in goede conditie mag ontvangen. Er kan altijd iets mis gaan, maar los het dan snel en netjes op.

Helaas lijkt het erop dat ik niet de enige ben met dit soort ervaringen met dit bedrijf.

En ze hebben - als ik alle klachten online als graadmeter neem - hun klachtenafhandeling niet verbeterd!

Plaats reactie