Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je reactie is er één van appels en peren. Je knoopt ten onrechte van alles aan elkaar.

Als er sprake is van faillissementsfraude, is er (uiteraard) ook altijd sprake van bestuursaansprakelijkheid. Andersom is er echter veel vaker sprake van bestuursaansprakelijkheid zónder dat er sprake is van faillissementsfraude.

Sinds de Wet herziening strafbaarstelling faillissementsfraude inwerking is getreden, is overigens zowel de pakkans als de vervolgens wegens bestuursaansprakelijkheid enorm gestegen.
J. Deltoer schreef:
03 aug 2022 17:20
U spreekt over volop. 2,5 procent mag u "volop" noemen. Ik vind dat bijna verwaarloosbaar.
Ach, het zijn net mensen die juristen...
Duidelijk is dus dat je mijn woorden blijkbaar moet verdraaien om een punt te maken.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
04 aug 2022 08:34
Je reactie is er één van appels en peren. Je knoopt ten onrechte van alles aan elkaar.

Als er sprake is van faillissementsfraude, is er (uiteraard) ook altijd sprake van bestuursaansprakelijkheid. Andersom is er echter veel vaker sprake van bestuursaansprakelijkheid zónder dat er sprake is van faillissementsfraude.
Eens, ik beweer ook nergens dat dat anders is. U komt nu opdraven met dat verschil. En als u dan toch wilt gaan haarkloven, het gaat dan niet om appels en peren maar om vruchten en appels.
Moneyman schreef:
04 aug 2022 08:34
Sinds de Wet herziening strafbaarstelling faillissementsfraude inwerking is getreden, is overigens zowel de pakkans als de vervolgens wegens bestuursaansprakelijkheid enorm gestegen.
Na het subjectieve "volop" gaat u het wederom niet kwantificeerbare "enorm" gebruiken. Wat is enorm? Een verdubbeling? Een verdubbeling zult u wellicht enorm vinden, maar als je bijna niets verdubbelt heb je nog steeds weinig. Maar goed, het bekt leuk, net als dat "volop".
Moneyman schreef:
04 aug 2022 08:34
Duidelijk is dus dat je mijn woorden blijkbaar moet verdraaien om een punt te maken.
Deze opmerking acht ik abject en infaam, daar laat ik het verder bij.

Ik heb in mijn werkzame leven beroepsmatig veelvuldig de degens moeten kruisen met de heren curatoren. Ik heb tot mijn spijt moeten constateren dat de makkelijkste weg heel vaak (altijd) de enige weg was. De eerlijkheid gebied me om te melden dat dat wel voor de inwerkingtreding van de door u aangehaalde wet was. Dus misschien wordt er nu wel wat meer (volop?enorm?) gekeken naar bestuursaansprakelijkheid.
Wat Waldo betreft, of deze aansprakelijkheid nu is in het kader van faillissementsfraude of andere aansprakelijkheid zoals mismanagement, we zullen zien of de toekomstige curator van Waldo het gaat proberen om zo'n procedure op te starten. Ik denk van niet. Maar dat is slechts mijn inschatting. Maar als u het nodig vind om de gedupeerden van Waldo enige hoop te geven, dat is uw pakkieaan.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
04 aug 2022 23:53
Wat Waldo betreft, of deze aansprakelijkheid nu is in het kader van faillissementsfraude of andere aansprakelijkheid zoals mismanagement, we zullen zien of de toekomstige curator van Waldo het gaat proberen om zo'n procedure op te starten. Ik denk van niet. Maar dat is slechts mijn inschatting. Maar als u het nodig vind om de gedupeerden van Waldo enige hoop te geven, dat is uw pakkieaan.
Jij denkt van niet - maar je enige onderbouwing is een al lang verouderde ervaring die je ooit hebt opgedaan. Magere basis om mijn opmerking (dat de advocaat een evidente mogelijkheid onbenoemd laat) onderuit te halen.

Anders gezegd: mijn opmerking voegde een duidelijke optie toe voor mogelijke gedupeerden, terwijl jouw poging tot weerlegging slechts ruis oplevert.

En dat staat los van de vraag of de curatoren al dan niet een dergelijke procedure opstarten: gedupeerden weten nu in ieder geval dat die ongelijkheid er is.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zoals de heer A van Duin al eens treffend zei: u maakt mensen blij met een dode duif.

Jos-K
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2022 16:31

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Jos-K »

Website waldoproducts.com nu ook uit de lucht.

Jos-K
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2022 16:31

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Jos-K »

Failliet, einde oefening, 3 ton belastingschuld.

Wel interessant en Radar leest u mee?

Waldo Plantenbakken is in januari 2022 overgegaan in Waldo Products, met als bestuurder Juda Liquideur Ltd [naam bestuurder verwijderd door moderatie] Jerry Kuijs was de puppet, heeft meerdere telefoonnummers gehad en speelde voor de camera van Radar nog een mooi toneelstukje. Zijn betrokkenheid is vermoedelijk dan ook zeer discutabel te noemen en naar verluidt heeft hij zichzelf flink verrijkt met de opbrengsten van de nog vele bestellingen.

Wellicht even opnieuw aandacht aan schenken want dit riekt aan alle kanten.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Misschien heeft dhr moneyman nog een dooie duif voor u

Jos-K
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2022 16:31

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Jos-K »

Ik hoef geen dooie duif, ik wil mijn 1100 euro terug.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jos-K schreef:
08 dec 2022 09:31
Ik hoef geen dooie duif, ik wil mijn 1100 euro terug.
Die zou ik maar heel hard afschrijven. Iedere cent die jij daarvan terugziet, is meer dan je mag verwachten.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vind u uw opmerking ook niet een beetje flauw J.D.?

Het lijkt er dus inderdaad op dat het bedrijf professioneel is leeggehaald door zo'n "bedrijvendokter"
Het zal wel weer een langdurende afwikkeling van het faillissement waarbij waarschijnlijk alleen de curator er beter aan wordt.
Voor de consumenten is het waarschijnlijk helaas peanutbutter. Eerst komen o.a. de belastingdienst, de banken het UWV etc. aan de beurt. De kans dat er daarna nog wat te verdelen valt is net zo groot als de jackpot in de staatsloterij winnen.

Plaats reactie